Keresés

Részletes keresés

Proart Creative Commons License 2023.10.11 0 0 4564

zjakabfi Creative Commons License 2023.08.28 -1 0 4563

Úgy tűnik, maradtak Uzsgyik is.

Előzmény: Magyar NaBA (4556)
zut2020 Creative Commons License 2023.08.26 0 0 4562

Talán 2(?) ami működik, mindkettő a rail toursnál. Nem hiszem hogy a startnak életszerű opció. 

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (4561)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2023.08.26 -1 0 4561

> A fűtesi szezonig?

 

Létezik dízel generátor-kocsi, ami annyi áramot termel, hogy a Szili is elmegy vele drót nélkül.

Előzmény: zjakabfi (4558)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2023.08.26 0 0 4560

> nem csoda, ha a polgármesterek inkább megszüntetnék a vasutat

 

Honvédelmi szempontok miatt szerintem ez kizárt? (Táborfalva)

Előzmény: Dreamy (4543)
gyoparOHs Creative Commons License 2023.08.26 0 0 4559

Valameddig..

Előzmény: zjakabfi (4558)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.25 -1 0 4558

A fűtesi szezonig?

Előzmény: gyoparOHs (4557)
gyoparOHs Creative Commons License 2023.08.25 0 0 4557

Hétfőtől pedig az itt off 135-n  Szergejes személyek..

Előzmény: Magyar NaBA (4556)
Magyar NaBA Creative Commons License 2023.08.25 0 0 4556

Vajon mi lesz a hétvégi menetrendben? Csörgős szerelvény megy le Kecskemétig?

(Természetesen vezérlőkocsis üzemmódban, hiszen a menetrend szűkös mivolta nem teszi lehetővé a körüljárást.)

Előzmény: király2644 (4555)
király2644 Creative Commons License 2023.08.21 0 2 4555

https://iho.hu/hirek/jon-az-oszi-menetrend-modositas-debrecen-eger-interregiokkal-230821

 

"A szükséges számú orosz motorvonatot értesüléseink szerint a lajosmizsei (142-es) vonalról hozzák majd el, ahol az elővárosi személyvonatokat az eddiginél nagyobb arányban fogják mozdonyos vonatokkal, 418-as (M41-es) Csörgőkkel és Bhv-kkal kiadni."

Dreamy Creative Commons License 2023.06.30 0 0 4554

Nőgyógyászok használnák a vágat szót? 

Előzmény: trebront (4550)
Dreamy Creative Commons License 2023.06.30 0 0 4553

Egyébként a VEKE már nem működik? Mert nem emlékszem a témában megnyilvánulása.

C50 Creative Commons License 2023.06.24 -1 1 4552

Vágat a bányában van.

Előzmény: Il Leone (4549)
Tastam Creative Commons License 2023.06.24 0 1 4551

Vedd figyelembe azt is, hogy ez nem kifejezetten szakmai topik, és nem csak szakemberek cserélnek benne eszmét.

Előzmény: Il Leone (4549)
trebront Creative Commons License 2023.06.23 -1 1 4550

lehet h bányász..vagy nőgyógyász :)

Előzmény: Il Leone (4549)
Il Leone Creative Commons License 2023.06.23 -4 3 4549

OFF

Ne haragudj, de több helyen is folyamatosan olvasni tőled a vágat szót, és ez nekem személy szerint nem tetszik, egyrészt mert van rendes szakszó arra amire gondolsz, ami a bevágás, másrészről pedig mert a vágat szót a köznyelv másra használja.

 

ON

Előzmény: Dreamy (4543)
benbe Creative Commons License 2023.06.22 -2 0 4548
Előzmény: 9255 0638 003-7 (4531)
benbe Creative Commons License 2023.06.22 -1 1 4547

Létező közlekedési kultúrájú országokban minden gond nélkül keresztezhető a vasút is, sőt, ugyanaz a gönc 100 m távolságban lehet villamos és vonat is, lehet holdfényjelzője és teljes csapórudas sorompója is.

http://www.benbe.hu/tagriver.php?sor=&psz=&t1=283&t2=vas%FAtvonal&t3=&num=50&order=one&B1=Mehet

 

Eközben a XVIII. kerületben olyanok hajtanak az 50-es villamos elé, akiknek a telkén vezet át a pálya, mert elfelejtik, hogy ott van.

Előzmény: altenberger (4526)
Fizolti Creative Commons License 2023.06.22 -1 0 4546

A legutolsó infók szerint nem kaszálták el, némileg döntés kérdése, hogy mikor lesz belőle valami, de mint nagyon rossz állapotú, egyben az utolsó dízeles vonal Budapest közvetlen elővárosában, nem irreális, hogy hamarabb lesz rá szándék, mint egyes, kifejezetten fővonali projektekre. 

Előzmény: Adamis Gusztáv (4545)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2023.06.22 -1 0 4545

Szerintem tok ertelmetlen azokat a terveket nezni. Az egesz projektet - Vitezyvel egyutt - elkaszaltak, EUs penz nem jon, mire meg mar jon, lesz ezer sokkal fontosabb. Es mire ez sorra kerulne, azok a tervek reg idejet multak lesznek.

