Hát, nekem ez olyannak tűnik, mint amikor azt mondták valakinek a rángatózó tempomatra, hogy menjen másik benzinkútra. (Lehet, hogy az eltűnt 18474. sz. hozzászólásban volt? Vajon miért tűnt el?)
Régebben nem csinálta ezt, ezért azt gondolom, hogy ez nem természetes, és nem "ilyen". Szóval sokféle szerviz van, én kicsit jobban utána fogok járni.
Szeretnék tapasztalatokról kérdezni kis információt egy hibával kapcsolatban. Egy ideje az autóm kormánya kicsit akadozik. Olyan az érzés, mint amikor egy beállt csapágyat próbál az ember forgatni, és kicsit akadozva jár. Leginkább induláskor feltűnő, és talán azt is lehet mondani, hogy hidegben rosszabb. Aztán megszűnik ez a jelenség, vagy már hozzászokunk, és nem észleljük. :)
Lehet ezzel élni, de jobb lenne, ha jó lenne. Egyszer említettem a kedvenc szerelőmnek, ő a szervómotor(ok?) problémájára tippelt, de nem jártunk utána mélyebben.
Volt már hasonló gondja valakinek ezzel az autóval?
Az egész abból indult el, hogy valaki kérdezte, milyen tapasztalatok vannak.
Amit leírtam, nem kritika, hanem kb. a realitás (pl. a mienk nem "pattog").
Ha nem lennék "relatíve" mégis elégedett vele, már régen cseréltem volna.
Amúgy már írtam, hogy a '90-es évek óta a családi kocsi mindig valamelyik R volt eddig (munkahelyi, rokonságbeli meg éppen mindenféle más volt, pont az nem).
Igazán egyik R sem hagyott soha cserben (út szélén), de megvannak a korlátai, amivel tisztában kell lenni.
Szia,szoktam olvasgatni csak mostanában ide nem írtam inkább a facebookos csoportba néha.Anno régen néztem a tesztelőket ahogy leszarozzák ezt az autót de mivel relatív a vezetési élmény is nekik meg azt mondták nulla fura nekem van a fluencével vezetési élményem,jó mondjuk én elfogult vagyok mert az álmaim autója és szeretem de élvezem amikor csak vezetem,igen nem tapaszt az ülésbe nagy gázadásnál megh nem úgy gyorsul mint egy ferrari de az én autóm és imádom :) Nem jártam még külföldön de tuti tényleg nem jár olyan autókkal az ottani korlátozás mentes autópályán mint ahogy drága autókkal se mindenki jár odakint hiába jobb a fizetés.Igen itthon aztán van sok barom az úton olyanokat művelnek sokszor csak néz az ember.
Nyilván annyit tud amennyi a technikai paraméterei alapján elvárható, sem többet, sem kevesebbet.
Ez a megvétel előtt próbakör nélkül is sejthető, belőhető.
Aki ezt kevesli, ha van rá pénze, vegyen erősebbet.
Ha nem is sokat, de járok autópályán, a szabályokat betartva én egyáltalán nem tartom gyengének, sőt pont 4000-es fordulat felett lesz fickósabb, de az már 130 felett van.
Mikori fejlesztésű az autó, talán 2009-es?
Akkoriban azért nem sok ( a prémiumot leszámítva ) ilyen kategóriájú családi autóban volt 6. fokozat.
Ültem akkori évjárat körüli Seat-ban, az is 0.6-os volt 5 fokozattal, az is 4000-et forgott 130-nál. ( Pedig az VW csoport, ami sokaknak az etalon )
Aki meg jó magyar szokás szerint lesz@rja a szabályokat az meg jobb, ha hallgat.
Többször jártam német autópályán is, ott sem mindenki 300 le-s autókkal jár 250 km/h-ás sebességgel.
Sőt, ha nem pofátlankodsz ki a gyorsabb elé, nem totyogsz feleslegesen a belső sávban, akkor ha utol is érnek, türelmesen kivárják míg befejezed az előzést és mennek tovább.
Nem villognak a seggedben és nem büntetőfékeznek előtted, mint gyökér honfitársaink.
Olvasom itt az 1.6 110 ló fikázásokat miért van az,hogy az emberek elégetlenek és telhetetlenek?Mert azok vagytok,szerintem ez egy nagyon jó autó és én telibe szarom a német autópályát is szerintem bőven elég erős jól is megy a fogyasztás kicsit az ami lehetne kicsit kevesebb más gond nincs az autóval.Amúgy meg akinek ez gyenge vegyen másik autót és meg is van oldva.
Amikor leállok vele , kiveszem az indítókulcsot (kiszállok ,minden ajtó, ablak be van csukva) az autót nem zárom be központi zárral!!
