Topik a muzeális minősítés menetéről, a Muzeális Minősítő Bizottság (MMB) tevékenységéről. Írd meg az élményeidet, vagy tedd fel a kérdéseidet azoknak, akik már túl vannak rajta!
De nem nagyon lehet olyan komolyan megcsinálni az autót. Mert az annyiba kerülne, amennyit nem ér az egész. EGy 500 000 forintos csoffadványra egy fillért nem fognak rákölteni, nemhogy százezreket. Egy komolyabb mai autón meg annyi azonosító van elrejtve, hogy egyszerűen lehetetlen mindet kicserélni. Egyébként persze, lehúzás, de ennek legalább valami kevés értelme azért van.
Tökéletes biztonságban sosem lehetünk, de azért a lehetőségek nagy részét kiszűri a vizsga. Persze meg lehet csinálni úgy is, hogy ne vegye észre az eredetvizsgás, csak a legtöbb esetben nem éri meg. Nagy munka, sok pénz. És akkor később még mindig kiderülhet a turpisság. Az elmúlt két évben összesen kettő olyan autóval találkoztam, aminek gond volt az alvázszámával: az egyik simán kirohadt, a másik vágva volt. (Csak érdekességképp: ez utóbbit egy banktól vettem, makulátlan eredetvizsgával...)
Én csak arra vagyok nyügös, hogy a rozsdát miért nekem kell levakarni a számsorról. Talán magyarázat lehet, hogy a bürokrácia rettegett tabuvá tette az azonosítókat. A legtöbb egyszerű ember nem mer hozzá nyúlni az alvázszámhoz, mert fél, hogy valami rosszat csinál, neadjsten bűncselekményt. Megpucolni, pláne drótkefével átdörzsölni? Hát azt nem szabad! Legalábbis így gondolják. Amúgy én örülök az eredetvizsgának, tényleg rendet rakott a kétséges származású autók között.
Egyébként tényleg túllihegjük ezt a számügyet. Az esetek DÖNTŐ többségében nincs probléma, simán zajlik a minősités. Az elenyésző résznek is a nagyrészében kisimulnak a ráncok. nem érdemes erre ennyi sort fecsérelni. Én csak arra vagyok nyügös, hogy a rozsdát miért nekem kell levakarni a számsorról. De itt most megsúgok nektek valamit. Ha én nem vakarom le, akkor nem tudjuk azonosítani és akkor mi történik ? Na hát ezért kellene a tisztelt tulajdonos otthon megkeresse a számot és megtisztitsa, ami egyébként a kötelessége lenne. Ne az én körmöm törjön bele.
Nem akarom ismételgetni magam,hogy ezt meg mán hol olvastad ? Én, illetve mi még soha nem hívtuk fel BK-t. Ha hívnunk kellet (nagy ritkán ) valakit, akkor olyant hivtunk aki jobban ismeri (még)nálunk is az adott típust, bár ezt nem kellett volna bevallanom, mert azonnal akad itt valaki aki azt mondja hogy nááá uuugye olyanok minősitenek akik nem értenek hozzá.
győzike: ne higgy a misztifikálóknak. Nem olyan ördöngősség a veteránminősítés ha szép és eredeti állapotra van az autó helyre állítva nem lehet vele gond. Ha porsche-s (356,911) problémád van szivesen segítünk nem csak üzleti hanem márkatársi alapon is! www.classiccar.hu/szerviz
Nem is várom el, hogy egy veteránhoz kapjak a szervízben alkatrészt.
Milyen autód van?
Nekem furcsa, hogy ha egy gyártó nem örül annak, hogy életben tartják a vewterán modelleket és szépen megcsinálva hazsnálható állapotban van, ennél nagyopbb rekklám nem kell egyetlen gyártónak sem.
Ha én autógyártó lennék aminek vannk gyökerei akkor létrehoznék egy külön kis részleget ahova lehetne fordulni segítségért esetenként még külön alkatrész legyártással is segíteném a restaurálókat.
