Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FERENSZ Creative Commons License 2021.11.22 0 0 2373

Altaya Iveco 300TS II "LORRAINE":

 

 


Meg kell mondjam, hogy Én speciel nagyon sajnálom hogy leállt ez a buszos sorozat, el tudtam volna még fogadni ilyen 90-es évekbeli turistabuszokat :D
Ugyanakkor az is tény, hogy Iveco változatban valahogy olyan furcsa egy busz, mivel megszoktuk hogy Neoplan, vagy Setra, Renault, Mercedes, ugye a Bova, Scania stb..
Iveco-ban valahogy olyan ritka, vagy nincs is sok.
De örülök hogy ez a kicsike megélte hogy kijöhetett.
Bár így is nagyon örülök hogy a Setra 215-öst megéltem hogy beszereztem, ráadásul azóta másodjára is :D mert az mondhatni a turistabuszok ikonja :D
Elérkezett hát egy újabb Mecha börze és noha nem volt konkrét vételi szándék, beszerzős emberem jelezte előző este hogy érkezett egy busz, így megbeszéltük hogy akkor ott átveszem :D
Most végre beparkolt.
Így ahogy az lenni szokott reggel kocsiba pattantam, a közeli Mekiben McReggeliztem, aztán az Örsön felvettem Ervin Mihálycsik kollegát.
Gondoltam hogy az eső miatt - mivel szar idős időszak volt - esetleg nem lesznek olyan sokan, de mondhatni a szokásos emberáradat volt, szóval az időjárás nem befolyásolta a dolgot.
Nézegettem egy-két masinát, de szinte ezen a buszon kívül nem is hoztam el mást.
Nem is bántam annyira, mert kilátásban volt hogy esetleg egy pakkom összejön, de végül is máshogy alakult.
Így hát kocsival mentem és - jelképesen bár - de busszal mentem haza :D


Szép üveglámpákat kapott, alul két sárga ködlámpás berakást.
Rendszám is került rá, valamint az IVECO felirat is a megfelelő kialakításban került fel.
Elsőre azt hittem kis kialakított plakettfelirat, de nem.
Festett.
De nagyon jó.


Hátul megkapta a megfelelő felszereltséget jelző motívumokat az ablakra, a 90-es és 100-as sebességhatár jelzést, valamint az Iveco, a 300 TS II és a Turbo feliratot, ami plusz egy löketet ad neki, hisz az Iveco és a Turbo talán a TIR sorozatnak hála, nálam egybeforrt az idők folyamán :D
A hátsó lámpa is ez alapján lett kialakítva, afféle "TurboDaily" kialakításban, ahogy a kamionon is volt.
Oldalt még megkapta a fekete szellőzős kialakításokat is, rajta a sárga oldaljelzős kis festésekkel.
Remek kis példány.

FERENSZ Creative Commons License 2021.11.19 0 0 2372

CSM Ford Transit:

 

 


És igen :D
Megjött a harmadik kicsike is :D
Elárulom, nem lesz több, mivel az AMTRAK-osból jött kettő, így van meg a négy modell az illetőtől :D
Nem tudtam neki ellenállni, mert ha már van egy furgon, meg egy személyszállító-furgon - jelen esetben pont fordított belsős kialakítással mint kéne - akkor már a személyszállító változatot sem fogom kihagyni :D
Persze kicsit aggódtam hogy sikerül-e megszerezni mind3 variánst, de szerencsére összejött.


Szépre sikeredett ez a kicsike is.
Elől szép a lámpa, megfelelő irányjelzős kialakítással, a Ford emblémás hűtőmaszk is jó.
Megfigyelhető hogy ennél - az ablakos kialakításon kívül - már a felni is másmilyen lett és kapott fekete lángnyelves mintázatot is.
Természetesen mivel ez ezüst, itt most jól kivehető minden részlet, elég csak megnézni a hátsó kilincseknél még az íves formát is.
Oldalsínt is kiemelték ezüsttel.
A hátsó lámpák is szintén szépek és a rendszám is odakerült, természetesen figyelve hogy elől fehér, hátul sárga legyen.


Mondjuk Én a hátsó fellépő lépcsőket el tudtam volna hagyni a végükről, de így se gond hogy van.
Egyébként még persze annyiból lehetett volna figyelni rájuk, hogy ne üssön el a hátsó lökös az elsőtől, mert persze az első lökös maga a kaszni, míg hátul ilyen becsúztatásos módszerrel az az alvázé, tehát műanyag, azért van hogy elől színre fújt, hátul meg szürke, de ez mondjuk talán az ezüst kisbusznál a legkevésbé feltűnő.
Szóval nem tökéletes, de Én szeretem :D
A hátsó lámpák szélei kissé hiányosak, de ezt könnyen meg lehet oldani.


Itt is persze látható hogy a belsőt is rendesen kialakították ahogyan kell.
Elől a sofőr ülés, mellette a dupla üléssel, majd mögötte egy hármas hely a beszálláshoz szükséges hely kihagyással, majd hátrafelé szépen oldal irányba tologatva a hátrahaladást biztosítva az utasoknak.

FERENSZ Creative Commons License 2021.11.16 0 0 2371

CSM Ford Transit:

 

 


Hát igen, nem csak az AMTRAK-os változat volt amit felleltem az eladónál, hanem ezt is kinéztem :D
Meg kell mondjam hogy a színén kívül a kialakítása volt még ami miatt megtetszett.
Ugyanis ahogy anno előzőleg az AMTRAK-os változatnál említettem, eleve maga a formaöntvény buszos - vagy ha úgy tetszik ablak helyes kialakításban van kihozva - ami nagyon jó, mert így egyaránt ki lehet hozni furgon, személy-furgon, vagy személyszállító változatban.
Itt látható hogy ezt úgy hozták ki hogy maga a raktér első ablakrésze üveges.
Szép lett a Ford emblémás hűtőmaszk és a lámpa is jól sikerült.
Az AMTRAK furgonosnál kissé fakóbb az irányjelzős kialakítás, ennél jól sikerült, kicsit sötétebbre.
Kapott egy Ford emblémát a hátsó ablakos-falas részre, valamint ki lett emelve ezüsttel a tolósín.


Hátul szintén jól néz ki.
Kivehetők tök jól a kilincsek is, valamint szintén ott a fellépő lépcső.
Tény hogy nem egy tökéletesre sikerült modell, de Én mégis nagyon örülök neki hogy végre megvan ez a típus.
A hátsó lámpák - a tolatós rész hiányát leszámítva - szintén jól sikerültek, a helyükön vannak és szépek :D
A fehér furgonnál ugye nem volt rendszám, itt viszont kapott, sőt arra is figyeltek hogy elől fehér, hátul sárga alapon legyen.
A belső kialakítása más.
Kicsit meglepődtem, mert ugye inkább ez a belső passzolna a furgonos változathoz, és az passzolna ehhez, mert ennél a tolóajtón ablak van, tehát inkább ide kéne a több üléses belső.
Mondjuk ezt meg lehet cserélni jelen esetben, de annyira nem zavar :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.11.13 0 0 2370

CSM Ford Transit AMTRAK:

 

 


Hát ez igazi kis érdekesség.
Hogy miért?
Mert eme Transitot nem nagyon lehet fellelni 1:43-as méretarányban.
Bár Corgi-ban van, de az korábbi és olyan "nem modell" kategória, amit inkább a gyereknek adnál játszani.
A Minichampstől csak a későbbi generációs példány lelhető fel többféle variánsban mint kisbusz, hosszabb busz, furgon, szimpla és dupla kabinos platós kiadásokban - a függőleges első lámpás szintén egy ritka darab - de ezt a korábbi változatot nem találni.
Vagyis csak egyfélével találkoztam, de az valami izmosabb, tuningosabb piros példány, de úgy rémlik más gyártó, és az talán műgyanta.
Viszont ezt már máskor is láttam és nem hagyott nyugodni a dolog.
Anno akitől kinéztem - nem emlékszem hogy ugyanez az eladó volt-e vagy sem - attól többet is vettem 4 vagy 5 darabot.
Be volt fizetve már az ára, de nem jött meg a pakk, így visszakaptuk a pénzünket.
Az utóbbi időben sokszor kerestem, de nem találtam a találatok között, pedig reméltem hogy majd csak felbukkan ismét.
Így is lett.
Egyik este szintén beírtam a keresőbe és bele is botlottam, de természetesen az eladónak volt még 1-2 olyan példánya amely érdekelt.
Mivel sajnos licites volt, nem lehetett megvenni fix áron, így megkértem Emberemet hogy írjunk az eladónak, hátha el tudjuk vinni ebayen kívül.
Nézegettem 2-3 napon keresztül, egyikre se volt licit, de aztán később mindegyikre lett, így kicsit aggódtam is, de Emberem említette hogy Ő licitált rá.
Na mondom: a kis hamis :D


Meg kell mondjam őszintén eleinte egy kicsit aggódtam, mivel olvastam a leírásban hogy "diecast", "resin", "plastic", vagyis hogy öntött, műgyanta, műanyag.
Bár a DieCast-ot mindig annak tudtam be hogy fém modell, de ez persze a műanyag Ford Focus sedan példányánál máshogy lett :D
Mint köztudott rólam fém modelleket szeretek gyűjteni, mert a műgyantával az a baj hogy nem tudni hogy reagál, még ha szobában is van, valamint átalakítani se nagyon lehet, mert ugye nem lehet maratni.
Mondjuk nekem nem is volt ilyesmi tervem vele, bár megfordult a fejemben hogy egyet, vagy kettőt, esetleg átalakítanék sima fehér kisbusz, vagy furgon változatra.
Bár anno láthattunk már tőlem egy-két műgyanta modellt pl a Merci limuzint, vagy a Minichamps Binz mentőjét ami - szerintem - szintén műgyanta, mivel nagyon csak könnyű és 500 darabos gyártás példánya, vagy ott volt a Focus Sedan példányom, ami bár nem műgyanta volt, hanem műanyag, de ránézésre olyan szép hogy nem mondaná meg róla az ember hogy nem fém.
Alapvetően tehát nem utasítom el hogy elkezdjem ezeket is gyűjteni, csak egy kicsit mindig bennem van a félsz.


