Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tarejos Creative Commons License 2020.11.17 0 0 573

Hát én is pont ezen háborgok, hogy a saját autóm adatait ugyan miért is nem láthatom!?

Előzmény: Barangolo55 (572)
Barangolo55 Creative Commons License 2020.11.17 0 0 572

Lehet, hogy döngölt agyú vagyok, de én úgy értelmezem.

A saját autómról sem tudok infót lekérni a digitális szervizkönyvből.

Csak a számlákra tudok hagyatkozni, amit a márkaszervízben kapok.

Miért nincs egy kód, amivel bármikor beléphetnék a rendszerbe.

Bankolni, tőzsdézni is így tudok, tízmilliókkal.

Vagy lemaradtam valamiről, amit tudnom kellene?

tarejos Creative Commons License 2020.11.14 0 0 571

Értem.
Mondjuk ha már személyes jelenléttel regisztráltak, hogy bizonyos alkalmazásokat jogosult legyek használni az autón (nyitás-zárás pl.), akkor azt hiszem, azokat a beavatkozásokat, amiket korábban a papír szervízkönyvben vezettek, vagyis nálam volt, ugyan hadd láthassam már elektronikusan.
Végülis korábban is megvolt a szervíz előélet a "központban", hisz le tudták kérdezni az előéletet (már ami márkaszervízekben történt), akkor ez számomra visszalépés, mert nálam nincs semmilyen infó arról, mit csináltak az autóval.

Előzmény: Avant1 (570)
Avant1 Creative Commons License 2020.11.14 0 0 570

Ezt a központban tartják nyilván és a szervízek számára bárhonnan lekérhető / vezethető. 

Előzmény: tarejos (569)
tarejos Creative Commons License 2020.11.13 0 0 569

"...amelyekben a digitális szervízkönyvben is látszik..."

 

Nem ilyen motorom van ugyan a Skoda Kamiq-omban, de ez a digitális szervízkönyv téma érdekel.
Ezt ti konkrét adatokkal látjátok?
Ha igen, hol, milyen applikációval?
Csak mert ami nekem rendelkezésre áll (MySkoda), ott csak az üzembehelyezés látszik.

Előzmény: Avant1 (567)
Avant1 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 568

Még annyi, hogy tényleg drágább sokkal a márkaszervízben,

 

de ekkor átnézik a kocsit is, megcsinálják azt, ha találni valami kisebb hiányosságot.

 

Továbbá, ami a legfontosabb: az enyémre került (kérésem nélkül..) a legújabb motorvezérlő szoftver, ami több frissítést, javítást is tartalmazott.

 

         Hidegüzemben, 10 C fok alatt, elindulás utáni néhány száz méterben simábban indul el nincs az a fajta finom hullámzás, ami az EU6d Temp miatt oly sok autónál (típusnál) fellép. Ez abból ered, hogy az emissziós előírások miatt nagyon durván vissza van szabályozva a hidegüzemi dúsítás, és a gázadáskor is állandóan visszaszegényít(ett).

 

Ennél még fontosabb, hogy az új szoftverrel 2500 fordulat alatt élesebb lett a gázreakció és határozottan erősebb lett (üzemmelegen). Ezzel együtt fokozottabban kell ügyelni a finom pedálkezelésre (hogy ne nőjön emiatt a fogyasztás  a sok dinamikusabb indulással)

Előzmény: VaZoLa (565)
Avant1 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 567

Ha egyszer eladásra kerül a sor, a vevők értékelni fogják azokat az autókat, amelyekben a digitális szervízkönyvben is látszik a bejáratás utáni olajcsere, nem csak elmondás szerint. Garanciaidő után házilag érdemesebb lehet nyilván.

Előzmény: VaZoLa (565)
fepeti001 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 566

Szia!

Hivatalosan 30 ezrenként, pontosabban a szerviz esedékesség jelzés szerint -28-30 ezer tájékán- kell olajat cserélni. Ha a köztes időben olajat akarsz cserélni, gond nélkül cseréld le magad és amikor az autó jelzi, vidd el hivatalos szervizre. Ennyi.

Előzmény: VaZoLa (565)
VaZoLa Creative Commons License 2020.11.12 0 0 565

Sziasztok!

Idei új DPCA motorkódos Turanunk van. 1.5 TSI manuál.

9100km környékén járunk.

Amiatt találtam rá a fórumra is, mert le akarom lassan cserélni az olajat.

Műszaki ember lévén magam csinálnám, a "bánatom" annyi, hogy így nem marad nyoma a digitális szervizkönyvben, illetve 30000-eskor ha beviszem, majd jól lehülyéznek, hogy miért nem csináltattam meg előbb...én meg fapofával hallgathatom, ha nem akarok garit veszteni....

Az itt olvasott, és máshonnan hallott márkaszervizes árak miatt most még passzolnám a "szolgáltatást", a ca. 20ezer forintos anyagárral és 20 perces saját munkával szemben...és amúgy is szívesen megcsinálom...(és jól, és tényleg 0W-20 Shell olajjal...)