És a gyártónak is jó, hogy ha a múltjából minél több szakszerűen megcsinált autó van forgalomban. Általában biztos így van, de pont az én egyik autóm a furcsa ellenpélda, kivétel: a hivatalos gyári történelem átugorja a korszakot, a gyári kiadványok nem is említik (húsz év autóiról van ám szó!), a szervizben alkatrészt nem kapsz hozzá (illetve igen, a lelkes szervizesek összeszedik innen-onnan, szerte Európából, ugyanis a gyárnak nincs alkatrésze).
Én ilyen képes tájékoztatóval nem találkoztam, de nagyon örülök ha nyitott kapukat döngetek.
Viszont akkor ezt a képes könyvet jobban kellene reklámozni esetleg letölthető lenne a mavamsz honlapról az jó lenne.
Egy kicsit még beszélgetünk itt és szép lassan megolsjuk a problémákat már csak az kellene, hogy az illetékesek ezt írásba is foglalják és akkor mindenki happy lenne.
Úgy nézem, tökéletesen egyetértünk. Gyakorlatilag lehetetlen minden modell azonosító számait, azok titkait ismerni. És ez csak egy igen apró szelete a minősítésnek. Az utolsó mondat is megvan, legalább részben és nemhivatalosan: például itt, ezen fórumokon is lehet érdeklődni tőletek, szakemberektől.
Dehogy bántom Lacit, nekem szimpatikusnak tűnik az írásai alapján és nekem is rögtön segített ismeretlenül is garázs ügyben, igaz, hogy nem éltem vele mert az eredeti vonalam is működött.
CSak úgy véletlen apró adalék az elszánt "eredetiség vizsgálathoz", alváz, motorszám és fődarab kutakodáshoz...
Egy jelentéktelen, kutyaütő, hozzá nem értő, csak alig másfél milliós plédányszámban megjelengető német autós szaklapocska, az "Auto Motor und SPort" legutóbbi számában olvasom e pillanatokban, hogy a BMW TRADITION cég, tehát a BMW hivatalos gyári múzeumának tulajdonában lévő 6 db 328-as sportkocsi mindegyikében VOLVO 4 fokozatú, vollszinkron sebeségváltót építettek! Szándékosan!!! Hogy a hétköznapi használatban kellemesen működjenek.
Érted?! A BMW múzeum!!!!
Namost akkor mit kezdjünk a magyar muzeális minősítési szemlélettel?? Ki itt az agyament???
És mit szóljunk ahhoz a velem egy napon megesett botrányhoz, amikor az ominózus, csúcsrestaurált, muzeumi minőségű BMW 327-es sportkocsit vágtak ki 2 perc alatt a kedves kollégáid a minősítésről a 12V-ra átalakított elektromossága miatt....
(SZó se róla, ez teljesen jogos kizárás volt, ez a feltétel ott szerepel a paragrafusok között.
Nem volt más választásuk, mint a kizárás.
De arról még mindíg nem esett egy árva büdös szó sem, hogy az összes létező nemzetközi felfogás és irányelv dacára miként kerülhetett be a magyar muzeális minsőítés rendszerébe ez az agyament megfoglamazás??????? MIÉRT KELL szándékosan szembe hajózni az egész világgal e témában??? )
Csak egy apró példa arra, hogy mekkora maszlag ez a "Minősítő bizottság minősít" elmélet..
Ha ment közben bármi probléma támad, főleg ha mindenféle igekezet dacára sem találnak egy motorszámot, akkor kit hívnak fel?? Na kit? A MAVAMSZ főtitkárát.
És NEM a MMB vezetőjét. Hisezn olyan nincs is. Minden dologbna, részletbena MAVAMSZ főtitkára dönt. Ő találja ki pl. nagyhirtelen hogy X naptól kezdve a tulajdonosnak személyesen jelen kell lenni a minősítésnél. NEM a Bizottság találja ki, hanem a MAVAMSZ főtitkára. hiszen olyan, hogy "Bizottság" testületileg nem is létezik....
