Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kulimász Creative Commons License 2002.10.17 0 0 209
Igazán nem akarlak lebeszélni a kiszemelt autóról, de azért is írtam az előzőeket, hogy lásd: ha még 100-150 ezret hozzátennél, már egy új kasznis Lantrát kapnál. És ég és föld a különbség, hidd el. Ültem mindkettőben, szerintem nagyobb a minőségi fejlődés a régi és az új lantra között, mint a régi és új astra között. Állítólag az új fejlesztésű motorok is jobbak, a váltóról nem is beszélve. Azonkívül az is szempont, hogy pár év múlva a régi kasznist gyakorlatilag nem fogod tudni eladni, míg az új azért valamennyire fogja tartani az árát.
Ha a régi mellett döntesz, akkor is sok sikert, azért király autók azok is!

K.

Előzmény: Chipolla (208)
Chipolla Creative Commons License 2002.10.17 0 0 208
Köszi mindenkinek a segitséget.

Nézzük sorjában :)

Big Blaster: Nem olyan rossz azért a kiválasztott verda sem:
Hyundai Lantra (1.5i 86LE),
Évjárat: 1995/05; Műszaki: friss; Futott km.: 118e;
Extra: Légkondícionáló, 1xLégzsák, Szervókormány, 4xElektromos ablakemelő, el. tükrök, Központizár, Sony HiFi Sony CD váltóval, Plüssbelső, Hátsó szárny, sötétkék metál fényezés, 15"-os alu felnik 90%-os 195/50xR15 gumikkal, vezetett német szervízkönyv, 2 kinti tulaj, akik az autó állapotából itélve 'fehér emberek' voltak.
Ár: 1.150.000,-Ft átirással.
Szóval az ajánlotthoz képest 'csak' az ABS hiányzik, no meg az ujabb kaszni, no és fél millió :(
Az autónak van egy szépséghibája: az egyik fényszóró kavicsot kapott, nem lukas, de nagyon látszik. 42e+sarc lesz, ha eredetivel pótlom, utángyártott meg tudtommal nem létezik. Esetleg bontóból, kintröl...
Mivel a kocsit inkább városban használom (kb.80/20%) az 1,5-ös motor, meg a hengerenkénti 2 szelep és a 86LE nem annyira zavar. (Persze hozzá kell majd szokni a 106LE/900kg-os Alfa után ;) viszont elönye az alacsonyabb kötelezö bizt.díj.
A doksi másolásával ne veszödj, végülis más autóról van szó, a tied ujabb. Ehhez szintén lesz német nyelvü leirás, a lányom épp készül nyelvvizsgára, örömmel leforditja. (Jövöre jogsit szeretne ;)
Azt hiszem én is találtam egy pdf fájlt, amelyben motorválaszték és karosszéria változat szerint voltak felsorolva idörendben a Lantrák.

ztoncsi: Köszi, vissza fogom keresni öket.
A téli gumihoz a méreteket az 1995-ös autókatalógusból vettem, ott a 175/70 R13-as az 1.5, a 185/60 R14 az 1.6-os motorral szerelthez tartozik. (Ugy tudom, ezek egymás 'váltó' méretei, azaz a külsö átméröje a keréknek nem, vagy csak alig változik. Talán ott van a sorban a 195/50 R15 is.)
A 15"-os nyári felni miatt a 14"-os megoldást fogom válaszani, igy változnak a legkevesebbet a menettulajdonságok felnicserénél, nem beszélve az autó kinézetéröl :) Tehát 4db 14"-os acélfelni kerestetik. (Sajna a meglévö pótkerék a fentiek szerint 13"-os lehet)

Kulimász: Alapvetöen igazad van, de nem mindig a 'Hyundai' név miatt nehezen eladhatók ezek az autók. Egy 98-as Lantrával találkoztam még februárban, 2.190 eFt volt ráirva, 38 ekm-rel az órájában, ám a könyve szerint a 30 ezres szerviz megvolt már 99 elején... 8-O A szélvédö repedt volt, 'bikázva' is csak nehezen indult. Juliusban még ott volt az autó, igaz már csak 1.740 eFt volt rajta.
Persze a külföldröl eladásra behozott autónál eleve várható, hogy törött, kint jóval olcsóbb az ilyen. Aztán a magas kezdö árból lehet engedni.

