Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
Mivel a poént azt nem fogom előre lelőni ezért csak egy kis szeletet mutatok a déli forgalomból. Már csak néhány picike módosítás aztán kész is van. Van benne 3 kiszolgáló és aki megszeretné futtatni saját mozdonyát, szerelvényét természetesen van rá lehetőség mert tettem bele úgynevezett Kívánság vonatot is. Jó sok vonatot sikerült összehozni. :-)))
A bp-i különítmény elég vegyesen érkezik, egyesével konzultálj.
Péntek - Szombaton 10.00-17.30-ig vagyunk, vasárnap 16.00-ig, utána bontás. A forgalomban adott napon résztvevőknek nyitás előtt 2 órával eligazítás, ismerkedés a pályával és a menetrenddel, 9.00 tól üzemkezdet, első vonat (és a játék) indulása, hogy mindenki felpöröghessen a 10 00-ás kapunyitásra.
Helyszín :
Győr: Petőfi Sándor Művelődési Ház (Ha győritől kérdezed, merre van: PSVMK)
9022, Árpád u 44, Vasutállomástól 5 min. gyalog, a belváros szélén.
Arról érdeklődnék, hogy ki(k) jönnek Pénteken Győrbe a modell kiállításra Budapestről? Esetleg mehetnénk eggyütt a vonaton (Derif?, Bahndie?). Ja és az illetékesektől kérdezném, hogy mikortól lesznek nyitva a kapuk és egészen pontosan, hol lesz a helyszin? Előre is köszike. T88.
hát volt egy-két nagyon durva modul.... volt egy Bakony utóérzésű, kis patak híddal, majd sziklák között tovább.... meg az a több méter hosszú sziklába vájt alagút.. na az kemény...
akkor kicsit konkrétabban is, milyen járműveket vinnénk:
sajnos, most vonattal megyünk, így a nagy piros táska nem tud elkísérni (cipelje az öreganyám.. ilyenkor gondolkozok el rajta, hogy basszus, N-ezni kéne mégiscsak:D:D:D)
Nos akkor, amit én és Kristóf viszünk:
Mozdony: ÖBB 2043 015-3 Freddel ÖBB 2016-901-7, fred M61-019, fred M62-194, fred
Hát, igen... Eléggé torzítva látható a kép, mivel egy picit zoom-olva lett, de alapvetően lehetnének nagyobbak is (így utólag nézve) az ívek... d:-S De az állomás közepén lévő 5 vágányos ívmodulnál még a legkisebb ív sugara is nagyobb, mint 1 m.
Viszont a kezdőponti váltókörzetemben az íves váltók a PIKO A-Gleis R3-as típusai, amikhez illeszkedik a két ív is. Amúgy, igazából ezekkel úgy voltam, hogy mivel már úgy is alagútban fog ott futni a pálya, így senkinek (főleg nekem nem) nem fogja szúrni a szemét az esetleg jobban megtörő hosszú kocsis vonatok látványa...
Jelenleg (egyetlen kivételtől eltekintve) nincs leejtő az asztalon. Kihasználva a MSZ modulok méretei adta lehetőségeket, alakítottam ki a domborzatot úgy, hogy az állomás előtti majdani utcaszint végig a vágányok alá esik, mintha egy töltésen lenne az állomás (lásd: Szeged). Ám az állomás elejénél megemelem a domborzatot, 20-30 cm-es szintkülönbséget létrehozva, így ott egy kis domboldalban, alagúton keresztül fut tovább a pálya, miközben annak magasságában nem következik be változás. A kivétel egy valamikori kis rakodó csonka, melynek igen nagy az esése. Gurítódombra nem vihető járgányokkal nem érdemes rajta próbálkozni... A múltkor a Dezsőm is "megfeneklett" rajta, amikor jobb híján oda akartam félre tenni. dX-D De ezen még amúgy szerintem lesz változtatás...
A nyíltvonali részeknél már valós témákat szeretnék lemodellezni a FREMO-nak megfelelően, így ott ha nem is teljesen pontosan, de közelítőleg a valós ívek és leejtés viszonyok lesznek a mérvadóak...
Ha tényleg van rá igény, akkor a későbbiekben, majd rakok még fel képeket, rajzokat és leírásokat az asztalomról... Most azonban elég sok dolgom van, de igyekszem... d;-)