Politika mentes!
Nagycsaládosok gondolkodjunk!
Te mit álmodtál a családnak?
Autóválasztási praktikus gondolatok, törvény, akciók, márkák, kereskedések, adminisztráció, stb.
Köszi annak, aki eddig kitöltötte, jöhetnek a további adatok. Kérdezném azt a fórumtársat, aki szintén Doblót vett és azt írta be, hogy 5,2 millió forintot fizetett az autóért, ő ugye a teljes árat írta be, nem a támogatás levonása utánit? :-)
Kitartást azoknak, akik csak arra várnak, hogy az autót kifizesse a MÁK a kereskedőnek, aki addig viszont nem hajlandó átadni, amíg ez meg nem történik :-(
Sajnos én is ezt az információt kaptam! 21én érkezett be a kérelem, 27én iktatták, most "valamire" vár, pénzügyön van, azt nem látta a hölgy (aki egyébként nagyon kedves és segítőkész volt) hogy épp mire várunk.
Sajnos a kereskedés teljesen rugalmatlan, nem adják ki az autót, csak ha utalt a MÁK....
Most beszéltem a kincstárral telefonon és gondoltam megosztom az információt amit kaptam.
Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a kereskedő átadta az autót a kincstári utalás előtt, de megkért, hogy alkalomadtán érdeklődjek a Kincstárnál az utalásról!
A november 15-én forgalomba helyezett és átadott autó adásvételije náluk november 21-én jelent meg a rendszerben és azóta semmi nem történt. Azt mondta az ügyintéző, hogy minimum 1 hónap az utalás, de mivel lassan vége az évnek és december 23. az utolsó utalási nap, ezért, ha addig nem kerül be az utalások közé, már csak januárban várható a pénz.
Remélem a kereskedők azért megemberelik magukat és sok családnak örömet szereznek még Karácsony előtt!
Az extralistán nincs olyan tétel, ami erről szólna, gyanítom, valamikor volt ilyen extra. Előredöntöttem az ülést amennyire csak tudtam, már itt is feszült eléggé, a forgáspontnál összeért az ülés és a támla tömése, szerintem nagyjából ez a maximum (persze még lehetne előre csúsztatni az ülést):
Minden új autó évszaktól független nyári gumival érkezik, vagy opcionális 4 évszakossal. A téli gumi (felnivel vagy felni nélkül) külön vásárolható meg a szalonban.
Lehet, hogy a felni beszállítója gyenge biliacél felnit küldött a Daciának, ami folyton rázott, és ezért leállították - ideiglenesen - az eredeti Dacia felnik forgalmazását.
Az más tészta, hogy lehet, hogy bármelyik gumisnál kapsz megfelelő felnit, akármilyen gyártótól.
Ugrics és Szabó Kft. Székesfehérvár -- a beígért dátumhoz képest 1 héttel előbb megjött a Lodgy. 2 hét alatt megvolt a vontatóhorog felszerelés, műszaki vizsga, forgalomba helyezés. Ígért időpont az átadásra pontosan betartva. Igaz, hogy TPMS jeladó, meg start-stop rendszer meg kiskutyafüle kell a műszaki vizsgához, kis magyar abszurd, hogy -5 fokban simán ráteszi a közlekedési hatóság a stemplit a nyárigumis konfigurációra.
Így az importőr és a kereskedés nyári gumival adja át a kocsit.
Akciós és nemakciós téli kerékszettes brosúrával tele a kereskedés. Érdeklődöm, hogy acélfelni egy jobb minőségű téli gumival megrendelhető-e. A kereskedő azt mondja, minőségi probléma miatt sem 15", sem 16" acélfelni nem kapható, de van készleten alufelni (tripla áron). Erre nem voltam vevő (várom a véleményt, hogy ez már kívül esik-e az áron való szarakodáson), de simán sikerült vennem acélfelnit és gumit is. Mondom Ugricséknak, itt van, nekem sikerült beszereznem, amit nekik nem, föl tudnák-e tenni a még át nem adott kocsira. Összenéznek, hirtelen igazgatói utasításra hivatkoznak, hogy annyi munkájuk van, de sajnálják, nem vállalhatják hozott gumi szerelését. A TPMS szelepet viszont jó áron adták, így végül a gumis végezte el pikk-pakk azt a munkát, amire az autókereskedés még ajánlatot sem voltak hajlandó adni.
