Van egy régi "trükk",valahol olvastam, miszerint: Álló autónál, ablaktörlőket felhajtod, egy almát félbevágsz (vagycsak egy kisebb darab is megfelel) végigdörzsölöd a lapátokat, értelemszerűen az alma belsejével, majd úgy hagyod egy estét. Elméletileg az almasav jótékonyan hat az ilyen jellegű törlési hibákra. Én magam egyszer próbáltam, nagy változást nem tapasztaltam, de hátha nálad javít valamit.
köszi a hozzászólást! Jó ötleteket mondtál, ennek ellenére majd az a verzió érdekelne, amit a súly-, vagy az övcsatérzékelő módosításával érsz el (ha sikerül).
Megszoktam, hogy amint elindulok, bekötöm magam. Nem ez fáj, hanem amíg a garázsból ki, kapun áthajt (kb 20 méter) megtétele okoz, az idegesít.
Alapesetben a német autókon BOSCH van szerelve, annakidején sokat utaztam bérautóval németországban, minden kocsin ez volt kicsit szilikonos gumi , és mintha egy vékony páraréteget hagyott volna az ablakon, de nem csíkozott egyik sem.
Az a gondom vele, hogy iszonyatosan csíkoz. Még fél éves sincs és már csíkoz, úgy hogy keveset használom a kocsit, van hogy 1-1,5 hétig hozzá sem nyúlok. Az eredeti viszont két évig tökéletes volt utána kezdett picit csíkozni de még a két éves állapota is klasszisokkal jobb volt mint ez a bosch.
Azt is megnéztem nincs e véletlenül fordítva feltéve, de ahogy jobban szemügyre vettem nem lehet fordítva feltenni.
Egyébként az öregebb Lanceren nekem se vált be a Bosch Amik jobbak voltak az a Champion és Michelin. Az újon még az eredeti van. Holnap +nézem neked ha addig nem mondja meg más.
Egy 2015-ös gyártású Mitsubishi lancer sedanom van. Ez az utolsó faceliftelt változat ami megjelent itthon a modellből. A kérdésem pedig az volna, hogy nem tudja véletlenül valaki, hogy gyárilag milyen ablaktörlő lapáttal szerelik? Vettem hozzá egy Bosch aerotwint ami valami elképesztően ócska. Az eredeti nagyon jó volt de sajnos kidobtam, úgyhogy nem tudom megnézni milyen volt. Illetve ha erre nem tudja senki a választ akkor szívesen fogadok ajánlásokat is, hogy kinek mi jött be. 😊
Elvileg menet közben nem használható :) Ha meg olyan útra megyek akkor nem ebbe hanem a rendes helyére dugom az övet.
"B" verzió ha egyedül jársz és sok ki be ugrálás lenne akkor az utas övet bedugod magadhoz a tiedét pedig az utashoz - ha akarod használni. Az öreg vasamon nincs csipogó, annak sokszor állandóan bedugva az öve úgy ülök be aztán a felső felét átemelem magam elé és máris úgy látja "rend éber őre" hogy be vagyok kötve. Igazából azért tartom álszent dolognak ezt a "vigyázunk rád ezért megbüntetünk ha nem kötöd be az öved" szemléletet mert ha szakorvoshoz kell mennem qurvára nem érdekel senkit hogy 4 napot vagy 4 hónapot kell sorba állnom, tehát a pénz érdekli őket nem a biztonságom és az egészségem.
- De ha kicsit javul az idő és lesz kedvem a garázs betonjára térdelni akkor megnézem mi van ha széthúzom az ülés súlyérzékelő vezeték csatit. Lesz e hibajelzés vagy sem, vagy az övcsat érzékelőt áthidalom. Majd beszámolok :) Mondjuk télen az enyém műszerfala így is karácsonyfa izzóra hasonlít mert a téli kerékszetten sincs TPMS. A nyáron szívatott meg utoljára, vettem egy dinnyét bedobtam az anyós ülésbe. Elindulok és hol csipog hol nem. De a műszerfal lámpa az nem gyulladt ki vagy nem épp oda figyeltem mikor kivillant. Jobb ötlet nem lévén bedugtam az anyós ülés övét is és egyből jó lett minden.
Az indexxel kapcsoaltban én sem vettem észre semmi szokatlant, nekem úgy jó, ahogy van.
Engem a biztonsági öv riasztó visz a sírba az állandó jelzésével.
Ha valamit, akkor én azt köttetném ki a pics@ba, vagy ha már beleteszi az egyfejű indián, akkor legalább a késleltetést állítsa a valós élethez.
Minden reggel és este, amikor ki- és beállok a garázsba nyomja a bimm-bammot a fejembe, már nézegetem, hol lehet kikötni a speakert. Korábban írta valaki, hogy alap szoftverben van ez beleírva, de a márkaszervíz nem tudja felülírni.
Az én Lanceremnél is normálisan kapcsolódott vissza, de az ASX ami gyakorlatilag belülről ugyanaz nehezen akadósan kapcsolódik vissza a kar. Harábökök akkor 2-3 at villan, ezt nem hinném hogy komfort index .
Ezt nem igazán értem . Ha csak egy pillanatra rábökök 3 at villan arra amerre ráböktem. Ha "kattra" nyomom addig villog még vissza nem veszem vagy a kormányt nem tekerem a jelzés irányával ellentétesen. Nem nevezném sem nehéznek sem akadósnak és hát gyakorlatilag tönkre tehetetlen normál használat mellett.
Ehhez kapcsolódik, épp most olvastam egy új tesztet az 1,33-as Nissan Qashqai-ról, 140 lovas. Az egyik kép alatt az alábbi felirat olvasható: "Remek városi autó"
Felröhögtem:-)
Normális az ilyen cikkíró?
Vagy én vagyok a hülye, hogy szerintem városba nem 4,4 méteres 140 lovas kocsi való?
Nem is oly régen még a 75 ló is menőnek számított. Hány (új korában) 60 lovas Opel meg Ford szaladgál a mai napig ? Valamikor egy 7-800 kilós autó elég volt egy 4 fős családnak. Most majd másfél tonna vasban van szinte ugyanannyi hely. A sok vashoz sok ló kell a sok lóhoz sok energia. Érdekes módon a villanyverda tud biztonságos lenni kicsi és könnyű kivitelben is :) Visszatérve az előzésre a mopedautósokat nem idegesíti hogy 5-6 lóerővel a 40 meg a halál közt egy egész sávot lefoglalnak :) Józsibácsi szája is fülig ér két pótkocsival 20-30-al cammogva a két számjegyű főúton. Előzni pedig nem kötelező és az esetek nagy részében nem is nagyon lehet már a szabályokat betartva amit a próbálkozók baleseti statisztikája elég jól mutat is. Egy 150-200 dolláros olaj szerintem pillanatok alatt helyre tenné ezt az eszement "mindenki mindenhová külön autóval megy" világot. Ha lenne normális tömegközlekedés akkor nagyon sokan kiszállnának az autóból, de nincs. Nem is lesz mert nem jobb az államnak az ha veszel autót akkor fizetsz áfát adót neki ? Ha veszel benzint szintén fizetsz adót áfát nem is keveset. Fizeted a súlyadót a biztosítási adót a környezetvédelmi díjakat, autópályát stb-stb. Aranybánya nekik a jelen káosz fenntartása. Ha pedig valami utat építenek a káosz látszólagos orvoslása érdekében akkor pillanatok alatt degeszre keresik magukat a haverok :)