Kérdésem, hogy van-e erre a gordiuszi csomóra valamilyen hivatalos megoldás?

 

És persze lenne egy off-topic kérdésem is: a hozzá kapott "defektjavító készlet"-et cserélte-e már le valaki pót/szükségkerékre? Mert én nemigen vagyok nyugodt ezzel a megoldással a fedélzeten...

Blackslac Creative Commons License 2020.10.09 0 0 564

Bírja. Jól bírja.

Előzmény: Topacsenkó (551)
Avant1 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 563

Az OPF nem DPF és nincs olyan probléma, mint egyes dízeleknél sok városi ciklussal. 

Létezik regenerálási eljárása, de ahhoz folyton a városban kéne hajtani és akkor talán csinálná. Egyébként irreleváns.

Előzmény: Barangolo55 (561)
Avant1 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 562

2 év törvényi kötelező garancia + 2év "Garanciamax" szolgáltatás, így összesen Magyarországon 4 év vagy 200e km. Amelyik előbb eltelik.

Előzmény: Barangolo55 (561)
Barangolo55 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 561

Köszi, ezek szerint a 2018 szeptemberi nem részecskeszűrős.

Egy gonddal kevesebb!!???

Az Octáviánál elvégeztettem a köztes olajcserét 15.000-nél szakszervízben.

Sajnos nem a 0W20-at tették bele.

28.000- nél jelzett a gép, hogy tölsem utána, mert az alsó nívónál állt.

A köztes olajcserekor leellenőriztem, a felső nívón állt, mint most a 30.000 után.

A következő olajcserekor a 0W20-at fogom beletölteni, mert az pont négy év körül lesz, és 60.000km.

Jól tudom, négy év után már minden gari megszűnik????

Ez tényleg érdekel.

Mert ha igen, akkor vihetem a haver műhelyébe, olajat, szűrőket, cserélni

 

 

Előzmény: Avant1 (560)
Avant1 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 560

2020-ban már igen. 2019-ben volt a váltás valamikor.

Előzmény: Barangolo55 (546)
LacEA211 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 559

Ez így van!1.4tsi-met mikor átvettem,szóvá is tettem hogy kb.0.5liter olaj hiányzik a max szintig.Pont leszarták.Pohu.Szóval kb innen nézd hogy mennyi olajat eszik az első olajcseréig.

Előzmény: Avant1 (558)
Avant1 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 558

Üdvözletem.

 

Korábbi hozzászólásokban többen aggódtak az olajfogyasztás miatt (már van? Ennyi?)

 

A 0w-20-as előírt olaj könnyebb fogyasztásától tekintsünk el. 

A bejáratási szakasz esetleg nagyobb olajfogyasztásától is, ami tény és szinte mindig jelentkezik. 

 

Arra lennék kiváncsi, hogy a szalonban a korábbi hozzászólók közül hányan nézték meg a nívópálcát, mikor átvették az autót? 

Szerintem kevesen, vagy majdnem senki.

Én megnéztem, és észrevételeztem, hogy ebből bizony hiányzik!  Az érdi kereskedésnél is konstatálták meglepődve (tényleg meglepődve-e azt nem tudom) és 0,5 litert töltöttek rá, hogy a max-ot elérje. Ki is számlázták, nem volt szégyenlősködés. 

A német Kodiaq fórumon köztudomású, hogy nem a max jelzéssel szállítják ki a gyárból az autókat, mert ezt is kiszámolták, hogy mennyire megéri 0,5 liter fullszint olajat lecsippenteni, a részvényesi érték maximalizálása érdekében. Majd az ügyfél töltsön rá, ha akar.

Szóval ennek fényében kell számolgatni a vélt vagy valós olajfogyasztást. Ez nálam 1,5 deciliter (150 cm3) volt 8500km után. 9500-nál csináltattam egy köztes olajcserét az előírt 0w-20 olajjal.

Az 5w-30-ast nem javasolom hosszú távra, erről van számos videó és egyéb ismeretterjesztő anyag is. Röviden: anyagilag sem éri meg (többet fogyaszt) és akkor tényleg várható majd idővel a nem kedvező mértékű és nem pszeudo-olajfogyasztás, ami idő előtti lesz.

www.octinfo.com Creative Commons License 2020.09.21 0 0 557

De igen, csak figyelmetlen voltam (illetve keveset aludtam).

Előzmény: Topacsenkó (556)
Topacsenkó Creative Commons License 2020.09.21 0 0 556

Nem a BXE (105lovas) hajtókar csapágyra gondolsz?

Előzmény: www.octinfo.com (555)
www.octinfo.com Creative Commons License 2020.09.21 0 0 555

A VW-nél soha nem tanulnak.

 

Vagy ha igen, jön egy modellév, kell némi költségcsökkentés, és elb.sszák azt is ami addig jó volt.

