Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yeti31 Creative Commons License 2019.12.14 0 0 1598
aijaeg Creative Commons License 2019.12.13 0 0 1597

Köszi annak, aki eddig kitöltötte, jöhetnek a további adatok. Kérdezném azt a fórumtársat, aki szintén Doblót vett és azt írta be, hogy 5,2 millió forintot fizetett az autóért, ő ugye a teljes árat írta be, nem a támogatás levonása utánit? :-)

 

Kitartást azoknak, akik csak arra várnak, hogy az autót kifizesse a MÁK a kereskedőnek, aki addig viszont nem hajlandó átadni, amíg ez meg nem történik :-(

Koosi Creative Commons License 2019.12.13 0 0 1596

Akkor nekem szerencsém volt Egerben utalás előtt kiadták az autót pedig állítólag rengeteg pénzük áll benne

tamgyr Creative Commons License 2019.12.13 0 0 1595

Sajnos én is ezt az információt kaptam! 21én érkezett be a kérelem, 27én iktatták, most "valamire" vár, pénzügyön van, azt nem látta a hölgy (aki egyébként nagyon kedves és segítőkész volt) hogy épp mire várunk.

Sajnos a kereskedés teljesen rugalmatlan, nem adják ki az autót, csak ha utalt a MÁK....

Előzmény: tetyak (1594)
tetyak Creative Commons License 2019.12.13 0 1 1594

Kedves fórumozók és autó átvétel előtt állók!

Most beszéltem a kincstárral telefonon és gondoltam megosztom az információt amit kaptam.

Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a kereskedő átadta az autót a kincstári utalás előtt, de megkért, hogy alkalomadtán érdeklődjek a Kincstárnál az utalásról!

A november 15-én forgalomba helyezett és átadott autó adásvételije náluk november 21-én jelent meg a rendszerben és azóta semmi nem történt. Azt mondta az ügyintéző, hogy minimum 1 hónap az utalás, de mivel lassan vége az évnek és december 23. az utolsó utalási nap, ezért, ha addig nem kerül be az utalások közé, már csak januárban várható a pénz.

Remélem a kereskedők azért megemberelik magukat és sok családnak örömet szereznek még Karácsony előtt!

Kitartást mindenkinek!

aijaeg Creative Commons License 2019.12.13 0 0 1593

A nagy formázásban nem kattintható a link :-(

 

https://forms.gle/HQTpooYtufe2oprJ8

Előzmény: aijaeg (1591)
aijaeg Creative Commons License 2019.12.13 0 0 1592

Az extralistán nincs olyan tétel, ami erről szólna, gyanítom, valamikor volt ilyen extra. Előredöntöttem az ülést amennyire csak tudtam, már itt is feszült eléggé, a forgáspontnál összeért az ülés és a támla tömése, szerintem nagyjából ez a maximum (persze még lehetne előre csúsztatni az ülést):

Előzmény: Rauspeter (1584)
aijaeg Creative Commons License 2019.12.13 0 0 1591

Készítettem egy google űrlapot, kíváncsi vagyok, ki milyen autót vásárolt. Ha van kedved, töltsd ki kérlek, én már megtettem :-)

 

https://forms.gle/HQTpooYtufe2oprJ8

 

Az eredményeket megnézheted itt, de a kitöltést követően a rendszer is meg fogja mutatni grafikonokkal.

tetyak Creative Commons License 2019.12.13 0 0 1590

Ez valami nagyon spéci szériás Doblo lehet a prospektusban, mert Én még soha, sehol nem láttam ilyet...

De a legegyszerűbbre készülj! És a sok apró pakolórekeszt se keresd! Konkrétan nincs olyan...

Engem egy pozitív meglepetés ért, hogy a vezető ülésnek van állítható deréktámasza!

Előzmény: Rauspeter (1588)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2019.12.13 0 0 1589

hiányzik

Előzmény: Rauspeter (1588)
Rauspeter Creative Commons License 2019.12.13 0 0 1588
Köszönöm, h megnézted. A pohártartó és a műanyag vedő is hiányzik gondolom...
Előzmény: Domi-V63-138 (1586)
Whell Creative Commons License 2019.12.13 0 0 1587

Tegnap kifizettem az autót, és jövőhétre igérték az átadást. Mi is elértünk végre ehez a fázishoz :)

 

Domi-V63-138 Creative Commons License 2019.12.13 0 0 1586

Az enyém 0°-ig nem megy le, csak kb.: 75°-ig.

Előzmény: Rauspeter (1584)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2019.12.12 0 0 1585

Meg fogom nézni!

Előzmény: Rauspeter (1584)
Rauspeter Creative Commons License 2019.12.12 0 0 1584

Sziasztok!

Látott/kapott már valaki szgk verzióból teljesen ledönthető JE üléses Doblót? Az összes fellelhető prospektusban ez a mézesmadzag van.

ekokarbon Creative Commons License 2019.12.12 0 0 1583

Gratulálok!

Legyen benne sok örömötök!