Chipolla

Kulimász Creative Commons License 2002.10.16 0 0 207
Elég soknak tűnik ez az ár!
Fél éve majdnem vettem egy tip-top állapotú 1.8-as Lantrát, szintén 96-os évjárat volt, bőr kivételével full extrás (fabetét, motoros antenna is!), hasonló futásteljesítménnyel. Egy gáz volt vele, megsérült a bal eleje, emiatt eldurrant a légzsák és bár gyönyörűen meg lett csinálva a karoszéria, új lufit nem vettek bele.
1.500.000-ről indult az ára (márkaszervizben) és annak ellenére, hogy az elején egy fillért sem akartak belőle engedni (látta rajtam a kereskedő, hogy nagyon tetszik a gép), amikor később közöltem vele, hogy valszeg egy másik autót veszek, szép lassan ment lejjebb az ár, szinte naponta hívott újabb árajánlattal, és a végén 1,25 milkóért elvihettem volna. Csak hát, akkor már megvolt a Subaru.
Szóval szvsz a Lantrákra nagyon lehet alkudni, mert elég nehezen eladható. Szerintem ez a Lantra sem fog 1.400.000 felett elmenni. Sőt...
Előzmény: Big Blaster (206)
Big Blaster Creative Commons License 2002.10.16 0 0 206
Szevasz Chippola!

Találtam neked egy újabb eladó autót:

Hyundai Lantra (1.6i 16V 113LE Klíma, ABS),
Évjárat: 1996; Műszaki: 2002.09.09.; Futott km.: 93 000 km;
Extra: Légkondícionáló, ABS, Légzsák, Szervókormány, Elektromos ablakemelők és tükrök, Központizár, Gyári HiFi, Plüssbelső, Hátsó szárny, 113 Lóerős motor, Magyar szervízkönyv
Irányár: 1.699.000,-,-Ft

Auto Újpest Kft.
Budapest IV. ker. Váci út 14.
Tel.: 370-4453
E-mail: autoujpest@axelero.hu

ztoncsi Creative Commons License 2002.10.16 0 0 205
Helló Chipolla.

Az adott típusra használható felni, illetve gumiméret vagy a kesztyűtartó kibillenthető ajtajában (belül van egy címkén), vagy a vezetőoldali ajtónyílásban van egy címkén.
Én vettem a Lantrámhoz és az Accentemhez is bontoból felnit, arra tetettem a téligumikat.

Bontó cím és telefonszám a 99-es sorszámú , Lantra alkatrészes pedig a 147-es hozzászólásban.

Hali

U.I.: Aki tud még bontót, az légyszi írja meg a címet.

Előzmény: Chipolla (202)
Big Blaster Creative Commons License 2002.10.16 0 0 204
A cím lemaradt, bocsi.

http://www.gumibolt.hu/autotip/hyundai.htm

Big Blaster Creative Commons License 2002.10.16 0 0 203
Szevasz Chipolla!

Légy üdvözölve a Hyundai tulajdonosok kicsiny táborában 8-).

Nem akarlak lebeszélni a kinézett autóról, mert nem ismerem az anyagi körülményeidet, de ha nem nagyon sűrgős a vásárlás, és van rá keret, esetleg kivárhatsz egy jobban felszerelt, újabb, nagyobb motorral szerelt példányt is.
A www.trader.hu oldalon most láttam egy '99-es, 1.6-ost, amiben minden benne van amit szeretnél. Igaz, hogy ez 2 milkó felett van 8-(.
Én a '97-es Lantrámat viszont 1.5 millióért vettem a legnagyobb felszereltséggel (- első ködlámpa), kétezres motorral, mondjuk erre kb. 100 ezret rá kell költeni, hogy perfekt legyen. Amikor én vettem az autót volt egy eladó '96-os kombi is, 1.6-os motorral, 1.34 milkóért, habár elég szerény felszereltséggel. Szóval, ha nem is nagy a választék Lantrákból, de ha tudsz várni, esetleg kifoghatsz egy kedvezőbb vételt.

Sajnos valóban elég kevés infót lehet találni a típusról, de majd én is rákeresek, és ha találok valamit, közzé teszem az elérhetőségeket. Én ajánlgattam egy pdf doksit, de az csak a Hyundai motorpalettáját mutatja be, sajnos nem emlékszem, hogy honnét töltöttem le, de ha érdekel el tudom küldeni e-mailben.
Ezen kívül nekem meg van az eredeti német nyelvű gépkönyv és ennek egy kivonatos magyar nyelvű kiadása, valamint egy német nyelvű prospektus. A magyar nyelvű könyvecskét esetleg be tudom szkennelni, de nem ígérem, hogy a héten kész lesz.

Téligumi témában nem igazán tudok segíteni, ha hóban kell menni a keskenyebb gumi előnyösebb, mert mélyebben ássa be magát, így jobban tartja az autót, de 10 mm különbség szvsz nem számottevő és ritkán kell mély hóban autózni.

Hyundai bontók címe volt már a topicban, nézd meg a régebbi hozzászólásokat.

A következő címen találsz egy táblázatot, amiben benne vannak a Lantrák felni méretei, ez vásárláskor segíthet kiválasztani a megfelelő méretűt.

