Az én 2017 májusában vásárolt autómnál is érzékelhető az általad is leírt kormányon érezhető rendszertelen (szerintem) kottyanás. Főleg tempósabb bekanyorodásoknál tapasztalom ,de nem mindig.
Nálam már hazafelé az első nap érezhető volt ez a probléma ,jeleztem is rögtön a kereskedés felé,de ők azt mondták várjuk meg az egy éves szervizet és akkor majd megnézik.
Ez meg is történt,kipróbálták a térkővel kirakott udvaron és természetesen nem éreztek semmit.
Szerintük senki nem jelzett még ilyen problémát (ami nyilván nem igaz).
Azt mondták várjuk meg a kétéves szervizet és akkor majd jobban átnézik,és hátha erősödik a jelenség a használattól.
Mellesleg nálam főleg balra csinálja és néha 2-3 kottyanás is érződik,viszont 35 000 km után sem érzem hogy intenzívebb volna.
Ha valakinek sikerült ebben a kérdésben előre lépni tájékoztasson már a fejleményekről.
Sajnos, nincs más megoldás, mint meg kell várjuk, míg "eldurvul" a helyzet és erősen hallható lesz. Figyeld állandóan és ha már "nem hozzáértők" is hallják, írány a szervíz! Ugyanez a helyzet a "ropogó" tárcsafékekkel is.
Nekem pont egy éve van meg, néha eszembe jut, hogy jó lenne több paci, hiszen ebből a motorból gyárilag kijönne 165 is. Na nem azért, mert ténylegesen kihasználnám, hiszen nyugisan, nem rohanva közlekedek, hanem azért, mert úgy érzem elvettek valamit, amit ennyi pénzért akár oda is adhattak volna. A műszaki részéhez nem értek és lehet, hogy marhaság, de nem látom értelmét a butításnak. (Tudom, a bolygó, meg a fókabébik, stb.)
Én nem szívesen költenék valamire azért, hogy a már meglévőből kevesebb legyen.
A hétköznapi használatban egyébként jól elvagyok a G120 motorral is, teszi a dolgát.
Tesztvezetesem a 150 lovas AWD vel volt, rendelni viszont a 120-st rendeltem. Kulonbseget nem vettem eszre, sot a 120-as dinamikusabbnak tunt normal vezetesnel. Nincs AWD es plusz 80 kilo. Papiron a kulonbseg sokkal nagyobb, mint amennyi erzodik.
Az uj Euro 6d temprol nincs tapasztalatom, sokan mondjak hogy nem megy vmi jol. Most csak az van, hogy turbohoz szoktak, vagy nagyobb lett a fojtas a 6d temp miatt, nemtom.
CX-3 vásárlása előtt állok. Az lenne a kérdésem, megéri várni 4 hónapot és az amúgy drágább áron felül még 300.000 forintot kifizetni a 150 lóerős benzines verzióért, vagy nem lesz panasz a 120 lovasra sem? Köszi
Enyemben 2 et futott az uj olaj, de a regi is szep volt meg, nem volt ennyire kormos. Szerintem nem csereltek le. Nalam 18200 nal csereltek es semmi fogyas nem volt. Most 20800 van benne es szinten semmi fogyas es meg mindig arany sarga. Vegig kisertem a szervizt es pont 4.2 litert toltott ra es most maxon van. Gyarilag felig volt.
A szelvedo koszolodas para megvolt nekem is, sajnos tisztitani kell. A mazda logoban is van szenzor, nagy havazasban lefedi a ho es nincs tempomat.
Hajits az asztalra, hogy csinaljak meg. Garancia az garancia.
Ez nekem is eszembe jutott, egy darabig figyelgetni fogom és ha tovább csökken megkérdem majd, hogy ez természetes dolognak számít-e. Sajnos olajfolyás nincs, azt a garázs padozatán egyből ki lehet szúrni. Még egy dolog az eszembe jutott, az olajfogyás leginkább autópályázás 4-500km megtétele után tapasztalható, ahol a motor fordulatszáma 6-dik sebesség fokozatban 2800-3500/min. között van. Ilyenkor simán eltűnik a pálca 1/5-e.
Üdv. Szerintem figyeld az olajszintet és ha tovább csökken, akkor ki kell verni a balhét. Az nem életszerű, hogy egy egy éves autó így egye az olajat.... (Esetleg meg lehet próbálni azt, hogy a szervízben egy kicsit nagyobb mennyiséget kell mondani a fogyásra, akkor már biztosan foglalkoznak vele... ;-) )Esetleg egy extrém dolog még: olajfolyást nem tapasztaltál sehol sem, ugye?
Sajnos én is tapasztaltam, hogy a kereskedések szervize nem igazán szeret foglalkozni a garanciális javításokkal. Amikor májusban átesett az olajcserén a kocsi kíváncsiságból megnéztem és a szint a már említett lyuk mínusz 1-2mm re volt és a színe sárgásabb áttetszőbb volt.
A képen látható olajszint még jó, de valóban, egy új motornál ez sok. Ha a cseréig nem bírja, vegyél az előírt minőségből literes, vagy négylitereskiszerelésben, kérj számlát az eladótól és vidd a cserére, kötelesek azt beletölteni, ha szabályos számlád van róla. Még írok majd, de most nincs időm, bocs.
