Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ztoncsi Creative Commons License 2002.09.26 0 0 119
QRBLI, ha mindent tudsz, akkor a távirányítóval kapcsolatban jót mondtak-e nekem?
Mármint azt, hogy kb. 30.000-Ft az ára (ezt is meg kell rendelni) és tanítható a lelkem, azaz a régi távirányítóval betanítható?
Amúgy ez utóbbi hogyan történik?

Hali

Előzmény: QRBLI (117)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.26 0 0 118
Hello QRBLI!

Nem tudnád kideríteni, hogy a hátsó ködlámpába külön, csak a foncsort meg a foglalatot esetleg a gumi tömítést meg lehet-e rendelni? Nekem Miskolcon azt mondták, hogy csak egyben van, úgy meg 10 eFt körül lenne egy lámpa. Ha van rá mód, jó lenne olcsóbban megúszni.

Az autómban gyári riasztó van, úgy néz ki, hogy a távkapcsoló rossz. Vajon be lehet-e szerezni ilyen távkapcsolót, ha igen mennyibe kerülhet?

Előzmény: QRBLI (117)
QRBLI Creative Commons License 2002.09.26 0 0 117
QRBLI mindent tud!:-PPPP

Háj evribádi!
Nos az alkatrész a Belgáktól jön ott van az európai elosztó.Vtszont sajnos a vám + alkatrészek átnézése, polcrarakása stb...+ a Hyundai nagykerben a Soroksárin kedden jelentkezett a megrendelés a Bojtár u.-ból u.h.kb.csak a jövőhét vége körül érkezik az alkatrész.:-(

Előzmény: SPS (113)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.25 0 0 116
Persze, hogy vannak kopó alkatrészek az automatában is. Viszont tudomásom szerint az a része, ami a hagyományos váltóknál a kuplung, nem egymáshoz dörzsölődő tárcsákkal van megoldva, hanem a turbinák között áramló olaj viszi át a nyomatékot. Lehet, hogy pontosan nem így működik, de ez a lényege.

Szalagok vagy lánc a fokozat nélküli automatákban van, de a mi autónk nem ilyen.

Egyébként van néhány topik, ami az automata váltókkal foglalkozik, írd be a cím szerinti kereső mezőbe az automata szót, és megtalálod őket. Én is azokból okosodtam egy kicsit.

Előzmény: ztoncsi (110)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.25 0 0 115
Az igazat megvallva én sem vettem észre a különbséget a két állás között, habár én nem használom rég óta az autót. Különböző szituációkban megbróbálom majd megfigyelni az autó viselkedését mindkét állásban.

Én az OD Off-ot szinte csak akkor használom, ha gyorsan akarok indulni vagy előzéskor. Baromira élvezem, hogy egy gombnyomásra teljesen megváltozik az autó viselkedése, ha akarom akkor kényelmesen, halkan duruzsoló motorral korzózok, aztán egy gombnyomás ée elszabadulnak a lóerők 8-D.

Előzmény: ztoncsi (108)
SPS Creative Commons License 2002.09.25 0 0 114
Az elözö majdnem a 114-es hozzászólás lett, de (remélem) ez az ! Hajrá 1.6 16v (114 Le) ;-) SPS
SPS Creative Commons License 2002.09.25 0 0 113
Hahó ztoncsi,

Szerintem a Bojtár u. 33. -ban lévö szevíz a Tarjánhoz tartozik; a Hyundai honlapon is ez van odaírva. Amúgy most várás van (alkatrészre), amit külföldröl hoznak persze - hogy honnan, nem tudom. Talán QRBLI tudja ... ;-)

Üdv,

SPS

Előzmény: ztoncsi (111)
Fabrik Creative Commons License 2002.09.25 0 0 112
Húú, itt most nem tudom, Blaster melyik hozzászólására utalsz, de biztos vagyok benne, hogy van kopó alkatrész. Minden mechanikus eszközben van kopó alkatrész...

Minden gyár automata váltója kicsit más. A Hyundai/Mitsubishi leginkább a bolygóműves váltót alkalmazta és itt nem tudok szalagokról, arról viszont igen, hogy az általad is jól felvázolt helyzetben akár egyetlen alkalommal is tönkremehet a váltó. Ezért is nem lehet R-be illetve R-ből váltani a kioldó nélkül...

