"A szükséges számú orosz motorvonatot értesüléseink szerint a lajosmizsei (142-es) vonalról hozzák majd el, ahol az elővárosi személyvonatokat az eddiginél nagyobb arányban fogják mozdonyos vonatokkal, 418-as (M41-es) Csörgőkkel és Bhv-kkal kiadni."
Ne haragudj, de több helyen is folyamatosan olvasni tőled a vágat szót, és ez nekem személy szerint nem tetszik, egyrészt mert van rendes szakszó arra amire gondolsz, ami a bevágás, másrészről pedig mert a vágat szót a köznyelv másra használja.
Létező közlekedési kultúrájú országokban minden gond nélkül keresztezhető a vasút is, sőt, ugyanaz a gönc 100 m távolságban lehet villamos és vonat is, lehet holdfényjelzője és teljes csapórudas sorompója is.
A legutolsó infók szerint nem kaszálták el, némileg döntés kérdése, hogy mikor lesz belőle valami, de mint nagyon rossz állapotú, egyben az utolsó dízeles vonal Budapest közvetlen elővárosában, nem irreális, hogy hamarabb lesz rá szándék, mint egyes, kifejezetten fővonali projektekre.
Szerintem tok ertelmetlen azokat a terveket nezni. Az egesz projektet - Vitezyvel egyutt - elkaszaltak, EUs penz nem jon, mire meg mar jon, lesz ezer sokkal fontosabb. Es mire ez sorra kerulne, azok a tervek reg idejet multak lesznek.
Én csak most olvasom ezt a tervleírást, nem csoda, ha a polgármesterek inkább megszüntetnék a vasutat.
Miért pont magas vezetésű a vasút, ha vágatban kevésbé zavaró a zaj és a "látvány" a kertesházakból?
Miért Pestszentimre és Gyál házait bontják le aluljáró miatt, miért nem inkább a vasút megy vágatban? Nyilván sokkal kisebb az emelkedési szög, de nem baj, mert hosszabb részen lesz a föld felszíne alatt.
Kőbánya-Kispest kijárat és Használtcikk piac, ez nagyjából 3,7 km. Következő Szálfa utca - Gyál vá 4,5 km. Tehát 8,2 km vágatban, amiben a rámpák is beleértendők. Ez nem jobb, mint házakat bontani?
Kassa nem a mai Magyarországon van. Hosszú, bonyolult sokbuktatós procedúra nélkül ami ittgyorsvillamos, az a budapesti 1-es. És ha nagyon sok energiát beleölünk, és akár 70 Km/órás villamost csinálunk, az sem lesz olyan jó, mint egy 80-100 Km/órás sima vasútvonal
(Ma magyarországon amúgy van olyan szakasz, ahol villamos/tramtrain járművek villamos(közúti vasút)ként, közúti vasúti jelzések alapján 70 Km/órás sebességgel közlekednek (biztosított vágányutas biztosítási körzetben)).
Meg nem tudom, mennyire reális, de az Üllői és esetleg a Kőrösi kereszteződéseket lehetne kétszintűsíteni. Bár talán az Üllőinél nehéz lenne ilyen szintű turkálást megoldani.
Az igazi gyorsvillamos nem az 1-es. Kassai vasmű felé menő az már inkább, 70 km/h városon kívül. Vagy sok német város elővárosába kijáró villamos, 70-80 km/h városon kívül meg forgalmas csomópontokban biztosított átjárók, lámpa akár sorompó ott a villamosnak elsőbbsége van.
1-es villamosnál is bürokratikus akadálya van csak annak, hogy gyorsítani lehessen. Kresz előírja, hogy villamos vmax. 50 és kész, felmentést nme adtak, BKK szerette volna elérni, de nem. Aszem ,de ez nem bitztos, hogy 60 km/h felett pedig már bizt. bert követelnek és nincs látra közlekedés ( más országokban van, pl. Kassán is látra mennek az emelt sebességű pályán is), de ha csak 60-at is engednének az is menetidő csökkenés lenne az 1-esnél, ami elég hosszú járat. Ráadásul a Hungária Krt. bizonyos részein a közútnak engedélyezve van a a 70 km/h a villamosnak is lehetne.
Másik ami nálunk idejemúlt, hogy szinte állóra kell fékezni a váltókon, Brno/Prága/Kassa/Berlin ahol megfigyeltem eddig, hogy ez nincs szinte lassítás nélkül mennek át a váltókon a tuják, de biztos nem 15-20 km/h-val csoszogva.
Magyarországon gyorsvillamosnak volt nevezve az 1-es villamos: Max 50 Km/órás legnagyobb sebesség, nagyrészt közúti jelzések szerinti közlekedés. Gyorsabb, mint egy sima villamos, de nem nagyon lenne gyorsabb, mint a mai 142-es vonal. Ebben a formában pénzkidobás.