Kb. ennyit tudtam így hírtelen segíteni.

Sok sikert a Lantrádhoz!

Előzmény: Chipolla (202)
Chipolla Creative Commons License 2002.10.15 0 0 202
Üdv azoknak a Hyundai tulajoknak és szimpatizánsoknak, akik életben tartják a topicot!

Mint leendö Lantrás irok nektek. Egy idös Alfa 33-at, amit már 10 éve nyúzok, készülök lecserélni. Tulajdonképp nem sok bajom van vele, talán csak annyi, hogy a karosszéria felujitása kb. annyiba lenne, mint amennyit az autóért kapok, ha eladom :(

Az ujabb (használt) autó kiválasztásánál többek között azt vettem figyelembe, hogy a megszokott, kényelmet biztositó extrák meglegyenek, söt, lehetöleg legyen benne klima, szervokormány, jó hifi, esetleg ABS, légzsák, elektromos kütyük :) Az autó legyen egyedi, (lehetöleg ne rendszám alapján kelljen megkeresni pl. egy bevásárlóközpont parkolójában), ugyanakkor ne kerüljön túl sokba.

Elöbb a Chrysler Neonjára gondoltam, de a 2 literes amerikai motor várható városi fogyasztása miatt letettem róla.

Nemrégen láttam meg egy kereskedönél egy németektöl behozott nagyon jó állapotban lévö 95-ös Lantrát, amiben az ABS-en kivül a fentiekböl minden benne van (sajna 1.5-ös motorhoz ABS eredetileg sem volt választható), cserébe szép könnyüfém felnik vannak alatta. A helyi Hyundai szerviz véleménye is kedvezö volt az autóról, igy már csak a papirok rendezése van hátra (vám, forgalomba helyezés, stb.) s remélhetöleg hamarosan elégedett tulajdonosa leszek ennek a ritkaságnak :)

Sajnos nem sok mindent találtam a tipusról a neten, viszont itt olvastam, hogy valakinek van pdf formátumu részletes leirása az övéröl, megköszönném, ha a forrást, ahonnét letöltötte, megadná. Érdekelne az az amerikai fórum is, amiröl Álomhajós barátunk irt. Egyáltalán, minden link, ahol technikai adatok, tesztek olvashatók a 93-95 közötti Lantrákról. (lehetöleg angolul; a távolkeleti nyelvekben igen kezdö vagyok :)
Ezen a linken található cikket szerintem érdemes átnézni, igaz, már ujabb Lantra modellröl szól:
http://www.eauto.com.au/sharedarticles/Display_Article.asp?Articleid=340123771

No és még egy dolog: téligumi+acélfelni garniturát akarok összeállitani, ehhez szeretnék tanácsot kérni, egyrészt méretben a 175/70 R13 vagy a 185/60 R14 méret jobb-e téliguminak; illetve használtan, bontóból venném a felnit, s néhány bontós telefonszám, ahol ilyen elöfordulhat, nagyon jól jönne.

Elöre is köszi,
Chipolla

SPS Creative Commons License 2002.10.15 0 0 201
Ja, és most vettem észre, hog lecserélték rendszámtábla-tartó kereteket. Hogy mikre ráérnek (az én pénzemen + idömön) ...
Mindegy, úgyis visszarakatom a másikat (amit felraktak még csúnyább is ... ;-) ).

SPS

QRBLI Creative Commons License 2002.10.15 0 0 200
Helló alomhajos!

A szervízzel kapcsolatos dolgot meg tudom szerezni de a másik dolgot a régi lantrához megszerezni hát.....körülnézek.:-)

Előzmény: alomhajos (198)
Big Blaster Creative Commons License 2002.10.15 0 0 199
Hello!

Köszi a részletes beszámolót. Örülök, hogy ilyen nagy megelégedéssel használod az autódat. Én is remélem, hogy 5-6 év múlva amikor az autóm kb. 10 éves lesz, hasonló jókat írhatok majd róla.

Tegnap láttam Miskolcon egy metálzöld Lantra Sedant. Ez már a '96 utáni kivitel volt. Nincs valami sok belőlük a környéken, ha jól emlékszem ez volt a harmadik vagy negyedik egy hónap alatt.

Előzmény: alomhajos (198)
alomhajos Creative Commons License 2002.10.14 0 0 198
Kedves Big Blaster, SPS és más Lantrások!

Itt egy hosszabb kivonat Lantrás tapasztalataimról, csak győzzétek olvasni. :o)

Eredetileg 90-92-es kiadású 626-os Mazdát szerettem volna venni (formára ez a kedvencem), de felfigyeltem ennek a típusnak a gazdag felszereltségére, motorteljesítményére, kellemes formájára és kedvező árára.

