2016-ban bemutatásra került a Renault alsó középkategóriás egyterűjének 4. generációja, a már megszokott módon két kivitelben is. Ide gyűjtsük az infókat az új modellről, majd a felhasználói tapasztalatokat is itt oszthatjuk meg!
Én is cserélem a gumikat a Scenicen. Amúgy az Espace prémiumabb autó amit lehet is érezni, jobb a rugózás, tágasabb, szebben csukódik az ajtó, jobban fordul (4control) stb. De pl. rosszabb helyen vannak az USB csatlakozók. Nagyságrendi különbség amúgy nincs a kettő között...
Felnin cseréltetem a gumikat. Még 1 szett 20"-os felni+TPMS szenzor árából sok-sok évig cseréltetem a gumikat gumisnál. És még ki is van így centrírozva mindig :)
Néha már látok jófogáson, fb-n 20"-os felnit kéz alatt eladót, de még nem vettem rá magam.
Ennek szívből örülök :) No és a 20 collos nyári/téli kerékcserét hogyan oldod meg? Komplett felni+gumi csere 2 autón, vagy a felnin cserélteted a gumikat.? Ebben még bizonytalan vagyok, hogy mitévő legyek majd.
Grand Scenic 4 tulajoktól kérdezném, hogy megbántátok-e, hogy ezt az autót vettétek? Mi még várjuk a mienket kíváncsian, majd beszámolok a saját érzéseimről, tapasztalataimról.
Mi a véleményetek, első olajcsere mikor esedékes? Az ajánlott 30 000 - t nem várnám ki... A tükör valóban ennyire használhatatlan esőben, el sem tudom képzelni...
2019 novemberétől a grand scenic már nem kapható tce 140 lovas motorral csak 160-assal,mit gondoltok mi lehet ennek az oka? Mi még októberben megrendeltük a 140 lovassal az árrobbanás előtt, remélem beválik majd.
Visszahívják a 2018 szeptember 21 és 2019. június 3 között gyártott Renault Scenic IV, Renault Talisman és a Renault Espace V modelleket, melyeket a Renault Douai üzemében gyártottak, mivel ezeknél lehetséges, hogy a NOx érzékelők nincsenek megfelelően meghúzva, ezért tűzveszély állhat elő.
Kicsit teoretikus, amit írok - ugyanis a márkaszerviz meg a "típus-felelős" sem tudott konkrétumot (ráadásul nekem Talismanom van), de ugyanezt a jelenséget koszos téli időkben jó párszor tapasztalva arra jutottam, hogy az egyedüli megoldás a kocsi oldalainak letörlése, tisztán tartása..
Az előző generációig úgy volt megoldva a szabadkézi nyitás, hogy mindegyik kilincsben volt egy IR érzékelő, és amikor benyúltál oda, akkor nyitotta a hozzá tartozó ajtót. Néha ez is elszennyeződött, de akkor azt lehetett látni, könnyű volt megtörölni. Most ezt leegyszerűsítették, és összevonták a körkörös ultrahangos radar-rendszerrel. A kártyának ezek után a kocsi csak a közelségét érzékeli, azt, hogy a nyitási hatótávon belül van - de azt nem, hogy hol állunk a kocsi mellett, azt a szenzoroknak kellene érzékelniük, de ha csak kicsit is koszos a kocsi, akkor az ember piszkafa lábait nem érzékelik... Egy másik kocsit, nagy tárgyat igen, de az embert nem, és nem működik...
Én legalábbis eddig jutottam, és ha ezt csinálja a kocsi (latyakos, koszos időben rendszeresen), akkor egy kis vödör vízzel az ajtókat és a többi, látható szenzort is gyorsan körbemosom - és ezek után kivétel nélkül minden esetben újra jól működik. A hátsó, "láblengetős" ajtónyitás is ugyanígy befullad egyébként latyakos-koszos időben... Az biztos egyébként, hogy van az ajtókban is szenzor, talán több is - mert egyértelműen és pontosan érzékel olyan, a kocsi mellett lévő dolgokat - amelyek a látható elől-hátul lévő oldal-szenzoroknak bizonyosan messze holt térben vannak. De azt, hogy az ajtókban pontosan hol vannak - nem tudom, a szerviz sem tudta, az ajtók is CAN buszon vannak bekötve, gondolom alul, a műanyag burkolatos részekben lehetnek valahol...
Próbáld ki, én is kíváncsi vagyok, segít-e, ha igen, akkor megerősít az előbbiekben.