A legrosszabb dolog amit ilyenkor tehetsz az az hogy leállítod. A legjobb ha magas fordulaton közlekedsz vele amíg be nem fejezi, de volt hogy erre nem volt lehetőségem akkor álló helyeztben pörgettem 4000ig , így is szépen kiégeti a kormot a szűrőböl.
Tapasztalatom szerint nekem MINDIG regenerálás közben megy fel a hőfok és nő meg a fogyasztás (még motorfék üzemmódban sem lesz 0 a fogyi). Elég drága pezsgőben mernék fogadni hogy nálad is ez van de mivel mindig leállítod regenrrálás közben így egyrészt telítve marad a DPF másrészt higul gázolajjal a motorolaj ezért is kérheti a gép hogy cserélj olajat
Sziasztok! Pest környékén tud valaki diagnosztikát illetve élő adatokat olvasni Orlando 2011év 2.0d autónál? A jelenség az, hogy nagy terhelésnél dobja a 82 hibát. ilyenkor folyamatosan melegszik a motor, folyamatosan megy a hűtő ventilátor, és ha közben tempómattal visszaállok a tartós 50-60 as sebességre ahol csekély a terhelése az autónak akkor is a pillanatnyi fogyasztásmérőm 14-16 litert mutat. Ha megállok, gyújtást leveszem, és megvárom, hogy a ventilátor megálljon, majd újra indítózok akkor minden rendbe jön. És ha nem kínzom a kicsikét akkor 50-60 közti tempómattal 5 litert ír a pillanatnyi fogyasztásmérő ezután. Gagyi hibakód kiolvasómmal P200A hibát dob. De volt, hogy P200C dobott. Illetve valami bank1 folyamatosan 900 C fokot mutat hidegen melegen. Én nem vágom a diagnosztikát. Szakszerviz 2 hétre ad időpontot. Sűrgős lenne. Ár annyi amennyi.
Mint a gyári képen is látható, az LTZ felszereltségtől az ablakszegélyeken alul van krómcsík. Az első autó (amit belinkeltél) egy kintről behozott gép, érdekes felszereltségekkel. Nekem úgy tűnik, hogy LTZ-sített autó és a krómcsíkra nem figyeltek eléggé, esetleg valami javítás okán lemaradt a "C" oszlop mögötti ablakról. Az 1,8-as LTZ szintén "zenész". :))
A többinél nekem úgy tűnik megvan minden krómcsík.
Na, ezen a válaszon lepődök meg a legjobban... (Nem azt jelenti, hogy nem hiszem el, hanem, azt hittem ilyen nincs: vagy végig króm, vagy végig gumi...)
Először azt hittem, hogy az én új autómról készült a kép. Ugyanezen az oldalon, ugyanez a króm léc hiányzik. Közelebbről kellene látni, mert vagy lepattant a léc erről is, vagy tényleg ilyen a kédergumi. (A régebbi Orlando-mon nincs az alsó részen króm; Telibe gumi.)
Tehát vagy cserélték, vagy lepattant a króm-díszléc ezen szakasza. Utóbbin azért látszik, hogy onnan hiányzik valami.
Az alábbi képen levő részlet, ajtó cserét, vagy hátsó ablak cserét sejtet, gondolom gyárilag nem így jött ki. (fém díszléc, és annak hiányára gondolok)
Méretet -noha nem egészen azt, amit Te keresel- a 1152 sz. hozzászólásban találsz. Esetleg a közeledben van Orlandos kollega és ott megmérheted a belső méretet. Merre vagy?
Igen, persze a cmax kisebb egy számmal. A fogyasztást kalkuláltam, nem mondom, hogy mindegy, de nem annyira lényeges számunkra. Kb 10ekm/év a futásunk.