Ha másoknak nem fogy az olaj az nem jó jel a számodra. Tuti le volt cserélve az olaj, a csere után tiszta volt a színe ? Volt olyan ismerős akinek a Skoda szalonban nem cseréltek olajat csak kifizettették, de Suzukinál is volt ilyen, és utána jött a motorkopás. Én biztos ami biztos magamnak lecserélném most. Amúgy ez a kismértékű olajfogysztás valóban baj, de a szervizek nem foglalkoznak vele amíg el nem éri az 1000Km/ liter vagy hasonló brutál értéket, de addigra úgyis lejár a garancia. Sajnos a garancia a kapuig tart, látod bármi szenzor hiba vagy egyéb van , megoldás nem lett rá, nem cseréltek szenzorokat stb. Addig vagy kedves ügyfél amíg az 5-6M Ft-ot lepengeted, de akkor is érezd úgy hogy nem ezen van a haszon hanem a 12-15M Ft os kocsikon. Konkrétan ezt más Japán márkánál a fejemhez vágták.
Igen megnéztem, mert már akkor gyanítottam, hogy nincs rendben valami az olajszinttel. A csere utáni állapotról nincs fotóm, de a felső lyuk alatt volt a szint kb 1-2 mm-rel. Tehát a szerviz bele töltötte az előírt mennyiséget. A jelenlegi olajszintet is úgy produkálja, hogy már benne van kb. 1/2 liter olaj, amit még a kereskedésben vettem (jó az ha van címmel) és idén augusztusban töltöttem utána. Most megnézem, hogy alakul a szint az év végéig, aztán majd meglátjuk. Gondolom a kereskedés itt is szét teszi a kezét és azt mondják, ez még belefér. De az előző autónk, ami egy 323F BJ 1.4 volt, nem produkált ilyen olajfogyasztást, bár az olajcsere periódusai végén, ami 10e-15e km közé esett, azért látható volt, hogy eltűnt egy kevés, nem számottevő olaj, de ezt a 15 évnek és a közel 260.000 km-nek tulajdonítottam. Amúgy milyen lehetőségeim vannak, ha bebizonyosodik, hogy eszi az olajat?
Üdv. Szervíz után megnézted az olajszintet, hogy meddig töltötték fel? Szerintem a nivópálcán a két lyuk közötti olajszint a megfelelő, úgy hogy ez még bőven jó. Ezt a szintet kell figyelni és ha ez csökken, akkor van gond.....
Én is arra a következtetésre jutottam hogy a fals jelek a őszi/téli útviszonyok "sajátosságai" ezért mikor először produkálta a hibát Németországban autópályán, az első megállóban meg is tisztogattam a szenzorokat, egy darabig oké volt aztán megint. A dolog azért zavar, mert nem gondolom, hogy egy finom filmréteg megakadályozza a szenzorból ki/belépő rádió hullámokat. Vagy ha igen akkor ez elég gáz.
A kamera dolgát is értem hiszen ha a lencse előtti ablak üvege piszkos, párás, akkor miért is várnám el tőle hogy "lásson". De az ablaktörlő lapátok törlési zónájának széle jóval túl van a kamera pozíciójától. Azért az érzékenység állítást kipróbálom és köszi a tippet. A szervizesek annyit azért kinyomoztak, hogy a Mazda Europe-nak már tudomása van az említett szenzor és kamera fals jelzéses hibákról bizonyos típusoknál, de ennyivel el is volt intézve.
A tükör is oké megértettem. Valami barom biztos neki mehetett egy parkolóban.
Az olajfogyasztással kapcsolatban én is úgy gondolom, hogy nem illene ennyi olajat ennie, de azért csatolok egy képet a jelenlegi szintről, hogy nem e én vonok le rossz következtetést. A fogyasztásom 5,8-6,8 l/100km a forgalomtól függően, ami szerintem elfogadható.
1. "ködös, párás, esős idő érdekes dolgokat vált ki az autó érzékelőiből...": az ok egyszerű, a kocsi érzékelői a kültéri helyzetet figyelik. A sávelhagyás figyelő és a városi fékasszisztens érzékelő kamerája(!) az első szélvédőn, a visszapillantó tükör mögött helyezkednek el, egy fekete dobozban (kívülről-szemből a kamerákat is lehet látni). Ha ezek előtt, a szélvédőt bármilyen szennyezés éri, vagy az eső vagy köd a látásukat látásukat, a rendszer fals jelzéseket ad. Ez természetes. Többnyire akkor fordul elő, ha ezeknek a kameráknak az érzékenysége maximumon van. Az érzékenységet az infoképernyőn, a megfelelő menűpontban állítani lehet. De azt mindenképpen megtehetjük és meg is kell tenni, hogy a szélvédőt, ott, ahol a kamerák vannak, kívülről mindig tisztán tartjuk!