Én kaptam egy levelet a Bizottságtól a Fővárosi Bíróságon keresztül. Egy szándékosan olvashatatlan aláírás szerepel rajta. Máig nem tudom, hogy ki írta alá....
Eza bunkóság csimborasszója. Egyben újabb fényes bizonyítéka, hogy a Bizottság, mint olyan, NEM létezik......
Ne légy annyira maximalista kedves Cadillac.. Tudod, hány gyártó cég van, ami már régen megszűnt????
Itt van friss példának a Rover.... És a szinte teljes brit autóipar.... És és és...
És ne misztifikáljuk annyira ezt a minősítést, mert ezt csak Magyarországon fújták fel ennyire.
Magának a FIVA-nak, a nemzetközi szervezetnek sincsenek általános érvényű nemzetközi alapszabályai, mint mondjuk az FIA-nak az autósportban!!
Ez is jelzni, hogy ezt az egésezt senki nem veszi olyan véresen komolyan, mint a bigott magyarok!!!
Bocs, nem 10 millió akkora bigott, hanem csak az a 3-4 fő, akik erőszakosan irányítják ezt az egész marhaságot és a hazai veterános társadalom további tagjainak agyát átmossák....
Szegény Lacit NE bántsd a konkrét ügyben! NEM ő volt a tettes!!! Őt csak mint jóbarátot és hivatalos minősítőt kérdeztem meg és kértem ki a véleményét bizonyos pontszámok valódiságának ügyében..... Őket ugyanis tanfolyam keretében képetzék ki és képezték tovább, tehát neki isrendelkeznie kellet bizonyos inoftmációkkal...
Amikor egymásik kollégáját megkérdeztem, hogy mikor adnak egy napellenzőre 50 pontot, akkor azt válaszolta, hogy hátakkor amikor pl. hiányzik azegyik... Nos, aRovernek természetsen mindjkét napellenzője,eredeti és hibátlan állpaotban megvban, kb. 90-95 pontot kellettvolna kapnia, de csak 50 került a papírra.......
Még 4-5 ilyen "furcsaság" plusz egy-két megmagyarázhatlan nulla és láss csodát, máris veszélybe kerül a mefelelőség minummaként ismert 75-ös pontátlag....
A fellebezésre menve irásban kértem magyarázatot ezekre a furcsaságokra a Gyébé áltla is oly "szakszerűen" emlegettt Muzeális Minősítő Bizottságtól....
SEmmiféle választ nem kaptam, sőt a fellebviteli minősítés helyszinéről szó szerint kizavart B.K. Erre varrjál gombot!!!!!!!!
Szóval magyarázni, indokolni NEMCSAK az első minősítési jegyzőkönyv aláíróinak kellene, hanem a fellebezés résztvevőinek IS.
De semiképen NEM 504Lacinak!!!!!!!!!! Ő legfeljebb csak Gyébé-hez hasonlóan a mundér nem létező, vagy mások áltlal jócskán elkoptatott becsületét védi....
Ha nincs konkrét és hozzáértő USA-béli ismeretséged, akkor a legegyszerűbb, ha erre specializálódott szakemberrel veszed fel itthon a kapcsolatot. Összességében ez sem sokkal drágább, mint ha TE kirepülsz, ott csavargol és egy zsák pénzért haza hajóztatod a zsákmányt....
De ha pl. az itt már említett hollandia STOLZE CLassic-hoz kimész, (Rotterdam mellett) akkor sezmélyesen válogathastz lelgaább féltucat példány közül. Elős pillantásra ez némilegdrágább, mint az USA-ban, de mindígszámolj hozzá egycsomó plusz költéget. És itt több azesélyed személyesen inspekciózni!)
Kifejezetten Porsche ügyben is vannak hazai specialisták, nem sejtelmes ördőngösség a téma...
A minősítés pedig nem akkora probléma, mint amiket itt olvashatsz róla. A botrány nem általános...
Ezt is legjobb egy valóban hozzáértőre bízni, vagy legalább is a szakszerű segítségét kérni (és azt némileg megfizetni) és akkor nem lesz gond vele....
