Keresés

Részletes keresés

kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 11043

Kettőben is kiegyeznék !

Előzmény: ali kis (11039)
triplaharom Creative Commons License 2024.03.04 0 0 11042

Vásároltam ma 1 lánc élöző köszörűt, igaz nem magamnak.

Maradt még a Lidiben 3 db.

abnm Creative Commons License 2024.03.04 0 0 11041

Komolyan mondom, sajnálom, hogy nem sikerül tökéletesre megjavítanod a gépet.

Mennyit költöttél rá eddig?

Egy másik gép v motor nem jönne ki jobban?

Előzmény: kavicsos1964 (11034)
Malaguszti Creative Commons License 2024.03.04 0 1 11040

 Megvettem Lidlis, kétakkus láncfűrészt, sokkal nehezebb mint a piacos kis benzines láncfűrész.

Hirtelen felindulásból kidöntöttem vele egy nagy tujafát, kétsebességes, egyenlőre kisteljesítményen használom, míg sikerül majd venni hozzá 4Ah-os aksit.

 De így is szépen kivágta erőlködés nélkül.

ali kis Creative Commons License 2024.03.03 0 0 11039

Ahhoz 8 kéz kellene. (:-))) Nálam is van egy pár tartalék. De marad a "csináld magad."

 

Előzmény: kavicsos1964 (11038)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 11038

Van 4 gépünk !

Előzmény: ali kis (11037)
ali kis Creative Commons License 2024.03.03 0 0 11037

Holnaptól a Lidl árulja a benzinmotoros fűkaszát akkus önindítóval (indító motorral).

Ha nem bírja a karod,

és a lóvét szórni a-karod.

https://akcios-ujsag.hu/akcios-ujsagok/lidl-akcios-ujsag-2024-02-29-03-06/

Előzmény: kavicsos1964 (11036)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 11036

Gyárilag nagyon kicsit kaphat mert felfelé elég magasan kilóg a vezetője ! Olajcserétől olajcseréig elég szokott lenni benne az olaj !

Előzmény: triplaharom (11035)
triplaharom Creative Commons License 2024.03.02 0 0 11035

Azért szárazon csak ne mozogjon már ott !

Mi sem szeretjük úgy ... (:-)))

 

Mi régebben vasúti fékpofákból gyártottunk vezetőket, nagyon spéci anyaga van.

Előzmény: kavicsos1964 (11034)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 11034

Az nem is kaphat akkor megeszi a motorolajat ! Ha pl szelepszár szimering lenne még véletlen se kapna olajat még sem lesz baja ! Berágta de kiköszörültem azt a kis csíkot mást nem tudtam tenni vele . 7,5 és 8,5 közti kellene ,elméletben 8mm-es de én már abban se vagyok biztos ! 10mm-esem van pont az kell a kipufogóhoz ! De ha már lent van a szívóét is megnézném de ahhoz kéne a 8mm dörzsár !

Előzmény: triplaharom (11033)
triplaharom Creative Commons License 2024.03.02 0 0 11033

Akkor az nem kap olajat, különben az öntvény szelepvezető nem szokott olyat művelni. A szelepszárat nem rágta mög ?

Neköm van olyan dörzsáram, csak kicsit messzire lax ...

Előzmény: kavicsos1964 (11032)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.02 -1 0 11032

Elengedte a nyomást a csőből a porlasztó ! Nem sok de áltt 1-2ml kb a dugattyúban ma ! A szelep úgy beszorult a dugattyú lökte vissza a helyére ott van a nyoma a dugattyúban ! A szelepvetetőből kalapáccsal kelett kiverni ! Összerágott a szár és a vetető ,egy szakaszon kb 2mm széleségben ki kellett köszörüljem a kagylósodást belőle . A dörzsár elég sok anyagot kiszedett a belselyéből de már jó könnyen jár a szelep a vetőben . Valamiért elvetemedett a szelep vezető ,pedig már egy ideje benne van eddig nem volt baj vele ! Ezek az újonnan tavaly berakott alkatrészek ! Holnap a 3 henger jön azon is hasonlóak szerintem a tünetek . Hétfőn még szereznem kell egy 8mm dörzsárat valahonnan ,mert a szívó szelep szára csak 8mm-es !

Előzmény: triplaharom (11031)
triplaharom Creative Commons License 2024.03.02 0 1 11031

Telicsöpögte, hogyan ?