Mint azt már előzőleg említettem, az eladónak voltak még más példányai, így rögtön három - azaz négy - modellt is vettem.
Méghozzá azért, mert ez olyan jó árban volt, hogy ebből rögtön kettőt zsákoltam be, gondolván egyik modelles kollegámra is :D


Nagyon szépen megcsinálták a kicsikét.
Elől üveglámpákat kapott, sárgás irányjelzős kialakítással.
A tükrök is szépek és az ablaktörlők is jól sikerültek.
Ezt nem mindig sikerül egyes gyártóknak eltalálni, mert van hogy nagyon vékony és van hogy elég vaskos.
A festés is szép, minden a helyén.
Kilincs és zár pötty festéseket is kapott.
Egyedüli hibája a modellnek az, hogy a hátsó lökhárítós elem is lehetett volna olyan színű mint elől, de gondolom ez azért van így, mert hátul ilyen beilleszkedős módszerrel tartja ott az alvázat a kaszni.
Tehát itt nem csavarozással van rögzítve.


Elsőre mikor Emberem átadta, érződőtt hogy nem nehéz, de nem is könnyű, akkor még azt hittem úgy lesz ahogy sejtettem.
De nem.
Meg kell mondjam ez biza fém modell.
Huhúúúú....úgyhogy volt ám "öröm és bódottá" :D
Amúgy nagyon jól csinálja a gyártó, eleve a modellt illetően hogy fémből van és hogy minden részlet kivehető, ugyanakkor pedig azt, hogy ablakos kiadásban hozta ki, de természetesen ki lehet hozni így betömött helyekkel lefestve, furgonos variánsban is.


Azt persze mondanom sem kell hogy mikor megvettem már láttam - noha annyira nem érdekelt - hogy jobbkormányos Transitom lesz, de annyira nem zavar.
Inkább maga ennek a típusnak örülök.
Persze nem hibátlan a kicsike, bármennyire is tetszik, mert pl a hátsó lámpákban a sárga kb egyharmad részének fehérnek kellene lennie, de ez legyen a legkevesebb, talán majd orvosolom, még meglátjuk :D
Az szintén jó pont hogy úgy alakította ki a modellt, hogy mindkét oldalon van tolóajtó, így a belsőn némileg módosítva, ki lehet(ne) hozni európai változatban is :)
Jópofa hogy a belső is szépen megvan csinálva, noha ez a része műanyag, vagy műgyanta, de nagyon szépek az ülések.
Megkapta a sofőr ülést és a másik oldalra, a megfelelő oldalon - mivel jobbkormányos kivitel - vagyis bal oldalon kihagytak két ülést ahol beszállnak az utasok és a 4-es ülés sor mögé pedig kapott egy támfal kialakítást ahol már persze a raktér kezdődik.

FERENSZ Creative Commons License 2021.11.10 0 0 2369

Vitesse Peugeot 106 XT:

 


Bizonyára mindenkinek akad olyan modellje - már ha akad - amit anno megbánt hogy eladott.
Nos nekem ilyen volt a Vitesse Peugeot 106-os is.
Igaz ez most nem az, mert az az ezüst volt, amit azóta újra beszereztem, de most belefutottam egy pirosba.
Eredetileg nem terveztem venni semmit, de természetesen börzéről nagyon ritka hogy úgy jön el az ember hogy nem vett semmit :D
Kingsman ügynökkel is találkoztam, majd kimentünk kicsit levegőzni.
Én ittam egy üdítőt, Őt pedig meghívtam egy kávéra.
Kicsit elbeszélgettünk, majd visszanéztem mert csak nem hagyott ez a kicsike engem nyugodni.
Egy doboz tetőbe volt kipakolva más autókkal együtt.
Szerencsére gyorsan átnéztem és semmi hibát nem véltem rajta felfedezni.
Vagyis csak egyet.
A vezető oldali tükör-műanyag ajtóberakás ki volt mozdulva, de lévén hogy szerencsére megvolt, ezt egy könnyed mozdulattal vissza lehetett tenni a kialakított helyére :D
Rákérdeztem az árra - mivel a szokásos külföldi cseh vagy milyen eladóknál leltem fel - és már fizettem is.
Persze nem egy olyan szép modell mint egy mai, de Én mégis imádom.
Amúgy az is meglepő hogy alig van súlya, pedig fém.


Első ránézésre úgy tűnik mintha nem csukódna rendesen az ajtaja, de ezt meg lehet oldani, mivel be lehet csukni, inkább a kis fekete festés van rajta picit elcsúszva, ezért ilyen.


Ahhoz képest egyébként hogy nem egy mai minőségi modell, nagyon szépen megvan csinálva szerintem, főleg a hátsó lámpás kialakítás hogy így megcsinálták.
Nagyon szép.

 

106 & 206:

 


Következő bemutatásra váró példányom, egy különös szerzet lesz, mely nem nagyon van 1:43-as modellben.

FERENSZ Creative Commons License 2021.11.07 0 0 2368

Altaya - Triple9 - Ford Escort XR3i:

 

 


Épp a minap mutattam az egyik külföldi tag - engedélyével közzétett - képeit a két azonos, ám mégis különböző fehér típusról, és most mit ad Isten, nekem is egy ilyen a soron következő, bemutatásra váró példányom.


Gondolkoztam már rajta egy ideje.
Nézegettem börzén, mivel a jatekesmodell boltos eladóknál mindig belebotlottam és volt is hogy nézegettem egyszer-kétszer.
Noha az ára nekem kicsit magas volt, azért el-elgondolkoztam rajta, mert tulajdonképpen - számomra mondhatni legalábbis - mégis reális ár.
Bár ugyanúgy az Altaya remek kreálmánya mint a már korábban bemutatott fehér.
Viszont nem tudtam dűlőre jutni, mert ezt az Escortot - vagyis a sportosabb kivitelt - három féle színben is kihozták, és nem tudtam eldönteni tulajdonképpen melyik is lenne a legjobb választás.
Mert kihozták fehér sportos változatban, eme feketében, és farmerkék színben is.
De most végülis emellett döntöttem.


Köztudott rólam hogy imádom a Sierrát, a későbbi Fordok közül pedig a Focus a favorit, de ez is tetszik, lévén szintén egy 80-as évekbeli kis példány melyből egyaránt van sima utcai, és egy kicsit sportosabb, menőbb változat :D
Ugyanakkor a piros-fekete kombináció - a festést illetően - szintén remek és feldobja.


Elől szép lámpákat kapott, széleken sárga irányjelzős kialakítással.
Szép a Ford embléma is.
Az argentin sorozatos példányokon megszokott rendszám helyett, itt Escort XR3i típusfeliratos rendszámot kapott, természetesen a megfelelő betűmintázattal.


Hátul is baró a kicsike.
Ahogy a fehérnél, úgy ennél is szépen megcsinálták a hátsó lámpákat.
Pirossal rákerült a típusfelirat, és fűtőszálas ablakot is kapott.


Mellé is raktam a sima utcai fehéret, hogy legyen egy közös kép.
Látható hogy az utcai fehér változatnál nincs a jobb oldalon tükör, más a kerék, és mivel az az 5 ajtós kivitel, a hátsó ablakrész is más.
Ez egyébként nagyon tetszik hogy figyelnek ezekre, ezt így kell csinálni :D

 

FERENSZ Creative Commons License 2021.11.04 0 1 2367

8/8 - Altaya Chevrolet Corsa GLS:

 

 


És természetesen a végére hagytam a pakk egyik szerintem legérdekesebb példányát.
A Chevy - vagy ahogy mi ismerjük Opel - Corsa szedán változatát :D
Igen, létezik és ezt is kihozták.
Mondanom sem kell hogy mindenképpen tervben volt.
Nem csak azért mert egy aranyos szedán, hanem azért is, mert ritkaság.
Mi ugyanis csak Opel néven ismerjük és azok közül is 3 vagy 5 ajtós változatokban.
Noha talán kevesen tudják de ez a kis Corsa, az előbb említett változatokon kívül, létezik eme szedán kivitelen kívül, kombi változatban is, sőt pickup verzióban is.
A kombi példányokkal idáig kétszer találkoztam itthon, mert van 1-2 magyar tulaj akinek kombiban van Corsa példánya (és természetesen az Opeltől)


Mondjuk most a batár amerikai pickup példányok után talán egy picit kicsinek hat a példány, de ez csak a méretbéli különbségek miatt van (amerikai vs európai)


Elől szép üveglámpák, alul két ködlámpás berakás.
A hűtőmaszkon kis Chevy embléma, de ha valakit zavar ezt könnyen lehet Opelesre alakítani :D


Hátul szintén nagyon szépre megcsinálták a lámpákat, megfelelő a piros-sárga-fehér-piros kialakításban.
Egyébként érezhetjük azt - ránézve közben - hogy olyan Astrás :D
Egyébként kíváncsi vagyok - bár nem hiszem hogy lenne belőle valami - mert most így hogy lévén már megvan ez a lámpás kialakítás, nyugodtan ki lehetne hozni a Corsa ezen lámpás változatát is.


