Egyszer én (is) jártam úgy, hogy külsőtükörrel neki mentem egy oszlopnak, szerencsére, hogy lassan mentem, 1-es sebességgel, így a tükör csak összesukódott, és éppségben maradt :)
Nálam ha bemelegszik a motor, akkor hangos a szervó, de alaphelyzetben. Szétszedték, de utána is sajnos csinálta, csinálja, nem tudom mit lehetne tenni , bontottat kéne betenni, de az is zsákbamacska!
A szervó végállásban sokkal csendesebb lett a folyadék cseréje után (kb. 5000 forintos tétel + munka). Tudtommal nem kellett hozzá szétszedni. Elvileg élettartamra szóló folyadékkal töltik fel, de gyanítom, hogy az autóm már túl volt ezen.
Szeretnék vezető oldalon hővédő fóliát tenni, csak nem tudom, hogy gond-e, mert a fóliás mondta, hogy 80%os a fólia, és szerinte Grandison gyárilag sötétítve van, szerintem meg nem, mert tök átlátszónak tűnik.
Nálam szerencsére egyelőre nincsenek ilyen gondok. Azt szoktam csinálni időnként, hogy a hozzáférhető gumicsővekhez fújok kis szilikon sprayyal. (múltkor amikor leszedtem a sárvédő műanyag burkolatot, a külső oldalát is végig fújtam, ahol a sár nem érintkezik vele)
Viszont a szervóm nagyon hangos a 2 végállásban főleg, amikor parkolok, normál esetben hangtalan, és szépen/csendben dolgozik. Nincs vkinél ilyen jelenség?
(Már több, mint 1 éve van ilyen, de félek elvinni a szervízbe, mert szétszedik, aztán tönkre tesznek vmi mást, és nem vállalják magukra, hogy ők voltak, aztán még nagyobbat szívhatok vele...)
Az elso spriccnikhez a tartalytol egy egesz egybe csovet tettunk, a hatsohoz amig el lehetett erni toldassal lett cserelve , mert a kasztniban mar nem volt kedvunk turkalni nomeg gondoltuk mivel ott azert zart , vedett a hely igy csak jobb allapotban van. Vegulis eleg volt a kulso reszeket cserelni. A gyari cso valami fura allapotba kerult az evek folyaman, ragados-nyulos-taknyos allaguva "erett" nomeg mindenhol jott belole a folyadek csak a spriccniig nem jutott el.
Nekem is volt ilyen gondom de vegulis a tartallyal nem volt semmi baj, hanem a gumicsovek a kerekjarati dob alatt es benne valami fura gumibol van/volt hogy a10+ evi meleg es a hideg szetmalasztotta/szetporlasztotta oket. Ki lettek cserelve egy olajallo gumicsore azota semmi gond.
Nos egy hónappal a vásárlás után végre túlesett az autó a nagyviziten a szerelőnknél. Az ismert hiba- kézifék nem működött - kicsit húzósabb lett.
Mindkét bowden szakadt volt, fékpofák beégtek, féktárcsák durván be voltak maródva. Mindet kukáztuk, helyükre új cuccok kerültek. Elöl egy gömbcsukló csere volt. Generátor ékszíj szintén viseltes volt, ez is cserére szorult. Kapott még új olajat, légszűrőt mivel a régi már nagyon ocsmány volt. Légkondi átnézve, kitistítva, gyertyák kicserélve. Motor patent, vezérműékszíjra meg már nem volt idő, reméljük két három hónapig nem lesz gond vele, akkor az is ellenőriztetve, ha kell cseréltetve lesz.
Amit itt felsoroltam 165 k HUF volt. A kocsi szervízkönyve érdekes képet mutatott: 90 ezer kilométerig gyönyörűen vezetett, mindent időben megkapott. Aztán egy 140 ezer kilométeres nagy semmi, majd tavaly szeptemberben egy bejegyzés váltójavításról. No mindegy, most már jó kezekben van a kicsike.
