Különösebb típushibáról nem tudok ennél a motornál, láncos, tartós motor. 150 LE-s változatáról csak jót tudok mondani. Karbantartásra természetesen figyelni kell, a 30 ezer km nagyon sok, max 20 ezrenként érdemes elvinni olaj, stb. cserére.
Nekem egy 110 KW-os 2,0 dci III. Lagunám van. A gyári első spirál rugó nemrég lett kicserélve, de sajnos a szerelőm rosszat tett be így az autó eleje ül, és leér mindenütt. A gond az, hogy kicserélné garanciába csak már nem tudja, hogy milyen színkódú volt a gyári rugó.
Valaki tudja, hogy milyen színkódú spirál rugó van elől gyárilag?
Szia!Már régebben olvastam a hozzászólásodat. Nekem egy 2011-es facelift-es ? 173 lovas automata Lagunám van. Kb. négy hónapja vettem 85k km-el, most 98k van benne. Egy év teljes körű Renault garóval -mindezt Ausztriában, mivel itt élek -kellett itteni rendszámmal autó. Tehát a lényeg: a legapróbb gázpedál- lehelésre is azonnal megindul. Semmi késlekedés :( Ezt a legkomolyabban mondom. Számomra egy dolog bosszantó, bár állítólag erre van szoftverfrissítés- tempomatnál ha pl. 70-ről 74 re nyomom hajlamos egyet visszaváltani. Legtöbbször úgy járok haza, hogy az alagutas szakaszokon áthúzom kézibe hogy ne variáljon. Én is csak most kezdek utánaolvasni ennek a váltónak, bár leginkább a karbantartásigénye érdekel, ill műszaki ember lévén a működése, hibalehetőségek. Van olyan vw bolond ismerősőm aki azt mondta van olyan jó mint a dsg - bár egy robotváltó azért szerintem bármikor jobb mint a hagyományos bolygóműves. Nekem kellemes csalódás.
Izzócsere témában szeretnék segítséget kérni. 2010-es 2.0Dci aut. Lagunámban kiégett mindékét 5W-os helyzetjelző. Korábban a Xenon csere sem volt egyszerű, de ezek lejjebb és beljebb is vannak, bal oldalon az akku doboza (a sarokelemet kiszedtem..), jobb oldalon a hidoro kiegyenlítő tartály és számos cső miatt nem férhető hozzá. Nagyok a kezeim, és csak sötétben kotorászom. Kivenni sikerült, betenni nem tudtam, még a porvédő sapka sem ment a helyére. Legszívesebben kivenném a komplett lámpatestet, úgy lenne korrekt, de visszaolvasva az nagyon munkás.
Kérem ha valakinek van tapasztalata ossza meg velem, emiatt nem szivesen vinném szervízbe. Sajnálom, hogy az izzócsere már nem egy hétköznapi rövid elfoglaltság.
Ez egy nagyon sérülékeny rész, ha feszegetve volt cserekor, akkor emiatt nem megy ki. Rakd vissza a régit, de biztos, hogy az sem fog akkor már úgy törölni, mint előtte.
Vagyis lényegében az új lapátoknak nincs semmilyen beleszólása, hogy meddig fog törölni. Végállást állítani nem lehet, szét kell kapni és megkeresni, hogy miért nem tud tovább menni, mert ha még ráadásul menne, de azt írod a látómezőben már megáll, akár le is éghet a motor, az pedig drága mulatság lesz.
Lehet állítani az első ablaktörlők végállását valahogyan? Az új lapátokkal nem megy annyit a bal oldali, mint a régi, így viszont kicsit a látómezőben ér véget az útja neki.
Gondolkozom Laguna vasarlasan. A L3 Facelift valtozata eddig a kiszemelt. A legtobb megnezett autoban van GPS, viszont mikor frissiteseket keresgeltem, azt talaltam, hogy csak 2013-ig vannak terkepek.
Lehetseges az R-Link rendszert berakni a 2011-es autoba? Ahhoz lattam 2017-es terkepeket is.
A felhasználónevem gmail.com végződéssel az email címem ha esetleg más tapasztalati dolog is érdekel majd a későbbiekben. Itt a fórumon kicsit el tud veszni egy idő után az ember
Nagyon köszönöm a válaszod, részben megnyugtatott, hogy nem vertek át a szervizben és nem hibás az autó. Amúgy én is valami ilyesmire tippeltem, csak tényleg bosszantó tud lenni. Ezt a kúszás dolgot én is tapasztaltam, csak amikor épphogy kilátok a kereszteződésbe nem szívesen dugom be a kocsi orrát a forgalomba :D
Van egy ismerősöm, aki elég durván bele tud nyúlni a kocsik rendszerébe, félig programozó és félig gépjárműmérnök, megkérdem, hátha tud valamit kezdeni ezzel...
Köszönöm és , ha jutunk valamire vissza jelzek, ha érdekel esetleg téged is .