Azt gondolom, hogy a C-Max egy számmal kisebb autó (belül), mert az Orlandoban pl. három ember normális módon elfér a második sorban. Alkatrészt lehet kapni Európában a központi -holland- raktárból, amennyiben olyan alkatrész kell, amit a szervizek nem tartanak. Eddig úgy tűnik a 6-7 év alatt igazából nem volt alkatrész gond, mert egyrészt nem nagyon kellett, másrészt akinek esetleg kellett, annak lett is. Azért nincsen sok az utakon, mert az Opel Zafirat preferálták a kereskedők, meg a vásárlók mondván, hogy ugyan csak egy Chevrolet de ráadásul egy koreai szar. Mondjuk az ár-érték arányban verhetetlen volt a kategóriájában és azóta rájötte, hogy mégsem annyira rossz autó, ezért viszonylag jól tartja az árát. Nem véletlen, hogy a taxisok előszeretettel vették és most is igen kevés nyűggel használják.
A fogyasztására szoktak panaszkodni -noha mit is várnak egy közel 1,6 tonnás autótól, 1800 köbcentitől, meg 141 lótól-, pedig csa meg kell tanulni vezetni.
Gondolkodom egy ilyen autó vásárlásán, 1.8 benzines motorral. Ami visszatart, hogy 3 gyereküléses gyerkőcöm van, és úgy tudom nem fér be egymás mellé 3 gyerekülés (3 db 15-36 kg-os). 2007-es Ford C-Max-ot váltanánk, abba sem fért el nyilván.
Az autó nagyon tetszik, és a kérdésem az alkatrész ellátottságra vonatkozik. Ezzel mi a helyzet, akár most, és mondjuk 5-6 év múlva? Talán olyan sok nincs sajnos belőle az utakon.
A véleményetekre lenne szükségem. Egyik a hangszigetelés. Benzines Orlandóm van és arra gondoltam, hogy leszigeteltetem vagy megcsinálom én. Erre van valami ötletetek?
A másik pedig, ami igazából zavar a vasban, az a rugózása. Elég kopogós, pedig 16-os kerék van csak rajta. Van erre valami megoldás, hogy kicsit komfortosabbá tegyük a rugózást?
Pár hónapja nekem is elromlott. Szervizben (Chevroberto) cseréltek, emlékeim szerint 7eFt-ért. Ennyiért nem volt kedvem e-bayezni, műanyag borítást bontani, stb..
Forrasztani kellett a kapcsolót, de az nem volt egyben semmivel. Az új kapcsolón a gyár változtatott, állítólag védettebb az érintkező, mert tényleg az korrodálódik el.
Köszi az infókat. Én is Aliról rendeltem de ez kimondottan Orlandohoz való, ez egybe van a két rendszám megvilágítóval, elvileg a csati is kell stimmeljen. ( még úton van ).Ez 5e Ft -ba került.
Annyi, hogy a megvásárolt cseredarabon lévő csatlakozó nem olyan volt. Helyette forrasztottam....
Egyébként előtte szétszedtem magát az eredeti gumiházba öntött gombot is. A belsejében van egy mikrokapcsoló, ami korrodál/kormosodik, ez okozza az eleinte néha-néha majd egyre gyakrabban fellépő hibajelenséget. tisztítás után visszazártam, szilikonnal lezártam, így a kínai csomag érkezéséig tökéletesen működött.
A gomb cseréjében egyébként a csomagtérajtó borításának bontása a legázabb. Vigyázni kell a bepattanó kapcsokra. (Most meleg van, így ezzel nincs akkora gond...) Utána a krómozott részt 4 anya meglazításával kivehető. A kapcsoló cseréje innentől gyerekjáték.
Csak, hogy ne maradjon téves info.: NEM kellett kompletten, krómmal, rendszám világítással* együtt cserélni a kapcsolót. Talán a lámpa* foglalattal egyben van, de az egész körítéssel nem !
Már én sem emlékeztem pontosan...
A kilincs:
Ezt úgy értettem, hogy van a csomagtérajtó belső oldalán, alul, középen egy műanyag "gomba" (kör alakú fedő). Azt lepattintva, a lyukba be lehet illeszteni egy szabvány ajtókilincset. Ilyet:
Ezzel lehet "szükség-nyitni" ;-) Mi végigtoltunk ezzel a nyitási metódussal egy komplett nyaralást, mert - persze - indulás előtti este romlott el. Kicsit f..tam a határátkelőknél, de a fiam mindig készen állt belülről, a kilinccsel.