Előzmény: ztoncsi (110)
ztoncsi Creative Commons License 2002.09.25 0 0 111
Mi van SPS.

Mit mondtak a Bojtár utcában.

Az ottani szervíz a Hyundai Tarjánhoz tartozik?

Az ottani raktáros csóka mondta nekem, hogy mo.-on egy Hyundai központi raktár van, ha ott nincs a keresett alkatrész, akkor azt meg kell rendelni a konszignációs raktárból, ami valahol a benelux országokban van.

Hali

Előzmény: SPS (85)
ztoncsi Creative Commons License 2002.09.25 0 0 110
T.Fabrik.

Szerinted van-e kopó alkatrész az automata váltóban, vagy tényleg úgy működik ahogy a Big Blaster írja.

Valahol már régebben olvastam egy újságban, hogy valami szalagok is vannak az automata váltóban és ezek elszakadhatnak, ha pl. előre guruló autónál "R"-be teszik a váltót, vagy fordítva, vagy "P" állásba.
Hali

Előzmény: Fabrik (109)
Fabrik Creative Commons License 2002.09.25 0 0 109
Jajj. Ez is félreérthető volt (úgy látszik ez egy ilyen hét).

A D-N-D csak arra volt javaslat, hogy így észreveszed, hogy van motorfék, arra nem jó, hogy ezzel fékezz. A motorfék megvan enélkül is, ez csak arra jó hogy érzékeld, tehát ne alkalmazd!
Egyébként én is az OD offot használom ilyenkor.

A felpörgetés-sebességbe vágás-csikorgás pedig saját autóval volt (eladás előtt), de mint kiderült évente 1 ilyen nem eszi meg a váltót, túl van az biztosítva.

Előzmény: ztoncsi (108)
ztoncsi Creative Commons License 2002.09.25 0 0 108
Megmondom őszintén, hogy én a PWR és NORM állás között lényeges eltérést nem tapasztalok.
Ez lehet azért, mert a 140 paci az 140 paci.
Valószínű, hogy az 1600-as, vagy 1800-as motornál a kisebb motorteljesítmény miatt már érezhetőbb a különbség.

Motorfékre visszatérve: én, ha "motorfékezni" akarok, akkor az "OD"-t off állásba kattintom, így nem mindig kell a fékre lépnem.

Fabrik javaslata, hogy "D"-ből "N"be, majd vissza "D"-be és akkor "visszajön" a motorfék, a váltó élettartamára hogyan hat ki? (nem károsítja?)

A Fabrik féle kerékkipörgetésre vonatkozóan nekem az a véleményem, hogy biztos nem a saját autójával csinálta,hanem céges autóval.

Aki félti a saját autóját, és nincs pénze arra, hogy gyakran javíttassa, az nem csinál ilyen indulást.
Céges autót vezetők szoktak ilyen dolgokról beszámolni, de azok nem a saját pénztárcájukból szervizelik az autót.
Egy-egy ilyen indítás a gumit is baromira koptatja.

Hali

Előzmény: Big Blaster (107)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.24 0 0 107
Ztoncsi, köszi az infót a bontóval kapcsolatban.

Én 76 ezer km-el vettem az autót (legalább is remélem).

Ezek szerint neked is az a magyar nyelvű füzetke van meg, mint nekem. Szóval, nem kell fáradnod a fénymásolással. Azért köszi a felajánlást.

Szvsz, D állásban azért nincs érezhető motorfék, amiért hagyományos váltónál sincs túl sok 5. fokozatban. Én úgy vettem észre, hogy amint lehet felvált a váltó a legmagasabb fokozatba és magától nem vált vissza, csak pl. padlógáznál vagy ha kinyomod az OD-t. A 2 vagy L fokozatban nem vált fel, csak max. a 2. fokozatig, ezért van számottevő motorfék hatás.

A fogyasztással kb. az a helyzet mint ha hagyományos váltóval, pl. 3-ban pörgetve a motort, küzdöd le az emelkedőket. Biztos nagyobb lesz a fogyasztás, de valamiből elő kell termelni az energiát, ami felvisz a hegy tetejére.