És ha már persze a Corsa, akkor gondoltam legyen egy közös kép a megszokott, és a ritka változattal együtt :D

 

FERENSZ Creative Commons License 2021.11.01 0 0 2366

8/7 - Altaya Chevrolet C-10 Silverado:

 

 


Hát igen, most pickup széria van :D
Most erre mit mondjak? :D
Nem egy filmben találkozhatunk ezzel a kicsikével.
Bár most konkrétat nem tudok felemlíteni, de esetleg kevésbé ismert filmekben is előszeretettel használják.
Ezt is nagyon szépen megcsinálták.
Krómkeretes hűtőmaszkban két üveglámpa, sőt ha kicsit figyelmesebbek vagyunk, láthatjuk is hogy az alsó lámpánál, a hűtőmaszk mögött kapott sárga lámpaberakásokat is.
Ezen meg is lepődtem, mert korábban egyik képen se láttam.
A Chevy embléma is szép, oldalra is megkapta a megfelelő feliratot.
Fehér peremes felniket kapott és benne a dísztárcsán is ott a Chevy embléma.


Hátul kis piros lámpát kapott, picike fehér rész meghagyással.


Egyébként írtam is az autós sorozat facebook oldalára, hogy esetleg nem tervezik-e az izmosabb-hosszabb, hátul dupla gumis változatát is kihozni, mivel az se lenne semmi :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.10.29 0 0 2365

8/6 - Altaya Ford F-100:

 

 


Totál nem ismerős nekem ez a Ford.
Talán a Bronco típushoz hasonlítanám, de megmondom őszintén, amerikai vasakban nem vagyok jártas.
Viszont ha már pickup és szeretem, miért ne?
Tény hogy mondjuk kicsit magasabb árra jöttek ki a példányok a végösszeget illetően darabra mint amire elsőre számítottam, mert van olyan amelyért jó ár volt, de van olyan is amelyért kicsit sok volt, de meglett, ez a fő :D


Elől szép lámpákat kapott krómos hűtőmaszkba ágyazva.
Oldalról pedig irányjelző üveg berakásokat helyeztek bele.


Hátul szintén kapott pótkereket a platóra - ezúttal már rendes gumis kerékkel - szép a pirosas rovátkás lámpaberakás is, és persze ahogy előzőleg, úgy itt is jelen van a platóajtón a - ezúttal ezen a példányon már kidomborított - márkafelirat, mely jó reklám is a márkának és a típus népszerűsítésére :)

FERENSZ Creative Commons License 2021.10.26 0 0 2364

8/5 - Altaya Chevrolet Silverado:

 

 


"Helló haver, ide is értem,
ne aggódj már, nem halsz éhen.
Egyél egy Riso-t, meglásd finom,
jó szívvel ajánlom, mert mennyei bizony.

Rice, Rice, Baby :D"


Azt hiszem mindannyian ismerjük eme reklámot, melyben egy - nem biztos hogy pont ugyanazen évjáratú, de ehhez nagyon hasonló - Silverado pickuppal gördül be stopposunk mellé a medve barátunk :D
Köztudott rólam hogy szeretem a pickup példányokat, mert van hogy egyszerre kombinálja az eleganciát, a terhelhetőséget-pakolhatóságot, és a strapabíróság opcióját.
Egyszóval egy elegáns autó, amivel elvihetünk ezt-azt és még a keményebb terep sem akadály számára :D
Persze ez a manapság erőltetett SUV és terepjárókra már nem feltétlenül jellemző, mikor egy kis régi Renault 9-es is otthagyja a jeges emelkedőn :D
Megmondom őszintén gondolkoztam egy kicsit hogy egy ilyen amerikai pickup példányt szintén odarakjak-e a Kockás Abrosz Kisvendéglős dioráma melletti parkolóba, mert valahogy egy belvárosi magyar étterem és egy amerikai pickup valahogy nem összeillő téma, de aztán gondoltam miért ne?
Persze lesznek bizonyos esetek amikor maradunk a piros egérpados aláfestésnél, mert pl ha egy busz modellem érkezik vagy ilyesmi, azt végképp nem lehetne így megoldani és nem lenne idevaló.


Szépen megcsinálták a külön lámpaberakásos hűtőmaszkot, széleken irányjelzős résszel.
Jó a Chevy embléma is mely bár kissé halványan, de kivehető.
Oldalt az ajtón is megkapta a típusfelirat jelzését.


Hátul a platóra kapott egy pótkereket - melyen sajnos látszik hogy műanyag, később gondolom a többinél már figyeltek erre (mármint más pickupoknál mivel más is van ezen kívül a sorozatban és azoknál már rendes gumis kerék) - valamint a hátsó lámpák is nagyon szépek.
Piros, egy kis sárga és alul fehéres meghagyással :D
Természetesen ahogy az a pickupoknál lenni szokott, a hátsó platóajtón a márka népszerűsítését célzó, vagy reklámnak való - jelen esetben - Chevrolet felirat.

FERENSZ Creative Commons License 2021.10.26 0 0 2363

Ha 1:43 méretben gondolkozol, akkor a Cararama-Hongwell kiadást ajánlom mivel jó ár-érték arányúak a kidolgozásukhoz képest.
De a mostanság futó Vw sorozat is - újságárusoknál, vagy benzinkutakon, nagyobb hiperben is kaphatók - a "Vw Hivatalos Modellgyűjtemény"  sorozatban is szép modellek vannak és az áruk sem vészes.
Burago felejtős, az max egy pár éves gyereknek lehet ideális, de az játék.
Ugyanakkor nagyon fontos különbséget tenni játék és modell között, mert az általam említettek már olyanok melyeket a gyűjtők is előszeretettel keresnek-gyűjtenek-alakítanak át, míg utóbbit kevésbé.

Előzmény: Gambi (2362)
Gambi Creative Commons License 2021.10.24 0 0 2362

1/43 vagy nagyobb méretű autót szeretnék venni a 4 éves fiamnak, de siralmasnak látom a felhozatalt a sima játékboltok kínálatát nézve, bóvli mind. A burago kerekei 2 perc után esnek ki. Kb. a régi Matchbox Superkings minőségben gyerekjátéknak milyen márkát érdemes néznem?

FERENSZ Creative Commons License 2021.10.23 0 0 2361

8/4 - Altaya Ford Sierra XR4:

 

 


A farmerkéket már láthattuk tőlem korábban, most viszont beparkolt az XR4-es is :D
Mint ahogy azt már előzőleg említettem, a 80-as évekbeli példányok közül van akinek az Audi Quattro, van akinek az Alfa Romeo, nekem a Ford Sierra a kedvenc példányom.
Persze nem megyek el a másik kettő mellett sem, de mégis ehhez húz a szív :D
Egyaránt tetszik alap változatban, XR4-ben és "Cosi"ban is, de csak kizárólag ez a változat, a lépcsőshátú szedán kevésbé jön be.
Egyszerűen olyan jó a formája, hogy nekem legalábbis kedvem lenne odamenni, rátenni a kezem a motorháztetejére és végighúzni a tenyeremet a tetején majd a farán :D


Nagyon szépen megcsinálták - ahogy a sima változatnál is - hogy a helyzet-irányjelzős kialakítás üvegből van a lökösben, ez nagyon feldobja.
Szép a Ford embléma is.
Természetesen oldalt megfelelően hullámos a küszöb az első és hátsó kerekeknél, ami sportosabbá teszi.


Hátul szintén szép a lámpa, a szélen sárga, bentebb piros, egy fehér csík kihagyás, majd megint piros.
Szintén ott a Ford logó a Sierra XR4 felirat, és persze a hátsó szélvédőn lévő dupla spoiler is.

FERENSZ Creative Commons License 2021.10.20 0 0 2360

8/3 - Altaya Ford Focus CLX:

 

 


Mikor Emberem befutott a pakkal - melynek nagyon örültem mivel Muterom pont elment tesómmal a kórházba, így nem kellett attól tartsak hogy na lebukok egy újabb modelles dobozzal - meg is kérdezte hogy már megvan Minichamps-ben a Focus, ez miért kellett.
Épphogy elkezdtem megválaszolni a kérdését, mikor is Muter totyogott a panelsor végénél és na mondom: bukta.
Említettem is hogy a Minichamps a sima Focust hozta ki, ez viszont szerintem a kissé erőteljesebb lökösös-oldalelemes változat (szerintem).
Mindegy, ha mégsincs így és mégis az alap Focus, hát miért hagynám ki?
Ugyanis a Sierra a 80-as évekbeli kedvenc Fordom, míg a Focus a 90-es évekbeli kedvenc Fordom :D
Minden gyártótól akad valamilyen kedvencem.
Pl a Peugeot-ból a már előzőleg bemutatott 206-os valamint a 405, 406 típusok, a Renault-ból a Safrane és a Megane, a Fordból a Focus és még így lehetne sorolni tovább :D
Érdekes hogy mondhatni egy újságos kivitel, mégis milyen jól megcsinálták.
Tény hogy nem egy Minichamps, de a Minichamps-nél sokszor morgolódom, mert nem elég a szép, igényes kialakítás.
A részletekre is oda kell(ene) figyelni.
S hogy mire gondolok?
Mindjárt kitérek rá.
De előbb nézzük ezt a kicsikét.


Elől szép lámpákat kapott, jó a Ford embléma is.
Sárga irányjelzők - kár hogy nem üvegből - de így is szép.