A hibrid Toyoták valóban jók és dízeles fogyasztásokat produkálnak. Van/volt az ismerősi körben Yaris, Prius, Lexus is hibrid motorral. Mindegyiket volt szerencsém kipróbálni, picit szokni kell őket, de hamar meg lehet szokni. Műszakilag elég tartós konstrukciók, valamint ha évente elviszed felülvizsgálatra (5-10 ezer Ft ha jól emlékszem), akkor 10 éves koráig van garancia a hibrid rendszerre.
Sajnos az áruk még használtan is nagyon húzós, nemhogy újan, így énis hamar kihúztam a listáról.
Legszívesebben Toyotát vennék, az egyetlen márka, amelyikben még bízom.
De 7 személyesben a Toyota Proace City egy Citroen Berlingo, a Toyota Proace Verso egy Citroen Spacetourer.
Egyedül a Toyota Prius+ ami tényleg 7 személyes Toyota, de 2011. óta változatlanul piacon van, még a régi Prius 3-on alapul, nincs plugin verziója, hogy zöld rendszámmal ingyen parkolhasson, az ára meg... sok.
Még rengeteget lehetne a témáról diskurálni (milyen szempontok szerint vizsgálják most a motorokat és korábban, mi változott az előírásokban, miért okoz gondot a gyáraknak az átállás), de az már egy másik fórum lenne.
Mindenki menjen villany autóval? Vagy régi diesel, esetleg régi benzines? Aki 4 millióért Lodgy-t vett, nem hiszem, hogy 1-1,5 milliót fog szervízre költeni.
Talán ugyanazt látod kívülről, de nincs közük egymáshoz.
Egy csomó autógyár csomó modellje sok-sok hónapja csúszik, mert nem tudták még megcsinálni a típusvizsgákat az Euro 6d-re. A legtöbb autógyár már az Euro 5-nél is csalt, de most az Euro 6-nál brutálisan szigorúan vesznek mindent. Ebből talán lehet sejteni, milyen óriási a különbség a 6 éves és a mostani motor között.
Elértek a belső égésű motorok határára. Euro 7 már nem lesz szerintem, mert lehetetlen.
Ez egy benzinmotor ahol nincs Adblue. Ha valaki felnyitja egy új és egy 5-6 éves szíjas 1.4 tsi motorháztetőjét az láthatja hogy ugyanaz. És nemcsak külsőre hanem belsőre is. Kisebb módosítások vannak, de attól még ugyanaz a kiforrott konstrukció.
A dízel az mindigis drágább volt mind megvenni, mind az alkatrészárak tekintetében.
Természetesen vannak olyan "okosságok" amiket valóban szankcionálni kellene, de szerintem akik vesznek a családnak egy ilyen autót, azok általában azért 10-20-30 ezernél évente nem mennek többet. Úgy azért jópár évig probléma nélkül tudják használni és nem kell ilyeneken gondolkozni. Valamint a többség nem a Q7 est vesz hanem inkább Lodgy-t, Doblo-t, stb amikre később is megfizethetőbb az alkatrészek ára mint egy frissen behozott 5-10-15 éves prémiumé, amit azért adtak ott el olcsóbban mert törött és/vagy sokat futott, emiatt már nem gazdaságos az ottani rezsióradíjakkal, alkatrészárakkal megjavíttatni.
Gyakorlatilag nincs közös alkatrészük. Semmi. És iszonyatosan túl vannak bonyolítva elektronikával az Euro 5-höz képest. Kezdjük az Adblue-val. Ha tönkrement, és lejárt a garancia, 1 millióról indul. Tönkremegy? Tönkre bizony! Autóalkatrész kereskedő vagyok, látok mindent...
Vagy majd okosba kiirtjuk a szoftverből az Adblue-t, az olcsóbb, mint 1 millió. Vagy ledugózzuk az EGR-t, mert az 100e forint. Vagy berakunk egy csövet a részecskeszűrő helyére, mert az 300e forint. Vagy kiszedjük az áramlásszabályzó lapkákat a szívósorból, mert az új szívósor 200e forint. Az autó attól még megy. Soroljam még?
Sajnos sok daganatos betegségben szenvedő szerettemet vesztettem már el. Többen közülük tüdőrákos sohanemdohányzók voltak.
Itt egy statisztika, nem magyar, tehát nem hamisítvány. Magyarország toronymagasan világelső a tüdőrákos megbetegedésekben. Összesítve, és nemenként is, félelmetes:
Remélem, ahogyan ígérik, néhány éven belül bevezetik a műszaki vizsgákon a NOx károsanyag mérését is, és így végre kiszűrik a Nitrogén-oxid gyárakat a forgalomból. Mert a fenti módon "javított" autók azzá válnak.