Én biztos, hogy nem fogom kicserélni, maximum a szerelöim. Ök az összes eddigi kocsimat szervízelték, és én sajnos nem bízom a márkaszervízekben (hallomás és tapasztalat is) - nincs kedvem otthagyni a kocsimat fél napra. Ha ennyi az egész, akkor odamegyek, kicserélik (én elkérem a rossz alkatrészt), ellenörzés, szervízkönyv+pecsét, fizetek, szevasz. Szerintetek meg tudom ezt velük beszélni ?
A szenzor úgy néz ki, hogy van egy kb. 2cm átmérőjű 3-4 cm hosszú hengeres része. (ez mágneses végű és benyúlik a motor lendkerékéhez. Ott, ahol a fogaskerékrész van, amibe az indítómotor fogaskereke csatlakozik.)
Ebből a hengeres részből kijön egy 15-20 cm hosszú kábel, aminek a végén van egy 3-as, vagy 4-es elektromos csatlakozó (típustól függő).
Felnyitod a motorháztetőt.
Elvileg az akksi + kábelét le kell venni, de én nem húztam le.
Szét kell húzni a szenzor elektromos csatlakozóját (itt van egy szétcsúszás ellen védő biztosító drót, azt fel kell húzni, hogy szétjöjjön a két fél.)
Egy hosszúszárú dugóskulccsal (ha jól emlékszem 10-es kulcs kell hozzá) ki kell csavarni a szenzort rögzítő 1 db. csavart, ezután az érzékelő kihúzható a helyéről. Van rajta egy gumigyűrű, amit az új szenzoron is megtalálsz, ez az olajszivárgást hivatott megakadályozni.
Beszerelés a kiszereléssel fordított sorrendben.
Amikor a szervízben megállapították, hogy ez az alkatrész hibás, utána "kiütötték-e" a számítógépböl?, mert ellenkező esetben lehet, hogy nem fog működni az új. Bár, ha saját lábon jött el a kocsi, akkor nem lehetett másképp.
Ha bizonytalan vagy a dologban inkább bízd a szervízre a beszerelést!
Azt nem tudom megmondani hogy mikor jön de azt igen hogy még valóban nincs itt az alkatrész.:-(
Ha itt lesz akkor jelzek.:-)
SPS!
Sajnos az ára tényleg 28k+á:-( és hagyd hogy márkaszervízben csinálják az autót mert ha akármi hibája lenne a szenzornak vagy megint bexarna rövid időn belül akkor gariba cserélik, de ha sufnituningba rakják bele akkor hiába gyári hibás a szenzor nem fogják gariba cserélni.Amúgy csak kicserélik majd a hibakódot kitörlik oszt annyi.:-)
viszont mekkora dolog ezt a szenzort kicserélni ? Kell valamit ezen kívül még csinálni (computert programozni, stb.) hogy müködjön, vagy csak ki/be ? Megmondom öszintén, hogy nincs kedvem otthagyni a kocsit, inkább elhoznám az alkatrészt (igaz, így nincs rá garancia ...).
QRBLI, ha ilyen jó rálátásod van az alkatrész beszerzésre azt nem tudod megmondani, hogy az én műanyag dobom meg a sárvédő gumik mikor várhatóak? Már nagyon jó lenne ha fel tudnám szereltetni a cuccokat, mert egyre többször kell vizes úton közlekedni.
B+ felhívtam öket, aholis azt mondták, hogy ma jött meg az alkatrész; ráadásul nem huszonvalahány-ezer, hanem 33valamennyi az ára. Mikor jeleztem, hogy nem ennyit mondtak elötte, akkor kb. annyi volt a válasz, hogy ez van. Nem nevezném vásárlóbarát hozzáállásnak ... SPS
Sajnos azt nem tudom hogy a Bojtár utcai szervíz hogyan intézi de az biztos hogy az alkatrész az meg van csak rajtuk múlik mikor táblázzák be a cserét.:-(
"A CKP szenzorod hány érintkezős?" Aha ;-) ...
Egyébként nem volt leszedve (amúgy se' tudnám); computerrel volt kianalizálva ám ! ;-)
"Saját magad szereled be, vagy szerelővel csináltatod?"
A szerelömmel elvisszük majd a Bojtár u.-ba, ott berakják és egyböl le is ellenörizzük. Ha minden igaz (ejj-hajj QRBLI, még ma sem szóltak ...).