Először egy 93-as Lantrát nézettem át szervízben, de amikor a kocsit felemelték és alánéztem, rögtön láttam, hogy felesleges mélyebb vizsgálatnak alávetni, nem igazán viselték gondját. Még aznap délután telefonáltam egy nőnek és megbeszéltünk egy randit a szervízben. :o) Ez már teljesen másképp nézett ki, első tulajdonosa volt az autónak, gyönyörű állapotban volt a belseje, az alja és a motortér is, csupán a csomagtartó belső illesztésénel találtam egy szem rozsdafoltot. Egy-két oldalelem koccanás miatt cserélve volt, de szépen meg lett csinálva és látszott, hogy komolyabb ütés nem érte a kocsit, a nyulványok és kereszttartók nem voltak javítva vagy cserélve. Szerencsére a motor nem volt lemosva, így jól látszott a nyoma, hogy a szelepfedéltömítésnél van egy kis olajszivárgás, de ez nem zavart. Mérettem egy kompressziót is, 12-13 volt minden henger, csupán az utolsónál volt 10-11 körüli, de a szerelőm azt mondta, hogy emiatt ne aggódjak, lehet, hogy az aksi már kisebb erővel pörgette fel az utolsó hengert. A kocsiban 120 ezer Km volt, túl a nagyszervízen, a computer sem mutatott hibát, úgyhogy másnap reggel nyélbe is ütöttük az üzletet.

Az elkövetkező hetekben viszont kijött egy bosszantó hiba, a hűtőventilátor motor belül kontakthibás volt, ezért dugóban kétszer is előfordult, hogy elkezdte forralni a vizet. Ez nem az előző tulaj hibája, mert említette, hogy cseréltek hűtőzárósapkát, mível azt hitték, hogy ez okozta az időnkénti a melegedés. Szerencsére tudtam szerezni egy büfében forró vizet, a kábelt pedig úgy rögzítettem, hogy a kontakthiba ne jöjjön elő, de azért biztos ami biztos, kicseréltettem a venti-mocit. Igaz ugyan, hogy húzos ára volt, mert eredeti alkatrész kellett bele, de nem szeretek játszani a motorhűtéssel, drága mulatság lehet a vége. A jó minőségű utak miatt még egy jobb első szilentet is kellett cserélnem.

Egyéb megoldásra váró kisebb hibák: mindkét oldalsó visszapillantó tükör mechanikája elöregedett, belülről nem igazán lehet beállítani azokat, illetve a jobboldali ablakemelő nehezen emeli fel az ablakot.

Amúgy hál'Istennek semmilyen más baj nincs vele, mentem vele kb.10 ezer Km-t, pöccre indul, jól gyorsul, nagyon kényelmes, a motorja csendes és nagyon rugalmas, ha előznöm kell, pontosan, izgalom nélkül megtehetem, mert bőven van tartalékerő benne.

Maga a kocsi, egy 94-es négyajtós limuzín, 1.6-os, 16 szelepes, 112 lóerős DOHC motorral, van benne riasztó, központi zár, 4 x elektromos ablakemelő, szervókormány, állítható kormány, klíma, négy hangszórós gyári rádiómagnó, motoros antenna, belülről állítható tükrök, amit jelenleg kívülről lehet igazán jól beállítani :o).

Több tank benzinnel kipróbáltam több vezetési stílust, a fogyasztása 100 km-re, klímahasználattal és 1/3-ad város, 2/3-ad országút viszonylatában:
- 7,7 - 7,9 liter 120-as autópálya sebességgel, normál stílusban
- 8,3 - 8,5 liter 140-es autópálya sebességgel, sportosabb stílusban
A régi kocsim (20 éves 1.6-os Nissan) 130-nál fogyasztott 6,2-6,7 litert, de végülis a lóerőt valahol be kell hozni. Az előző tulaj azt mondta, hogy neki városban mindig 9 liter felett kajált a kocsi.
Az olajfogyasztás kb. 1,7 liter / 10 000 Km.

Amúgy én inkább nyugisan szeretek vezetni, a tesztidőszak után beálltam 120-as tempóra, így nemcsak, hogy takarékosabb, de amellett, hogy feszültségmentesebb, kisebb összpontosítást igényel, még csendesebb is - hisz 140-nél azért már jobban hallani a szélzajt.

A legkellemesebb és leghasznosabb extra mégiscsak a klíma. Nemcsak, hogy nyáron a reggeli dugóban nem izzadok le tökig, de ősszel és télen nem kell beszívnom a benzingőzt, hisz belső levegőkeringetéssel pillanatok alatt lepárátlanítja az ablakokat.

