Keresés

Részletes keresés

ZAG Creative Commons License 2009.03.25 0 0 61
Hali !

Az én 150-es Leomnak kb.:115km/h a vége az 90 kilóm alatt.
Ja,és 30.000km van benne.

Német fórumon azt írták,hogy egy szelepállítás sokat segít ilyenkor,ha érzetre gyengébb a moci.
Kipufom van 1 krómozott sport,ha érdekel...


ZAG
Előzmény: zolko001 (59)
Pepus85 Creative Commons License 2009.03.25 0 0 60
Sziasztok!

Olyan gondom lenne, hogy a nagy téli leállás után nem indul a Leom. Nem tudjátok véletlen hogy hol van benne a gyertya??
Jó lenne kiszedni, hátha..

Előre is köszi a segitséget!

Az előző kérdéshez...az én leom 135-öt megy, szembeszéllel 120-at! én 100 kg vagyok és 150-es a mocim.

Üdv
zolko001 Creative Commons License 2009.03.25 0 0 59
Teljesen stabil az utakon. Gödrös terepen is használható.

MÁS: Mennyinek kellene lennie egy 150-es Leonardonak a végsebessége? Nekem manapság már a 100-at is elég hosszú távon éri el, többet meg nem is akar menni nagyon. (habár tavaly még olyan eset is volt hogy az M1-esen két tagbaszakadt ember alatt kipréselte magából a 110-et :-) )
Szervízben jelezték hogy kicsit több van már benne mint amennyit a kilóméter óra mutat.
Szerintetek megéri venni rá 180 as hengert tengellyel együtt (már ha ez szükséges hozzá), és akkor nem kell szarozni a méregdrága gyűrűzéssel, esetleges tengelykopással...már ha ez az oka a lomhaságának...mert a gyorsulása sem túl meggyőző (a kipufogóból időszakosan érkező csörgő-zörgő és egyéb hangokról nem is beszélve). De ez szerintem az egyik legjobb robogó mindent egybevéve. Óriási csomagtér, stabil úttartás, kényelem (két személlyel is!) azért olyan sokat se zabál(3,7L), és mindenhol elfér (még nem volt nagyon olyan hely ahol nem tudtam volna elmenni vele...
Előzmény: joombie (53)
nimrod79 Creative Commons License 2009.03.19 0 0 58

Sziasztok!

Van egy Aprilia leonardo 125 ös robogom.
Egy olyan probléma van vele, hogy mikor egy hétnél tovább áll a motor, akkor nem lehet beindítani. Ha véletlenül beindul akkor már jól üzemel, és utána két napig megbízhatóan indul. Két, három napig tök jól indul, de ha egy hétnél tovább áll akkor nem lehet beindítani. A karbit már kipucoltam, és a szívatót is megnéztem, jónak tűnik rajta minden, gyertyát is cseréltem és egy vadi új aksit is kapott.

Akkor mért nem lehet beindítani egy hét után?

Köszönöm a segítséget!
joombie Creative Commons License 2009.03.18 0 0 57
Köszi Zag!Asszem meggyőztél.
Előzmény: ZAG (55)
joombie Creative Commons License 2009.03.17 0 0 56

Helo mindenki!

Az Aprilia Leonardo 125-tel kapcsolatban kérdezném a hozzáértőket,hogy milyen

tipusspecifikus bakik lehetnek amikre feltétlenül oda kell figyelni,az általános dolgokon kívül, használt vas vásárlása esetén ?  

Előre is köszönöm.

Üdv : Joombie

ZAG Creative Commons License 2009.03.17 0 0 55
Szia !

Nekem a Leo elött 50-es Libertym volt.
A különbség:-Hatalmas csomitartó(Libertybe csak féldinnye bukó fér bele)
,merevebb,stabilabb váz,szebb külső,sokkal jobb világítás,jobb üléspozició.kb.ennyi hirtelen.

