Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
@ Bubinko: "Valami építő jellegű kritika, vélemény, ötlet, jótanács?"
Szerintem rakd inkább 3 modulra, mivel igazából is elég távol vannak egymástól a "motívumok". Kicsit zsúfolt lesz a híd és az útátjáró egy modulon. (Szerintem4) Üdv!
Nagyon ötletes, elgondolkodtató. Amúgy a moduljaim 1200x500mm.
Nekünk még a 1,5 méteres moduloknak is csak egy lába van a modul közepén. A tapasztalatok alapján ez elegendő. A lábak, mint ahogy a honlapon is olvashatóak, sablonban lettek hegesztve. A hosszúk 80 cm, szélességük pedig 47 cm. Így minden darab mindenhová felhsználható. Analóg üzemmódban a magasságállító menetes szár 20 cm hosszú. Digitális üzemnél ezeket ki lehet cserélni 50 cm hosszúakra. Ezzel egyszerűen megoldható mindkét üzemmódban való felhasználásra. Amúgy a lábak a hüvelyekben nincsenek rögzítve. Csak be kell dugni a helyükre és már felállítható az asztal. A közel 70 méteres rendszerünk összeállítása 4 embernek kb. 3-4 óra. Régebben a fa lábakat külön kellett cipelni, a szállítókereteket mindig el kellett raktározni. Közel 1 nap kellett hozzá, hogy mindent a helyére rakjunk és rögzitsünk.
A motor(motor nélkül) és a pót is ennyi körül mozog... A motor(motorral) 4990 CZK körül van. Egyet én már eladtam oda felétek Tatára, abból már piros Bzx lett, nekem maradt 2. Ezeknél már megindult az átváltozás. Az 1-es delikvens már előrébb jár! Üdv!
A modulok, amiket csinálsz 100x50 cm-sek ha jól látom a képeken. Ezekehez elegendő lenne modulonként 1 (pár) láb. Ezeket a modulok közepén helyezd el. Nem szükséges minden sarokba lábat rakni. Sok az anyag költsége, na meg az összeállításnál a munka vele!
Javaslom, hogy nézd meg azt, hogy nálunk a klubban (igaz analóg üzemben, de ez a láb tekintetében mindegy) hogyan csináltuk meg moduljainkat:
Valami hasonló megoldásra gondoltam én is a lábak terén, de én a modul sarkába gondoltam a lábakat. A fotókon ahogy látom pedig nema sarkakban van. Van ennek valami jelentősége?
Igen a járművek még le lesznek koszolva ezt beszéltük a Lajossal de látni szeretné milyenre kell,majd a környezethez lesz igazítva. Hát még a szénakazal alakulni fog nem a végleges forma de nem tudom ,hogy mobil lesz -e. Az meg ,hogy le lesz -e festve majd a klubtol kell engedéjt kérni igazság az az én csak beépítésre kaptam:))))))
A modulláb fontos, ezt még a terep építés előtt találd ki és csináld meg.
Javaslom a szekszárdi klub honlapjának tanulmányozását. Itt remek képek és írások vannak ebben a témában. (www.szvk.fw.hu)
Kaloda: mi így hívjuk azt a szekrényszerűséget amiben a modulokat tároljuk/ szállítjuk. Ez tulajdonképp egy bútorlapból vagy rétegelt lemezből kialakított szétszerelhető szekrény, ami megóvja a modulok csatlakozó és oladalfelületét.
Az én kalodámnak teteje is van. Mindjárt keresek róla képet....
Mesélj még róla. Milyen sín-, kavicságy-, növényzet-, épületanyag beépítését tervezed?
A sín még nem döntöttem el, de a legvalószínűbb, hogy 2.1mm-es Roco Line lesz. Aprókő-zúzalék. Növényzet meg valami olyan jelegűt szeretnék a kanális partján, mint amilyen a Győri vasútmodellezők Bakonybánk állomása mellett található erdős, bozótos, sűrű növényzet (ez nagyon tetszik nekem).
Modulláb?
Még nem gondolkodtam rajta...
Kaloda?
Ezt nem igazán értem :-(
Hogy szállítod majd?
Az autómba, ha lehajtom a hátsó üléseket, akkor elfér egymés mellett a két modul.