Ez az Elpumps a javítható kategória ,bár nem túl olcsó ! Ha azt veszem hogy a 800 w-os motor áráért egy komplett rozsda mentes teljesen fém búvárt adnak ,úgy már nem olyan rózsás a helyzet ,és 1100W-ost !
Néztem a robbantott ábrát ez is egy szabvány kínai motorból van összerakva . Alakra pont ugyanezek vannak a kíniba is és a makitába is ! . A külső borítást tervezte meg az elpumps . ! A motorja egyébként gyakorlatilag nincs össze szerelve csak néhány ütéssel van lazán össze illesztve és egy gumigyűrű tartja vízmentesen a fedele tömíti ,meg pár csavar . Ebbe nem is lehetne olajat tölteni nem férne bele szinte semmi sem ,olyan szoros illesztése van .
Eddig teszi a dolgát. Igaz nem sokat megy. Most, hogy szóba került kőrbe néztem. Itt sincs csavar, valószínűleg ez is olaj mentes. Ahogy írja az előzőleg belinkelt leírás, vákum alatt töltik bele. Olaj csak a drága csőbúvárokban van.
Amit nemrég láttam abba nem is lehetne tenni ,de nem is férne el benne a tekercs és a ház közt szinte nincs hézag sem . De trafó olaj van benne, ha kell bele, az a hőközlő olaj !
Igen, köszönöm, ezzel az oldallal én is találkoztam! Nekem is ez volt fura, hogy olajról szó nincs,meg igazi beöntőnyílást sem találtam. Ugyanakkor találtam valami javító cég oldalát is, ahol bizonygatják, hogy erről az ügyfélnek nem is kell tudnia,mert a megfelelő minőségú és mennyiségú olajat úgyis csak a szervíz tudja betölteni, bla-bla... Persze, nekik is meg kell élni! Árthatok azzal, ha trafóolajat azért teszek bele,ha nem is volt benne eredetileg? (Ha a víz nem ártott neki eddig, az olaj csak nem...)
Nekem hasonló van Straus nevezetű. Vagy 4 éve hoztam a vastelepről. Az alsó öntvény részében van egy csavar amit kicsavartam és ott olaj van.
Nem is háborgattam. A vezetéke volt leszakadva, szerencsémre volt rajta akkora darab (10cm) hogy vízmentes zsugorcsővel sikerűlt megtoldani.
Azóta dolgozik nyaranta a víztartályban. Fontos dolog ezeknél a szivattyúknál a meríthetőség mértéke. Mert hiába van pl 60 méteres emelőmagasság megadva, ha a meríthetősége csak 10 méter. Ha betesszük egy 30 m mély kútba amiben van 15-20 méteres víz máris beázik. Mert a tömítése nem arra a kűldő nyomásra van tervezve.
Legutóbb amikor telepítettem mélykútba csőszivattyút, rendelni kellett 55 méteres kútba 30 méter mélyre meríthető szivattyút. Mert a nyugalmi vízszint 15 méter mélyen volt, az üzemi pedig 30 méteren. Talán elég lett volna a 20 méterre meríthető is de nem akartam kockáztatni. Mert ha csökken a kút hozama mélyebbre kell meríteni és akkor ez nem felelne meg. Persze ezekhez kűlön jelezni kell hogy milyen hosszú vezeték szükséges és úgy kell rendelni. Eleinte a megrendelő sokallta a költségeket, de az üzletben a megrendeléskor meggyőzték, hogy így jár jobban. Kb 150000 volt a szivattyú.
A régiekben olaj volt ez biztos ! Akkor imi búvár néven futott kettő is volt nekem belőle ! Addig ment amíg az olaj ki nem fogyott belőle akkor belement a víz és leégett ! Abban az időben nem volt drága hozzá az alkatrész fel lehetett újítani de a csavar beszakadások miatt lett kidobva mindkettő ! Kívülről ott volt a vakdugó az oldalán az olajhoz . De a mostaniakon nem látok ilyet de az is lehet eldugták a fedél alá vagy már kihagyták belőle .
Megtaláltam a kezelési utasítását. Leírja, hogy hány üzemóra után kell csapágyat cserélni, szimeringet cserélni, mennyi zsír kell hozzá, de olajról egy szó sem esik.
Egyébként a csavarok egész könnyen kijöttek, de gyanús,hogy már volt szétszedve. Szerintem már valamit javíthattak rajt, a vezeték tömszelencéje elég érdekesen volt összerakva.
Az a helyzet,hogy használtan került hozzánk kb. 10 éve, nem nagyon tudtam róla semmit. Nem napi használatban volt, de ősszel ért oda, hogy már nem bírtam hallgatni... Egy M6-os csavar van csak a felső rész oldalán, de azt valami ellenőrző csavarnak nevezték egy oldalon (gondolom a tömítettség miatt). Akkor ezen kellene beletölteni az olajat és ez lenne a szintjelző is?
Ez olajtöltetű volt régen de szerintem most is az ! Jó támpont a betöltő nyílása az olajnak ! Amit rendszeresen legalább évente ellenőrízni és cserélni is illett volna ! De még én is addig használtam amíg ment és felújítottam annak idején ! Sajnos nem saválló csavarokkal van ,volt összerakva és a csavarok beszakadása miatt ment tönkre ! Trafó olaja volt ,másféle nem igen jó bele .
Tisztelt Fórumozók! Ismeri valaki az Elpumps CT4871 szennyvízszivattyú felépítését?https://www.szivattyuwebaruhaz.hu/termeknyomtatas?product=elpumps-szivattyu-ct4871-elpumps-ct-4871-szennyezetviz-merulo-szivattyu-230v Szerintetek van benne gyárilag olaj? Nekem még egy Fevill által gyártott (lehet, hogy csak névváltás volt?), jó régi darab van, amely megérett egy felújításra. Szétszedve volt benne víz (szimmerimgek,csaopágyak KO), ami mintha olajos lenne. De még mindig ment, még jó,hogy nem rázott! A gyártói leírások nem szólnak olajról,de találtam olyan felújító árajánlatot, amiben szerepel olajfeltöltés. Vajon milyen olaj (tán trafó-olaj?) és mennyi mehet bele ill. meddig kell tölteni? Köszönöm a segítséget! Üdv: Zsolt
Szél! Délelőtt voltam Mohácson. A 9es kompjárat már nehezen ment át, vissza a 12es járattal szerettem volna, megsem fordult a fejemben hogy menni fog amikor lementem a partra. Felső szél(folyásirányba) szinte a 115kg sulyommal alig bírtam megállni. Erre elkezdett rakodni nem volt szívbajos a kapitány, igaz az összes utas sofőr is helyi volt tudta nem lesz óbégatás ha kicsit nehézkes az átkelés. Igencsak nyöszörögtek a rába motorok,meg a menetidő is 3x-os lett.