Egy amerikai fórumon utánaolvastam mások tapasztalatainak, ott is elégedettek voltak ezzel a típussal, volt aki 300000 km.-t rakott bele és még mindig jó állapotban volt a motorja és még az eredeti fékeket koptatta (ezen azért én is hümmögtem).

Összegezve a tapasztalataimat, egy nagyon kulturált, jól felszerelt, kellemes autó, melynek a kicsivel magasabb fogyasztását ellensúlyozza a motor dinamizmusa és teljesítménye. Röhögjetek ki, de én azt tervezem, hogy még legalább húsz évig nem cserélem le sőt, ha lehet még tovább sem. :o)

Ja és egy javaslat: alvázvédelemtől függetlenül, amikor télen vannak enyhébb, 0 fok feletti időszakok, ajánlatos egy-egy alaposabb alvázmosást csinálni, ugyanis az alvázra száradt sós lerakódás a reggeli párával keveredve bejuthat az alvázvédő mögé is. Az alvázvédő jól véd az utakról felcsapódó sós víz ellen, de nem tud hermetikusan védeni a pára ellen. Ez igaz a garázsra is, mindegy, hogy fűtött vagy fűtetlen garázs, de annak legyen jó a szellőzése.

Kedves Qrbli!

Látom Téged itt valami Hyundai istenként tisztelnek :o), akinek hatalmába van mindent beszerezni, így hát lenne nekem két tiszteletteljes kérésem.
Az egyik, hogy el tudnál-e látni technikai információval ezt a típust illetően (93-as évi gyártósor, 94-es évi üzembeállítás). Olyasmire gondolok, hogy mekkora a benzintank-, hűtőrendszer-, olajtartály térfogata, szelephézag, gyertya típus, termosztát nyitási hőmérséklet, elektromos cuccok teljesítménye stb. Nem szerelési útmutatóra gondolok, hanem a technikai adatok részletes, néhány oldalas összefoglalója mindenféle finomsággal fűszerezve.
A másik pedig, hogy el tudnád-e küldeni azokat a pontos táblázatokat, amelyek bemutatják, hogy különböző kilométerek után milyen alkatrészcseréket kell végrehajtani. Ha jól tudom legalább 200000 km.-ig van ilyen táblázat.
Előre is köszönöm.

Sziasztok,
áh.

SPS Creative Commons License 2002.10.14 0 0 197
Voltam, kicserélték. Összesen 40.000.- Ft volt. Gyorsak voltak (kb. 1 óra), satöbbi. Üdv, SPS
QRBLI Creative Commons License 2002.10.14 0 0 196
SPS!
Szurk,szurk!:-))

BigBlaster!
Már írni akartam hogy holnap reggelre miskolcon lesz az alkatrész de csak most vagyok netközelben.
A doksin meg rajta vagyok nem egyszerü.:-)

Előzmény: SPS (195)
SPS Creative Commons License 2002.10.14 0 0 195
Hahó,

13:00 -ra negyek a Bojtár -ba cserélni a szenzort; lehet szurkolni ... ;-)

Üdv,

SPS

Big Blaster Creative Commons License 2002.10.14 0 0 194
Szevasz Álomhajós!

Légyszi írj még a Lantrádról. A tiéd még a régi dizájnú változat, ha jól tévedek. Milyen felszereltségű az autó, milyen motor van benne? Esetleg képeket is betehetsz, ha tudsz. Minden infó érdekel, de gondolom a többiek is szívesen okosodnak ilyen téren.

Előzmény: alomhajos (191)
Big Blaster Creative Commons License 2002.10.14 0 0 193
Szevasztok skacok!

Úgy néz ki, hogy végre megjöttek a hiányzó alkatrészek. Legalább is már Pesten vannak. Ha minden jól megy holnap mehetek a szervízbe 8-).

QRBLI, a 181-ben volt néhány kérdésem bizonyos doksikkal kapcsolatban. Nem vetted észre, vagy nem tudod rá választ?

Ztoncsi, a hétvégén elég sok alkalmam volt tesztelni az autót. Főleg a PWR üzemmód hatását próbálgattam. Tudományos precizitású összehasonlításokat még mindeg nem végeztem, de érzésre úgy tűnik, hogy előzésekkor, dinamikusan vezetve érdemes használni. Nekem úgy tűnt, hogy ilyenkor magasabb fordulatokon kapcsol a váltó és talán gyorsabban reagál a gázadásra. Viszont ez a hatás csak akkor mutatkozik meg, ha agresszívebb a gázpedál használata is. Amikor finoman, kényelmes tempóban vezetek akkor ugyan olyan fordulaton jár a motor adott sebességen, mint NORM állásban. Neked van ezzel kapcsolatban újabb tapasztalatod?