Tekergette valaki az éjjel ?

Előzmény: kavicsos1964 (11030)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.01 -1 1 11030

Azon már rég túlvagyok ! Ezek már újabb hiba támadások amik eddig normálisan működtek de most nem működnek ! Már vagy 1 hektár földet ki is szántottam vele csak valami mindig adódik ami még nem volt ! Ezek a leírások gyenge semmit mondó infói miatt vannak . Az alaktrészekről már nem is szólok ! Már az öt porlasztóból megint kettő a kukában van az egyik reggelre telecsepegtette a dugattyú kamráját ,a másik meg csak pisilni volt hajlandó ! Amit tegnap betettem annak se lesz sok ideje mert már kint sem tudja a nyomást tartani folyamatosan esik a nyomása 15mp alatt 50 bár alaá esik 150 bárról ,ez egy nagy nudli az egész ! Beszéltem a Tsz nyögdijjas bácsival aki az adagolókat javította hát majdnem meggyőzött hogy minden alaktrész szuper ((::!! Mondtam neki az akkor volt amikor még maga melózott 20 évvel ezelőt azóta már olyan dolgokat nem gyártanak ,csak vackokat ! Tiszta értetlen lett az öreg !

Előzmény: triplaharom (11028)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11029

Ja márha tudnék szlovákul vagy ilyesmi nyelven ! Még azt is nehéz kibogarásznom mi a fene lehet az vagy hogy is néz ki a valóságban ! Meg melyik van nekem a 2-3 azonos de még sem azonos alkatrészből ! Biztos van olyan gép amihez van normális leírás de a Zetor az nem az a gép ! Ha megnézel egy régi kis polski gépkönyvet ,vagy a 120 skodáét pl abban le van írva magyarul mi merre hány méter ,milyen javítókészletek vannak hozzá ! Sajnos az én gépemhez ez sincs ! Nekem homályos ceruza rajzból kell eldöntenem melyik alkatrész is kéne és majd kapok valami hasonlót ami vagy beválik vagy nem !

Előzmény: triplaharom (11027)
triplaharom Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11028

A lényeg az, hogy jó volna látni azt a vezérlést, hogy láthassuk mi is lóg ott.

Előzmény: kavicsos1964 (11026)
triplaharom Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11027

Helytelenül.

Ha mögnézöl 1 gépkatalógust, ott  mindön a nevén van nevezve.

Az ék az ék formájú, a retesz pedig retesz formájú mindig !

Előzmény: kavicsos1964 (11026)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11026

Szerintem ezt a szót se hallottam kb 45 éve ! Itt az is ék !

Előzmény: triplaharom (11025)
triplaharom Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11025

Mifelénk, az íves retesz.

Előzmény: kavicsos1964 (11023)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11024

Ha a boltban kérnél három reteszt szerintem néznének rád mit is akarsz ((::!! Lehet rglit adnának ((::!! Réges régen egységesíteni kellett volna már a fogalmakat mert nem használja senki sem az elvi megfogalmazásokat ! Ahogy a kilnert se ismei a fele lakosság de ha azt mondod pontozó már is tudják mi az . 

Előzmény: kavicsos1964 (11023)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11023

Én éknek hívom mindet egységesen . Oldalban semmit sem ékelsz el mert akkor hajítana a rajtalévő kerék ,ékszíjj tárcsa stb, tehát hába ékként viselkedik az is végtére is retesz lenne de a köznyelv éknek mondja a félkörívest is !

Előzmény: triplaharom (11019)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11022

Eddig mindig 2,5 volt most meg csak 60 fokoson 1,5 teljes gázon ,még épp zöld mezőben van . Lehet a rossz vezérlés így köszön vissza !!!! Valamit szétvert a főtengelyen az állandó porlasztási hiba .

Előzmény: triplaharom (11018)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11021

Traktorban csak a dutrát szereltem :D egy kicsit.

Előzmény: triplaharom (11019)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11020

Anno vettem egy l200 ast apró motorhibával.

Átugrott a  vezérlés.

A fötengely ék is mozgott ezáltal a tárcsa is.

 

https://www.youtube.com/shorts/e5PGFMWmmoE

https://www.youtube.com/shorts/iwf0UUBiWYg

https://www.youtube.com/shorts/eNqh4C3R19Q

 

Pont ezért volt apró eltérés és változott./ez volt a fő probléma./

Kapott új szelepeket mert görbe volt. 2 képes volt kitámasztani forgás miatt.