Nekem 2009-es 150 lovas automata van. Nagyjából ugyanez a jelenség, bár talán 2-3 másodperc nincs csak 1-2. Nekem is azt mondták több forrásból, hogy ez így normális. Az autó jól megy, de az első hónapokban szoknom kellett hogy egy 150 lovas autóval nem mehetek be csak úgy a körforgalomból álló helyzetből indulva...
Diagnosztika szerint teljesen rendben van az autó. Amúgy ezt leszámítva mindenhol normálisan működik az automata váltó, relatív gyors is, jól és jókor is vált.
Ahogy valamelyik hozzászólás említette is, manuális módban teljesen ugyanez a helyzet.
Az egyik viszonylag általam kapott elfogadható magyarázat szerint -fogyasztáscsökkentési okból- az autó ha álló helyzetbe fékezed, visszaveszi a terhelést az automata váltótól (akkor is ha nem teszed ki üresbe - amit nem is nagoyn javasolnak). Ha felengeded a féket (gázlenyomás nélkül), valóban észre lehet venni hogy eleinte lassabban indul, majd normálisan "kúszik". Fordítva is lehet érezni, amikor lefékezed az autót, érzed hogy rövid ideig még jobban akar menni, aztán utána már kevésbé akar kúszni. Azt a tanácsot kaptam, hogy próbáljam meg a "kilövés" előtt felengedni a féket és kb. 1-2 másodpercen belül amikor jobban kúszik lépjek oda.
Ez valamennyire működik, valóban utána harap 1-esben is, csak nem minden esetben van 1-2 méterem kúszni sajnos.
Viszonyításképp: van egy automata (az csak 4 sebességes, nem 6) ESPACE 3-asom is, na annak nincs kímélő módja, ha fékezek is ugyanúgy menne ha tudna. Ha nem nyomom már a féket rendesen akkor is azonnal megindul gáz nélkül is. Ha ugyanakkora gázzal indulok mint a Lagunával (és elfordul néha ha azután ülök bele) akkor borul minden az autóban...
Én is örülnék ha ki lehetne kapcsolni ezt a kímélő funkciót (vagy átprogramozni rövidebb időre a magához térést), mert amíg meg nem szoktam veszélyesek voltak a kereszteződések... most már csak bosszantó egy-egy forgalmas helyzet.
Azt már "mellékes", hogy a mögöttem lévő, átlagnál izmosabb autóval rendelkező nem igazán érti miért nem merek bevágni egy látszólag azért nem gyenge járgánnyal a körforgalomba, két autó közé, amikor oda még ketten is beférnénk...
Nekem a 2009-es évjárat (L3, 2.0 dci), Carminatos-os lemezes rendszerű van (nem kártyás, nem tomtom). Ehhez 2012/13-as (talán jól emlékszem a dátumra, verziószámot most nem tudom megnézni) az utolsó. Hónapokig próbáltam más verziókból is működőképest faragni, sikertelenül... Frissebb már nem is lesz ehhez a szériához sajnos (hivatalosan megvehető sem).
Próbáltam, de ugyan azt csinálja, talán egy minimális különbség van, de kéziben sem indul meg. Ez nem olyan mintha 2-esben lenne, hanem mintha 2-3 másodperccel később érzékelné, hogy ráléptem a gázra, onnantól meg pörög a motor rendesen. De akkor ez szerinted sem normális, ugye?
Nemrég kerül tulajdonomba egy 2008-as Laguna III 2.0 Dci Automata és elég furán indul meg az autó...Ha gázt adok, akár tövig nyomom lassan elkezd gurulni az autó és egy jó 2-3 másodperc után kezdi leadni a nyomatékot. Baumgartnernél lett vásárolva, ahol állítják, hogy ez gyárilag ilyen. Kérdezném, hogy akinek van tapasztalata automata 3-mas lagunával kérem ossza meg, hogy normális e, hogy ilyen hosszú reakció idővel indul meg az autó.
Sziasztok, kérdezni szeretném hogy nem tud e valaki tanácsot adni honnan tudnék olcsóbban navigácios dvd lemezt a 3 lagunámba 20.dci 150 lóerős 2008 kiadás .. ami benne van az sajna már öregebb és szeretném kicserélni..
Ööööö...ugye azt látod, hogy ez lassan egy 7 éves hozzászólás volt? :))
Viszont innen bármit megtudhatsz, ha alkatrész kell.
A lényeg, hogy a megnyíló linken, válaszd ki az autód alváz kódját, utána a legapróbb csavarig megtalálod a gyári termék, vagy helyettesítő(k) kódjait, sőt akár meg is rendelheted ott "helyben".
Sziasztok én most gondolkodom egy laguna megvásárlásával sokat olvasgattam a neten tetszenek a tesztek meg a tulajdonosok véleménye tetszik az autó de igazából ennyi szívesen elfogadok vásárlási tanácsokat is ,de most az lenne igazából a kérdésem hogy mindegyik 3 lagunába benne van a 4 controls kormányzás vagy csak egyesekben mert a hahu van aki írja hogy az autó 4 kerék kormányzásu van aki nem és ha nem mindegyikben akkor melyikben van honnan lehet azt tudni