A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Értem. Mondjuk ha már személyes jelenléttel regisztráltak, hogy bizonyos alkalmazásokat jogosult legyek használni az autón (nyitás-zárás pl.), akkor azt hiszem, azokat a beavatkozásokat, amiket korábban a papír szervízkönyvben vezettek, vagyis nálam volt, ugyan hadd láthassam már elektronikusan. Végülis korábban is megvolt a szervíz előélet a "központban", hisz le tudták kérdezni az előéletet (már ami márkaszervízekben történt), akkor ez számomra visszalépés, mert nálam nincs semmilyen infó arról, mit csináltak az autóval.
"...amelyekben a digitális szervízkönyvben is látszik..."
Nem ilyen motorom van ugyan a Skoda Kamiq-omban, de ez a digitális szervízkönyv téma érdekel. Ezt ti konkrét adatokkal látjátok? Ha igen, hol, milyen applikációval? Csak mert ami nekem rendelkezésre áll (MySkoda), ott csak az üzembehelyezés látszik.
Még annyi, hogy tényleg drágább sokkal a márkaszervízben,
de ekkor átnézik a kocsit is, megcsinálják azt, ha találni valami kisebb hiányosságot.
Továbbá, ami a legfontosabb: az enyémre került (kérésem nélkül..) a legújabb motorvezérlő szoftver, ami több frissítést, javítást is tartalmazott.
Hidegüzemben, 10 C fok alatt, elindulás utáni néhány száz méterben simábban indul el nincs az a fajta finom hullámzás, ami az EU6d Temp miatt oly sok autónál (típusnál) fellép. Ez abból ered, hogy az emissziós előírások miatt nagyon durván vissza van szabályozva a hidegüzemi dúsítás, és a gázadáskor is állandóan visszaszegényít(ett).
Ennél még fontosabb, hogy az új szoftverrel 2500 fordulat alatt élesebb lett a gázreakció és határozottan erősebb lett (üzemmelegen). Ezzel együtt fokozottabban kell ügyelni a finom pedálkezelésre (hogy ne nőjön emiatt a fogyasztás a sok dinamikusabb indulással)
Ha egyszer eladásra kerül a sor, a vevők értékelni fogják azokat az autókat, amelyekben a digitális szervízkönyvben is látszik a bejáratás utáni olajcsere, nem csak elmondás szerint. Garanciaidő után házilag érdemesebb lehet nyilván.
Hivatalosan 30 ezrenként, pontosabban a szerviz esedékesség jelzés szerint -28-30 ezer tájékán- kell olajat cserélni. Ha a köztes időben olajat akarsz cserélni, gond nélkül cseréld le magad és amikor az autó jelzi, vidd el hivatalos szervizre. Ennyi.
Idei új DPCA motorkódos Turanunk van. 1.5 TSI manuál.
9100km környékén járunk.
Amiatt találtam rá a fórumra is, mert le akarom lassan cserélni az olajat.
Műszaki ember lévén magam csinálnám, a "bánatom" annyi, hogy így nem marad nyoma a digitális szervizkönyvben, illetve 30000-eskor ha beviszem, majd jól lehülyéznek, hogy miért nem csináltattam meg előbb...én meg fapofával hallgathatom, ha nem akarok garit veszteni....
Az itt olvasott, és máshonnan hallott márkaszervizes árak miatt most még passzolnám a "szolgáltatást", a ca. 20ezer forintos anyagárral és 20 perces saját munkával szemben...és amúgy is szívesen megcsinálom...(és jól, és tényleg 0W-20 Shell olajjal...)
Kérdésem, hogy van-e erre a gordiuszi csomóra valamilyen hivatalos megoldás?
És persze lenne egy off-topic kérdésem is: a hozzá kapott "defektjavító készlet"-et cserélte-e már le valaki pót/szükségkerékre? Mert én nemigen vagyok nyugodt ezzel a megoldással a fedélzeten...
Ez így van!1.4tsi-met mikor átvettem,szóvá is tettem hogy kb.0.5liter olaj hiányzik a max szintig.Pont leszarták.Pohu.Szóval kb innen nézd hogy mennyi olajat eszik az első olajcseréig.
Korábbi hozzászólásokban többen aggódtak az olajfogyasztás miatt (már van? Ennyi?)
A 0w-20-as előírt olaj könnyebb fogyasztásától tekintsünk el.
A bejáratási szakasz esetleg nagyobb olajfogyasztásától is, ami tény és szinte mindig jelentkezik.
