Nem ertek hozza, mekkora lehet a legszűkebb járható ív, de pusztán csak bizonyos iparvágányok felulnezeti kepebol ítélve, akár a szűkebb iv is létrejöhetne. Persze ott szigorúan csökkentett sebességgel.
Csak így gyorsan pár perc alatt térképre nézve ötleteltem. Ami biztos a piros és a kék utóbbi a 135 régi nyomvonala mai napig megvan a magastöltés, gyalogosan járható is. A híd pillérjei is megvannak mindkét oldalt. Ezt a töltést felhasználva lehetne a deltát is vinni valahol középtájt lekanyarítva és bekötve a 140-esbe. Viszont a tavakat így érintené, ami elég nagy földmunka lenne. De valóban elviekben lehetséges lenne a sárga vonalhoz hasonlóan egy szűkebb ívben vinni a deltát, és akkor tavakat nem érintene. Nem láttam még nyomvonal tervezetet a deltára, lehet, hogy köze sem lesz egyik verzióhoz sem ha mégis megépül.
Erre valószínűleg senki sem gondolt!!! De majd építenek a tavak fölé egy jó magas viaduktot, vagy - ha a híd túl drága lenne - áthelyezik a tavakat máshová. És voálá!
Nem ismerem a helyszínt, nem jártam arra, max kb 10 evvel ezelőtt láttam utoljára én is a vonat (Szeged-Bp) ablakából a szabadkai vonal íves vágányát. Éppen ezért most megneztem a Google earth alkalmazást, es azon a felvetelen nekem is úgy tűnik, hogy 4-5 tó útban van egy leendő szabadkai vonal-kiskundorozsma állomás irányú ívnek. Természetesen nem lehetetlen ott epitkezni, csak komoly es alapos munka szükséges, hogy ne süllyedjen a leendő vágány majd. Kérdés, ez az új nyomvonalú ív megvalósul-e, bár utólag mintha belekerült volna a tervekbe. Majd kiderül.
a deltának útban van pár tó is, amit fel kéne tölteni, az azért nem megy 5 perc alatt. Ha lesz úgy jár majd mint az érdi összekötés, amikor igazán szükség lett volna rá még nem volt kész.
A kecskési átjáróhoz csak annyit : ápr. 9-10-én kétnapos 2 napos zárás volt az átjáróban, a helyi buszok is körben jártak az 55-ös úton és az elkerülőn Kecskésre.
Máshol látott képeken - valamint az ünnep vasárnapján arra utazván -nekem úgy tűnt, hogy az átjáróban a két oldalt lévő, gumis staril elemek lettek csak kibontva és az alattuk lévő sínek cserélve. Ezek a járda és kerékpárút elemei. Az úttest középső előregyártott vasbeton eleme maradt, az általad is említett fel újításkor lerakott.
Nagyon köszi, jó anyag! Bár már nem tudom követni személy szerint, hogy lesz e delta, de gondolom, ha lesz valamikor, akkor az is akkor fog elkészülni, mire átadják a 150est... A földmunkának az 5 képen már kéne látszódnia, ha lenne rá keret, nem?
Először is a kecskési átjáró: ahogy már említve volt korábban, itt szépen kipucolták a rendező egykori nyugati kihúzóvágányainak helyét az átjáróig és tovább is; itt szokatlanul széles terepen takarítottak ki, olyan mintha egy második vágányt (vagy egy kihúzóvágányt) is készülnének lefektetni a 136-os pályája mellé. Az átjáróban lévő vágányt - tekintve, hogy pár éve felújították - szerintem nem cserélték ki teljesen, csak berakták alá a vadonatúj vasbeton-aljakat és rászórták az új ágyazatot, tekintve hogy nem tudok róla hogy itt lett volna lezárás.
A Czibula Antal utcai bejárati ívben: gyönyörűen látszik, hogy itt már elkezdenek sorjázni a szürke felsővezeték-tartóoszlopok. Jól látható továbbá a megerősített alépítmény töltése is (ha valaki ránéz a Google Maps Streetview verziójára, máris jól láthatóak a markáns különbségek az ottani, nagyjából bő 10 évvel ezelőtti és a mostani helyzetek között).
Szentmihály: a Rezeda utca végi részen, valószínűleg valahol itt lesz a leendő megállóhely Szeged felőli végpontja. Az alépítmény itt is jól láthatóan lényegesen meg lett erősítve, a pálya mellett a házak felőli oldalon feltételezem hogy vízelvezető árok épül. Az oszlopok már itt is (idáig) meredeznek, egyelőre még a semmibe.
A Gárdonyi Géza utcai átjáró: gondolom itt lesz megépítve a szentmihályi megállóhely. Szemmel láthatóan pontosan idáig készültek el eddig az új alépítménnyel, egyben az oszlopok is idáig lettek beépítve, az ezutáni részeken lefelé még nem kezdődött el az aléptmény végleges kialaktása, látszik hogy össze-vissza áll még minden a felbontott pálya alatti részen. Így az útátjáróban is megvan még egyelőre a régi pálya sínpárja - feltételezhetően már nem sokáig.