A CKP szenzorod hány érintkezős? (Az elektromos csatlakozó lehet 3, illetve 4 érintkezős, illetve sarus).
Amikor az én Lantrámon ment tönkre, akkor az volt a helyzet, hogy nagyon nehezen indult be a motor, de azután már semmi probléma nem volt vele.
Saját magad szereled be, vagy szerelővel csináltatod?
Nekem a ködlámpák (helyei) a lökhárító folytatásakén kialakított spoilerben vannak, az ovális levegő beömlő nyílások mellett. Abban igazad van, hogy a spoiler alatt nem sok minden fér el, mert így is elég alacsony az eleje az autónak.
Ez elapján úgy gondolom, hogy csak valami takaró lemez lehet ott, ami végig húzódik a lökhárító majdnem teljes szélességében.
Ne töküljünk ezen ennyit, ha megyek a szervízbe, megkérem, hogy nézzék meg a képes alkatrész katalógusban, hogy mi hiányzik onnan.
Az interneten a használtautó kereskedőknél amit látni Lantráknál (1,6 és 1,8-as Wagonok) nem olyan a kocsi eleje, mint a 2-literesnek.
(Persze lehet az is, hogy azok korábbi évjáratok, és közben volt egy váltás a tervezésnél).
Neked az első ködlámpák hová vannak felerősítve?
Az én Lantrámon már a ködlámpák alatt nem férne el spoiler, mert akkor minden buckánál leérne az úttestre.
Megpróbálom megkeresni az enyém elölnézeti fényképét, (ammak idején fent volt a neten és eltettem a képeket)ott fogod talán látni az elejét a verdának.
Az a műanyag burkolat nekem is megvan a motor alatt. A kerekek előtt nekem jelenleg nincs semmi, mert az egyik oldalról teljesen hiányzik a dob, a másik oldali meg hiányos.
Amire én gondolok az közvetlenül a színre fújt lökhárítóra lehet felerősítve, mivel a lökhárító anyagából vannak kiképezve a szemek. Ha jól emlékszem öt darab, de lehet, hogy csak három.
Persze, elméletben én is tudom, de a gyakorlat az egy más dolog. Én még nem régóta vezetek automata váltós autót, így nem ismerem minden csínján-bínját, sok dolog nem megy még rutinból, pláne nem olyankor, amikor hírtelen kell reagálni. Ilyen esetekből lehet szerintem a leg többet tanulni, valszeg legközelebb ezt a hibát már nem követem el.
Írtad, hogy
Minden esetre jó lecke volt, ha előtte kikapcsolom az OD-t, akkor nem történik ilyen.
Írtam az 53. hozzászólásomban, hogy
OD off állásban a kocsi magasabb fordulatszámon kapcsol (azaz tovább húzza a kocsit), valamint a negyedik fokozatra nem kapcsol fel. Ha pedig negyedik fokozatban van, akkor visszakapcsol. Ez utóbbit szoktam kihasználni előzéskot, amikor nincs "kedvem" kickdown-ra
Az autóval szemben állva nem látszik, egy színűre van fújva a kocsival a lökhárító, alatta lobb és bal oldalon a ködlámpa, közöttük egy hosszú ovális nyílás, vizszintesen kettéosztva, függőleges osztásokkal.
Fentről benézve a motortérbe, a kocsi alján van egy fekete spoiler, ami benyúlik a hűtő vonaláig, két konzol tartja, ami a motor alól nyúlik előre.
Kézzel megtapogatva, műanyag érzetű.
Az első kerekek előtt is érezni, hogy van alja az autónak.
Az első lökhárítóról van szó. Neked, hogy néz ki a spoiler? Ez is színrefújt, vagy fekete gumi szerű? Csak esztétikai okból van felszerelve vagy van valami más szerepe is?
Nincs mit.
Tegnap prezentáltam egy Miskolc-Debrecen-Miskolc utat. Nem száguldoztam, mert elég nagy volt a forgalom és sok helyen kritikán aluli az út minőség, de 100-120 körül általában lehetett menni.