Hátul is szép az üveges lámpa kialakítás, rendesen piros, egyharmada sárga.
S hogy mire gondoltam az előbb részleteket illetően?
Nos arra, hogy a Minichamps bár igényesebb kialakítású, de mégis a Focusnál - ahogy az Opel Agilánál, meg a Volvo S80-annál is - volt amit elrontott.
Konkrétan a Focusnál azt, hogy bal oldalon a lökösben sosem volt fehér-piros szegéllyel a ködlámpás berakás.
De érdekes módon ennél az újságos sorozatos példánynál meg tudták ezt szépen csinálni, még ha festve is?
Szóval...ezen kívül még persze szép a megfelelő betűtípussal írt "focus" típusfelirat is, arról nem is szólva hogy ugye rendszám is került rá, ami sokat dob rajta, mint simán hagyva.
Persze találni a neten olyan képeket ahol a bal oldali is fehér, de az vagy az angol, vagy az RS változat.
Legalábbis az alap példánynál - mint amilyen a modell is akar lenni a Minichampsben - a bal oldalinak pirosnak kéne lennie, úgy ahogy ennél az újságos példánynál.

FERENSZ Creative Commons License 2021.10.17 0 0 2359

8/2 - Altaya Peugeot 206 XS:

 

 


Egyik alkalommal kerestem a neten Peugeot 206-ost.
Na nem mintha nem lenne már így is meg nem egyszer Hongwell változatban, de akkor szembesültem ezzel az Argentin sorozatos kiadással, mikor egy eladónál plexis dobozban találtam és nézem...ezüst...oké....de ez a 3 ajtós változat, nem a Hongwell féle 5 ajtós.
Na így indult a beszerzési keresésem az Argentin sorozatos példányokra.
Találtam is pár jóárasított példányt - már akinek - mert Én ezekért a példányokért megadtam a 6-8000Ft közötti összegeket.
Namármost persze olyanok is akadtak, akik 10 és 15ezer körüli árakon mérték, de azokat alapból csukott szem opcióval párosítottam.


Nagyon szépre sikeredett szerintem ez a 206-os.
Szépek a lámpák, elől is szép a Peugeot embléma.
Alulra két ködlámpa berakás is került.
A mocitetőn természetesen külön kiemelt a szellőzős rész.
Oldalcsík, kilincsfestés, oldalsó irányjelzőt is kapott, alá pedig az XS feliratot.
Jó hogy figyeltek a felnire is hogy milyen legyen.


Hátul is szép a kicsike, szintén minden.
Embléma, márka és típusfelirat.
Szép lámpákat is kapott, melyek szinte tökéletesen passzolnak a kialakított helyre.
Piros ködlámpa festést is megkapta.


Csináltam is egy összehasonlító képet a Hongwell féle változattal, mert elsőre azt hittem talán ugyanaz a formaöntvény, de nem.
Látható hogy más.


Orrot illetően szerintem mindkettő szép, de a farnál látható igazán a különbség.
Hogy most a Hongwell szélesebb, vékonyított kisebb lámpás változata a reálisabb-e vagy az Altaya tömzsibb nagyobb lámpás verziója, nem tudom.
Mindenki döntse el maga.
Nekem egyaránt tetszik mindkettő :D

 

FERENSZ Creative Commons License 2021.10.14 0 0 2358

Ismét rendeltem hát egy argentin sorozatos pakkot.
Elég hamar meg is jött, meg is lepődtem.
Eredetileg két pakkom volt kinézve, az egyik ez a 8 darabos, a másik kissebb létszámú, viszont drágább áras példány volt.
De gondoltam még várok egy kicsit, hátha abban lentebb mennek kicsit addig az árak és ugyanakkor ebben is voltak fontos példányok.
Össze is állítottam a sorrendet, természetesen az izgalom fokozatos emelkedésének ütemében :D

 

8/1 - Altaya Renault 11 Turbo:

 

 


Altaya Renault 11-esem már akad, mégpedig fehérben.
Noha terveztem hogy esetleg kékben is beszervezem - nem a James Bondos változatot, hanem a sima Norev példányt - de azt hiszem elég lesz ennyi.
Meg persze még ott a francia rendőr kivitelem is.
Viszont ennek a kicsikének nem tudtam ellenállni, annyira jól néz ki.
Eleve a dupla lámpás berakása, alul a két sárga ködlámpa berakás, szép a Renault embléma, jó a felni is, oldalt a piros festésen a fekete csíkozású Turbo feliratos festés is dob rajta.
Matchbox példányként - a többin kívül - ez is kedvenc volt, főleg a kék taxi változatban.
A feketét nem szerettem annyira, mert persze az a vékonyabb kerékkel volt, nem a tipikus "8dot" kerékféle változattal, amik számomra az igazi, tipikus 80-as évekbeli "medzsók".


Mikor megvettem kicsit aggódtam, mert az eladónak volt fent róla képe, viszont a bal hátsó lámpa belső csíkjánál látszott egy kis ragasztás nyom.
Nos ez szerencsére nincs, bizonyára több példánya akad belőlük, így aggodalomra nincs ok.
Viszont nem sikerült tökéletesen a lámpa, annak ellenére hogy próbálták szépen megcsinálni.
Ugyanis a sárgának teljesen fednie kéne a középső vízszintes csíkot, de kicsit mintha kevesebb került volna rá, vagy elcsúszott.
Ezt majd talán feljavítom :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.10.11 0 0 2357

Abrex Skoda Octavia Scout:

 

 


Kerestem már egy ideje a kicsikét, eBayen is volt hogy kinéztem, de az eladónak vagy nem voltak nagyon más eladó tárgyai, vagy ha voltak is, nem voltak olyanok amelyek érdekeltek volna.
Erre tessék, pont egy modellbörzén kiszúrtam Vilinél - aki pár száz méterre lakik tőlem - és belebotlottam.
Egy illető épp Skoda modellek iránt érdeklődőtt nála - konkrétan Fabia ügyben - Én pedig gyorsan rákérdeztem a Scout-ra miután kiszúrtam és már zsákoltam is befele.
Hasonlóra a Volvo V70-est tudnám felemlíteni, mivel nekik van még kombiban a Cross Country megnevezéssel a kombi családi példányuk, ami szintén emelt hasmagasságú terepre való családi kombi.
Így meglepődtem mikor az Octavia példánynál szintén láttam ilyesmit :D
Természetesen modellben is terveztem, de sokszor nem az ezüst változattal találkoztam, hanem más színvariácókkal, amikben annyira nem jött be.
És persze mint tudható, megvan a sedan és az "alap" kombi, így hát ezért IS kellett ezüstben a Scout, hogy teljes legyen a család :D


Érdekes hogy azért akad különbség közöttük, mert pl míg a sedan és kombi példányomnak belül bézs színű belsője van, addig ennél fekete.
Viszont meg kell mondani hogy belső tér kipingálást és a hátsó lámpákat illetően a Scout jobban ott van, pedig ugyanazon gyár terméke :D

 

FERENSZ Creative Commons License 2021.10.08 0 0 2356

DeAgostini Lada 2107:

 

 


Elérkezett hát egy újabb KMO börze, Én pedig élvezettel vártam a vasárnapot - mint mindig ilyenkor - hogy kinézzek rá.
Nem terveztem venni sokat, noha volt egy-két beszerzéses modellem szokásos emberemtől, de még nem érkeztek meg, viszont eladásos példányokat vittem, mert volt egy-két biznisz lebeszélve.
Ugyanis hogy a minap kutakodtam ugye előkerült a Corsa aminek a lámpáit feljavítottam, majd pedig a másik Corsa is, melynél szintén kellett eszközölni eme kis opciót.
Így elő került 1-2 példány melyeket már megszereztem más színben - pl a Minichamps lila Ford Mondeo kombija, amit úgy emlékeztem már eladtam - de tévedtem.
Na gyorsan fel is raktam.


Nem terveztem semmit venni, csak az eladásokra akartam koncentrálni, de azért ahogy az lenni szokott, mégis volt 1-2 dolog ami beparkolt.
Hiába na, börzéről biztos nem jön el az ember üres kézzel.


Korábban is nézegettem már ezt a Ladát, de nem szántam rá magam.
Nekem a kék, fehér kerekekkel nem jött be, a 2105-ösként eladott - 2107-es kasznival - fehérben az nagyon jó volt, leszámítva a kis hibát persze.
Viszont gondoltam erre rákérdezek az egyik eladó asztalánál és nem is volt rossz árban.
Már hoztam is el.


Sajnos persze a króm hűtőmaszk már nem úszta meg, és ezüstre lett cserélve.
Kár, mert ennek mindenképp krómnak kéne lennie, talán majd cserélem.
Viszont tetszik hogy a Lada embléma szépen virít rajta.


Az viszont tetszik hogy a hátsó lámpáknál már legalább próbálkoztak, mert nem egy sima pirossal intézték el, hanem kapott rá tolató festést.
Persze akkor már a sárga se tartott volna semeddig sem, de nem csüggedek.
Úgy voltam vele majd megpróbálom orvosolni, noha azt tudni kell, hogy a Lada 2105-2107 nem tartozik a könnyen orvosolhatók közé, ugyanis kívülről látszanak a lámpa üvege mögött lukak, viszont nincs átfurva a modell, ekte nincs elkent vég egyrészt hogy leszedjük, másrészt hogy kilökjük, hanem általában ragasztva vannak a lámpák, így ez kicsit nehéz dolog.
Néztem is hogy le tudnám-e szedni, eleinte elvetettem az ötletet, de csak zavart a dolog, majd nyeltem egy nagyot és mondom kockáztatok.
Az egyiknél volt rés, ott látszott hogy talán könnyebb dolgom lesz, de a másiknál totál nem volt a kaszni és a lámpa között rés, így gondolkoztam nekiálljak-e mivel az keményebb dió lesz.
De nekifogtam.