Előzmény: Dreamy (4543)
altenberger Creative Commons License 2023.06.22 0 0 4544

A magas vezetés olcsóbb, mint a vágat.

Előzmény: Dreamy (4543)
Dreamy Creative Commons License 2023.06.22 -4 1 4543

Én csak most olvasom ezt a tervleírást, nem csoda, ha a polgármesterek inkább megszüntetnék a vasutat.

Miért pont magas vezetésű a vasút, ha vágatban kevésbé zavaró a zaj és a "látvány" a kertesházakból?

Miért Pestszentimre és Gyál házait bontják le aluljáró miatt, miért nem inkább a vasút megy vágatban? Nyilván sokkal kisebb az emelkedési szög, de nem baj, mert hosszabb részen lesz a föld felszíne alatt. 

Kőbánya-Kispest kijárat és Használtcikk piac, ez nagyjából 3,7 km. Következő Szálfa utca - Gyál vá 4,5 km. Tehát 8,2 km vágatban, amiben a rámpák is beleértendők. Ez nem jobb, mint házakat bontani?

Előzmény: Magyar NaBA (4355)
Fizolti Creative Commons License 2023.06.22 -1 3 4542

Kassa nem a mai Magyarországon van. Hosszú, bonyolult  sokbuktatós procedúra nélkül ami ittgyorsvillamos, az a budapesti 1-es. És ha nagyon sok energiát beleölünk, és akár 70 Km/órás villamost csinálunk, az sem lesz olyan jó, mint egy 80-100 Km/órás sima vasútvonal

 

(Ma magyarországon amúgy van olyan szakasz, ahol villamos/tramtrain járművek villamos(közúti vasút)ként, közúti vasúti jelzések alapján 70 Km/órás sebességgel közlekednek (biztosított vágányutas biztosítási körzetben)). 

Előzmény: Törölt nick (4536)
Fizolti Creative Commons License 2023.06.22 0 0 4541

Üllői út környékén Kb. 2 Kilométeren magasvezetéssel számolnak a most tervezett projektben. 4355. számú hozzászólás. 

Előzmény: 9255 0638 003-7 (4540)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.06.22 0 0 4540

Meg nem tudom, mennyire reális, de az Üllői és esetleg a Kőrösi kereszteződéseket lehetne kétszintűsíteni. Bár talán az Üllőinél nehéz lenne ilyen szintű turkálást megoldani.

(Bocsánat, hogy két külön psozta írtam.)

Előzmény: 9255 0638 003-7 (4539)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.06.22 0 1 4539

Én már annak is örülnék, ha a 40-es szakaszokat feljavítanák 60-ra.

Egyébként köszönöm a #4532 választ.

Adamis Gusztáv Creative Commons License 2023.06.22 -1 0 4538

Ha jol emlekszem, eredetileg, amikor atadtak az Arpad hidi szakaszt, ott 50-nel gyorsabban mehettek a villamosok, innen a gyorsvillamos nev.

Előzmény: Törölt nick (4536)
Dreamy Creative Commons License 2023.06.22 -1 0 4537

Részben vágatba (és nem vájatba) helyezés drágább lenne, mint a kerülő út kialakítása?

Előzmény: altenberger (4534)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.22 -3 2 4536

Az igazi gyorsvillamos nem az 1-es. Kassai vasmű felé menő az már inkább, 70 km/h városon kívül. Vagy sok német város elővárosába kijáró villamos, 70-80 km/h városon kívül meg forgalmas csomópontokban biztosított átjárók, lámpa akár sorompó ott a villamosnak elsőbbsége van.

 

1-es villamosnál is bürokratikus akadálya van csak annak, hogy gyorsítani lehessen. Kresz előírja, hogy villamos vmax. 50 és kész, felmentést nme adtak, BKK szerette volna elérni, de nem. Aszem ,de ez nem bitztos, hogy 60 km/h felett pedig már bizt. bert követelnek és nincs látra közlekedés ( más országokban van, pl. Kassán is látra mennek az emelt sebességű pályán is), de ha csak 60-at is engednének az is menetidő csökkenés lenne az 1-esnél, ami elég hosszú járat. Ráadásul a Hungária Krt. bizonyos részein a közútnak engedélyezve van a a 70 km/h a villamosnak is lehetne. 

 

Másik ami nálunk idejemúlt, hogy szinte állóra kell fékezni a váltókon, Brno/Prága/Kassa/Berlin ahol megfigyeltem eddig, hogy ez nincs szinte lassítás nélkül mennek át a váltókon a tuják, de biztos nem 15-20 km/h-val csoszogva.

Előzmény: Fizolti (4535)
Fizolti Creative Commons License 2023.06.22 0 1 4535

Magyarországon gyorsvillamosnak volt nevezve az 1-es villamos: Max 50 Km/órás legnagyobb sebesség, nagyrészt közúti jelzések szerinti közlekedés. Gyorsabb, mint egy sima villamos, de nem nagyon lenne gyorsabb, mint a mai 142-es vonal. Ebben a formában pénzkidobás. 

Előzmény: altenberger (4533)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!