Volt egy meleg helyzetem, ami a tapasztalatlanságom miatt alakult ki. Elkezdtem egy több kocsiból álló boly előzését. Amikor a legelől haladó Lada mögé értem, felbukkant szemben egy autó. Hírtelen nem tudtam, hogy folytassam-e az előzést vagy soroljak be a Lada mögé. Végül úgy döntöttem, hogy elmegyek a Lada mellett is, de miközben tétováztam felengedtem egy kicsit a gázpedált és ez elég volt ahhoz, hogy az automata felváltson. A fordulatszám leesett, így jócskán csökkent a teljesítmény is, ami azt eredményezte, hogy megtorpant az autó. Elég szar érzés volt, de végül nem lett semmi gond, simán befértem a Lada elé. Minden esetre jó lecke volt, ha előtte kikapcsolom az OD-t, akkor nem történik ilyen.
Elöl nekem van a lökhárító alatt egy spoiler, hátul pedig vonóhorog. A vonóhorog felszerelésnél levettek két zártszelvényből készült konzolt, amit vissza is adtak nekem.
Elküldtem a doksit, ha nem érkezett meg szólj rám, ha túl nagy a mérete darabolva küldöm.
Tegnap elvittem a 75 ezres szervízre az autót. Kicserélték az olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt meg a gyertyákat. Sajnos az üzemanyag szűrőt elfelejtettem megnézetni, de még úgy is megyek hozzájuk a közeljövőben.
Itt, a miskolci Hyundai szervízben szerintem elég korrektek voltak. Bent lehettem a műhelyben és megnézhettem, mit és miért csinálnak, ha kérdeztem készségesen válaszoltak. Az apróbb dolgokat fel sem számolták (bilincs csere, ablakmosó tartály feltöltése, hűtőfolyadék ellenőrzése, feltöltése, segédanyagok, stb.). Kb. 22 eFt-ot fizettem eddig.
Ami negatívum, hogy az alkatrészekre elég sokat kell várni, de ez nem a szervíz hibája. Remélem a jövő héten megjönnek a hiányzó dolgok és akkor teljesen kész lesz az autó. A műanyag dobok, sárgumik kb. 25 eFt-ba fognak kerülni, így számításom szerint összesen egy ötvenesből megúszom a szervízt. Remélem utána egy évig csak a benzint kell öntenem az autóba.
Amikor megnéztem az autó alját, észre vettem, hogy a műanyag lökhárító teljes hosszában rögzítő szemek vannak alul, kérdeztem a szerelőt, hogy szerinte hiányzik-e onnét valami, de nem tudta megmondani. Neked van a lökhárító alatt valami? Spoilerre vagy takarólemezre tudok gondolni.
Nos, kipróbáltam a riasztót. Ha belülről kézzel nyitottam az ajtót, vagy a csomagtér ajtót, akkor megszólalt. Ezek szerint tényleg működik a riasztó. Az mindenesetre pozitívum, hogy ha kulcsal nyitom az ajtókat, akkor nem riaszt be, mint egy "átlagos" riasztó.
A távirányítóban kutya közönséges 3 V-os gombelem van. Pontos típust most nem tudok, de elterjedt fajta.
Találtam a neten egy pdf prosit a Hyundai motorokról. Azért örültem meg neki, mert eddig sehol máshol nem találtam a kétezres Beta motorról teljesítmény és nyomaték görbéket. Mivel ez a motor hajtja a mi autónkat is, ezért kíváncsi voltam, hogy mit tud a moci.
Ha gondolod, el tudom küldeni e-mailben, de csak pénteken.
Előljáróban leírok néhány érdekességet. A motor 1500-as fordulaton 150 Nm nyomatékot ad le és a nyomaték 90%-a, ami kb. 164 Nm, már 2000-es fordulattól rendelkezésre áll. Gondolom ez is közrejátszik abban, hogy nem kell szétpörgetni a motort, hogy rendesen húzzon. Nagyon bírom azt a tulajdonságát, hogy városban, kényelmes tempóban vezetve szinte alig megy a fordulat 2000 fölé, tisztára mint egy dízel motor 8-).
Nem akarok Daewoo vs. Hyundai vitát szítani, de vitathatatlan tény, hogy motorok terén egyértelmű a Hyundai elsősége. A motor palettájuk nagyon széles. A 800 ccm-es fűnyíró motortól kezdve a több mint 5 literes V8-asig sok mindent gyártanak és vannak egész jó dízeljeik is.
Utólag nekem is eszembe jutott ez a módszer, ha haza megyek kipróbálom. Ilyen módon, valszeg le lehet tesztelni, hogy a csomagtér ajtó nyitásra riaszt-e?
A távirányítót én javítottam meg, S.K.
