Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GtPeat Creative Commons License 2020.06.05 0 0 1933

Előzmény: stefi001 (1931)
GtPeat Creative Commons License 2020.06.05 0 0 1932
Előzmény: GtPeat (1930)
stefi001 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 1931

Előzmény: GtPeat (1930)
GtPeat Creative Commons License 2020.06.05 0 0 1930

Értem csak azért gondoltam mert ahova a képen most a csipogot raktam ott display felirat van. Közvetlen a táp csatlakozó mellett. Vagy a csipogot nem dugtam jó helyre? 

Előzmény: stefi001 (1928)
stefi001 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 1929
Előzmény: stefi001 (1928)
stefi001 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 1928
Előzmény: stefi001 (1927)
stefi001 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 1927

Ahogy látom, egy ideje már csak a „vezérlő elektronikás” kivitelt forgalmazzák. Az általam közölt, más megoldású volt. Abban egybe volt integrálva a kamera és radar elektronika, nem úgy, mint ennél, de a zümmer mindkét esetben külön csatlakoztatható. Annak a helyére nem köthető kijelző, legfeljebb a zümmer – ha szükségtelen a hangjelzés – elhagyható. Egyébként ezt a konstrukciót korábban kerültem (több alkatrész- doboz, vezetékek).

 

Beépítés előtt különben is célszerű ellenőrizni a működést egy (7)-12 V-os töltővel (5,5x 2,1 mm-es DC csatlakozó), illetve egy monitorral.

Előzmény: GtPeat (1926)
GtPeat Creative Commons License 2020.06.05 0 0 1926

Előzmény: GtPeat (1925)
GtPeat Creative Commons License 2020.06.05 0 0 1925

Köszönöm!Még annyi kérdésem lenne ,hogy ez csak akkor jelzi a kijelzőn a távolságot ha a csipogó helyére a kijelző lenne bekötve?

Előzmény: stefi001 (1924)
stefi001 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 1924

 

Többet szereltem. Alábbi rajz talán elegendő lesz a megoldáshoz. Helyesbítés: „Reverse” megnevezés a helyes.

 

  

Előzmény: GtPeat (1923)
GtPeat Creative Commons License 2020.06.04 0 0 1923

Sziasztok! Rendszám táblába építet kamerát vette amihez van radar is és elakadtam a bekötésel valakinek van kapcsolási rajza hozzá? 

Törölt nick Creative Commons License 2020.06.03 0 0 1922

Az enyém 10 centivel rövidebb.  Az autó na! ..... :-)

Bőven elég a kábel. (5 méter)

 

A menüben nézz szét, mert van(lehet) olyan beállítás, hogy a hátsó hangszórókra kisebb jelszintet enged.(speeker level, listening position)

Nálam legalábbis van ilyen.

 

A kábel átvezetés a kasztnin valami ilyesmivel   a fúrás helyét befújtam festékkel.

HB toyotám van, a rendszám fölé tettem egy "sk" konzolra a kamerát (1800-os így külön kellett vennem)

amit a hátsó ajtóban vezettem el a "C" oszlopig, -ott volt a hátsó világítások kábelkötege- onnan pedig le a küszöbig és előre.

Egy "rugós" behúzószalaggal segítettem a kábelnek mivel elég kanyargós volt az útvonala a hátsó ajtóban.

Igaz, hogy jól szét kellett kapni a kárpitot, de valóban tökéletes képet ad és gyors. Mindenféle rádiós átvitel ront a minőségen és vagy működik vagy nem.(külső zavarok)

 

 

Előzmény: Laza rigalánc (1917)
stefi001 Creative Commons License 2020.06.03 0 0 1921
Előzmény: stefi001 (1920)
stefi001 Creative Commons License 2020.06.03 0 0 1920

Célszerű lett volna olyat rendelni. Persze az adó és vevő külön is eladható – már ha kell valakinek.

 

Azért a felesleges kiadások elkerülése végett javaslom a már megrendelt kütyüt kipróbálni, s ha kielégíti a kívánalmakat, akkor meg kell tartani.

