így-így... ezért (is) szerveztem át a legutóbbi utamat. Nyugati part lett volna, de mivel olcsó volt a hotel (meg a repjegy is), inkább NYC lett belőle - 100usd körül kijött átlagban egy éjszaka, manhattanban. Áprilisra néztem ugyanezt a kört, kb. a duplája lenne.
NYC-be szerintem nem az a lényeg, hogy 120-140e az economy jegy, vagy esetleg Bécsből még 100e sem, hanem a hotelárak. Azaz ha vki nincs konkrét időponthoz kötve, illetve rokona, barátja, ahol lakhat, akkor jobban jár, ha előbb pld a booking.com-on foglal szállást, amik szinte az utsó percig lemondhatók, és ahhoz igazítja a jegyvételt, persze a szállásnál is érdemes arra figyeilni, hogy az érkezés és az elutazás is kedd, szerda, vagy csütörtök legyen :-)
Nyáron mennénk New York-ba a családdal. A Skyscanner-rel találtunk jó árban repjegyeket, melyeket a mytrip.com közvetítői oldalon vásároltunk meg (BUD-FCO, FCO-JFK és JFK-CDG, CDG-BUD). Semmi extrát nem kértünk bele, még speciális étrendet sem. Csak 2 plusz feladott poggyászt (23kg) vettünk, illetve a 2 nagy repülőútra, kiválasztottuk az üléseket a gépen.
Tranzakció megtörtént, és most már látom mind az Alitalia (odaút) és az AirFrance (visszaút) oldalán is a foglalási kód alapján, hogy visszaigazolták a foglalásunkat.
És akkor most jönnek a furcsaságok: Sem az Alitalia, sem az AirFrance oldalán nem szerepel, hogy vásároltunk 2 feladott poggyászt oda-vissza. Valamint, bár az odaútra (FCO-JFK) mindkét légitársaság oldalán látjuk a kiválasztott székeket, a visszaútra (JFK-CDG) nem mutatja az AirFrance oldala, hogy bármelyik széket is kiválasztottuk volna a gépen.
A kérdésem az lenne, hogy még túl korán nézelődök a két légitársaság oldalán, és nem érkezett meg hozzájuk minden info a foglalásunkkal kapcsolatban, vagy már mindent látnom kéne, csak a mytrip hiányosan adta meg a foglalási adatokat?
(Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy az Alitalia oldalán sok böngészőn és eszközön való próbálkozás után végül egyedül a mobilomról sikerült a Dolphin Browser segítségével megnyitni a foglalási kódommal az oldalt, ahol végre látom a foglalást. Nem valami jó a weboldaluk.)
Illetve még az is kérdés, hogy utólag kérhetünk speciális étrendet?
Ez nem mindig így van, a kedvezményes ár pl VISA kártyával történő fizetés esetén érvényes. Én is tavaly így foglaltam, a hátránya az,hogy nincs ügyfélszolgálat és ha eszedbe jut pl plusz szolgáltatást hozzáadni a repjegyhez akkor nem tudsz............
A közvetítőkkel még lehet gond -és ez az oka is lehet az olcsóbb jegynek- , hogy több átszállás esetén esetleg nem "egyben" jegyet kapsz, hanem rész utakra egy-egy jegyet. Ennek ugye az lehet a veszélye, hogy járat kimaradás/késés esetén nem a légitársaság felelőssége és nem utolsó sorban pénze a továbbutazás megszervezése, hanem a tiéd. Tehát ellenőrizendő mit veszel mielőtt fizetsz..
Ennél direktebb veszély pedig lehet, hogy elszaladnak a pénzeddel egy ismeretelen kisebb közvetítőnél, se pénz, se repjegy. Ha valami problémád van nem a légitársaságokra vonatkozó törvények (sokszor ugye nem is magyar törvények) mérvadóak ezeknél az oldalaknál, probléma esetén küzdhetsz. Tehát mérlegelendő a vélt előny az esetleges probléma kezelés/bukta fényében.
Hozzáteszem,én amikor Turkishel mentem,nem náluk foglaltam,hanem valamelyik közvetítő cégnél. Megvolt az e-ticket,onnantól tudtam érdeklődni és mindent intézni a budapesti irodájukban.
Mennyire rizikós dolog nem közvetlenül a légitársaságnál megvenni a repjegyet?
Turkish Airlines-szal tervezek utazni, már meg is van melyik járattal, csak az a kérdés, hogy hol vegyem meg a jegyet. Kb. 10 ezer Ft-tal olcsóbban a GotoGate, Mytrip, BudgetAir, mint a légitársaság árai. A gyakorlatban milyen hátrányai vannak ezeknek a közvetítő cégeknek? Gondolom a support rosszabb vagy semmilyen. Utaztam már a Turkish-sel, korrekt volt az ügyfélszolgálat, minden kérdésemre válaszoltak emailben magyarul, amikor pedig módosult a menetrend, felhívtak, magyarul(!), és rendesen tájékoztattak az átfoglalási lehetőségekről. Erről a kényelemről nem szívesen mondanék le.