Viszont mikor hazahoztam a szerelőtől vettük észre, hogy a jobb elején csöpög valami. Hirtelen csak az ablakmosó tartályra tudtam gondolni. Mikor megvettem teljesen üres volt, akkor feltöltöttem. Kb két alkalommal spricceltem vele, de most ismét szinte öres volt. A szerelőt felhívtuk, ő ma reggel töltötte fel de ennek ellenére is üres. Valaki esetleg tud beszerzési forrást ajánlani?
Vásárlás után kb így jártam el, prémium szintetikus olaj + még drágább adalék (placebo nekem :) ) és nem lett vaj puha, percíz maradt , de semmi több...inkább markánsba hajló... A sebesség nem "beleesik", hanem bele kell húznom. Mindez abszolút a panasz határon alul van, mert jól működik, szó se róla.
Sebességváltóolajat cseréltem kb. 1 hónapja, erre a Castrol 75W-90 GL4 SYNTRANS TRANSAXLE olajra, kb. 2,2l ment bele, tehát majdnem annyi, mint gyári leírás.
De csere után nem lett finomabb a váltás, 1-2-3-as sebesség között mintha érzem a fogaskerekek mozgását is, olyan szárad érzés, mintha nem lenne olaj benne.
Mi lehet az oka? Tapasztalt vki ilyet váltóolaj csere után?
(A váltás persze nem akad meg sehol, odamegy a sebesség, ahová akarom, de olajcsere előtt nem volt ilyen, és a kicserélt olaj nem volt fekete, olyan a színe, mint a teljes kávé, több tejjel)
Igen, ez. De van 7.5mm-es csavaros is, az pl. Kerékdob felülre (ha kell neked), mert onnan a pattintósat nem tudod könnyen kiszedni, oldalonként 2-2 db kell.
Vata967 amikor ki akartam cserelni a gyari "semmit" kijelzot erdeklodtem tobb autohifisnel es azt mondtak, hogy a Mitsuba nincs eleg hely a nagy dobozos multimedianak ezert kerestem es talaltam a neten rovid keszuleket amiben ugyan nincs dvd egyseg / ezert is rovid nomeg ki irogat manapsag cd-t dvd-t /. Kepeket a 1574-esen talalsz a kepalbumban. Ez egy androidos igy szabadon telepitheto a programok szempontjabol. Atlag turhetoen szol, sok video formatumot lejatszik, navis programokkal es gps jellel sohasem volt problemam. Abban az idoben a "sargak" nem igazan torodtek evvel a szegmenssel es csak egyetlen bajom van vele, megpedig a memoria kevessege. Az 1/16 gb valasztas ele kenyszerit a letoltheto/hasznalhato progik szamat illetoen.
Bár az oldal nagyon gyôzködne, hogy ez beilleszthetô a grandis gyári kijelzô helyére, de 380 USD-t nem merek kockáztatni elsô blikkre. Találkozott már valaki ezzel a típusú kijelzôvel?
Igen. Lapos csavarhúzóval kipattintottam, és kihúztam. Amelyik csavaros, akkor csillagos csavarhúzóval. Több patenton hiányzott egyik láb a 4-ből (a korábbi szerelők baszták el), így a patent centrumból rendeltem 30 db-ot, és utólagosan kicseréltem. Ha rendelitek, akkor 8mm-es furatos kell, mert ez legtöbb helyre jó (motorház tető alatt is)
A műanyag doblemez kivétele után vissza tudtad tenni a régi patenteket? Milyen eszköz kell egy ilyen patent fel-megoldásához? Sima csavarhúzó, vagy spéci?
Hétvégén sikerült cserélni a baloldali helyzetjelzőt. Kerékdob levétele után tényleg fél perc alatt lehet cserélni az izzót. Az egész kerékdobot levettem, így volt lehetőségem megnézni belülről a sárvédőt, egyelőre jó állapotúnak tűnik, semmi rozsda nyom, de volt otthon alvázvédő, így kapott egy réteget :D
LAK: amiénket sajnos többször különböző helyen megkarcolták már, pedig senkinek a háza előtt parkoltam :(