Elég sokat mentem hegyes vidéken is, úgy vettem észre, hogy itt is jól használható volt a PWR üzemmód, de itt vegyesen használtam a PWR és 2-es fokozatot. A 2-es fokozatot főleg lejtmenetben alkalmaztam a motorfék miatt, de ez sokszor már túl sok is volt. Az esetek nagy részében a PWR állás elég volt az ereszkedésekhez is.
Volt egy baromi meredek és ráadásul pocsék minőségű kis út, ahhol L-ben mentem fel. Főleg azért, mert csak lépésben mertem menni a gödröket, köveket kerülgetve.
Összeségében nagyon jól működött az automata váltó ilyen extrém körülmények között is, de ilyenkor majdnem annyit kell gépészkedni, mint egy kézi váltóval. Én legalább is elég sokat kapcsolgattam, a különböző üzemmódok, fokozatok között, de lehet, hogy csak a rutintalanságom miatt.

ztoncsi Creative Commons License 2002.10.14 0 0 192
Szia PfL

Én most adtam el nemrég a 10 éves Pony-m.
Ezt még 1300-as motorral gyártották, én 2 éves korában vettem, második tulaj voltam.
Rendkívül igénytelen autó, viszont kényelmes, jól gyorsuló és viszonylag jó fogyasztású. Nagyon szerettem. (Azért adtam el, mert nem volt benne Légzsák, ABS, klíma, hátsóablak fűtés).

Amire oda kell figyelni: hátsó kerékjárati dobok rozsdásodnak, első sárvédő szintén, a gyári alvázvédelem ellenére (persze már amikor az lekopik).
Nekem a kipufogódob is kilyukadt 7-8 éves korában, amit bontóbol pótoltam.
A szervizelése szerintem nem drága, főleg ahhoz képest, hogy a kollégáim milyen számokat mondanak más német, francia, stb típusok szervizelése után.

Hali

Előzmény: Project frEe LiFE (186)
alomhajos Creative Commons License 2002.10.14 0 0 191
Kedves PFL!

Egy idős kollégámnak volt Hyundai Pony-ja, újan vette, öt évig használta és ezelőtt három éve adta el. Nagyon-nagyon meg volt vele elégedve, azt mondta, hogy az olajcseréken és szűrőkön kívül még egy ízzót sem kellett benne cserélni, a fogyasztásáról meg regéket mesélt. A nyáron én is nézegettem a Ponykat, de amiket láttam, ott azért voltak rozsdanyomok. Ajánlom, hogy a kerékívek, ajtók, küszöbök alsó részét és alját nézd meg, illetve a csomagtartóban a kárpit alatt nézz körül, hogy nincs-e rozsdára, víz beszivárgásra utaló nyom. A motor beindításakor érdemes megfigyelned, hogy mennyire füstöl, illetve mennyire kékes (azaz olajos) a füst.
Ha alapos akarsz lenni, szánj rá legalább két órát, menj el egy szakszervízbe és csináltass egy állapotfelmérést (ezt neked kell fizetned, kb.3000-5000 Ft) ebből sokminden kiderül.

Végülis a lényeg az, hogy bármilyen kocsit veszel, ne kapkodd el, az összképre figyelj, hiszen egy kocsinak az állapotát legfőképp az eddigi gazdája határozta meg. Ha kifogsz egy szervízkönyves, első vagy második tulajost, akkor azt ne szalazd el.

Amúgy nekem egy 8 éves 1.6-os Hyundai Lantrám van, előző gazdája szépen gondját viselte, én nagyon meg vagyok vele elégedve, de láttam ugyanolyan korú Lantrát amely eléggé le volt strapálva.

Szia,
áh.

Előzmény: Project frEe LiFE (186)
Project frEe LiFE Creative Commons License 2002.10.11 0 0 190
Uraim!

Kimerítő és rendkívül gyors hozzászólásaikat köszönöm, ha túlvagyok a próbautakon mindenképp jelentkezem. Remélem jó választás lesz ez a VAS.

Majd megjáttyuk' ! - mondta a vakond a társának és elindultak az ásó felé... - :)

-pfl-

QRBLI Creative Commons License 2002.10.11 0 0 189
Üdv.pfl

Nem kell félni nem olyan papirkasztni mint a suzu.
Tipushibája nincs, sok taxis még mindig használja 2xxKm-rel a motorban és nincs gond vele.Amivel esetleg gond lehet az a futómű ami pár szilent cserét jelent, persze ez köszönhető a jó magyar utaknak is. Az alk.rész ellátás a ponyhoz elég jó mert a legrégebbi hyundai tipus nálunk.Használt autók között még mindig elég keresett már aki persze egyáltalán ismeri.Vásárlásnál igazábol különleges dolgot nem tudok mondani amire külön kéne figyelned,csak a szokásos dolgok nyekergések,kopogások,futómü,rohadások,volt e törve stb...Ha jó állapotban van a kocsi és az előző gazdája vigyázott rá akkor nem lesz gondod vele.
Sok sikert!