Az is lehet, hogy a matrix teved. Bizonyos tarsasagok szabad szekeit rendszeresen benezik (pl Turkish vagy Qatar, ami nekunk lenyeges lehet), es sokkal alacsonyabb (vagy magasabb!) arat adnak, mint ami realisan elerheto az adott pillanatban.
Köszi, azt már megpróbáltam (olvastam a korábbi írásodat). Ha végigjátszom, akkor az jön, hogy Justfly 383€ / fő, Flight network 63e / fő, Priceline $0 / fő :( Normálisan a mátrixon pedig 52e / fő :o
A legjobb eddig a Bravofly-on cc62e / fő ugyanerre
Halihó .. kérdezném, hogy ha az ember a Mátrixon talál egy jó utat, azt hogy lehet lefoglalni? Merugye azt írja, hogy szóljak az ügynökömnek .. de az nincs nekem. Keressek meg utazási irodát, hogy az alapján adjon ajánlatot? Az ajánlat jó (ugyan offos), de mindenhol máshol jelentősen drágábban látom csak, még a légitársaság saját honlapján is. Segítsetek please :)
Egész jól sikerült október végén a végig AA által szolgáltatott FRA-PHL-SFO-DFW-FRA karika.
(képlinkek a végén)
Az összár 235 EUR volt. Ez ugye AA-nál economy basic fare, tehát nincs feladott pogy. benne, ez nekem nem is kellett. Természetesen benne van viszont külön díj nélkül a kaja/pia, az automatikus kiosztású hely. Utóbbi következetesen utolsó sor, ablak mellé volt. Ezt el is fogadtam, nem volt annyira rossz mint elsőre hangzik, sőt az interkontinentális távokon jól jártam. AA irányadó közleményével szemben az automat. helykiosztás nem csak a c/in-nél történik, hanem már a jegyvásárláskor, és azon már nem is módosít a rendszer, hacsak nem a vevő teszi felárért.
A FRA-PHL járat AA-nál a téli menetrendből már hiányzik, akkor A332 repülte. Nem ültek mellettem, így remek lábhely volt, kaják átlagosak, alkoholt nagyon nem teszteltem, teáztam végig. Utaskísérők a szokásos, leginkább középkorú gárda (ami szerintem nem gond, de ebben a tárgykörben lásd még Akbar Al Baker szórakoztató megnyilatkozásait. :)
A mi gépünkön egy hölgy a nyugdíjazása előtti utolsó járatát csinálta. Gyakorlatias kedvesség volt jellemző rájuk, mosolyhadműveletet azért nem indítottak, az én tapasztalataim szerint ebben kb. pariban a Deltával.
PHL érkezés pontos volt, repeat-ESTA sor nincs ezen a reptéren, bevándorlás így sem volt hosszabb fél óránál. Szándékosan egynapos PHL layover-t választottam, elég tartalmas nézelődésre volt ez elég a városban, városi szállással, a SEPTA vonat csak 25 perc.
A PHL-SFO közel 6 órás útját A321 repülte. Snack/italok voltak, főétkezés nem, AA frekventáltabb belföldi transzkontinentális járatain - pl. JFK-LAX, ami csak pár perccel hosszabb – van főétkezés. Ezt a járatot egy régebbi A321 repülte, és ezúttal nem maradt üres hely, ezzel együtt kibírható volt, ha komfortos nem is. Iowa közepéig borult volt, viszont Nebraska, Colorado, Utah, Kalifornia nagyon szép arcát mutatta fentről. SFO-on a 2-es terminálra érkeztünk, a BART kb. 15 perc alatt elérhető, onnan meg fél óra a belváros.
Az SFO-DFW járatot akkor még A321 repülte (egész új gép, akkor 2 éves volt pont), azóta ezen a szektoron már Dreamliner jár az éjszakai AA gépen. Itt sem volt sok üres hely, de nem volt vészes a lábhely, a repülési idő meg alig 3 óra. DFW C-re érkeztünk, az airside Skylink nagyon hatékony (a landside busz jóval lassabb), a hídtól a DART-ig fél óra sem kellett, a DART vonattal meg 45 perc Dallas belvárosa.