A 2 vagy L fokozatnak az az értelme, hogy ne váltson feljebb az automata egy bizonyos fokozatnál.
Képzeld el azt a szitut, hogy elindulsz a jó öreg Vartyogóval a hegyre. Egy darabig bírja a motor 4-ben, de egy idő után annyira leesik a fordulat, hogy vissza kell rakni 3-ba. Megint elkezd húzni a motor, nyomod neki és amikor kellő képen felpörgött visszarakod 4-be. Megint leesik a fordulat, visszarakod 3-ba, húzatod, felkapcsolsz 4-be és így tovább. Az automata ezt csinálná, ha hagynánk.

Big Blaster Creative Commons License 2002.09.24 0 0 106
Csak poénnak szántam, elismerem, nem volt valami túl jó.
Egy kicsit félreérthető volt, ahogy fogalmaztál. Első olvasásra úgy lehetett érteni, hogy amikor lejtőn felfelé mész, nincs sebességben a kocsi.

Én is automatával járok, habár csak két hete. Emelkedőn megállva, én nyomom a féket, de nem rakom üresbe a váltót.

A gumicsikorgatás nem az én műfajom, így nem hiszem, hogy ki fogom próbálni a javaslatodat 8-)).

Előzmény: Fabrik (99)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.24 0 0 105
Na, végre itthon vagyok. Folytatom az okoskodást 8-).

Amennyire én tudom, az automata váltóban lévő nyomatékszabályzó alkatrészei nincsenek fizikai kontaktusban, mint pl. a hagyományos száraz kuplungnál, hanem a köztük lévő olaj adja át a nyomatékot. Ezek alapján nics ami kopjon, mert nincsenek súrlódó alkatrészek. Ha rosszul tudom, remélem valaki kijavít.

Fogyasztásban nem tudom, hogy mennyi lehet a többlet, de szerintem elhanyagolható.

Az tény, hogy nagyon elegánsan lehet automatával indulni emelkedőn is. Eleinte ösztönösen nagyobb gázzal indultam ilyen helyzetben, de most már leszoktam róla 8-).

Előzmény: ztoncsi (96)
ztoncsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 104
Tudja-e valaki, hogy mitől van motorfék a "2"-es és "L" állásban, és mitől nincs a "D"-ben az automata váltónál?
Aztán , ha "2"-ben, vagy "L"-ben hajtom a verdát, a fogyasztással mi lesz?

Hali

ztoncsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 103
A doksi amiről írtam az a vékonyka füzet, amit az új autóhoz adnak.
Ez csak egy szűk kivonata az eredeti (Nekem német nyelvű) Lantra doksinak.

Hali

Előzmény: Big Blaster (102)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.24 0 0 102
Olyan sok a hozzászólás, hogy nem győzöm követni 8-)). Azért, csak utólérlek titeket.

Neked milyen a magyar doksi? Mert egy vékony füzetke nekem is van, de ez az eredetinek csak szűk kivonata. Az eredeti gépkönyv több mint 100 oldalas és elég apró betűs.

Ha padlózol, akkor valóban az történik amit írtál, visszavált az automata, hogy jobban lehessen gyorsítani. Az OD kikapcsolt állásban viszont úgy általában magasabban tartja a fordulatszámot, pl. bekapcsolt OD-val, 70-nél kétezret pörög a motor, kikapcsolva viszont kétezerötszázat. Ráadásul normál gázkezeléssel is jobban kihúzatja a fokozatokat.
Nem is tudom, hogy minek koptatom itt az ujjam, hiszen ezeket te is biztosan tapasztaltad 8-)).

A folytatást majd otthonról prezentálom, addig is visszlát.

Előzmény: ztoncsi (90)
ztoncsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 101
Km óra állás?

Nekem 47000 volt benne, amikor vettem.

Hali

Előzmény: Big Blaster (95)
ztoncsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 100
Bontó Gyálon van. Egy 30-év körüli srác foglalkozik vele, én már több alkalommal is vettem nála ezt-azt. Szerintem nagyon korrekt.
Cím: Gyál, Brassói u.84. Kb. fele áron adja az alkatrészeket.
Nála próbálkoztam a főtengely pozicionáló szenzorral is először, de "csak" accenthez való volt. Odaadta kipróbálni, és amikor visszavittem a pénzt vissza is adta.
A Pony-hoz is ott vettem hátsó kipufogót, 12e-Ft-ért (majdnem újat), a szervízben akkor 30.000-volt az új. Felniket is ott vettem, meg amikor a Ponyt rendbehozattam kerékjárati íveket és első doblemezt is.