Előzmény: Project frEe LiFE (187)
Big Blaster Creative Commons License 2002.10.11 0 0 188
Hello!

Első kézből nem tudok sok infót mondani, de amit tudok, talán több mint a semmi.

A multkoriban találkoztam egy fazonnal a szervízben, akinek hasonló korú Ponyja volt mint amit te akarsz venni. Kérdeztem, mennyire van megelégedve a járgánnyal, szokott-e komolyabb gond lenni vele. A tulaj nagyon dícsérte, az autóban egy több mint 200 ezret futott Mitsu motor volt, azt mondta, hogy nem kellett még hozzányúlni. Az autó egyben volt, a hátsó kerékjárati ívnél és a hátsó ajtón volt csak némi korrozió.
Az egyik majdnem kollégámnak van egy '95-ös Ponyja. Ő is meg van vele elégedve, jól felszerelt, megbízható autó. A kötelező szervízeken kívül mást nem kellett rajta javítani, igaz, hogy még 50 ezret sem futott.
Egyelőre ennyi, a topictársak majd még felhomályosítanak jól 8-).

Előzmény: Project frEe LiFE (186)
Project frEe LiFE Creative Commons License 2002.10.11 0 0 187
Ja és még 1 fontos kérdés:
Tényleg suzuki féle papírkasztni?

-pfl-

Project frEe LiFE Creative Commons License 2002.10.11 0 0 186
Szerva mindnekinek!

Hmm.. Örülök, hogy létezik ilyen topik. Tehát: A jövő héten szeretnék vásárolni városi autónak 1 91-92es Hyundai Pony-t. Sokan le akartak beszélni, és inkább német francia, autókat ajánlottak. Én viszont a japcsi gépeket szeretem. Kerestem, keresgéltem míg rá nem akadtam erre az öszvérre. Mitsu motor, koreai autó, méltánytalanul olcsón. Hmmm... Nekem tetszik. Ezek az előzmények.
Jöhetnek a kérdések?
Vannak ennek a gépsárkánynak tipushibái? Mennyibe kerülhet a szervízelése? Megbízható? Mire figyeljek a vásárlásnál? Fogyasztás? Alkatrészellátás?
Elöre is köszönöm az infókat.

-pfl-

Különben szerintem kicsit elfogult vagyok, de a sok lebeszélés ellenére is ebbe a gépbe fogok beruházni. :)

Big Blaster Creative Commons License 2002.10.10 0 0 185
Hello Toncsi,

Nekem az ajtókon lévő dísz csíkra van írva a COOL 2000 felirat, pedig ez pláne nem 2000-es modell 8-)).

Szerintem a gyári alvázvédelem ilyen idős korban (4-5 éves) még nagyon jó állapotban van, ezért én teljes alvázvédelemre nem gondoltam, csak ahhol esetleg sérült, ott javíttatom ki.

A ködlámpákat még valóban nem kérdeztem bontóban, először szeretném rendberakni a kocsin a fontosabb dolgokat és majd utána foglalkozok az extrákkal, ha marad rá lóvé.
Egyébként a kapcsoló megvan a műszerfalon.


Előzmény: ztoncsi (184)
ztoncsi Creative Commons License 2002.10.10 0 0 184
Helló Béla.

Az enyém oldalán van egy 2000 Edition embléma, (ami nem igaz, mert 1998 decemberi kiadású).

A fogyasztás Nyáron klímával a 12 litert is eléri, klíma nélkül országúton volt nekem egy valamivel 8 liter feletti fogyasztási periódusom.
Amikor megvettem a verdát rögtön cseréltem légszűrőt.
Olajat és olajszűrőt is cseréltem.

A hét végén lehet, hogy ledzsuvázom a kocsi allját és ha szükséges, akkor lerozsdaoldózom.
Még a tél előtt kéne valami alvázvédelmet is csinálni.
Az első ködlámpák ügyében próbáltad-e már a bontóban? Gyanítom, hogy egyforma az Accent első ködlámpájával, bár az Accentét még nem szedtem ki.

(Van ködlámpakapcsolód a műszerfalon?)

Hali

Előzmény: Big Blaster (183)
Big Blaster Creative Commons License 2002.10.10 0 0 183
Hello Toncsi,

Ezek szerint neked már az újabb verzió van. Valszeg kisebb-nagyobb belső eltérések is lehetnek az autóink között. Élőben én nem is láttam olyat, mint ami neked van. Az enyémben gyárilag nincs ködlámpa, mert láttam az eredeti felszereltség listát és abban sem volt benne. Egyébként ez a változat a Hyundai 30 éves jubileuma alkalmából kiadott Cool 2000 fantázianevű kiadás volt.