Szerencsére a bal oldali - amelyiknél rés volt - könnyen lejött, igaz hogy a bal oldali pecek beletört de sebaj, viszont a jobb oldalinál érdekes módon egyben jött ki mindkét pecek, ott viszont pici nyom maradt ahogy kiütögettem.
TIPP: ha ilyen van a tűheggyel érdemes a lukak vonalában haladni fentről lefelé, hogy ott engedje el inkább a rögzítés.
Látható is a modellen a bal oldali lámpánál hogy a tűhegy okozta karcolások ott haladnak a lukak széleinél.

 


Leoldottam, sőt le is kentem a hátulját és a bal oldali lámpa már el is készült, majd pedig bekerült a helyére.

 


Természetesen utána következett a másik és az is a helyére került.

 


Szerintem azért sokkal jobb így ez a "parasztMercedes" :D

 


TIPP: érdemes nem csak a lámpa felületi részét megcsinálni az adott színnel, hanem pl a tetejét, valamint a külső és belső oldalán is, hogy még jobb legyen az összhatás és erőteljesebb a színfedés.

FERENSZ Creative Commons License 2021.10.05 0 0 2355

Norev Renault Mascott:

 

 

 


Már nem is emlékszem pontosan hogyan, de kinéztem magamnak a drágát.
Noha korábban is terveztem, de akkor kb egy 25e Ft körüli példányt néztem ki, amit azért sokalltam, lévén ha még a szállítást is rászámoljuk meg minden, lett volna kb 32-be.
Ennyit pedig nem akartam érte kiadni.
Rá 1-2 napra mikor nézegettem ismét, találtam egy jobb árú példányt ami 17e körül volt - tudom ez másoknak még mindig sok, de nálam általában egy Master-Mascott-ért ha olyan amire vágyom, egy huszast megér - és szerencsére így se volt sokkal több mindennel.
Így hát írtam is Emberemnek hogy legyen oly kedves és vegye meg.
A fizu pont előző nap érkezett meg s miután kiszámoltam minden kiadást még pont maradt annyi amiből ki tudtam fizetni a Mascott árát.
Így hát a kiszámolt kiadás úgy alakult hogy Muter egy ötössel kevesebbet kapott, de azt rá következő napra tudtam is orvosolni.


Noha megvan nekem ez a Mascott - csak nem ilyen festésben - most mégis örülök hogy beparkolt ez a narancs autópályás változat.
Jól mutat a másik példányom mellett.
Eredetileg a doboz tetején elől nem tudom mi értelme van a kettős nyílterelés mutató ikonnak, lévén általában menetiránnyal megegyezőleg szoktuk őket látni.
Vagyis mindig előttünk, hátulról.
Persze elképzelhető hogy szembe is szokták használni, nem tudom.


Hátulra kapott két kis sárga lámpát, a MARCUAGE feliratot pontozott betűkkel, figyelemfelkeltő csíkozást, valamint persze mondanom sem kell hogy a raktér ajtaja nyitható és a tetején is a kis útépítésre figyelmeztető tábla is fel-lehajtható.
Ezt már csak azzal lehetne még jobban megfejelni ha pl egy kis gombelemes rész lenne a hátuljában és még be is lehetne kapcsolni és mennének a fények, lévén a műanyag felépítmény belsejében felül elférne :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.10.02 0 0 2354

Hongwell Peugeot 206:

 


Egy véletlen folytán jött össze a kicsike.
Az egyik modelles csoportban láttam meg egy tagtól, aki eredetileg 306-os Peugeot-t keresett és a kép alá hozzászólásban írtam, hogy sajnos 20 000Ft érték alatt nem nagyon szoktak lenni.
Erre beszúrt egy képet a piros 206-osról hogy az megvan neki, Én pedig rögtön írtam is neki.
Ugyanis a kék, sárga, fehér, ezüst példányok mellett a pirosra is vágytam még, viszont ezidáig nem sikerült beszerezni.
Ebayen is nézegettem, de nem nagyon volt.
Eredetileg nem vagyok színekre ráállva, de a 206-os egy nagyon aranyos kis családi masina.
Ugyanakkor nincs afféle megbélyegzése hogy "női autó" mert sok férfit is szoktam látni vele.
Egy aranyos kis 3 vagy 5 ajtós masina, ami elviszi a s.ggünket oda ahova kell, tetőt ad a fejünk felé és meleget ha fázunk.
Ez persze talán minden autónál így van, de főleg imádom ezt érezni ilyen kisebb autóknál (pl a Swiftemnél is)
Néha jó ha az embernek kétszer van meg egy modell :D
Ugyanis az ezüst megvan nekem, de később volt még egy példányom ami kicsit más volt - nem nyitható ajtós, fix tükrös - és felajánlottam hogyha benne van az illető, cseréljük el, vagy ha ez nem jó, akkor megveszem kp-ért.
Küldött is képeket hogy a lányának korábban ezüst példánya volt.
Így hát megegyeztünk.
Mivel egy idős úrról van szó, akinek a tüdeje se sajnos a legjobb, felajánlottam hogy akkor nem találkozunk valahol, hanem személyesen elautózom érte Dunakeszire :D
Meg is beszéltük.


Útközben úgy terveztem hogy a 2es út felé a Váci úton megállok a mekinél enni egyet.
Mondanom sem kell nagyon örültem, mert pont kifogtam egy idősebb tagot aki nyilván akkor volt betanítás alatt - vagy még nagyon új volt - és kb negyed órát kellett várni a rendelésre úgy, hogy előttem a sorban 1-2 ember volt csak.
Na miután azzal megvoltam, mentem a címre.
Egy közös lakótelepi ház mellett, pár éve frissen felhúzott kis kertes házak voltak, ahova az utcába egy afféle C betű módon lehetett csak behajtani.
De nagyon jó kis csöndes, nyugodt környék, térköves utcával.
Arra is gondoltam - ahogy korábban a másik idős úr esetében is akinél szintén voltam pár modellért - hogy ilyen helyen tudnék élni.
Kis kertes ház, a kocsinak is lenne hely a ház előtt - vagy a garázsban - és lehetne kutyusom is.
Miután leparkoltam, a kapunál nagyon aranyos kiskutya termett hirtelen, aki eleinte ugatott, de tök izgága volt meg minden.
Megérkezett a tulaj is, kézfogás, majd mondanom sem kell hogy a kutyussal alig 2 másodperc alatt összehaverkodtunk :D
Az úr beinvitált a lakásba, ahol a fali vitrinben volt pár DeA példány, meg persze régebbi autók és a másik vitrinben pár 1:18-as is.
A kedves felesége az előszoba-konyhában épp csirkemellet szeletelt, készítve az ebédet.
Legalább egy fél órát voltam ott, elbeszélgettünk, aztán indultam haza.
Hazafelé még megálltam a közeli Spar üzletben, megajándékozva magam egy Watt alma-körte energiaitallal amit nagyon szeretek, valamint egy 5 darabos "MilchSnitte" csomaggal, ami pár perc után már csak múlt idő lett :D
S közben mikor indítottam ismét az autót, benéztem a kesztyűtartóba - ahova behelyeztem a már elhozott piros kis gépet - és néztem :D
Megvan :D
Így most már ezt sem kell vadásszam (csak a kölykét :D)


Nagyon szépen megcsinálták a kicsikét, de ahogy megfigyeltem akadnak különbségek Hongwell és Hongwell között is.
Ugyanis idáig úgy vettem észre többféle féle variáns van.
Van az ilyen példány, ami: külön mocitetőelemes, nyitható ajtós, külön tükörberakásos, hátul üveglámpás változat.
Van olyan, ami: külön mocitetőelemes, nyitható ajtós, külön tükörberakásos, hátul üveglámpás ÉS elől forduló kerekes.
Valamint van olyan, mint amilyen az ezüst példányom volt: egyszerűsített kialakításos, fix mocitetős-ajtós, hátul üveglámpás, kaszniból eredő tükrös változat.
És akkor persze még ott a legutóbbi ami már hátul festett lámpás változat.


De ez még szerencsére a korábbi kialakítású, kivéve hogy az első kerekek nem fordulósak.
De ez annyira nem zavar, sokkal inkább jobb az, hogy ugyanúgy jók a tükrök, láthatóak a rések, akár csak a többi példányomnál.
A másik ezüst mondhatni úgy is kicsit kilógott a képből ezt illetően, de most már egy másik tulajt boldogít, és nekem is meglett a piros.
Mindenki jól járt :)

FERENSZ Creative Commons License 2021.09.29 0 0 2353

Ixo Jaguar XJ8:

 

 


Meg kell mondjam hogy Jaguar autóim nem nagyon vannak.
Egyedüliként kettőt tudok most hirtelen felsorolni a James Bondos kiadásból, ami közül az egyik Jaguar, a másik - tulajdonképpen ugyanaz - csak Daimler néven.
Ja meg még ott a Hongwell S-Type-om persze, de ennyi.
Pedig a Jaguarok között is vannak szép régi, elegáns és patináns példányok.
Ilyen ez az XJ8-as is.
Régóta vágyok már egy ilyenre 1:43-as példányban, de amiket idáig láttam azok szinte 20 000 körüli árban voltak.
Most viszont az Ixo-nak hála, meglett.
Egyik ismerős oldalán is láttam, de ott kicsit sokalltam az érte kért árat, így aztán IstONE oldalára is felnéztem ahol picit jobb árban sikerült rálelnem.
Noha igaz a megrendelés után IstONE említette hogy valószínűleg csak 25-e körül fut be a kicsike - vagyis börze után - mégis úgy alakult hogy megérkezett a börze időpontja előtt egy-két nappal, így természetesen ezt a kicsikét is be kellett kalkuláljam a kiadások közé.