Ilyenkor az első kèt ajtó aljábanlévő lámpák ,illetve a menyezeten a fènyek felkapcsolnak majd nèhány mp után lekapcsolnak . Ez eddig ok.
De ami fura, hogy a műszerfalon fennthagyja a háttèrvilágítást, a behúzott kézifék , és a km állás látszik , illetve a fesélzeti kijelzőn is világít óra stb.
Kb 5 percig „virít” minden, és utána lekapcsolja a fényeket ( Nem igazán akkumulátor barát megoldás) Ennek is kell működnie, ez a normális ?Nállatok is így működik?
Vagy ez beállítható , hogy meddig világítson ( én nem találtam a menüjében erre utaló lehtőséget)?
Ha távirányítóvál bezárom az autót , a fények azonnal lekapcsolnak.
A benzinesnél 110 körüli LE nem fog senkit az ülésbe préselni....
Német AP-n biztosan sem állja meg a helyét.
És nem szereti az emelkedőket sem. (Ez az átlagfogyasztásba kissé belesimul, de érzésre nem kimondottan kellemes...)
A teljesítménye magyar viszonyok között még elmegy (közben vezetek/vezettem Saab-ot, Lanciat, Citroënt, SEAT-ot, Fordot különböző évjárattal, motorral, felépítménnyel...).
Meg az a hatodik nagyon kimaradt belőle. Ugyan mennyivel lett volna drágább olyan váltóval? Saját korában még mindig versenyképes lett volna azzal is, SŐT!
Világos, hogy a mostani "turbós-hibrides" világban már nem tudja ugyanazt az elvárást...
Elég boomer lehetek, de nekem bejön az 1.6 benzin Fluence. :D A másik autóm egy szintén 1.6 szívó benzin Lacetti. Valószínűleg más lenne a véleményem, ha sokat járnék autópályán, de szerencsére nem. Főútvonal/ lakott terület, 5. 100 és 4. 60. Nagyjából egyforma a váltóáttételük, autópályán inkább a 120 kényelmes mindkettővel. Tény, hogy elférne még egy 6., de ez van. Ennyivel többet eszik a 2 ezres Fluence? Régen a jó öreg Euro 2 körüli Astra GSI 2.0 16V-vel, 6.7L-es átlagfogyasztással jártam napi helyközi ingázósba és sosem kíméltem, pedig az is 1120kg volt. :)
Renault Fluencet 1.6 benzinnel sosem vennék. Nagyon gyenge :( Főleg autópályán. Még mi dig az 1.5 dci 106LE a legjobb ebből a kocsiból. Illetve ha már benzines, akkor 2.0,de az meg zabál 10-12 litert átlagban.
Igen, termosztát csere. Mivel kb. 90-100 fok mérési tartományt fed le az első két rublika, néhány fok eltérés miatt már csak az első rublika jelenik meg. Én a 95 LE változatnál mértem OBD csatlakozón (szerintem a Te autód is vagy 95 LE, vagy nem 2015-ös), már párszor írtam az eredményeket:
- az 1. rublika akkor jelenik meg, ha a hűtővíz elérte az 50 fokot.
- a második rublika akkor jelenik meg, ha a hűtővíz eléri a 80 fokot.
- visszamegy 1 rublikára, ha a vízhőfok visszaesik 75 fokra, és ott is marad, ha nem éri el újra a 80 fokot (mert már nem teljesen jó a termosztát).
Nekem új korában üzemi hőfokon (100 km/h) 81-83 fokos volt a hűtővíz, amikor elkezdett rendetlenkedni kb. 5 éves korában, télen már csak 77 fokos volt. Ugyan tudtam, hogy csak 4-5 fokkal jár hidegebben, de ezt is soknak tartottam, és zavarta a szemem a műszerfalon az 1 rublika... :-)
A termosztát csere után visszaállt a hőfok 82-83 fokra, télen is.
Nekem volt ugyan ilyen hibám nem olyan régen. Én egy autóvillamosságishoz vittem az autót, ott a lámpa panelra rá forrasztott egy másik test kábelt amit a kocsi kábel kötegéhez kötött. Nyilván teljesen szakszeren és biztonságosan. Azóta nincs semmi gondom vele. Az egész művelet kb. 20 perc volt és ha jól emlékszem kb. 3000 FT-ba került.
Sajnos más tartós megoldás nincs, vagy a teljes lámpa csere mert külön lámpa panel nincs, vagy valami ilyesmi megoldás. Próbáltam én is a tisztítással de az nem volt tartós, pár hónap és ugyan úgy gond volt vele.
Egyébként nekem is az egyik tüske volt leoxidálódva.
Szia, igen szétszedtük a lámpatartót és nálam is valamelyik tüskével volt talán gond. Azt javasolta ismerősöm, hogy cseréljem ezt a lámpatartót csak neten ahol néztem ott lámpatestet adtak lámpatartó nélkül.