Jó, hogy említed a hátsó kerékjárati elemek rozsdásodását. A hétvégén fogok találkozni egy fényezővel akivel ki szeretném javíttatni a fényezés kisebb sérüléseit és megcsináltatni az üregvédelmet a küszöbökben és esetleg az ajtókban. Így külön felhívom a figyelmét, hogy a hátsó sárvédő környékét jól nézze meg és valami pótlólagos alvázvédelmet csináljon azon a területen. Állítólag piszok jól és nagyon olcsón dolgozik a mester. Tudom, hogy ez a két dolog nem igazán jár együtt, de a fateromék 10 éves Vectráját most csinálta meg és állítólag nagyon szép lett. Azon a kocsin itt-ott foltozgatni is kellett, de összesen 14 eFt-ot kért a munkáért. Persze nem volt teljes festés csak javítás.

Még régebben kérdeztél a fogyasztásról. 1300 kilométer után, kb. fele-fele város és országút üzemben olyan 9,5 literre jött ki az átlag, de lehet, hogy közelebb lesz a 10-hez. Ez kb. reálisnak tűnik, ugye?
Habár reménykedek benne, hogy hosszabb távon valamennyire csökkenni fog a fogyi az új gyertyákkal, légszűrővel, olajjal.

Előzmény: ztoncsi (182)
ztoncsi Creative Commons License 2002.10.10 0 0 182
Helló Big.

Tegnap a Mázsa téri Hyundai szervízben láttam egy piros 2.0-ás Lantra Wagont.
Annak sem volt első ködlámpája! (Nem tudom, hogy gyárilag már így volt-e).
Megnéztem a verda elejét, hát nem olyan mint az enyém, mert még a régi dizájn szerinti. Ennél a motorháztető és a lökhárító között csak egy vékony légrés van, az enyémen pedig van egy 3-3 "rolószerű" osztott levegőbelépő elem.

Beszéltem ott egy szervizessel, kérdeztem van-e ezeknek az autóknak valami jellegzetes típushibája.
Azt mondta, hogy talán egyedüli az, hogy a hátsó kerékjárati elemek elkezdenek rozsdásodni egy idő után.

Hali

Előzmény: Big Blaster (181)
Big Blaster Creative Commons License 2002.10.09 0 0 181
Hello QRBLI!

Előre is köszi az értesítést, habár sajnos ettől nem lesz hamarabb meg a cucc 8-(, de legalább nem kell minden nap telefonálgatnom a szervízbe.
Max. mennyi időn belül érkeznek meg az alkatrészek? Most hétfőn volt második hete, hogy megrendelték őket.

Más. Megnéztem, hogy az első ködlámpához menő kábelek megvannak-e. Úgy néz ki, hogy igen. Abból a kábelkötegből, ami a kürthöz is megy, leágazik baloldalt egy rövidebb kábel aminek a végén van egy csatlakozó. A kürt mellett pedig fel van tekerve egy hosszabb kábel, aminek a végén szintén fityeg egy csatlakozó. Ennek a hossza kitekerve biztos van annyi, hogy elérjen a jobboldali ködlámpához. Ami viszont gond, hogy megnézve a motortérben lévő biztosíték és relé táblát, úgy láttam, hogy a ködlámpa biztosíték és (talán) relé foglalatában nincsenek benne az érintkezők. Ezek szerint nem lenne elég ha megvenném a pilácsokat és beraknám a biztosítékot. Utána nézek, hátha ott vannak a dobozban a csatlakozók, csak nincsenek bedugva a foglalatokba.

Szerinted lehet szerezni a Lantrához villamos kapcsolási rajzot? Te esetleg tudsz?
Olyan doksi létezik amiben konkrétan le van írva, hogy melyik biztosíték mihez tartozik? Én nem tudtam minden esetben megállapítani, mert vagy nem tudom kitalálni, hogy az adott rövidítés mit jelent, vagy nem egyértelmű számomra (pl. TAIL1, TAIL2) a felirat.

Előzmény: QRBLI (177)
ztoncsi Creative Commons License 2002.10.09 0 0 180
Mivel ez olyan rövid ideig tartó munka, meg kell beszélni az aktuális főnökkel, hogy szeretnéd megvárni a cserét és végignézni a munkát.
Elvileg nem szabad beengedni senkit a műhelybe (idegent), de ezt nem kell olyan szigorúan venni.
A kivett alkatrészt okvetlenül kérd el, mert talán lehet még használni.
(A 2-es és 3-as elektromos csatlakozók között 6-8 ohm ellenállásnak kell lennie! Akkor, ha nincs, vagy végtelen nagy, akkor hibás a szenzor.)

Hali

Előzmény: SPS (179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!