Visszafelé T-3 órára mentem ki, leginkább azért, mert nézelődni akartam egy picit magán a reptéren is a Skylinkről. A DFW-FRA az A (azaz nem a priméren dedikált nemzetközi D) terminálról indult, némi késéssel a légkondi foltozgatása miatt. Éltes B772 vas repülte. Már majdnem boarding completed volt, a legutolsó utas, egy 2m feletti nagy darab fazon volt, na ő érkezett mellém. A B772 economy hátsó beszűkülő szakaszában a szélső ülések tripla helyett csak duplák, de így az előny szertefoszlani látszott. Nevetségesen kicsi lábhely volt, a 9 órás repülési időhöz mérten botrányos. A csávóval jól elbeszélgettünk amúgy, meg a helyzetünket enyhítendő megittunk a Mississippi felett a vacsi mellé számos pohár bordóit. Aztán megkérdeztem, hogy ha szerzek neki helyet, elülne-e, mondta el. Így beszéltem az egyik sztuvival, lett neki valahol középen egy normális hely, ennek örömére koccintottunk egyet pár Bombay Sapphire gin elfogyasztásával, érdekes módon ezen a járaton included volt a spirits is, a FRA-PHL járaton csak a beer/wine. Aztán a megnövekedett helykapacitásnak köszönhetően Montreal felett bevágtam a szunyát, és csak Skócia felett ébredtem, majd a reggelit követően le is szálltunk extra-ramaty időben FRA-ban.
Válaszoltam, mert megszólítottak. Bajod? Közöd? Nekem veletek semmi beszélnivalóm nincs, elmondtam a véleményem a fórumról. Fuss a moderátor elvtársaidhoz pitizni és tiltass ki. Amúgy, ha annyira utálsz olvasni, egyszerűen bejelölheted, hogy nem kívánod látni a bejegyzéseimet. Azt azért elmagyarázhatnád, mi a hozzászólásaimban az "offtopic", amikor világosan leírom, hol lehet ingyen megtalálni azokat a "csodarepjegyeket" - Európán belül és kívül -, amit a homár pénzért mutogatna, bár ő is ugyanonnan szedi az "eszét". Amúgy inkább ne tedd, reklámozgasd nyugodtan a haverodat és vásárolgass is tanfolyamot soknevű Öreg Darótzy Csoma Andrástól. Újabban AmEx kártyákkal is házal (izgi lehet a téma a PSZÁF-nak és a NAV-nak, mert tudtommal nem pénzintézet a koma, hogy busás pontjutalékért osztrák hitelkártyákat közvetítsen - persze szigorúan altruista humanizmusból, hiszen pénzt nem kér azért, amit bárki megkaphat, ha átsétál egy osztrák határfaluba, sőt ma már online is -, bekérve a balek összes személyes adatát, beleértve igazolványainak másolatait is): sok sikert, további kellemes magömlést.
Az azért elgondolkodtató, hogy a 14db hozzászólásod fele D.Cs.A.-ról szól, azzal foglalkozik, többségében előzmény nélkül, ráadásul végletesen offtopic módon.
Ha zavar a jelenség, lelked rajta, de értelmesebb lenne indítanod egy azzal a témával foglalkozó topikot - szerintem...
Kedves "Törölt Nick"! Én meg évek óta kivonultam ebből az indexes részrehajló huhogókórusból, ahol előbb minden ok nélkül rám húzták, hogy alternatív nickje vagyok az "Utazómajomnak" (a fenét érdekli, én nem fapados árredukciókban utazom, mint a majom), majd valamelyik dicső moderátor megfenyegetett a letiltással. Az indexes fórumokon ugyanolyan diktatúra van balról, mint az origón jobbról. A véleményem Darótzy Csoma koma csomautazásáról változatlan, ha gondolja, olvassa végig a korábbi bejegyzéseimet (a "jó képességű" reakciókkal együtt). Már nem emlékszem, melyik válaszadó, de teljesen találóan összefoglalta: Öreg Darótzy Csoma András söprögető "magyaros" üzletember-fajta. Kicsit kihasználja, hogy makog valamit németül és angolul (bár a magyar nyelvhasználata is erősen csiszolásra szorul, de nem várom, hogy egy névtelen edzőcske akadémikus legyen), begyűjti a kedvezőbb ajánlatokat nagyrészt publikus (FlyerTalk, TravelDealz, SecretFlying, Flynous), kisebb részt félig publikus (FirstClassAndMore) honlapokról, a maga kreálta honlapján és Facebook-blogjában hint egy kis port az általa bőgatyás-fütyülős barackos mucsainak tartott magyarok szemébe (mivel ő ugye "beszél" nyelveket, az általa megcélzott vevőkör meg nem), aztán felajánlja a tagságiját és a tanfolyamait 450-1000 eurós áron (a német Koenig-féle FirstClassAndMore tagsági struktúráját majmolja, meg az ő fizetős ajánlataikat osztja saját leleményként dupla-tripla áron "exkluzív" ajánlatként), a jelen fórum általános értékítélete szerint ez követendő, tisztességes, ügyes és erkölcsös üzletember-mentalitás. Én hányok tőle, mint ahogy magától Csoma Andrástól is: le style c'est l'homme. Bár "férfinak" nevezni... no mindegy. Összegezve: én nem kívánok tovább sem a csomautazással, sem ezzel a fórummal időt tölteni: hasznavehetetlen mindkettő. Amit ajánlani tudok, hogy tanulmányozza a fentebb jelzett honlapokat és fórumokat. Ott van rajtuk minden, amit Csoma András sok pénzért kínál és "tud", csak teljesen ingyen.