Új Élet utca, immár Szentmihály déli részén: Az alépítmény látszólag még itt sem került véglegesen kialakításra, az átjáróban természetesen itt is megvan még a régi vágány. Röszke felé tekintve viszont lehet látni egy kisebb adagnyi sínszálrakást.
Az egykori kisvasúti keresztezés miatti régi hidat teljesen lebontották és el is kezdődött az új szerkezet építése, a képeken már az alapozás nyomai láthatóak. Már baromi ellenfényesek (lettek volna) így kora este, de szerencsére éppen jött egy nagy felhő.
Visszafelé tekintve az 5-ös főút felüljárója felé, a szentmihályi útról, elég béna kép így messziről, de talán látszódnak a sorjázó oszlopok munkagépekkel:
Bónusz: a kisvasút 136-os melletti nyomvonalán, az Új Élet utcánál a mai napig megvan a régi macskaköves útburkolatban az egykori GV sínpárja, nem aszfaltozták le.
Ui.: sajnos elég sokat kellett vacakolnom a képtömörítésekkel az Index Fórum képbeillesztési korlátai miatt, így az egyébként sem túl magas (és részben ellenfényes) minőségüket sikerült még lényegesen tovább rontani, így olyanok lettek amilyenek ezútonis elnézést értük...
Bizony, hogy állnak már a felsővezeték-tartóoszlopok, konkrétan egészen Szentmihályig sorjáznak már. Jómagam hétfőn voltam kint egy kisebb biciklitúra keretében körbejárni a vonal mentén, és nagyjából pont a leendő szentmihályi megállóig lettek berakva eddig. Pontosan addig ameddig az alépítménnyel is végeztek már nagyjából (vagyis teljesen szinkronban dolgoznak), a megálló utáni részen viszont még eléggé össze-vissza állnak az alépítmények is feldúlva, az a rész még eztán jön. A volt kisvasút fölötti hidat viszont teljesen elbontották, sőt már az új híd (ezek szerint továbbra is lesz ott hídja a földútnak/mezőgazdasági útnak a néhai GV nyomvonalán) alapozása is megkezdődött. Csináltam jónéhány nemtúlszínvonalas felvételt is, ha van igény rá, szívesen feltöltök párat.
Rég, 3-4 éve biztos nem. Mivel a TT építésénél lett felújítva a rakodóvágány, ez idő alatt, vágányzár volt. Utána meg ráhaladni nem lehetett, az átjáróig nem volt járható a pálya.
No, ez utóbbit azért írtam, mert korábban is felmerült már, a választási lázban pedig ismételten előjött, hogy a Rókusi körút forgalmát csökkenteni kell. Így például a Szatymazi utcai boltokhoz, a bevásárlóközponthoz és a vasúti rakodóhoz tartó teherautók ne érinthessék a Szatymazi utca lakótelepi szakaszát, hanem lehetőleg a Pulz utcán át, a Rókusi állomás felől érkezzenek be. Persze ebben az egészben a vasút a legkisebb hunyó, nem is tudom megmondani, hogy mikor volt rakodás Rókuson.
A sártói nagysugarú váltón van a 60-as lassújel, mellette egy sínszál vár beépítésre, azért lehet a sebességkorlátozás. Hódmezővásárhelyen, az Orosháza felőli végén az ikerőrház, és a volt pósahalomi őrház környéke teljesen kitisztítva, mintha csak a dózert várná a két épület. Az utóbbi őrház mellett a szelvényköveken rózsaszín festékkel jelölés van.
Megtörném a trendet, és nem a TT-től, hanem a vonal egészét érintő közlekedésről írnék, illetve kérdeznék.
Lehet, hogy volt már szó róla, de Algyőn milyen okból van 80-as a két nagysugarún (egyenes és kitérő irányban is)? Lassan 2. hónapja 60-as lassújel van Sártó elágazáson. Kakasszéken az útátjáró 40-es, az átjárótól Orosháza előjelzőig 60-as a pálya, ez vonatonként 1,5-2 perc többlet menetidőt jelent. Attól függően, hogy milyen gárda van Orosházán és Hódmezővásárhelyen, a technológiai időkből tudnak-e lecsípni egy keveset vagy nem, a vonalon állandó jellegű, de változó mértékű késések vannak. Most mi a hivatalos álláspont? Marad így, aztán majd egyszer átépül, vagy a kb. 8 évvel ezelőtti sínvégcserés, szabályozásos módszerrel kap még 3-4 évet a szakasz?
Nem igazán. Az biztos,hogy csak napi 3 db-t ad ki a gyártó,és így elég nehéz a fordulót tartani. Hallgat mindenki, senki sem meri elmondani, hogy ténylegesen mi is van.
:) Eddig is át tudtak ott menni a teherautók. A pályán volt vörös tárcsa a talpfák állapota miatt, az átjáróig. Onnantól már megújult pálya van a rakodóig.