Nem ismerlek tégedsem és derekbellt sem személyesen.
De a konkrét ügyről anyit, hogy ha aki minősítette és valóban elbaszta a minősítést, akkor az a minimum, hogy pont az illető ne szarja le a dolgot ésha én lennék a fölöttese akkor meg is követelném tőle a nyílvános indoklást és ha tényleg elbaszott vaslamit akkor azt szankcionálni.
A legtöbbet az árt az ügynek, hogy mindenki védi a mundér becsületét, pedig ha ez nem jogos akkor pont ez árt a legtöbbet a mundérnak.
Egy minősítő biztottságnak fel kellene venni az autógyártókal is a kapcsolatot és olyan dolgokat is megtudni tőlük amik nem általánosan ismertek, nem hiszem, hogy nem segítenének ebben, egy veterán ismerete nem igen sértheti a mai érdekeket.
És a gyártónak is jó, hogy ha a múltjából minél több szakszerűen megcsinált autó van forgalomban.
A gazdának jól fel fogott érdeke, hogy tudja ha nem akar szarba nyúlni de mindenkinek joga van hülyének lenni.
A másik, hogy egy autón van publikus (mindenki által ismert alvázszám) pld. usa autóknál az első szélvédő mögött, de még több helyen be is van ütve, amit nem, hogy egy tulaj nem ismer de gyakorlatilag magyarországon még egy hivatalos eredetvizsgáló sem.
Na ezeket kellene egy szakembernek tudnia.
Minősítő attól minősítő, hogy ha nem rendelkezik egy típusról ismeretekkel akkor legalább európán belül de uram bocsá kívül is kellene más minősítő szervezetekkel olyan kapcsolatot ápolnia, hogy legyen hova fordulni segítségért és ez kölcsönös lehet.
Az csak egy opció kell, hogy legyen, hogy amikor valaki bejelent vizsgára egy autót akkor ha nincs a minősítőnek róla információ, megkéri a tulajt, hogy ha neki van akkor azt biztosítsa ő mert így gyorsabb lenne az átfutás.
Régi álmom,floridából behozni egy régi 911,v 912 porschet.
Annyi,de annyi féle dolgot hallani a veterán minősitő vizsgáról:"barátnak mindent,idegennek semmit,ha igy nézzük jó,ha ugy nem jó...,sokaknál belekötnek egy izzóba,másnál ha más tipusú motor van benne az is átmegy...,"és hát mindannyian ismerjük a civil autóknál ismert "jattos"mozaik u vizsgákat...
Nem, nem, bizonynem. A csomagtartról ésa fényezésről elmondtaa véleményedet és az teljesen (no hanem is teljesen de leglaább részben) elfoadható volt, de a legelslennyilvánvalóbb dlgokról TE SEM mondtál elfogadható szakma ivélemént...
Arról pedig legkevésbé, hogy ha eg yminősítés során legrosszabb esetben is mindösze kettő azaz 2 nulla pont adható, akor miként került a Rover papírjára összesen KILENC vagyis 9 nulla???
Ez az alapja mindennek! Ez bizonyítja legfényesebben, legegyértelműben, hogy ez a bizonyos minősítés. mennyire szakszerűtlen, rosszindulatú, hanyag eljárás volt......
Amúgy meg: senkinek a magyarázatára nem vagyok kiváncsi a benne résztveők közül, leszarom őket, látni se akarom őket, nem érdekelnek.
Ahogy a szart TE sem tudod megoldani úgy én sem. Ez nem rajtunk múlik.
Én áttételesen gondoltam: hogy ha végre beszélünk konkrétan arról, hogy mi történt a Boldizsár utcában május 15.-én és június 3.-án, akkor elindulhat valami megtisztulás szerűség, mert akkor megvan az illetésekben a hajlandóságnak legalább a halvány szikrája, hogy korrigáljanak...
TEgnap IS kb. háromszor leírtam, hogy mit kéne tenni... Erre se reagált senki.... Akkor engem mit basztatsz, hogy "tegyek valamit" meg mondjam meg, mit kéne tenni?".......