A Nagykőrösi úton, ha mész kifelé pestről a gyáli tábla utáni fénysorompó előtt közvetlenül be kell fordulni jobbra.(nem mész át a vasúti sineken).
Az utca végén balra és utána az első sarkon jobbra, az a Brassói utca.
Ott egy darabig aszfaltos az út, majd átvált földesre.
Amikor felérsz az emelkedő tetejére, már nincs messze a ház (családi házban van a bontó) bal oldalon.
Tel.: 06-20-467-87-10
Telefonon érdemes először megérdeklődni, hogy mit akarsz venni és egyeztetni, mikor mész oda, mert eljárkál, gondolom alkatrészeket ill. roncsokat beszerezni.

Sok sikert

Fabrik Creative Commons License 2002.09.24 0 0 99
Big Blaster!

"... lejtőn felfelé) nincs sebességben a kocsi."
Hogy is van ez 8-)?

Ezek szerint Te meg nem automatát vezetsz.

Jó szokás, hogy mélygarázsból, parkolóból kijövet (vagy bármilyen lejtőn felfelé) pirosnál úgy áll meg egy automatás kocsi, hogy D-ben hagyod és nem nyomod a féket. Ilyenkor nem gurul vissza, hanem egyhelyben tartja a kocsit (nem kúszik előre sem). Aztán egy kis gázadás és visszagurulás nélkül elindul. Így nem kell kézifékes indulás.

Megoldás. Lejtőn felfelé fékkel állsz, sárgánál be D-be és amikor betette (érezhető) indulni. Nagyon kecses, hogy a kocsi 1 mm-t sem megy vissza és nem pörgeted a motort.

Ja lehet gyilkolni a váltót: pörgesd a motort 1500-2000-3000 körüli fordulatra és lökd be hirtelen a váltót N-ből D-be. Olyat fog csikorogni a kerék, hogy az utca összenéz :-))))

Előzmény: Big Blaster (93)
Fabrik Creative Commons License 2002.09.24 0 0 98
ztoncsi!

Arról beszéltem, hogy az előremenetet és a hátramenetet nem szabad, csak álló helyzetben váltani., D-ből 2-be, L-be azért lehet (lehetőleg ne 120-nál :-))

Pirosnál N-be. Ha sárgul, akkor rátaposni fékre (nem kell, de jobb), betenni D-be (ehhez nem kell a kioldót használni, be lehet lökni nélküle)

4-5 mp-ért ne, csak ha épp pirosat kaptál, vagy 150 méterre állsz a sor végén a pirosnál, vagy vasúti pirosnál...

Egyébként igen, folyamatosan akarja "kúsztatni" az autót, azaz hajtani. A szerelőm magyarázata teljesen antiautóműszakizseniknak (azaz nekem), hogy a "kis kuplungok"-nak nem tesz jót. Ez jó poén a bolygóműves váltónál...

Előzmény: ztoncsi (92)
ztoncsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 97
Ismét korrigálok! 4-5 másodpercre NEM kell kivenni a váltót "D"-ből.

Bocs.

ztoncsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 96
Szerintem a váltó "D" állásban folyamatosan akarja hajtani az autót a motor. Ez a fékkel akadályozható meg, de akkor viszont a váltóban kopik valami, nem is beszélve az üzemanyagfogyasztásról.
Persze, ha csak 4-5 másodpercre kell megállni, akkor én is kiveszem "N"-be a váltót.
Emelkedőn állva nyomom a féket, váltó "N"-ben.
Indulás előtt váltó "D"-be és, ha lehet menni tovább, akkor láb a fékről le (nem gurul vissza a kocsi, mivel elkezd "kúszni" előre) és adom a gázt.
Szebben el lehet indulni, mint a hagyományos kézifékes indulással.

Hali

Előzmény: Big Blaster (93)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.24 0 0 95
"Ezek szerint a tetején egy kupak van és ki kell pattintani mielőtt be akarjuk nyomni a gombot, ha szükséges?"

A könyv szerint igen, de én még soha nem próbáltam.

Hol tudsz Hyundai bontót? Engem is érdekelne néhány cucc.

Azt én is észrevettem, hogy ha nem nyomom a gázt akkor jobban kigurul az autó, mint egy szabadonfutós váltójú, de összességében hasonló érzés, legalább is nekem.

