ha a motor moge allsz, a bal oldali rugostag rogzitesenel talalod a motorszamot a blokkon (illetve ez a resze inkabb az attetel), pontokbol van kiirva, halvanyan latszik (az enyemen mindenesetre)
ha valakit erdekel az olajnyomas topik megoldasa: ugy tunik, hogy nem az olajpumpa a hunyo (van, aki szerint az kb orokeletu), hanem az "oil pressure retainer valve", vagyis kb. az olajnyomas visszatarto szelep koszosodasa okozza a nyomasproblemat. A megoldas tehat ennek a szelepnek a kitisztogatasa volt (egyelore legalabbis ugy tunik, hogy megoldotta a helyzetet).
A szelepet egy 8as imbusszal lehet kitekerni a blokk bal oldalan, a felfuggesztes felett.
Ez a 125/150es Leonardo/Scarabeo Rotax motor gepkonyve, abrakkal, angolul es olaszul. Nekem mondjuk megkonnyitette az eletem, hasznaljatok egeszseggel.
ezt en is olvastam, de a 150-es hasznalati utmutatojaban (http://www.serviceaprilia.com/public/lumAprilia/Leonardo%20125-150-250-300/Leonardo125-150-250-300%20P-E-UK%202004.pdf ) ezt a funkciot csak a 250/300-as verzional emliti, a 125/150-nel ez csak olajnyomas-visszajelzo.
A kerdes tehat tovabbra is az, hogy miert nincs alapjarat korul olajnyomas, illetve mit kell tennem, hogy legyen.
A segitsegeket elore is koszonom.
Udv
ps: kiprobaltam pl, hogy a karbi allitocsavarjaval emeltem az alapjaratot, igy viszont "maszik" a motor alapjaraton, ami egyreszt idegesito, masreszt szerintem a kuplungnak sem tesz jot, viszont a pilacs elaludt. Nekem az is jo, ha az alapjaratot felemeljuk, es a kuplungot igazitjuk hozza, errol valakinek tapasztalata?
Üdv Amikor megvettem az én leonardomat nálam is volt ilyen h alapjáraton elkezdett világitani az olajlámpa ellenöriztük az olajat és természetesen rendben volt és egyik napról a másikra el is mult a "hiba".
Még eszt olvastam két oldallal arréb, mongyuk itt 250 leonardorol van szó nemtudom menyire egyezik.
"Az olajlámpa a 250-es Leonardo-n nemcsak olajnyomásmérő funkciót tölt be, hanem jelzi minden 3000. kilométer megtételét. Ezért ha gyújtás után égve marad a piros lámpa, nem kell rögtön megijedni, az akkumulátor mellett van egy kis gomb, amivel kiüthetjük a motor elektronikáját (anélkül, hogy az óra elállítódna) a számláló lenullázza magát és az olajlámpa is kialszik. Persze a jelzésnek jelentősége van, hiszen a negyedik után (12.000km-nél) le kell cserélni az olajat a használati utasítás szerint."
a kovetkezo a problemam egy 27E korul futott 150-es Leonardoval: hasznalat kozben egyszer csak elkezdett pislakolni az olajlampa. Nagyobb fordulaton elalszik, alapjarat korul megint kigyullad. Olaj termeszetesen van a motorban.
Mi lehet a gond? Otthon javithato-e az olajpumpa (felteve, hogy ez a gondja)? Van-e errol barmi dokumentacio (workshop manual)? Scarabeo 150-hez talaltam szervizleirast, nagyjabol ugyanaz a motor?
Hello én pár hete vettem egy 2001 aprilia Lonardo 150. végsebesség 130 km/h a 80kilóm alatt :D Rendőrökkel még nemvolt gondom remélem nem is lesz mivel enyémen sincs rendszám. ha valakinek van valami kérdése szivesen válaszolok. Széles utat.
Most vettem egy leonardót, 150-es ként adták el, de csak 110et megy alattam, én 67kg vagyok. Most ez vagy 125ös, vagy lomha, honnan tudnám meg állapítani, hogy hány köbcentis?? Köszi a segítséget.
Hali! Én is gondolkozom, hogy veszek egy ilyen gépet és lenne pár kérdése. Megéri-e venni egy 8-9 éves motort kb. 15-20000 km-el, és hogy van-e valami széria hibája amire esetleg oda kell figyelni vásárláskor? Hát kb. ennyit szeretnék tudni.
Nekem sincs rendszámom, de nagyon szivesen gurulok bárkivel! Én 150 km-eket szoktam menni, soha semmi gondom nem volt még rendőrökkel! És 100-110-nél nem is szoktam jobban menni!:-)
Én is szeretnék egy 150-es vagy egy 125-ös gépet.Azt szeretném kérdezni,hogy sok különbség van a két gép között??? Sajna nincs rá jogsim,csak autóra,úgyh valószínű rendszám nélkülit veszek.Mennyire tolerálják ezt a zsernyákok???El lehet hitetni velük,hogy 50-es???(ha mondjuk letakarom a km-órán a 100 feletti tartományt?? Volt már valakinek gondja emiatt???
Én már most indulnék túrázni, igaz nekem nincs rendszámozva de én bármit bevállalok vele amit az smkp szabályain belül lehet (nuku autópály stb) szóval egy laza dobogókő vagy Velence, akár Balcsi... simán jöhet!!!!!
Ha lenne itt legalább 4-5 Apriliás vagány, aki legálisan (jogsi, rendszám) hajtja kisebb-nagyobb Leóját és lenne kedve egy 100-150 km-es túrához valamelyik hétvégén, ne habozzon! Jelentkezni itt lehet!
Sziasztok. Aprilia Leonardo 150-es mocim van és a vízpumpa kinyomja a hűtővizet.Gépkönyv kellene valahonnan,hogy lássam mit kell bontani a kiszedéséhez. köszi előre is a segítségért.
Sziasztok! A héten vettem egy 150ccm leot. Az első problémám az lenne ,hogy nem kapcsol be hidegen a szivató nem pörgeti fel a motorját mi lehet a gond? A másik ,hogy 50-70 km/h között lehörög aztán elkapja a fordulatot és elkezd húzni ez karbi beállítás lehet? Válaszotokat előre is köszi.
segítség!!!! milyen gurigák vannak gyárilag a leo250ben????? miért csak 120at megy???? no füst,no csörgés. akko méé???? amugy geci jó motor és ez az ujabb kasztnis gyönyörü csak szerintem 140et szaggatnia kéne. segítsetek!!!
aham...kösz a válaszokat...én is piszok gyengének vélem...akkor ráállok az ügyre és elkezdem csesztetni...pénz nem számít csak menjen faján....mert még a mostani teljesítményhiánya mellett is nagyon tetszik összességében a moci.