Nagyon szépen megcsinálták ezt a kis dögöt.
Elől dupa üveglámpákat kapott, ahogy kell, a lökösben sárga irányjelzős berakások, alatta két ködlámpa berakás.
Szép a hűtőmaszk és Jaguar feliratos rendszámot is kapott - látja kedves Minichamps mennyit számít?
Annak utána kellett nézzek hogy gyárilag csak egy ablaktörlős volt-e, mivel a modellen csak egy van.
Elsőre gyanítottam hogy talán hiba, de azon kívül hogy csak egy van, lukat se találtam másikat, így biztos gyárilag is ilyen volt.
A 80-as években nem egy kocsinál volt az egy ablaktörlős kialakítás.


Persze mikor a modell megjelent, első volt az hogy megnézzem hátul is milyen.
Elsőre gyanúgy volt hogy talán nem üveglámpás, de tulajdonképpen az, csak ezüst keretfestést is kapott.
Amúgy szépen meg van benne csinálva a sárga és a fehéren meghagyott rész is.
Két króm kipufogót is kapott a széleire.
A gumi mintázata is jó, bár szerintem egy nagyon picit szélesebb mint kellene, de elvégre is erős egy vadállat, így kell alá a papucs :D
Raáadásul itt nálunk az utcában is szoktam néha-néha látni egy ilyen kicsikét :D


Filmes kocsiként annyit mondanék Váltságdíj.

FERENSZ Creative Commons License 2021.09.26 -1 0 2352

Altaya Fiat Ducato Dethleffs Globetrotter CD S 1986 lakóautó:

 

 


Hát elérkeztünk sajnos a - számomra - utolsó lakóautós példányhoz.
Nagyon sajnálom hogy csak 60 lapszámot élt meg a sorozat, szerintem még lett volna rá igény, de ez persze csak az Én véleményem.
Még annyiféle lakóautót ki lehetne hozni, de legalább örülök hogy a régiek között voltak benne modernebb formavilágú példányok is melyeket élvezettel sikerült beszerezni :D
Nem is értem igazából, mivel mind külsőleg, ráadásul mind belső kialakítást illetően, nagyon szépen meg voltak csinálva a masinák.


Jó súlyos a kicsike, ugyanis nem könnyű példány.
Miután lecsavaroztam a talapzatról legalábbis ez volt az első gondolatom.


Elől szépen üveglámpás hűtőmaszkot kapott, sárga irányjelző berakással, piros gallytörő ráccsal és persze elegáns német rendszámmal.
Ez tulajdonképpen jó rajta, mivel jelen esetben nincs ott a Fiat embléma, így kissé zavaró lenne egy olasz masina német rendszámmal, de persze nem lenne katasztrófa.
A vezető oldalán még egy kis antenna is lett.


Hátul szép reális lámpa piros-sárga - és a jobb oldalinál meghagyott - átlátszó kialakítással, rendszám világítás bütykökkel, német rendszámmal, vonóhoroggal és persze a lakóautóknál megszokott hátsós kiegészítővel mint a létra, valamint a kerékpártartó keret.
A modell oldalán a keréknél végigfutó domború ezüst rész, szintén külön berakás.


Meg kell mondjam hogy a szétkapása nem volt egyszerű, mivel három darab háromszögfejű csavar tartja melyeket sikerült is kicsavarozni, de valahogy csak nem akart szétjönni.
A tükrökre figyelni kell, mert szétkapás közben egyszer csak azt vettem észre hogy valami kiesett, aztán láttam hogy a tükör - na fasza mondom letörtem - de szerencsére nem így volt, csak kiesett a helyéről.
Ezt összeszerelés után orvosoltam is, így már biztos nem fog eltűnni.


Látható hogy a belső kialakítást is remekül megcsinálták.
Nem csak hogy figyeltek a színekre, hanem még a kormányt is úgy alakították ki és műszerfal egységet is kapott bele.
Bézs színű ülések és barna színű bútor dekorációs elem részek.


Én mindenesetre nagyon sajnálom ezt a lakóautós sorozatot hogy véget ért, szerintem jó húzás volt, mivel lakóautókat nem sok modellgyártó csinált eddig, és ez jó volt hogy egy újságos sorozatban a gyűjtők eme példányokkal is megismerkedhettek és beszerezhették a számukra tetsző darabokat.
Nem tudom mi vezetett oda hogy abbahagyták, mindenesetre Én nagyon sajnálom és örülök hogy részese lehettem ezek gyűjtésének is.
Ha mégis úgy döntenének hogy folytatják biztos ismét élvezettel vetném bele magam :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.09.23 0 0 2351

WhiteBox Citroen SM:

 

 


Bizonyos esetekben a WhiteBox modellek némelyike, ugyanaz mint a retrós példányok között, vagy más újságos sorozatos kiadásban megjelent Altaya masina kicsit igényesebben megcsinált kiadása.
De nem mindig.
Ezt a "Citrongyot" mikor megláttam egyik ismerős weboldalán, máris leadtam rá egy rendelést mert megtetszett a kicsike.
Még akkor is ha ez most már szám szerint a negyedik SM példányom.
Olyan egy ikonikus Citroen...
De utólag így belegondolva, talán egy kicsit drága vétel volt hogy most megint meglegyen.
De annyira nem bánom, el fog férni a többi között :D
Elsőre volt ugye az arany Citroen SM példányom, ami Universal Hobbies.
Aztán lett egy ugyanolyanom csak USA szürkéskék kiadásban.
Majd jött a sötétzöld Auto Plus feliratos talapzatos, nem olyan rég pedig a piros plexis.
Hoppá, akkor ez most már az ötödik :D
Lassan ezeket is elő kell keresni egy közös képhez :D


Elől szép nagy üveges lámpaberakást kapott, a lökösön osztott helyzetjelzős-irányjelzős festés.
Egyedüli amit nem értek hogy az ablaktörlők - a króm lökös és visszapillantó ellenére - miért lettek feketék.


Hátul is jó a piros-sárga osztott lámpa, főleg a kis ezüst csík elválasztással, bár a bal oldalinál kissé ferdén sikerült.


De ezek ellenére is még egy mindig gyönyörű idős francia hölgy :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.09.20 0 0 2350

Minichamps Vw Bora variant:

 


Na ez totál nem volt betervezve.
Éppen írtam az előzőleg bemutatott argentin sorozatos példányokról a cikket, melyben említettem is hogy mely keresőszavakkal érdemes még rájuk keresni, és mikor az eBayen az "argentin 1:43" keresőszóval nézelődtem, egyszer csak kidobta ezt a találatot köztük.
Természetesen rögtön felismertem hogy nem argentin sorozatos példány, hanem Minichamps, de ebben a pillanatban el is vesztettem az eszem és ráálltam a témára.
Ugyanis a Bora, ezüst kombiban, ritka mint a fehér holló.
Feketében be lehet szerezni, mivel abból rengeteg van, de ezüstben...
Persze vissza is kellett nézzem a képeim között hogy Golf IV-esből van kombim vagy Bora változatból, de aztán eszembe jutott hogy biztos Golf IV-esből és amint a képeknél is odajutottam már 1000% volt.
Na mondom, ezt meg kell szerezni.
Bár nem volt olcsó a kicsike - és főleg doboz nélküli példány - de azért körbenéztem az eladónál.
Nem nagyon akartam költeni, mert a szokásos kiadásokon kívül (családi kassza, kocsi, bérlet) így is volt egy 38 ezres kiadás még kalkulálva, szóval nem terveztem semmi mást, de ezt nem lehetett kihagyni.
Természetesen az eladó termékei között - hál Istennek, vagy más normál körülmények között, inkább sajnos - nem találtam mást ami kellett volna, és még mielőtt leadtam volna Emberemnek a "mehet" jelzést, azért még előtte átnéztem még egyszer a képeken a modellt.
Minden rendben volt, üvegek oké, festés oké, tetősínek, antenna megvannak.
Mehet.....és már jöhet is :D
Érdekes hogy a Minichamps kihozta mondhatni ugyanúgy a Golf IV-est csak a Bora orrával, mert ilyesmit nem nagyon szoktak csinálni.
Ahogy mondani szokták "egy modell formaöntvényének legyártása drága dolog".
Mostanság viszont mégis látok náluk ilyesmire példát.
Pl ott a Ford Mondeo esete sedan és fastback változatban.
Érdekes tulajdonképpen mert az egyiket - a szedánt - akár 3-4000Ft körül be tudjuk szerezni, míg a másik ritkább kiviteléből eredően 20 000 alatt nincs.