 

RCA kábelek tolatókamerához:

http://metroman.unas.hu/RCA-RCA-Tolatokamera-kabel-10m-MM5620

 

hazai:

http://metroman.unas.hu/RCA-RCA-Tolatokamera-kabel-10m-MM5620

Előzmény: Laza rigalánc (1919)
Laza rigalánc Creative Commons License 2020.06.03 0 0 1919

Lehet , hogy akkor vezetékes bekötés lesz, csak attól félek, hogy kombi autó, és rövid lesz a hozzáadott kábel.

Esetleg a hangszóróproblémámra lenne ötlet?

Előzmény: stefi001 (1918)
stefi001 Creative Commons License 2020.06.03 0 0 1918

 

Ha tehetek egy megjegyzést: én vezetékes tolatókamera szett-et vettem volna.

 

A vezeték nélküli kamera-próbálkozáson már régen túl vagyok. Már az asztalon történő összeszerelés során is zavaros, brummos, csíkos képet kaptam, annak ellenére, hogy különösebb zavarforrás nem volt a közelben. Így aztán eltekintettem a beépítéstől, és gyorsan túladtam rajta.

 

Nem csupán nekem van nem éppen kedvező véleményem róla:

http://totalcar.hu/tanacsok/kutyudoktor/2014/06/10/mennyire_mukodik_a_vezetek_nelkuli_kamera/

 

Mindkét esetben be kell juttatni a kasztniba a vezetékeket, s csatlakoztatni a tolató lámpához menő tápvezetéket.

 

A vezeték nélküli alkalmazásakor csupán tolatólámpától a műszerfalig történő vezetékelés spórolható meg. Ugyanakkor az adónak a tápellátását a tolatólámpánál, illetve a vevőnek a monitornál is meg kell oldani.

 

Az RCA és integrált tápvezeték tolató lámpától való előre vitele nem bonyolult. A Youtube-on több megoldás is található.

 

Előny: biztos, stabil kép, megbízható kapcsolat, ugyanis az adó vagy vevő bármikor meghibásodhat (annak ellenére, hogy többnyire hosszú életű), s a cseréje a munka mellett új egység vételét is jelenti.  

 

Előzmény: Laza rigalánc (1915)
Laza rigalánc Creative Commons License 2020.06.03 0 0 1917

Szia! Rendesen van bekötve. A régi fejegységgel jól szóltak. Kezdek őszülni tőle :)

Már egy erősítő beépítése is megfordult a fejemben..

Előzmény: Törölt nick (1916)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.03 0 0 1916

A két hátsó polaritáshelyesen van bekötve? Felcseréléskor "kioltják" egymást.

Előzmény: Laza rigalánc (1915)
Laza rigalánc Creative Commons License 2020.06.03 0 0 1915

Sziasztok!

Köszönöm az eddigi válaszokat!

Rendeltem egy 8 kedes kamerát, és egy wifi átjátszót hozzá, még úton van hozzám.

Viszont van egy olyan problémám, hogy elől gyári hangszórók vannak az ajtó/ műszerfalban.

Hátra utólag lett beépítve 2 nagy ovál.

A régi JVC rádiómmal, egyformán szólt a 4 hangszóró.

A multimédiával hátul kb csak a fele hangerő van az elsőkhöz képest, és ha a fader-t a leghátsó állásba teszem, akkor sem éri el az elsők szintjét.

Erre a problémára esetleg van valami megoldás?

stefi001 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 1914

Még nem találkoztam olyan kamerával – ellentétben a fejegységekkel, illetve néhány, egyéb más monitorral –, amely esetében kikapcsolható a segédvonal. Tolatókamera raszteres, vagy raszter nélküli lehet. Legalábbis eddigi ismereteim szerint. Ki mit választ!

Előzmény: Törölt nick (1911)
stefi001 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 1913

 

Eddig még csupán két autó esetében tudtam elkerülni a fúrást (Honda Jazz, Kia Rio), bár az a 10-12 mm-es furat nem jelent különösebb gondot, ugyanis egy gumi kábel kivezető/átvezető (több névvel is illetik), tökéletesen megoldható a kábel szigetelt módon, a kocsiszekrénybe történő átvitele. Az említett autót nem ismerem, főként a tervezett szerelés szempontjából, ezért csak tippelni tudok.

