3 éves, 41000km-rel, 1.4 benzines, 5 ajtós Tipót birtoklunk. Tavasszal jelentkezett olyan hibának, hogy a menetstabilizátor, kerék nyomás jelző és a motor jel jelent meg a kijelzőn indításkor (hideg-meleg mindegy volt) időnként. Leállítás majd újra indítás után a motor jel maradt meg. Autó ment, változás nem volt. Majd egy nap után a motor jel is eltűnt.
Szervízben fojtószelepet mutatta ki hibának, mivel öntanulós így ezért tünt el a motor jel. Majd ősszel többször eljött a hibajel így garanciában kicserélték a fojtószelepet.
1hónap után dec. 23-án megint eljöttek a hibajelek annyi plusszal hogy a motort leszabályozta. Leállítás újraindítással csak a motor jel maradt meg, ami 1 nap után megint eltűnt. Ezt most 3x játszotta el eddig. Szervíz jan. 4-én lesz.K
érdésem:
Valakinél jelentkezett ilyen hiba és ha igen mi volt a megoldás?
Nálunk a céges autók Dusterek, igaz azok az 1.5DCI motorral vannak szerelve.
Terepre jó a Duster, de én nem terepjárót akartam venni, hanem városi+agglomerációs mászkálós autót.
(Ha terepjárót szeretnék, veszek egy használt Land Cruisert. :) )
Kicsit soknak tűnik az olajfogyasztásod, nálam ugye a gyárilag beletöltött "lóhugy" olajat 4200km-nél cserélték le a márkaszervízben, és ma léptem át vele a 12.000km, nivó pálcán félig van az olajszint.
Ha jól számolok, kb. 7800km mentem el, kb. 3-4-deci olajfogyasztással, feltételezve hogy a szervíz maxra töltötte.
Üdv ! Ne kisérletezetek vele ,ami az előírás olyat rakjatok csak bele ,mert még nagyobb bajt csináltok ! Pl, a sűrűbb olaj (10w),a kis olajjáratokba csak jóval később ér oda ,ami aztán gyors kopást eredményez ! Amúgy ez valami konstrukciós hiba lehet ha 1000km/1l olajat megeszik ,és beszélünk itt korszerű környezetbarát technológiáról !:-)
Az előző hsz-t telefonról írtam, kicsit kusza lett, elnézést érte.
Szóval, az 1.4 szívó 16V 95LE egy papás autó. Ez egy normálisan használva fillérszexualizáló motorral szerelt bódé, azaz lehet vele ésszel 6.5 liter körül járni, és nem egy kopogós műanyag Dácsia.
Gyorulása ezzel a motorral nulla, 1-2 fokozatban még csak-csak elindul, attól felfelé kb. nem értelmezhető a gyorsulása, az 1125 kilós bódénak.
Nekem volt előtte kifejezetten erős dízel passatom, (mármint a szívó motorokhoz képest) szokni kell, hogy itt ha lenyomod a gázpedált, kb. nem történik semmi. Ha ezen túl tudsz lépni, remekül lehet használni a mindennapokban, autópályán én fixre állított 125-el közlekedem.
Vegyesen használom autóuton (M2) és városban, (Budapest) így 7 liter körül kosztol 100-as Lukoilos benzinből.
Olajszintet kb. 2 havonta ellenőrizni kell, ha szükséges tölteni kell rá.
Én nem akartam sem turbós benzinest, sem turbós dízelt, ismerve magam, nem tudtam volna megállni, hogy ne kezdjem el "faragni", kezdve a motor optimalizálástól (chiptuning) a nagyobb cooleren át, a stb.-ig.
Íg maradt az "egészséges" kompromisszum, egy autó amivel eljutsz A-ból B-be, nem mellesleg meg lehet vele jelenni, és extrákkal bőven fel van szerelve.
Engem csak az ülése akaszt ki, mivel 198cm magas vagyok, lehet hogy pont rossz helyen van a gyárilag beálított gerinctámasz, amit sehogy sem tudok megszokni, így valamit majd kezdenem kell vele a jövőben.
Ültem hasonló árú Dácsiában, nem említeném egy lapon a két autót, a Dákó kb. mindenhol kopogós műanyag, "hubogós" lemez, szóval látszik a "mindenen" spórolás.
Ha van még kérdés, írj bátran.
Ha van facebook-od, az új Tipo forumban szívesen segítenek bármiben, nagyon normális társaság!
Én 4200km-nél cseréltettem le az olajat a szervízben, (3-4000km-él ajánlott) most 12000km van benne, és félig van a nívó pálcán a színt. Vegyesen használom, M2-őn 110km/H, városban fut.
Egyéb meghibásodás nem volt. Ha nem akarsz boyracerkedni, A-B-be elmegy ezzel a motorral.
Ami engem kiidegel, az ülése. Ortopéd ülés van benne, és én nem kértem bele állítható gerinctámaszt, nekem nyomja a gerincem az ülése. Már futottam köröket a márka kereskedőnél, kb. elhajtottak a pics@ba.
2019 szeptemberében vettem át a kocsit márkakereskedésben, 0 kilométerrel.
Nagyrészt én használtam, kivéve a covid miatt 4,5 hónapot, de ezalatt nagyon keveset futott, azt is városban, rövid távokon.
13700 kilométerrel vittem az első éves szervizre, ahol felhívták a figyelmemet arra, hogy rendszeresen ellenőrizzem az olajszintet, mert semmi olaj nem volt a motorban.