Pénteken - és előzőleg csütörtökön is - mondhatni szopós köröm volt kint fuvarban furgonnal, mert az Auchant nagyon nem szeretjük.
Káosz.
Adott egy telefonszám amit fel kell hívni, erre egy angolul beszélő f.szi veszi fel, akivel nem tudom magam megértetni mert nem beszél magyarul.
Erre persze lehetne mondani hogy miért nem beszélek angolul, de elvégre is Ő van itt, Ő dolgozik a saját anyanyelvű országomban, akkor nehogy már én beszéljek az Ő nyelvén, nemde?
Na mindegy ezt nem is részletezném legyen elég ennyi róla.
Pénteken szintén ki kellett mennem hozzájuk - csak ezúttal kis Fiat Dobló furgonnal - de legalább már haladtam, mert bejutottam a kapun és el tudtam hozni a termékeket :D
Így hát mondhatni pénteken szintén fel lettem b.szva agyilag, de mégis jól végződött a nap, mert Emberem beugrott a megérkezett Bora ezüst kombival.
Persze amint befutott megkérdeztem azért hogy: - most pizza nem jár mellé? :D


Na de lássuk is hát a kicsikét:


Nagyon szépen megvan csinálva.
Szép lámpák, kis sárga irányjelzős beütéssel, hűtőmaszk Vw emblémával.
Persze ahogy az lenni szokott a rendszámot - vagy legalább egy típusfeliratot - hiányolok róla, mert így olyan szegényes.
Meg kell mondjam hogy a Bora egyáltalán nem könnyen beszerezhető példány - legalábbis ami a sedan vagy kombi példányt illeti és azon belül is ezüst színben - mert a kombi feketéből lehet találni.
Persze azóta már a Vw sorozatos kiadásban is kijött, de az se könnyebb préda.
Azt is hozzá kell tennem hogy talán ekkora összeget még nem adtam ki egyetlen modellre, legalábbis olyanra, ami doboz nélküli, de így is úgy érzem megérte, mivel rohadt ritka :D
Gyűjteményemet előszeretettel bővítem nem csak az éppen aktuáis friss megjelenésű példányokkal amiket esetleg más is beszerezhet, hanem szeretem a ritkaságokat is :D


Miután megvoltam a kicsike fényképezésével, gyorsan elő is kotortam a kombi IV-es Golf példányt hogy lőjek vele egy közös képet.
Mondanom sem kell persze hogy a 4 nagy dobozomból - amelyekben jelenleg tárolom őket - na ná hogy rittig a legalsóban lesz amit ilyenkor az ember keres.
De sikerült előkotorni :D


Az orr rész persze teljesen más ami a lámpák-hűtőmaszk-mocitető részt illeti, de ezeken kívül minden azonos.
Elől a lökösök vonalai is a sárvédőknél és természetesen az A oszloptól hátrafelé teljesen ugyanaz az autó.
Egyébként megfigyeltem hogy Erdélyi kiruccanásom alkalmával, elég sok ezüst Golf IV kombival találkoztam.


A hátsó rész teljesen azonos, vagyis ahogy az előbb már említettem az A oszloptól hátrafelé.
Végre ez is meglett :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.09.17 0 0 2349

Herpa Vw Passat variant:

 

 


Miután mozgalmas volt a hétvége - szombaton hazaérkezés majd vasárnap fényképezése a kis román pakkomnak, majd Pityusz barátom modell pakkom házhozszállítása (némi pizzával megspékelve) - még délutánra volt egy beszerzésem.
Kissé kellemetlenül éreztem magam - és volt is rá okom, mivel sajnos az Erdélyi pihenés előtt, induláskor, bizonyára az izgalom miatt - elfelejtettem kijelentkezni face-ről, így 10 napon át mindenki azt láthatta hogy mindig, minden pillanatban fent vagyok.
És mivel olyan helyen voltunk ahol net nem volt és térerő is váltakozott, nem tudtam mit csinálni.
De persze ha írt valaki - mint az eladó is - nem jött válasz.
Nos miután hazaértem mindenkit megnyugtattam hogy élek és virulok - természetesen nem posztoltam ki hogy elutaztam mert ugye így a bűnözőknek is könnyebb dolguk van manapság - máris pötyögtem az eladó számára hogy sűrű elnézést kérések közepette megbeszéljük a modellt.


Elindultam itthonról, de útközben még a Stadionoknál megálltam, mert be kellett térjek egyik jóbarátomhoz, ugyanis ahogy a dal is mondja: Azért vannak a jóóóóóbarátok....mert kölcsönkért, és neki bármikor - ha tudok - szívesen :D
Persze egy kis kutyázás is belefért :D
Utána indultam is tovább.


A Déli Pályaudvarhoz kellett mennem.
Mondjuk nem volt gond mert szeretek utazni, de inkább pihentem volna, viszont nagyon vágytam a kicsikére.
És mikor elindulok valahova egy modellért, úgy érzem néha a világ végére is elmennék egy kiszemeltért :D
Természetesen miközben mentem fel a hosszú mozgólépcsős szakaszon - vagyis vitt a mechanika - jó kis szellő éri az embert, amely igaz hogy nem egy Passat-szél, de üdítőleg hat :D


Eredetileg úgy volt hogy lesz egy sedan példányom is, de az engem csak szintén ilyen színben érdekelt volna.
Végül is nem jött össze - nem is baj mert mondhatni már megvan barnában - de ezt mindenképp akartam.
Olyannyira, hogy pont annyi volt a még megmaradt pénzem amiből ki tudtam fizetni.
Visszafelé szó szerint némi apróval tarkított pénztárcával mentem hazafelé :D
A kerek végösszeg utolsó 500Ft-os részét, így is apróban nyújtottam már át :D
Miután eljöttem kis szatyrommal a kezemben - melyet persze előre bekészítettem, sőt, kétszer is, egyrészt bebiztosítva, másrészt hogy senki se mazsolázza mit is vihetek épp - indultam is hazafelé.
Ez a Passat kombi nagyon tetszik Faternak is.
Komolyan gondolkozott rajta hogy az öreg Volvo kombiját - a Dögöt :D (csak Én hívom így) - lecserélné egy pár éves, használt, ilyen Passatra.
Nekem meg azért maradt meg leginkább emlékezetemben, mert manapság már alap hogy az új autóknak ledesek a lámpái - nem csak elől, hanem hátul is - és ennél bizony kétféle lámpás kialakításban elérhető.
Az egyik egy mondhatni normál változat, de a másik nagyon menő, ugyanis világításkor vízszintesen égnek a csíkok, fékezéskor viszont átvált macskakarom kinézetre :D
Mindig imádjuk mikor egy olyan lámpás változat áll előttünk és Faterral csak mosolygunk :D
Persze fel szokott bennünk merülni a kérdés, hogyha esetleg kiég a panel egy része - aminél már pl volt rá példa egy B5-ösnél - azt olyankor hogy cseréli benne a tulaj?
Lévén nem kapni mindenféléből a kutakon, úgy, ahogy manapság a megszokott égőket.
Gondolom olyankor szervizbe kell vinni a masinát :D
De az is felmerül olyankor bennünk hogy mit csinál ilyenkor a rendőr?
Hisz oké hogy kiégett vagy villódzik, de nem az egész, tehát - elvileg - ég a lámpája, nem büntethet érte.
Jók ezek a ledes dolgok, de felvetődnek ilyen-olyan kérdések :D
Emlékszem is mikor fuvarban voltam vele játszottunk olyat is, hogy este ki hány kocsiról tudta a hátsó lámpáiról a sötétben megmondani hogy milyen típus.
Természetesen nem közvetlen előttünk, de nem is kilométerekre, hanem miután elhagyott minket a leelőző autó, 2-3 másodperce.

Vagyis mondhatni nem játszottunk, hanem mindig inkább Én mondtam meg melyik melyik


Meglepő, de a modellnek alig van súlya, pedig fém modell.
Vagy nem tudom a Herpa pontosan miből vagy hogy gyártja az 1:43-asokat.
Fém ötvözetből, nem teljes egészében fémből?
Nem tudom, mert nem valami nehéz a kicsike.


Nagyon szép a Vw emblémás hűtőmaszk és a krómcsík még a lámpák tetején is halad.
A rendszám sarka picit hiányos, ez annyira nem zavar, de persze ha az ember direkt azt nézi... :D


Hátul szép lámpákat kapott s ha jól látom pont a macskakarmos változatról mintázták, mivel általában annál fut pont középen az áttetsző csík.
A másiknál lent helyezkedik el.
És persze mint ahogy az már lenni szokott, az erőteljes Vw embléma - amiről mostanság olvastam hogy majd finomítanak rajta, mert túl domborúnak találták (szerintem semmi baj nincs vele) - is ott van a masinán :D
Ráadásul azóta be is teljesült Fater vágya, mivel az öreg "Dögöt" - az Alan Harper féle Volvo V70-est - elbúcsúztattuk és megérkezett a családba a "Vadállat" eme Passat kombi formájában, melyet már volt alkalmam vezetni is.
Csendesebb, és furcsa megszokni hogy nincs se kulcs, se kézifékkar - mivel gomb van - de nem rossz menni vele.
A Volvo korábban jobban rángatta a p.csáját, a Vw kissé merevebb.

FERENSZ Creative Commons License 2021.09.14 0 0 2348

Altaya Setra 215HD:

 

 


Nagy levegő....benntart....................................jó kiengedheted :D
Igen...beparkolt mégegyszer a Setra busz :D
Mikor a buszos sorozat elindult a franciáknál, élvezettel és kíváncsisággal vártam hogy mik fognak benne szerepelni.
Sajnos számomra túl régi példányok voltak benne, de azért így is volt ami beparkolt.
Persze tudom - ahogy azt az egyik okvetetlenkedő, személyeskedő modelles kollega (kit okkal nem nevezek meg) szokta mondani - hogy nem számomra indult ez a sorozat, de akkor is, szerintem lehetett volna benne kicsit több a modern busz, ugyanis persze a régiek is szépek, viszont akinek esetleg volt emléke vele, már lehet hogy sajnos "kihullott" az élők sorából, a fiatalabbat meg nem fogja érdekelni.
Ezért fontos - szerintem - hogy egyaránt legyen egy sorozatban régebbi és modernebb változat is.
Viszont mikor ez a Setra megjelent benne, az nagyon eltalált lett.
Már eleve a típusválasztást illetően is és a barna festésben is tetszett.
Számomra ez a 80-as évek tipikus turistabusza :D
Persze később volt valamilyen zöldes festésben - azt hiszem talán Ixo-s kiadásban - de abban nem nyerte el a tetszésemet, de amúgy sem terveztem belőle még egyet.
Most viszont megláttam ahogy nézelődtem és nem tudtam neki ellenállni.
Igaz az ára picit magasabb volt mint amennyiért be szoktam szerezni "beszerzős" emberemtől a friss példányokat, de gondoltam belefér.
Kicsit vaciláltam is mert választás előtt álltam.
Vagy ez a Setra busz, vagy a - már korábban említett - Focus.
De mellette döntöttem.