Lásd 1.9 PD-TDI főtengely csapágy szorulás 2008 körül - előtte sosem volt ilyen baja annak a motornak.

 

Pár éve már feltűnt - végignézve a VW motorok tervezési problémáin - hogy olyan mintha kollektív amnéziát kapnának a fejletsztők. Vagy jön egy új csapat és azt gondolják ők okosabbak a vén hülyéknél és majd ők nulláról is jobbat csinálnak mint a többiek 1-2 évtized után. Aztán nem... Mert csak kell az a gyakorlat nevű valami is.

 

Aztán van amikor az ötlet jó csak a kivitelezés - nem tartós anyagok használata - miatt bukik meg a dolog. Ez meg minden bonyolult motor esetén növeli az esélyt a meghibásodásra. Nem csak VW esetén valós veszély ez, hanem az összes gyártónál.

Előzmény: zéé72 (552)
Vaves Creative Commons License 2020.09.18 0 0 554

Nekem Touran-ban ketyeg ez a motor, hétköznapi használatra bőven elég ez a 150 ló. Teljesen jól használható, a múlt héten "tekeredett" bele a 15 ezredik km, én nagyon szeretem.

Előzmény: zéé72 (552)
appache10 Creative Commons License 2020.09.18 0 0 553

én 4 hónap alatt toltam bele 21ekm szóval kb4 év alatt meglesz a 200ekm vagy több de 4 évet mindenképpen menni kéne a lizing miatt. :D

Előzmény: Lambi77 (550)
zéé72 Creative Commons License 2020.09.18 0 0 552

A T-Roc-ot azért repíti az 1.5 tsi de a kodiaq-nál már csak nem olyan fickós szerintem.

 

Hát igen az 1.5 tsi bonyolultsága lehet esetleg hibaforrás.

De én bízom benne hogy tanultak a német motorfejlesztők az első szériás tsi gyerekbetegségeiből. Olvastam is erről hogy ebbe beleadtak apait/anyait és nagy reményeket fűznek hozzá.

Sajnos az évről évre szigorodó károsanyag kibocsátás sem tesz jót a mai uj autók motorjainak márkától függetlenül! 

Előzmény: Topacsenkó (551)
Topacsenkó Creative Commons License 2020.09.18 0 0 551

Hatalmas blama lenne, ha hamarosan sorra beszarnának. Céges autókban 4-5 év alatt simán belemegy, úgyhogy gyorsan kiderül. Ráadásul nagy kodiaq-ba is bele teszik, azt is bírnia kell.

Előzmény: Lambi77 (550)
Lambi77 Creative Commons License 2020.09.18 0 0 550

Ahogy most kinéz nálam, 4-5 év alatt benne lesz 200-220 ezer km az autóban. Ezek szerint utána már bontót kell keressek? Vagy már most tegyek félre havi 20-40 ezer Ft-ot a "nagyobb" szervízekre? Vagy az sem elég...?

Azért én bízom benne, hogy tovább fogja bírni, majd meglátjuk. Mindenesetre, aki leghamarabb átlépi a garanciahatárt (200ekm), vagy már a közelében jár, az írhatna néhány szót a tapasztalatairól.

Azért vagyok esetleg reménykedő, mert most úgy tűnik, vw-ék ezt motort nyomatják mindenbe, hatalmas darabszámban gyártják, talán emiatt a javítása sem lesz annyira horor, mint egy kisebb példnyszámű motoré lenne. Ez ellen szól azonban a bonyolultsága és összetettsége....

Summa summárum én hosszú távra tervezek ezzel a kocsival, de persze csak addig fogom megtartani, amíg rentábilis.

www.octinfo.com Creative Commons License 2020.09.18 0 0 549

Az már alap, a legtöbb kis turbós motorban évek óta van.

De mivel a vezérműszíj is élettartamra van tervezve, emiatt kár pont ezek miatt aggódni.

 

200-205e km-t ami a VW mérnöke szerint az élettartam, tán' csak kibírnak ezek a cuccok.

Előzmény: zéé72 (548)
zéé72 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 548

És kettőstömegű is van az 1.5 tsi-be....

Előzmény: Barangolo55 (546)
appache10 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 547

Szerintem az összesben van!!!

Előzmény: Barangolo55 (546)
Barangolo55 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 546

Hát igen, a Magyar Nyelv sokarcú!

Rosszul tettem föl a kérdést.

Minden 150Le-s 1.5 tsi motor rendelkezik részecske szűrővel?

Az Octaviám holnap lesz 2éves.

Előzmény: appache10 (544)
LacEA211 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 545

Lehet rosszul tudom,de úgy olvastam 2019 januártól az összes benzinesbe is kötelező a részecskeszűrő.

Előzmény: appache10 (544)
appache10 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 544

Nem mert man 130 verziója is ami a bluemotion akar lenni

Előzmény: Barangolo55 (543)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!