Arra hivatkoztam, hogy az elmúlt 33 évben (mióta jogosítványom van), csak egy ezerhármas Ladába kellett olajat töltenem, de az a kocsi 13 év alatt 90 ezret futott olajcsere nélkül (céges kocsi volt, senki nem szervizeltette, csak használta), és a visszajelző sem világított (szerintük akkor már nagy a baj).
Előszedtem a Fiat szervizkönyvét, és abban 400gramm motorolaj fogyasztást engednek meg 1 ezer(!) kilométerenként.
És láss csodát: szeptember óta mentem 5 ezer kilométert, és 2 liter olajat kellett utánatöltenem (most maximumon van).
Az egyik márkafüggetlen autószerelő szerint ez nem normális jelenség, a másik szerint gyárilag sz@r olajat (5W40) használnak.
Amúgy az autó rendben fut, hibáját még nem észleltem.
Szereti a fordulatot, nyomatékszegény a motorja.
Vegyes használatnál a computer szerint olyan 7,5 litert fogyaszt.
Tisztán városban nálam 8,7 litert, főnökömnél 9,9-et. :-)
Ha rajtam múlt volna a választás, nem Tipo-t vettem volna, hanem ugyanennyiért egy Dacia Lodgy-t.
Ez minden autónál így van - kisebb vagy nagyobb mértékben.
Az ok:
A motor nem fixen van a kaszniban rögzítve, hanem gumibakokra van állítva. Így csendesebb.
Ezért amikor elveszed a gázt, nincs nyomaték, a motor visszaáll az álló helyzetbe. Amikor gázt adsz - a nyomatéknak megfelelő irányba elmozdul az egész motor-váltó. Ez látszik a váltókaron is.
Múlt héten hétvégén szombatra és vasárnap reggelre (Bp.Újpest)első fagyok időszakában vasárnap du-tán ülök autóba és az aksi fél fordulat se, azt csend.
Ezt másodikra is akkor már írta "temperature hight" vagy valami(grande puntóból már ismerem)
na mondom aksi szarakodik.
Rámértünk indításnál 9V-ra esik le feszkója,szerelő barátom mondja,hát ez nagy valószínűséggel cserés.
Sziasztok! Tapasztalt már valaki olyat, hogy gázadásnál illetve elvételnél megmozdul a váltókar? Csak 5ös és 6os sebességben, kb fél centit bólogat előre-hátra. Egy 95 lóerős 5 ajtósról van szó, 1500 km van benne, kb egy hónapos.
Néhány tény 30k kilométer futás után (feleségem használja az autót 99,9999%-ban, 5-10 km távokkal, napi szinten, vidéken). Motor: 1,4 95 paci
Olaj fogyása: 2019 októberi olajcsere után augusztusban 0,3-0,4 l utántöltés (szerviz szerint 2 havonta érdemes megnézni - egyetértek velük)
Üzemanyag fogyasztás: óra szerint 7,1-7,2 l - ha a feleségem vezeti (1 felnőtt +2 gyerek)
Néhányszor kipróbáltam én is hasonló távon illetve hosszabb (30 km) úton oda-vissza (2 felnőtt + 2 gyerek), max. 100 km sebességgel. Óra szerint: 5,9-6,2 l mutatott.
Tapasztalat:
1. Ne essen a fordulatszám 2000 alá (nem akkor kell váltani!!!) váltás után sem
2. Szereti a magas fordulatszámot (ha jól emlékszem a maximális nyomaték 127 Nm/4500 fordulat tehát tessék használni nyugodtan 3000 felett is
3. Számolni kell azzal, hogy 5 illetve 6 fokozatba csak akkor érdemes tenni ha legalább 3000-3500 a fordulatszám.
4. Az autó által jelzett váltást felejtsd el és inkább a fordulatszámot nézd.
Szívesen venném mások tapasztalatait is a fenti két témával kapcsolatban.
Részben igaz: 2 olajcsere között esélyes, hogy rá kell töltened. Mivel a régebbi rokon blokk is jellemzően 4000 és a fölötti fordulaton ette az olajat, ezért ha pályán használod nagyobb sebességgel, vagy rendszeresen kihuzatod akkor közel biztosra venném, hogy nem fog végigmenni olajcserék közt rátöltés nélkül.
Most gondolkodok egy Fiat Tipo 1.4 benzines autó beszerzésén, de azt olvastam, hogy már 0 km-től fogyassza az olajat. Cáfoljátok vagy megerősítitek ezt az infót?
Múlt héten pénteken voltam 2 éves easy care kötelező szervizen. Bp.-XIV.kerületi kereskedésben.
Minden rendben ment olaj+szűrő,levegő,pollenn szűrő,fék folyadék és gyertya csere történt.
A gyertyán meglepődtem(a könyv szerint 60e-nél) de azt mondták,hogy Fiat változtatott.
Nekem csak jó.
Minden ingyenes volt,számlát nem kaptam viszont a megrendelő (munkalap) másolatát elkértem,amin minden fel volt tüntetve amibe nem lehet belekötni később ha valami probléma történne.
28e-km van az autóban,nálam az előzően megosztott hibákon kívül nem történt különösebb meghibásodás.
Ja,a levegőszűrő ház felfogató gumigyűrűk elporladtak ezeket most cserélték.(állítólag a rezonancia miatt elfáradnak és a motortömbön gumimorzsalék formában jelent meg)
Sokan kérdezik a fogyasztást,múlt héten(a szerviz előtt)Miskolc-Szerencs Tállya-oda vissza+ a környékben(Sárospatak-Hercegkút-Regéc-Pálháza-Kőkapu stb...)