Ez szétszedéskor derül ki.

https://www.youtube.com/watch?v=h0jA9s9pDZU

Ha van kompreszorod visszafelé is befújhatsz.

Előzmény: kavicsos1964 (11016)
triplaharom Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11019

Retesz lössz az inkább mint ék ...

Előzmény: Bmrenault (11015)
triplaharom Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11018

Én sose számolgattam még a fogak számát 1 motoron sem, De!

Mindegy is hogy a közlőkerék milyen fogszámú(lehet 101 vagy 11) mert csak az első és az utolsó számít.

A kerekekön lévő jelzés, csak segítség az összerakáshoz, anélkül is összerakható jól.

Ezöket a motorokat szimetrikus vezérlés jellemzi, tehát ha az 1. hengerben lévő dugattyú a fölső holtponton van, akkor van szelepváltás is fölötte. Vagy éppen robbanás !

Mivelhogy az előbbit látjuk a szelephimbáknál, célszerűbb azt választani. Ez nem változhat 5, 500, vagy 10 ezer fordulat után sem.

Főtengely csapágy erős kopását, először a csökkenő olajnyomás jelzi melegön. Kis pajszerrel alá emelsz a lendkeréknek(mintha kerékcsapágy lógását néznéd), ott már érződik a kottyanás ha baj van. Esetleg rakhatsz fölé mérőórát is, akkor láthatod a mértékét a lógásnak.

Előzmény: kavicsos1964 (11014)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11017

Amikor épp jó olyan szépen jár mint egy zongora ,úgy is indul pöccröff !

Előzmény: kavicsos1964 (11016)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11016

Igen minden fogaskerék ékkel van feltéve kivéve a közvetítő fogaskerék az csapágyakon fut ! A szelep szorulást el tudom képzelni ,mert hirtelen egyik pillanatról a másikra következik be a jelenség . Cseréljem ki a szelepeket meg a szelep vezetőt ? Vagy nézzek egy dörzsárat és küldjem bele hátha a beütésnél megvetemedett ,vagy épp a mérte nem teljesen jó ,esetleg tojás !

Előzmény: Bmrenault (11015)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11015

A fötengelyen ékeléssel van rögzitve a tárcsa/fogaskerék?

Ha s be veri lehet hogy nem viszi vissza a rugó/szorul a szelep.

A vezérmütengely is tud görbülni.

Előzmény: kavicsos1964 (11014)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 11014

A Zetor motorja valamiért néha megkergül és hol az egyik hol amásik szelepemelőt meghajtja olyan S alakra ! A vezérművét verte szét a kókányolt adagoló meghajtás miatt . minden a jelzéseken van ,de van egy furcsa tünete ha elforgatod a főtengelyt akkor a jelzések csak 45 fordulat után után kb  találkozik megint ! Én úgy gondoltam a vezérlés az olyan dolog hogy ha az első henger robban akkor az ott mindig a jelzésre kerül . Vagy valamelyik fogaskereke nem hozzá való . A főtengelyen 22 fogas van ez hajtja az 51 fogast ami meghajt két 44-44 fogast ezek a vezérművön illetve az adagoló tengelyén vannak ! Ezt kiszámoltam ezer fordulatnál az 51 fogas fogaskerék 432 fordul a kétt 44-44 fogaskerék meg 502 . Én ebben látom a hibát ,pont 500,nak kéne legyen . Ez 3 hengeres motor 120 fokos főtengely ékeléssel 240 fokonként van a robbanás elosztva a 2 főtengely fordulatra . Fokoló tárcsát szerkeztettem és pontos volt a kipufogó szelep nyitása ,csak ezt lehet modellezni ez nyit az alsó holtpont előtt 36 kokkal ha jól emlékszem ,megtaláltam én is az egyik könyvemben ezeket az adatokat . Holnap megint szétszedem ,vagy inkább meg csinálom először a falsnicugg álványomat ha a motort le kell emelni akkor legyen mivel . Hogyan lehet megnézni ha a főtengely lóg fel le ,vagy annak sose lesz olyan mérvű lógása ,vagy csak akkor lesz ez látható ha a lendkerék is lekerül róla ?

Előzmény: Mnagy (11013)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!