Mint ahogy anno már a barna változatnál is bemutattam, szerintem nagyon szépre sikerült.
Elől szép üveglámpákat kapott az ezüst rovátkás hűtőmaszk keretbe.
A Kassbohrer embléma is jól sikerült.
Rendszámot is kapott, alulra pedig két sárga ködlámpa berakást.


Hátul szépen kivehető és jól sikerült a lámpa is, noha a két piros rész - eleve a modellen futó piros rész miatt - kevésbé hat, de így is szép.
Mondjuk persze üvegből lenne a tökéletes, de nem panaszkodom.
Szép lehet a festett is ha jól megcsinálják.
Oldalt jópofák a szellőzők is.
Fehér alapon futó SETRA feliratot is kapott, valamint a fogantyúkat feketével kiemelve.


Azt hiszem kettő most már csak elég belőle :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.09.11 0 0 2347

8/7 - Altaya Renault 18 GTX II:

 

 


Nagyon tetszik ez az Argentin sorozatos kiadás.
Egyre jobban és jobban :D
Már vannak újabb kiszemelt példányok is, csak egyenlőre még magas árakon vannak.
Tök jó példányok vannak benne.
És külön tetszik hogy van hogy kihoznak egy már kihozott példányt, kissé más kinézetben, felszereltség változatban.
Ezáltal el lehet adni újra - mondhatni - ugyanazt, még egyszer, de mégsem, mert egy teljesen más modellt kapunk.
Pl ott van az előzőleg bemutatott Peugeot 505-ös példánya.
Nekem fehérben van meg sima változatban - meg persze a francia rendőr - de mégis tetszik hogy kihozták egy másik variánsban is.
Ez a helyzet most ezzel a Renault 18-assal is.


Nem gondoltam volna hogy valaha is lesz egyáltalán még egy példányom belőle, noha először a sima Auto Plus-os talapzatos kiadásban egy barna változatról szereztem tudomást, de az még ritkább mint a kék és aranyárban is volt.
De mondjuk az a szín is jól áll neki.
Kis Majorette változatban mindig az egyik szívemnek nagyon kedves kis példány volt a Renault 18-as - persze a többi másikon kívül - mert imádtam hogy egy elegáns francia szedán.
Tetszett az orra, a formája, a fara, úgy egyben az egész kocsi megjelenése.
De persze leginkább az dobta meg kicsiben az érzést ami miatt szerettem hogy kapott sofőrt, sőt még utast is, a tetőspoilerről nem is szólva.
Így hát aztán miután sikerült kékben megszerezni a kicsikét 1:43-as változatban, nem hittem volna hogy lesz olyan alkalom hogy még egy be fog parkolni :D


Próbáltam minél jobban fényképezni, de nem nagyon akart összejönni.
Mindenesetre szép lámpákat kapott, a hűtőmaszk tetején is kapott pirosas festést, amitől a hűtőmaszk kissé kevesebbnek hat, vagyis inkább sportosabb feeling.
A Renault embléma talán egy picit pici, lehetne nagyobb, de nem vészes.
A képen bár nem tudtam olyan élesre fotózni - gondolom a megcsillanó rész, vagy eleve a piros festés miatt - de jól kivehető a lámpa mellett a GTX felirat is.
A rendszám hidegen hagy, legalább kapott valamit (ugye kedves Minichamps?)


A felnik is tök jók.


Hátul - mint ahogy már anno a kéknél láthattuk - csodálatosan szépen kialakított rovátkás lámpaüveg, természetesen a megfelelő égőelosztásos kinézetben.
A farára kapott egy kis műanyag spoilert is, lévén GTX sportos változat vagy mifene :D
A lámpa felett szépen ott van a Renault 18 GTX II felirat is.
Imádom :)

FERENSZ Creative Commons License 2021.09.07 0 0 2346

Altaya Ford Sierra Ghia:

 

 


Ennél ha akartam volna se tudtam volna továbblépni.
Eredetileg ez volt az első - vagyis mondhatni a második - amit megpillantottam eme kiadásban.
Ugyanis az első a Fiat Regata volt, de az mondhatni véletlen volt, mivel rohadt jó áron sikerült megszerezni - kis tükörjavítással - és nem gondoltam hogy más példányait is be fogom szerezni ennek a sorozatnak.
De aztán egyszer csak keresés közben kidobta ezt a Sierrát és még "beszerzős" kapcsolatomnak is írtam hogy van-e rá esély, vagy lesznek-e valamikor eme Argentin sorozatos példányai.
Sierra példányom már természetesen nem egy van, mivel nagy kedvenc.
A Vanguardstól akad egy pár egyaránt sima és "Cosi" variánsban is.
Viszont ez most egy átlagos verzió :D
A Sierrát azért imádom annyira. mert még a civil változatnál is tökéletesen párosul az elegancia, a formavilág és a sportosság.
A "Cosi" az csak egy kellemes ráadást ad még neki, de mondjuk tulajdonképpen az úgy égett be a memóriámba :D
Mondanom sem kell hogy mikor eldicsekedtem vele messengeren Pál Gábor barátomnak, szinte égnek állt a haja :D


Nagyon tetszik hogy megadták a módját ennek a Sierrának.


Elől szép lámpákat kapott, sőt ott még a lámpa spriccelő - legalábbis gondolom hogy azok - pöttyét is oda pingálták.
A Ford embléma is szép.
Külön tetszik hogy a lökösbe irányjelzős-helyzetjelzős kialakítást kapott üvegből, nem pedig festve csinálták meg.


Hátul szépen kialakított lámpákat kapott, noha elsőre talán kissé vékonynak tűnik a fehér rész - de ez lehet számomra csak azért furcsa, mert a Vanguards példánynál pl egységes méretűek - de a valóságban is kb ilyen volt, így nem hiba.
Jól kivehető - a már Escorton lévő - betűtípussal írva a Sierra 2.3, valamint mellette a Ghia felszereltségre utaló írás is :D

FERENSZ Creative Commons License 2021.09.04 0 0 2345

Altaya Toyota Hilux SR5:

 

 


Ki ne emlékezne a Vissza a Jövőbe Marty McFly garázsban álló fekete Toyota pickupjára.
Igaz, sajnos ez most nem az, mert az nem egy Hilux volt, de az érzés azért megvan :D
Köztudott rólam hogy szeretem a pickupokat - ahhoz képest hogy modellben nekem nem sok van, de azért akad pár - mert mindig azt juttatja eszembe hogy egy kis kabin melyben 2 vagy 4 ember elfér, lehet kint eső vagy sár, megúszhatod szárazon, és mégis van elegendő hely hátul bármit szállítani, legyen az egy bevásárlás, egy új hűtőgép, vagy az ismerősnek segédkezni a ház építésénél.


Elől szép lámpákat kapott, a krómos lökösbe két irányjelző berakás került.
Króm tükrök, elől szép a Toyota embléma is.


Hátul szépen kialakított lámpa a megfelelő kinézetben, kilincsfestés, SR5 típusjelzés, a pickupoknál megszokott márkanév kiírás - ennek amúgy anno utána olvastam és ez állítólag azért szokott lenni, mert jó mint reklám a márkának is :D - valamint a kerekeknél kapott 4WD jelzésű sárvédőket, amik külön plusz adnak neki egy löketet :D


Amúgy néztem hogy nagyon hasonló - vagy mondhatni majdnem ugyanaz - ez a példány, mint a First43 gyártó Hilux példánya.

FERENSZ Creative Commons License 2021.09.01 0 0 2344

Altaya Ford Escort GL:

 

 


Ennél a Fordnál nem tudtam nem továbbmenni :D
Bár nem olyan rég a Maxichamps kiadásában megjelent a másik ilyen változat, aminek hátul lépcsőzetes, recés lámpái voltak és már egy jóideje be lehet szerezni Triple9 kiadásban a fekete sportosabb változatát is, viszont tetszik hogy kihozták ilyen sima, normál kiadásban is.
Nagyon jó hogy fehérben hozták ki, mert ez olyan tipikusan "Fordos" :D
Nekünk is fehér volt az Escort féle Orion példányunk (ami egyébként életem első autója volt, igaz sajnos nem sokáig)
Egy átlagos kis 5 ajtós családi autó.


Elől szép lámpákat kapott, a Ford emblémás rész is jó, bár kissé - gondolom a vaku miatt - halovány benne az írás, egyébként nincs vele gond, szép.


Hátul szintén szépen megcsinálták a kicsikét.
Szép piros-fehér-piros-sárgás lámpa kialakítást kapott, sőt alatta még talán az égőhelyes kialakítás is látszik, nagyon jó :D
Az Escort GL típusjelzés is a megfelelő betűformával írva :D
Külön tetszik hogy láttam valamilyen Pace Car felvezetőautó változatban is, valamint a sportosabb - farán spoilerrel lévő - farmerkék festésű változatban is fel lehet lelni, tehát ekte ugyanaz a példány, de mégis más :D

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!