Előzmény: Fec99 (1582)
Fec99 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 1582
Sziasztok. Ma átvehettük a Berlingot. Mindenkinek kitartást kívánunk. Beadástól számítva 6 hónap volt a várakozás..
gólyás Creative Commons License 2019.12.11 0 1 1581

 

Ez nem tipikus magyar, hanem tipikus kalmár mentalitás... De gáz, az biztos..

Előzmény: Whell (1580)
Whell Creative Commons License 2019.12.11 0 0 1580

Hát ez tipikus magyar mentalitás.... vásárolsz náluk egy 5 millios autót, de ha már nem ott veszed a gumit,

akkor nem rakják fel, mert "sok" a munkájuk. 30 perces művelet...tiszta szégyeny...

Rumcice Creative Commons License 2019.12.10 0 0 1579

Minden új autó évszaktól független nyári gumival érkezik, vagy opcionális 4 évszakossal. A téli gumi (felnivel vagy felni nélkül) külön vásárolható meg a szalonban.

 

Lehet, hogy a felni beszállítója gyenge biliacél felnit küldött a Daciának, ami folyton rázott, és ezért leállították - ideiglenesen - az eredeti Dacia felnik forgalmazását.

 

Az más tészta, hogy lehet, hogy bármelyik gumisnál kapsz megfelelő felnit, akármilyen gyártótól.

Előzmény: eulimen_ (1578)
eulimen_ Creative Commons License 2019.12.10 0 0 1578

Ugrics és Szabó Kft. Székesfehérvár -- a beígért dátumhoz képest 1 héttel előbb megjött a Lodgy. 2 hét alatt megvolt a vontatóhorog felszerelés, műszaki vizsga, forgalomba helyezés. Ígért időpont az átadásra pontosan betartva. Igaz, hogy TPMS jeladó, meg start-stop rendszer meg kiskutyafüle kell a műszaki vizsgához, kis magyar abszurd, hogy -5 fokban simán ráteszi a közlekedési hatóság a stemplit a nyárigumis konfigurációra.

Így az importőr és a kereskedés nyári gumival adja át a kocsit.

 

Akciós és nemakciós téli kerékszettes brosúrával tele a kereskedés. Érdeklődöm, hogy acélfelni egy jobb minőségű téli gumival megrendelhető-e. A kereskedő azt mondja, minőségi probléma miatt sem 15", sem 16" acélfelni nem kapható, de van készleten alufelni (tripla áron). Erre nem voltam vevő (várom a véleményt, hogy ez már kívül esik-e az áron való szarakodáson), de simán sikerült vennem acélfelnit és gumit is. Mondom Ugricséknak, itt van, nekem sikerült beszereznem, amit nekik nem, föl tudnák-e tenni a még át nem adott kocsira. Összenéznek, hirtelen igazgatói utasításra hivatkoznak, hogy annyi munkájuk van, de sajnálják, nem vállalhatják hozott gumi szerelését. A TPMS szelepet viszont jó áron adták, így végül a gumis végezte el pikk-pakk azt a munkát, amire az autókereskedés még ajánlatot sem voltak hajlandó adni.

Előzmény: Törölt nick (1552)
haromegesztizennegy Creative Commons License 2019.12.10 0 0 1577

"Sajnos az áruk még használtan is nagyon húzós, nemhogy újan, így énis hamar kihúztam a listáról."

Pontosan.

Vételár+minden admin. és műszaki költség+fogyasztás osztva a megtett km-rel.

-Őszintén vezetve csak ez a képlet mondja meg mennyibe kerül egy kocsi használata 1 km-re vetítve.

 

(Esetleg eladáskor az árat le lehet vonni a vételárból)

Ha a tulajdonosok kellően őszintén vezetnének egy táblázatot és számolnának, azt hiszem nagyon-nagyon meglepődnének...

Előzmény: Zolee123 (1576)
Zolee123 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 1576

A hibrid Toyoták valóban jók és dízeles fogyasztásokat produkálnak. Van/volt az ismerősi körben Yaris, Prius, Lexus is hibrid motorral. Mindegyiket volt szerencsém kipróbálni, picit szokni kell őket, de hamar meg lehet szokni. Műszakilag elég tartós konstrukciók, valamint ha évente elviszed felülvizsgálatra (5-10 ezer Ft ha jól emlékszem), akkor 10 éves koráig van garancia a hibrid rendszerre. 

 

Sajnos az áruk még használtan is nagyon húzós, nemhogy újan, így énis hamar kihúztam a listáról. 

Előzmény: Rumcice (1575)
Rumcice Creative Commons License 2019.12.10 0 0 1575

Legszívesebben Toyotát vennék, az egyetlen márka, amelyikben még bízom.

 

De 7 személyesben a Toyota Proace City egy Citroen Berlingo, a Toyota Proace Verso egy Citroen Spacetourer.

 

Egyedül a Toyota Prius+ ami tényleg 7 személyes Toyota, de 2011. óta változatlanul piacon van, még a régi Prius 3-on alapul, nincs plugin verziója, hogy zöld rendszámmal ingyen parkolhasson, az ára meg... sok.

