A sok egyforma külsejű gépek közt egy kis eligazodást szeretnék létrehozni ,miszerint nem a külső és a márka számít hanem a belső szerkezet ! Várok ide mindenkit aki már látott ilyen gépet szétszedve és készített képet róla ,vagy van robbantott ábrája hogy mások is tudjanak jól választani a sok egy kaptafára készült gép közül !
Megvettem Lidlis, kétakkus láncfűrészt, sokkal nehezebb mint a piacos kis benzines láncfűrész.
Hirtelen felindulásból kidöntöttem vele egy nagy tujafát, kétsebességes, egyenlőre kisteljesítményen használom, míg sikerül majd venni hozzá 4Ah-os aksit.
Az nem is kaphat akkor megeszi a motorolajat ! Ha pl szelepszár szimering lenne még véletlen se kapna olajat még sem lesz baja ! Berágta de kiköszörültem azt a kis csíkot mást nem tudtam tenni vele . 7,5 és 8,5 közti kellene ,elméletben 8mm-es de én már abban se vagyok biztos ! 10mm-esem van pont az kell a kipufogóhoz ! De ha már lent van a szívóét is megnézném de ahhoz kéne a 8mm dörzsár !
Elengedte a nyomást a csőből a porlasztó ! Nem sok de áltt 1-2ml kb a dugattyúban ma ! A szelep úgy beszorult a dugattyú lökte vissza a helyére ott van a nyoma a dugattyúban ! A szelepvetetőből kalapáccsal kelett kiverni ! Összerágott a szár és a vetető ,egy szakaszon kb 2mm széleségben ki kellett köszörüljem a kagylósodást belőle . A dörzsár elég sok anyagot kiszedett a belselyéből de már jó könnyen jár a szelep a vetőben . Valamiért elvetemedett a szelep vezető ,pedig már egy ideje benne van eddig nem volt baj vele ! Ezek az újonnan tavaly berakott alkatrészek ! Holnap a 3 henger jön azon is hasonlóak szerintem a tünetek . Hétfőn még szereznem kell egy 8mm dörzsárat valahonnan ,mert a szívó szelep szára csak 8mm-es !
Azon már rég túlvagyok ! Ezek már újabb hiba támadások amik eddig normálisan működtek de most nem működnek ! Már vagy 1 hektár földet ki is szántottam vele csak valami mindig adódik ami még nem volt ! Ezek a leírások gyenge semmit mondó infói miatt vannak . Az alaktrészekről már nem is szólok ! Már az öt porlasztóból megint kettő a kukában van az egyik reggelre telecsepegtette a dugattyú kamráját ,a másik meg csak pisilni volt hajlandó ! Amit tegnap betettem annak se lesz sok ideje mert már kint sem tudja a nyomást tartani folyamatosan esik a nyomása 15mp alatt 50 bár alaá esik 150 bárról ,ez egy nagy nudli az egész ! Beszéltem a Tsz nyögdijjas bácsival aki az adagolókat javította hát majdnem meggyőzött hogy minden alaktrész szuper ((::!! Mondtam neki az akkor volt amikor még maga melózott 20 évvel ezelőt azóta már olyan dolgokat nem gyártanak ,csak vackokat ! Tiszta értetlen lett az öreg !
Ja márha tudnék szlovákul vagy ilyesmi nyelven ! Még azt is nehéz kibogarásznom mi a fene lehet az vagy hogy is néz ki a valóságban ! Meg melyik van nekem a 2-3 azonos de még sem azonos alkatrészből ! Biztos van olyan gép amihez van normális leírás de a Zetor az nem az a gép ! Ha megnézel egy régi kis polski gépkönyvet ,vagy a 120 skodáét pl abban le van írva magyarul mi merre hány méter ,milyen javítókészletek vannak hozzá ! Sajnos az én gépemhez ez sincs ! Nekem homályos ceruza rajzból kell eldöntenem melyik alkatrész is kéne és majd kapok valami hasonlót ami vagy beválik vagy nem !
