Az új VW konszern által használt automatizált DSG 6, DSG 7 sebességes váltók a használat során megmutatták hogy minél bonyolultabb valami, annál könnyebben el is romlik.
Az normális hogy néhány esetben nem mindig ha lassan megyek 2-3ba gázt adok kis klattyanás hallatszik ? nagyon finom hang nem vészes . Az első DSG autóm nem tudom milyennek kell lennie . Amúgy hibátlanul vált fel és le gyorsan zajmentesen csak ezt a jelenséget tapasztaltam . 2.0CRTDI 170LE 6os DSG 113 ezer KM .
Olajos 7-es dsg P vagy N-ből D vagy R-be történő átrakas utan normális ha a az auto hangja alapjáraton minimálisan válltozik? Vagy fordított kapcsolásnál a fordulat minimálisan megemelkedik majd rögtön vissza áll?
A képen lévő adatokat segítene valaki hozzáértő értelmezni?
2012 RS Octavia 2.0 CR, 6-os dsg, friiss olajjal, korábban is cserélve időben elvileg a szervízkönyv szerint. Jelenleg 245e km.
Ha nem járatom hidegen csak elindulok vele, van hogy ránt egyet amikor indulok, illetve bemelegedve is előfordult már rántás ha motorfék üzem után a gázra léptem, de a váltó nem váltott el. Illetve az normális hogy ilyenkor, motorfék után ha gázra lépek néha kb 100 fordulatot felkúszik a mutató és utána kezd húzni az autó?
Egy ismerős kiolvasta és rávágta hogy szeleptömb kezdődő hiba a képen lévő értékek miatt, bár hibakódja nincsen az autónak, a diag álló helyzetben történt, üzemi hőmérsékleten.
Hétfőn viszem szakemberhez, de kiváncsi vagyok amit az ismerős mondott badarság-e.
autó gyújtás indítás, és kijön a narancssárga motor és a "P" el kezd el vissza villogni, berakom "R"-be gázt adok nem gurul az autó és ennél is el vissza villog a felirat, "D" el vissza villog a motor felpörög de nem megy előre, ugyan ez "N" és "S" fokozatban is, mi lehet az oka?
volt nálam egy szaki, diagnosztikát nézett, azt mondta a motor rendben, de a váltónál azt dobja ki neki, h alacsony feszültség, de viszont közelebbit nem tudott mondani a váltóról mert a programja ennyit tud,
a következőt ajánlották, olyan helyre vigyem el ahol kimondottam a váltóra rádugnak egy eszközt és megtudják mondani mi a hiba oka, (ez márkaszerviz)
feltételezett válaszok:
- dsg váltó mechatronika hiba
- stekkert keressem meg a váltón húzzam le aztán vissza és hátha jó lesz
Én is a 2.0 tdi dsg6-ra szavazok, ha nem városi autó lesz.
Az 1.4tsi (mégha az újabb szíjas verzió is) és a száraz kuplungos DSG párosítás nem vetít előre kevesebb szívást, mint egy 2.0 TDI. Ez utóbbi pedig saját tapasztalat alapján sokkal ügyesebben dolgozik együtt a váltóval (szinte mint 1 hidrós automata) mint a száraz 7-es.
2015-ös B8 Passat Variant fog érkezni a családba, viszont két modell között vacillálunk. Egyik egy német származású, de teljesen rendezett előéletű 125 ezret futott 1.4 TSI DSG 7-tel, a másik egy magyar, 145 ezret futott, de minden kötelező szervizt rendben megkapó 2.0 TDI DSG 6-tal, amiben az olajat is cserélték már 2-szer. Alapvetően keveset futna az autó (évi 10-15ezer), de azt 90%-ban pályán és országúton, nagyon kevés várossal, így talán mindegy a TDI/TSI felállás, viszont a váltó már teljesen más kérdés.
Én a benyást preferálnám a hangja miatt, meg azért a DPF-fel se kellene foglalkozni, ugyanakkor nem sok jót hallani semmilyen száraz kuplungos automatáról. Mennyire kell félni a DSG 7-től a 2015-ös évjáratnál és a 125 ezres futásnál?
Hello! Lehet venni direkt erre a célra készítet feltöltő csavart kb 1500-2500ft-ért ebay-en. Amúgy a csavaron a menet átmérője 24mm, a menetemelkedést nem tudom.
Sziasztok! Tudja valaki hogy a DSG váltó leeresztő csavarja milyen méret? Csak mert csinálnék hozzá csövet, hogy fel tudjam tölteni olajjal, olajcserekor.
Létezik olyan eset, hogy a dsg váltó miatt nem indul az autó?!
VW Multivan t5 crtdi cfca. Kulcs fordításakor (indítózásnál) egy fémes kattanás hallatszik és a beltér világítás elmegy. Azonnal aksira gondoltam... nem az. Aztán kivettem az önindítót, na az sem mert gyönyörűen pörög. Vissza raktam és tak, semmi nem változott.
Hibakódra a váltó p179c -t ír ami főnyomás szelep.
Sziasztok. Adott egy 6 sebességes olajos dsg, B6 passat 2010-s évjárat. Most vettem használtam nem rég, előtte nem volt autómata autóm, így összehasonlítási alapom nem sok van.
Igazából tökéletesen működik, jól megy, viszont ha állóra fékezem az autót, és hirtelen lelépek a fékről egy pillanatra megtorpan, ránt egyet mintha leakarna fulladni, és utána hirtelen megindul előre. Tolatásnál nincs ilyen gond.
Viszont nem állandó a jelenség, 10-ből 8-szor semmi baja. Szerelőm szerint mechatronika szelep vezérlésnél van valami hiba. Hiba kód ilyenek nincs. Olajat most cseréltük.
Esetleg valakinek hasonló tapasztalat? Érdemes vele csinálni valamit, mert amúgy tényleg jól működik, teszi a dolgát ahogy kell. Resetelni újra kalibrálni, hátha az megoldja a gondot?
Egy Audi A7 2011-esnél, ha a váltó nem akarja reggelente bevenni a tolatást, és kiírja hogy csak előrefele mehetek, majd napközben szinte semmi baja kezdjek aggódni?
Kecskemét környékén valami jó váltó szerelőt tudna valaki ajánlani?
Nem állítanám én én le de honnan tudom hogy regenerál mert igazán csak akkor derül ki számomra a ventilátor beindulása miután leálltam vele garázsba és leállítom a motort.
Két dolog miatt kérem a segítséget. Az egyik hogy Bács-Kiskun megyében valaki tud e olyan megbízható szerelőt aki lelkiismeretesen lecserélné a B7 Passatom az automata váltó olaját? A másik dolog pedig az hogy mostanában azt veszem észre hogy rövid pár kilóméteres utakat követően is vagy 5percig mint az őrült megy a ventilátor. Egy Fordra szakosodott autószerelő azt mondja hogy a Fordoknál ez azt jelenti hogy regenerál de már a végét járja a részecskeszűrő. Szerintetek kezdjek el izgulni a részecskeszűrő miatt? 175000 km van az autóban.
Elindulás után kb. az első 10 percen belül a váltó kidobja magából a sebességet üresbe és a kijelzőn villog a váltó fokozat, vissza jelző. Autó megállít újra indít és minden rendben. Viszont a kijelzőről kb2-3 perc múlva eltűnik, hogy éppen milyen fokozatban is haladok. De a váltás gond nélkül történik.!