2. A holttérfigyelő rendszernél és a tolatókameránál hasonló a helyzet. Elszennyeződtek az oldalsó ultrahangos radardetektorok és/vagy a csomagtartó fedél középső-alsó részére szerelt kamera üveglencséje. Ezeknek sajnos, esőben sárban is tisztáknak kell(ene) lenniök! Tessék mindig tisztán tartani, ha jön egy fals jelzés, takaríts!!!
3. Nagyon csodálkozom és kissé hihetetlen, hogy a szervíz nem tudta, mi a jelzett hibák oka?! Milyen képzést kaptak? Kérdezd csak meg! Amiket felsoroltál, nem a kocsi hibája! Minden hasonló érzékelővel felszerelt kocsinál ez van, de nyilván ritkán fordul elő - gondolom nálad is - csak ha az utazási körülmények olyanok.
4. Tükrök: ha egyszer előfordult, hogy a tükröt erőszakkal be akarta valaki hajtani, vagy oldalról súrolva valami által megfeszült, az van, amit mondasz. A szervíznek ezt helyre kell állítani.
5. Az olajfogyasztás mértéke, különösen ha az üzemanyag fogyasztása szerinted "kiváló", lehetetlen. Valamit rosszul értékelsz! Jól olvasod le az olajszintet? A mérőpálca felső vonala alatt, a pont jelzésnél (!!!) kell lennie a szintnek! Ilyen idős kocsinál ennyi idő alatt nem lehet érzékelhető csökkenés a szintben!
Tavaly májusban vehettük át vadonatúj Mazda CX-3 2.0 Attraction típusú személyautónkat. Azóta 26.000 km-t tettünk meg vele. Sajnos nem minden kilométer múlt el gondmentesen. A kocsi azóta már túlesett az első kötelező egy éves szervizen, és bízom benne, hogy mindent, ami ilyenkor szükséges elvégeztek rajta. - számla szerint igen - Az alábbiakban az autóról szerzett negatív és pozitív tapasztalataimat szeretném megosztani veletek, és érdekelne, hogy mások is találkoztak-e ezekkel a problémákkal. Sajnos a negatív eseményekből több van mint kellene.
negatívumok:
ködös, párás, esős idő érdekes dolgokat vált ki az autó érzékelőiből (kamera/szenzor); egymás után villannak fel a LDWS sávelhagyásra figyelmeztető lámpa, holtérfigyelő lámpája és a SBS/SCBS intelligens fékasszisztens/smart city fékasszisztens figyelmeztető lámpái, (hogy "hé haver, párás a szélvédőd nem látok) úgy hogy alapvetően a szélvédő/lábtér piktogramon áll a szellőzés módválasztó tárcsája, a ventilátor vezérlője pedig Auto-n.
Ezek a figyelmeztető lámpák, újraindítás után kb.: 2 perc múlva újra világítanak, annak ellenére hogy a kézikönyv utasításainak megfelelően páramentesítve van az amúgy is páramentes szélvédő. Ki érti ezt????? A szerviz biztos hogy nem, mert ugyan látnak hibakódot, amiből azt olvassák ki, hogy a probléma valós és nekik is sikerült reprodukálni. Elmondásuk szerint "upgrade"-ték a szoftvert, de a hibát nem sikerült kigyilkolni.
szintén hasonló időjárási körülmények között ad fals figyelmeztető jeleket, felvillanásokat a tükörben a holttérfigyelő rendszer. Kissé bosszantó. Főleg este. A szerviz ebben az esetben is széttette pici kezeit, és közölték, hogy ők mindent megtettek, de ...
az elektromosan behajtható tükör zárt állapotból nem mindig nyit ki teljesen
az extra soul red fényezés felára nem éri meg a pénzét, akár mennyire is szép, de az értékesítő által elmondott 3-dik lakk réteg, amiért pluszban elkérik a pénzt, igencsak vékonyra sikerült.
A legnagyobb problémám a motor olajfogyasztása. Napi 50 km-t teszünk meg vele városban és városon kívül 30-70 arányban, de a nívó alsó 1/4-ben áll az olajszint. Még 10.000 km, vagy 7 hónap a következő kötelező olajcseréig, addigra ha nem öntök utána akkor egyszer csak elfogy és kész. Tudom, a Gyártók megadják valahol hogy mennyi a még elfogadható olajfogyasztás, de kérem na ....
Pozitívumok:
kellően erős motor
kiváló fogyasztás
számunkra megfelelő nagyságú csomagtér
Kíváncsian várom, hogy van e hozzám hasonló gondokkal küzdő tulajdonos, és van-e esetleg javaslat a fent leírt problémákra.
Bocs hulyen irtam. Ha gyorsan mesz be egy lassu kanyarba, megcsuszik kicsit a fara. Alapvetoen alaulkormanyzott, meg a kellemes hatarokon belul, de ha gyorsan mesz be egy derekszogu kanyarba akkor kitor hamar a fara. Gyors terheles valtast sem szereti. Magas felepites es csatolt lengokar. De ha nem kupolni akarsz vele akkor egy nagyon faja kis dinamikus kocsi. Legutobb mentem haza Mo.ra es 140 km/h tempo ahol lehetett.. 6,7 liter. 20 e kmes atlagom 5,94