 

Szerintem a korábban linkelt, segédvonal nélküli tolatókamerát épp úgy be lehet szerelni, mint a rendszámtábla keretbe integrált kivitelt. Több autóba is szereltem az utóbbiból, s elfogadhatóan is működnek, de jelen esetben – főként, hogy a fejegység rendelkezik dinamikus raszter kijelzéssel –, inkább a segédvonal nélkülit preferálnám.

 

Előzmény: Laza rigalánc (1910)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.28 0 0 1912

ennél nincs kivezetve az a vezeték amit linkeltél

ennél nincs kivezetve az a vezeték,mint amit linkeltél

Előzmény: Törölt nick (1911)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.28 0 0 1911

Nálam egy halszem van, segédvonallal. Lehet hogy kikapcsolható? Igaz ennél nincs kivezetve az a vezeték amit linkeltél.

Lehet hogy a kábelen belül van?(van egy vastagabb öntött rész a kábelen)

Engem zavar.

Előzmény: stefi001 (1908)
Laza rigalánc Creative Commons License 2020.05.28 0 0 1910

ez egy vw caddy combi life. Én rendszámkamerára gondoltam, csak nem tudom még, hogy vigyem be a kábelt fúrás nélkül.

Előzmény: stefi001 (1909)
stefi001 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 1909
Előzmény: stefi001 (1908)
stefi001 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 1908

Ha javasolhatom, én inkább a fejegység dinamikus segédvonal rendszerét tartanám meg, mint egy tolatókamera statikusát.

 

Talán itt található nem autóspecifikus tolatókamera is? Végig kellene böngészni!     

 

https://fr.aliexpress.com/af/rear-camera-no-parking-line.html?d=y&origin=n&SearchText=rear+camera+no+parking+line

Előzmény: Laza rigalánc (1907)
Laza rigalánc Creative Commons License 2020.05.28 0 0 1907

Akkor gyakorlatilag mindegy , hogy melyik kamerát veszem, kikapcsolom a fejegységben a rasztert és nem zavarják egymást.

Ismételten köszönöm a segítséget. Sajnos nem értek ezekhez a dolgokhoz, a villamosságis meg azt mondta, hogy nem foglalkozik multimediával.

Szép napot!

Előzmény: stefi001 (1906)
stefi001 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 1906

Nem jellemző, de kapható segédvonal nélküli kamera is, például az alábbi (Mazdához):

 

https://fr.aliexpress.com/item/4000204811868.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.667a5f7cUhuucM&algo_pvid=0836c142-4ae6-4fc2-998f-dde1afc92d1a&algo_expid=0836c142-4ae6-4fc2-998f-dde1afc92d1a-

 

A rasztervonalas kamera esetében nem iktatható ki a segédvonal. A kettős kép elkerülése érdekében csak a fejegységé inaktiválható.  

Előzmény: Laza rigalánc (1905)
Laza rigalánc Creative Commons License 2020.05.28 0 0 1905

Ismételten köszönöm a választ. Lassan haladok, de kezd összeállni. Még a tolatókamera van. Ha most hatramenetbe kapcsolok, akkor megjelenik a monitoron egy auto ikon, és egy raszteres kép ami a kormány fordításra, szintén fordul. Milyen kamerát vegyek, ami a saját raszteres képével nem üti a médiás képet? tuti zavaró lenne együtt a kettő.

Vagy kikapcsolható valamelyikben a raszter funkció?

Előzmény: stefi001 (1904)
stefi001 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 1904

AUX IN bemenet külső audio eszközök csatlakozásra szolgál. R, L jobb és bal csatorna (kép).

 

 

A kék Power Cont. vezeték az antenna erősítő tápellátására szolgál. A rádió bekapcsolásakor jelenik meg rajta a + 12 V.

Előzmény: Laza rigalánc (1903)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!