Az un. felületi hullámszűrő volt rossz benne. Tudod, van némi affinitásom az elektronika iránt, meg olyan helyen dolgozom, ahhol vannak műszerek, amikkel lehet méregetni. Egy katalógusban találtam hasonló alkatrészt, aztán rákerestem a magyar neten és szerencsére egy cégnek volt ilyen típus. Megrendeltem tőlük és másnap meg is jött. Az alkatrész kb. 700 Ft volt, a postaköltség kb. ugyan ennyi. Így 1500 Ft-ból megúsztam a javítást. Mondhatni, hogy spóroltam 30 eFt-ot, mivel így nem kellett újat vennem.
Az én kocsim (amcsi Galant) gyári riasztója hasonló. Nekem az első két "kilincs" ki lett kapva és hátsók lettek a helyére rakva (esztétikusabb, mint a dugó).
Ha lenyomom a belső ajtózáró gombot és 2 mp-en belül becsukom a gombot (és nincs a gyujtáskapcsolóban a kulcs), akkor bezáródik az ajtó és el kezd világítani a Security felirat a műszerfalon. Ha ilyenkor távrángatóval nyitok (nem saját, és a kp zárat vezérli), akkor beriaszt a gyári riasztó. Ugyanez a helyzet, ha bent ülök és kivett kulccsal zárom bentről az ajtót.
Beriasztott állapotban, ha saját kulcsával nyitod, nem szólal meg a riasztó. (Így működik nálam is, de valahol ezt is olvastam).
Még nem próbáltam, hogy mozgásra is beindul-e?
Azt kéne kipróbálni, hogy beülsz az autóba, beriasztod az autót, majd kis várakozás után belülről kinyitod az ajtót! Az első és hátsó ajtó lehet, hogy másképp reagál, mivel az első ajtók belső zárása "LOCK" a hátsókat is lezárja, de fordítva nem!
Végül is mit javítottak a távirányítón? (és mibe került).
Hali
U.I. az ACCENT-nél (nem gyári riasztós) a távirányítóján csak egy gomb van, ha folyamatosan nyomom kb.: 2-3 másodperc múlva elkezd "szirénázni" az autó, így lehet segítséget is hívni, ha bajban vagy!
Sikerült megcsinálnom a távirányítót 8-D. Tudtam hozzá venni alkatrészt és szerencsére csak ennyi baja volt. Ezek szerint az autóban benne van az ehhez tartozó elektronika. Baromira örültem amikor meghallottam a zárak kattanását miután megnyomtam a nyitó gombot.
Jó pofa amikor nyekken egyet a sziréna, amikor becsukom az ajtót. Aranyosabb mint az unalomig ismert pity-pity hang. Én az ilyen apróságokat is tudom értékelni.
A riasztóval kapcsolatban lenne néhány kérdésem. Milyen behatásokra kellene riasztania? Neked, hogy működik? Próbáltam azt, hogy élesítés után kulccsal kinyitottam az ajtót, de erre nem indult be. Kulccsal kinyitottam a csomagtérajtót, de erre sem jelzett. Megmozgattam az autót, de nem történt semmi.
Aztán azt csináltam, hogy kinyitottam a motortértetőt, benyomtam kézzel a nyitást érzékelő gombot. A távirányítóval becsuktam az autót, majd elengedtem a gombot, mint ha kinyitották volna a motortér tetőt. Ekkor megszólalt a riasztó. Csak ezt az egy dolgot tudná érzékelni, vagy olyan okos, hogy ha a saját kulcsal nyitom az ajtókat akkor nem riaszt? Mozgásérzékelő nincs benne?
Szóval, a riasztóval kapcsolatban megoszthatnád a tapasztalataidat.
Úgy emlékszem, hogy a használati utasításban van valami olyan szöveg, hogy aktív védelmet nyújt.
Vannak passzív rozsdaoldók is pl.: Ferropassit.
Annál bekened, kifehéredik (átalakítja a vasoxidot, ha jól emlékeszem vasszulfáttá?) és kész. Utána lehet rá festeni, alvázvédőszert kenni, vagy fújni.
Immobilisert csak úgy lehetne kipróbálni, hogy másoltatni egy olyan kulcsot, aminek nincs a fej részében az elekrtonika.
Ennek elvileg nem szabadna beindítani az autót.
(Csak pörgetné az inditómotort).
A múltkor kérdezted, hogy a Skála-Metrónál láthattad-e a kocsim: nem én parkoltam ott!