Arra lennék kiváncsi, hogy a szalonban a korábbi hozzászólók közül hányan nézték meg a nívópálcát, mikor átvették az autót?
Szerintem kevesen, vagy majdnem senki.
Én megnéztem, és észrevételeztem, hogy ebből bizony hiányzik! Az érdi kereskedésnél is konstatálták meglepődve (tényleg meglepődve-e azt nem tudom) és 0,5 litert töltöttek rá, hogy a max-ot elérje. Ki is számlázták, nem volt szégyenlősködés.
A német Kodiaq fórumon köztudomású, hogy nem a max jelzéssel szállítják ki a gyárból az autókat, mert ezt is kiszámolták, hogy mennyire megéri 0,5 liter fullszint olajat lecsippenteni, a részvényesi érték maximalizálása érdekében. Majd az ügyfél töltsön rá, ha akar.
Szóval ennek fényében kell számolgatni a vélt vagy valós olajfogyasztást. Ez nálam 1,5 deciliter (150 cm3) volt 8500km után. 9500-nál csináltattam egy köztes olajcserét az előírt 0w-20 olajjal.
Az 5w-30-ast nem javasolom hosszú távra, erről van számos videó és egyéb ismeretterjesztő anyag is. Röviden: anyagilag sem éri meg (többet fogyaszt) és akkor tényleg várható majd idővel a nem kedvező mértékű és nem pszeudo-olajfogyasztás, ami idő előtti lesz.
Vagy ha igen, jön egy modellév, kell némi költségcsökkentés, és elb.sszák azt is ami addig jó volt.
Lásd 1.9 PD-TDI főtengely csapágy szorulás 2008 körül - előtte sosem volt ilyen baja annak a motornak.
Pár éve már feltűnt - végignézve a VW motorok tervezési problémáin - hogy olyan mintha kollektív amnéziát kapnának a fejletsztők. Vagy jön egy új csapat és azt gondolják ők okosabbak a vén hülyéknél és majd ők nulláról is jobbat csinálnak mint a többiek 1-2 évtized után. Aztán nem... Mert csak kell az a gyakorlat nevű valami is.
Aztán van amikor az ötlet jó csak a kivitelezés - nem tartós anyagok használata - miatt bukik meg a dolog. Ez meg minden bonyolult motor esetén növeli az esélyt a meghibásodásra. Nem csak VW esetén valós veszély ez, hanem az összes gyártónál.
Nekem Touran-ban ketyeg ez a motor, hétköznapi használatra bőven elég ez a 150 ló. Teljesen jól használható, a múlt héten "tekeredett" bele a 15 ezredik km, én nagyon szeretem.
A T-Roc-ot azért repíti az 1.5 tsi de a kodiaq-nál már csak nem olyan fickós szerintem.
Hát igen az 1.5 tsi bonyolultsága lehet esetleg hibaforrás.
De én bízom benne hogy tanultak a német motorfejlesztők az első szériás tsi gyerekbetegségeiből. Olvastam is erről hogy ebbe beleadtak apait/anyait és nagy reményeket fűznek hozzá.
Sajnos az évről évre szigorodó károsanyag kibocsátás sem tesz jót a mai uj autók motorjainak márkától függetlenül!
Hatalmas blama lenne, ha hamarosan sorra beszarnának. Céges autókban 4-5 év alatt simán belemegy, úgyhogy gyorsan kiderül. Ráadásul nagy kodiaq-ba is bele teszik, azt is bírnia kell.
Ahogy most kinéz nálam, 4-5 év alatt benne lesz 200-220 ezer km az autóban. Ezek szerint utána már bontót kell keressek? Vagy már most tegyek félre havi 20-40 ezer Ft-ot a "nagyobb" szervízekre? Vagy az sem elég...?
Azért én bízom benne, hogy tovább fogja bírni, majd meglátjuk. Mindenesetre, aki leghamarabb átlépi a garanciahatárt (200ekm), vagy már a közelében jár, az írhatna néhány szót a tapasztalatairól.
Azért vagyok esetleg reménykedő, mert most úgy tűnik, vw-ék ezt motort nyomatják mindenbe, hatalmas darabszámban gyártják, talán emiatt a javítása sem lesz annyira horor, mint egy kisebb példnyszámű motoré lenne. Ez ellen szól azonban a bonyolultsága és összetettsége....
Summa summárum én hosszú távra tervezek ezzel a kocsival, de persze csak addig fogom megtartani, amíg rentábilis.