Ha a boltban kérnél három reteszt szerintem néznének rád mit is akarsz ((::!! Lehet rglit adnának ((::!! Réges régen egységesíteni kellett volna már a fogalmakat mert nem használja senki sem az elvi megfogalmazásokat ! Ahogy a kilnert se ismei a fele lakosság de ha azt mondod pontozó már is tudják mi az .
Én éknek hívom mindet egységesen . Oldalban semmit sem ékelsz el mert akkor hajítana a rajtalévő kerék ,ékszíjj tárcsa stb, tehát hába ékként viselkedik az is végtére is retesz lenne de a köznyelv éknek mondja a félkörívest is !
Eddig mindig 2,5 volt most meg csak 60 fokoson 1,5 teljes gázon ,még épp zöld mezőben van . Lehet a rossz vezérlés így köszön vissza !!!! Valamit szétvert a főtengelyen az állandó porlasztási hiba .
Én sose számolgattam még a fogak számát 1 motoron sem, De!
Mindegy is hogy a közlőkerék milyen fogszámú(lehet 101 vagy 11) mert csak az első és az utolsó számít.
A kerekekön lévő jelzés, csak segítség az összerakáshoz, anélkül is összerakható jól.
Ezöket a motorokat szimetrikus vezérlés jellemzi, tehát ha az 1. hengerben lévő dugattyú a fölső holtponton van, akkor van szelepváltás is fölötte. Vagy éppen robbanás !
Mivelhogy az előbbit látjuk a szelephimbáknál, célszerűbb azt választani. Ez nem változhat 5, 500, vagy 10 ezer fordulat után sem.
Főtengely csapágy erős kopását, először a csökkenő olajnyomás jelzi melegön. Kis pajszerrel alá emelsz a lendkeréknek(mintha kerékcsapágy lógását néznéd), ott már érződik a kottyanás ha baj van. Esetleg rakhatsz fölé mérőórát is, akkor láthatod a mértékét a lógásnak.
Igen minden fogaskerék ékkel van feltéve kivéve a közvetítő fogaskerék az csapágyakon fut ! A szelep szorulást el tudom képzelni ,mert hirtelen egyik pillanatról a másikra következik be a jelenség . Cseréljem ki a szelepeket meg a szelep vezetőt ? Vagy nézzek egy dörzsárat és küldjem bele hátha a beütésnél megvetemedett ,vagy épp a mérte nem teljesen jó ,esetleg tojás !
A Zetor motorja valamiért néha megkergül és hol az egyik hol amásik szelepemelőt meghajtja olyan S alakra ! A vezérművét verte szét a kókányolt adagoló meghajtás miatt . minden a jelzéseken van ,de van egy furcsa tünete ha elforgatod a főtengelyt akkor a jelzések csak 45 fordulat után után kb találkozik megint ! Én úgy gondoltam a vezérlés az olyan dolog hogy ha az első henger robban akkor az ott mindig a jelzésre kerül . Vagy valamelyik fogaskereke nem hozzá való . A főtengelyen 22 fogas van ez hajtja az 51 fogast ami meghajt két 44-44 fogast ezek a vezérművön illetve az adagoló tengelyén vannak ! Ezt kiszámoltam ezer fordulatnál az 51 fogas fogaskerék 432 fordul a kétt 44-44 fogaskerék meg 502 . Én ebben látom a hibát ,pont 500,nak kéne legyen . Ez 3 hengeres motor 120 fokos főtengely ékeléssel 240 fokonként van a robbanás elosztva a 2 főtengely fordulatra . Fokoló tárcsát szerkeztettem és pontos volt a kipufogó szelep nyitása ,csak ezt lehet modellezni ez nyit az alsó holtpont előtt 36 kokkal ha jól emlékszem ,megtaláltam én is az egyik könyvemben ezeket az adatokat . Holnap megint szétszedem ,vagy inkább meg csinálom először a falsnicugg álványomat ha a motort le kell emelni akkor legyen mivel . Hogyan lehet megnézni ha a főtengely lóg fel le ,vagy annak sose lesz olyan mérvű lógása ,vagy csak akkor lesz ez látható ha a lendkerék is lekerül róla ?