A távirányítóért a 30 rugó elég húzós lenne. Ma mindenesetre megkérdezem a szervízt. Sajnos csak egy rossz távirányítóm van, így nem tudnám tanítani az újat, így ez nem járható út.

A kulcsokat még nem vizsgáltam meg ilyen szempontból. Az egyik világoskék, a másik pedig fekete, én ennyi különbséget vettem eddig észre, de majd jobban megnézem.

Neked egyébként gyári riasztód van? Én a motortérban csak a szirénát találtam meg, ha az a fekete, henger alakú cucc egyáltalán az.

Az én autóm '97 októberi és kereken 1,5 milliót fizettem érte, ami elég jó vételnek tűnik, még akkor is, ha nem annyira tökéletes állapotú mint a tiéd.

Előzmény: ztoncsi (89)
ztoncsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 94
Visszaolvasva az eddigi hozzászólásaim - pontosítanom kell.

Az olaj, amit vettem a Lantrába: Castrol GTX magnatec (nem magnetic).

Ahol hosszú i-vel írtam a mindig szót, ott cseréljétek le rövidre! (remélem több helyesírási hibám nem volt).

Hali

Big Blaster Creative Commons License 2002.09.24 0 0 93
Igen, azt én is több helyről hallottam/olvastam, hogy csak álló helyzetben szabad kapcsolni az R ill. D fokozatot. Ezt be is szoktam tartani.

"... lejtőn felfelé) nincs sebességben a kocsi."
Hogy is van ez 8-)?

Azzal kapcsolatban, hogy lámpánál álldigálás esetén mi a helyes teendő, eltérő véleményt is olvastam. Az illető szerint többet árt a váltónak ha állandóan kapcsolgatja az ember a fokozatokat, mint ha benyomott fékkel várakozik. Most akkor mi az igazság? Én egyébként szinte mindig a féket nyomom, csak néha volt, hogy betettem üresbe.

Előzmény: Fabrik (88)
ztoncsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 92
T. Fabrik.

A lejtő előtt akkor meg kell állni ugye, mert a "D"-ből nem lehet visszakapcsolni menet közben "2"-be, vagy "L"-be.
Ez nem mindíg kivitelezhető, ha jönnek az ember mögött.

Én mindíg "N"-be teszem a váltót, ha piros lámpához érek, de sajna van egy holtidő a bekapcsolás és az elindíthatóság között.
Akkor, ha túl hamar akarok elindulni mindíg ránt egyet a váltó az autón. Gondolom ez nem javít a váltó állapotán.

Bye

Előzmény: Fabrik (91)
Fabrik Creative Commons License 2002.09.24 0 0 91
Ha hírtelen tökig nyomod a gázt, az a kickdown. Azaz visszavált (jobb esetben 2-őt is) a kocsi. Ez kell az előzéshez.

Az SZVSZ az IMHO magyar változata :-)

Na jó, elárulom: SZerény Véleményem SZerint

Előzmény: ztoncsi (90)
ztoncsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 90
ÁLLJ MEG A FORDÍTÁSSAL.

Nekem sikerült szereznem egy Lantra magyar nyelvű leírást. Lefénymásolom és elküldöm, ha akarod.
Az Accentem magyar leírása (automata váltós része) teljesen megegyezik vele, de én hiába olvasom már századszor, valami értelemzavaró fordítási hiba van benne.

Nyáron egy teljes tank benzint mentem a PWR gomb benyomott állapotában (OD. bekapcsolt állapotban), de szinte kizárólag országúton.
Egész jó volt a fogyasztásom a városi forgalomban megszokotthoz képest, 8 liter környékén.
Azt hozzá kell tennem, hogy nem szoktam "tötyörögni" az úton, hanem a lehetőségekhez képest szeretek haladni, de a felesleges előzgetéseket nagyon nem szeretem.

Abban az esetben, ha szükséges a hirtelen gyorsítás, akkor én a gázpedál hirtelen tövig való lenyomását szoktam alkalmazni, ekkor a váltó mintha visszaváltana és a motor fordulat alaposan felmegy. (Úgy mint amikor a manuális váltónál az ember előzéskor visszavált a 3. fokozatba és pörgeti a motort, hogy jól gyorsuljon).

Most abba kell hagynom, de még jelentkezem.

Helló

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!