Előzmény: Zolee123 (1574)
Zolee123 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 1574

Még rengeteget lehetne a témáról diskurálni (milyen szempontok szerint vizsgálják most a motorokat és korábban, mi változott az előírásokban, miért okoz gondot a gyáraknak az átállás), de az már egy másik fórum lenne. 

Akit érdekel a téma, javaslom ezt a videót gondolatébresztőnek: https://www.youtube.com/watch?v=7tc0HPO0sR0

 

A konkrét 1.4 tsi esetén az alkatrészek nagy része megegyező. És itt most nem a külsőre gondolok, hanem a motorba beépített alkatrészek cikkszámára. 

De ugyanez igaz az 1.2 Puretech motorra is, ami már többször nyert év motorja díjat. 

Előzmény: Rumcice (1571)
Koosi Creative Commons License 2019.12.10 0 0 1573

Villanyautó is elromlik egyszer szerintem és gondolom ott sem olcsó a javítás 

Gyümölcsfás Creative Commons License 2019.12.10 0 0 1572

Akkor mi a megoldás?

Mindenki menjen villany autóval? Vagy régi diesel, esetleg régi benzines? Aki 4 millióért Lodgy-t vett, nem hiszem, hogy 1-1,5 milliót fog szervízre költeni. 

Előzmény: Rumcice (1571)
Rumcice Creative Commons License 2019.12.09 0 0 1571

Talán ugyanazt látod kívülről, de nincs közük egymáshoz.

 

Egy csomó autógyár csomó modellje sok-sok hónapja csúszik, mert nem tudták még megcsinálni a típusvizsgákat az Euro 6d-re. A legtöbb autógyár már az Euro 5-nél is csalt, de most az Euro 6-nál brutálisan szigorúan vesznek mindent. Ebből talán lehet sejteni, milyen óriási a különbség a 6 éves és a mostani motor között.

 

Elértek a belső égésű motorok határára. Euro 7 már nem lesz szerintem, mert lehetetlen.

Előzmény: Zolee123 (1570)
Zolee123 Creative Commons License 2019.12.09 0 1 1570
Ez egy benzinmotor ahol nincs Adblue. Ha valaki felnyitja egy új és egy 5-6 éves szíjas 1.4 tsi motorháztetőjét az láthatja hogy ugyanaz. És nemcsak külsőre hanem belsőre is. Kisebb módosítások vannak, de attól még ugyanaz a kiforrott konstrukció. A dízel az mindigis drágább volt mind megvenni, mind az alkatrészárak tekintetében. Természetesen vannak olyan "okosságok" amiket valóban szankcionálni kellene, de szerintem akik vesznek a családnak egy ilyen autót, azok általában azért 10-20-30 ezernél évente nem mennek többet. Úgy azért jópár évig probléma nélkül tudják használni és nem kell ilyeneken gondolkozni. Valamint a többség nem a Q7 est vesz hanem inkább Lodgy-t, Doblo-t, stb amikre később is megfizethetőbb az alkatrészek ára mint egy frissen behozott 5-10-15 éves prémiumé, amit azért adtak ott el olcsóbban mert törött és/vagy sokat futott, emiatt már nem gazdaságos az ottani rezsióradíjakkal, alkatrészárakkal megjavíttatni.
Előzmény: Rumcice (1569)
Rumcice Creative Commons License 2019.12.09 0 0 1569

Gyakorlatilag nincs közös alkatrészük. Semmi. És iszonyatosan túl vannak bonyolítva elektronikával az Euro 5-höz képest. Kezdjük az Adblue-val. Ha tönkrement, és lejárt a garancia, 1 millióról indul. Tönkremegy? Tönkre bizony! Autóalkatrész kereskedő vagyok, látok mindent...

 

Vagy majd okosba kiirtjuk a szoftverből az Adblue-t, az olcsóbb, mint 1 millió. Vagy ledugózzuk az EGR-t, mert az 100e forint. Vagy berakunk egy csövet a részecskeszűrő helyére, mert az 300e forint. Vagy kiszedjük az áramlásszabályzó lapkákat a szívósorból, mert az új szívósor 200e forint. Az autó attól még megy. Soroljam még?

 

Sajnos sok daganatos betegségben szenvedő szerettemet vesztettem már el. Többen közülük tüdőrákos sohanemdohányzók voltak.

 

Itt egy statisztika, nem magyar, tehát nem hamisítvány. Magyarország toronymagasan világelső a tüdőrákos megbetegedésekben. Összesítve, és nemenként is, félelmetes:

 

https://www.wcrf.org/dietandcancer/cancer-trends/lung-cancer-statistics

 

Remélem, ahogyan ígérik, néhány éven belül bevezetik a műszaki vizsgákon a NOx károsanyag mérését is, és így végre kiszűrik a Nitrogén-oxid gyárakat a forgalomból. Mert a fenti módon "javított" autók azzá válnak.

Előzmény: Zolee123 (1568)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!