Szerintem a 12"-os kerekek teljesen jól használhatóak,nem vettem észre semmi hátrányát a 16-oshoz képest.Mondjuk gödröket kerülöm.
Előzmény: joombie (53)
joombie Creative Commons License 2009.03.17 0 0 53
Helo mindenkinek.
Kinőve az 50-es robogómat szeretnék egy 125-öst.Páran ajánlották a Leonardo-t.
A kérdésem az miért éppen Leonardo,miért nem Scarabeo vagy esetleg Liberty ? Félreértés ne essék semmi bajom a Leonardoval,sőt nagyon is tetszik,jobban mint a másik kettő . Egyedül a kerekek mérete aggaszt kicsit.Kompenzálja a gumi szélessége a "kis" átmérőt ? A mostani "vasam" egy Italjet Torpedo,aminek 16-os kerekei vannak,amik nagyszerű úttartást biztosítanak,még a rossz minőségű utakon is.Próbáltam egy cimborám Suzukiját,és a 10-es kerekei miatt alig tudtam vele menni annyira instabil volt.
Tehát a kérdés az : stabil az úton a Leonardo ? Használt gépnél mire kell figyelni leginkább ? Van tipikus hiba ? Előre is köszönök minden választ .
Üdv : Joombie (leendő Leonardo fan)
csabba77 Creative Commons License 2009.03.06 0 0 52
Hello.
leo250 a gépem,de max sebessége 120.
azt gondolom kicsit többnek kéne lennie.
mi lehet a gáz?
nem füstöl,viszonylag pöccre indul.
kupplungot jónak érzem.
esetleg a görgöim koptak le???
milyen súlyú és méretű gurigák kellenek gyárilag a gépbe?????
Sony Black Creative Commons License 2009.03.03 0 0 51

hát nem mert telivágja a gyertyát...meg egy nap egy éjszaka alatt is be fagyhatna, de nem csinálja csak ha áll 1-2-napot

 

Előzmény: ZAG (50)
ZAG Creative Commons License 2009.02.25 0 0 50
Szia !


Karbit kipucoltad?!
Nem lehet hogy víz belefagy.és az miatt nem indul?!
Előzmény: Sony Black (49)
Sony Black Creative Commons License 2009.02.24 0 0 49

Uhhjjj gyerekek nagyon tele van a f@szom!!!!!
Most is rongyolnom kellene melóba és kééééééész vagyok!!!!!
Szétdurran a fejem az idegtől!!!!
Már nem elöszőr szopat meg a kicsike (125ccm)

Azt csinálja ha akár egy napot is áll, hogy nem megyek vele, egyszerűen nem hajlandó elindulni! Van hogy negyed óra inditgatás után elindúl de van hogy egyáltalán nem. Ha meg naponta használom pöcc-röff....
Most pl tegnap nem mentem vele, mert nagyon havas volt minden. Ma ráülök és NEM INDÚL!!!

A gyertyát köpi be a genya! De már próbáltam titánium elektródásat, simát már minden fajtát....de mondom ha egy napot áll kész, ez van!
A tököm tele van vele! Jaaah és gázt nem is húzok indításnál, nehogy amiatt köpje be, de mégis beköpi! Nem értem miért csinálja ezt...
ha meg minden nap megyek vele, semmi baja...ki érti ezt???

Sony Black Creative Commons License 2009.02.24 0 0 48
köszi!
Előzmény: mészi3 (46)
atinform Creative Commons License 2009.02.21 0 0 47
Ebből a jövő héten se lesz motorozás... :(
mészi3 Creative Commons License 2009.02.09 0 0 46
Hali
csapágyméret 6004 2rs ez van rá írva
Előzmény: Sony Black (42)
mészi3 Creative Commons License 2009.02.09 0 0 45
Szevesztok
Aki a csapágyra volt kiváncsi annak üzenem hogy a csapágyméret 6004 2rs ez van rá írva.
atinform Creative Commons License 2009.01.27 0 0 44
Nem volt szükség a "befújásra".

> "Először azonban csak egyszerűen, a légszűrő nélkül, "szárazon" próbáltam meg indítani és jött is az eredmény: 5-6 fordulat kellett, hogy elkezdjen pöfékelni Leó."
Előzmény: jo_lenne_tudni (43)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2009.01.27 0 0 43
A jelensegre a magyarazat egyszeru.
A Leonak vakuumos benzinpumpaja van, ami a henger altal kelltet vakuummal szivja fel a benzint a hasidomban talalhato tankbol. Ha hosszabb ideig all, akkor vagy kiparolog a benzin a karbibol vagy visszafolyik a tankba.
A hosszu inditas alatt szivja fel a motor a benzint a tankbol (ezert van benne gyarilag 12Ah-as akksi).
Mivel befujtal valami gyulekony anyagot, ezert volt par fordulatig valami egheto, amivel tudott jarni a motor, hamarabb felszivta a benzint, hamarabb beindult.
Előzmény: atinform (40)
Sony Black Creative Commons License 2009.01.27 0 0 42

Hali!

 

Tudja valaki annak a csapágynak a számát vagy méretét ami a hátsó kerék felfüggesztésnél van abba a 3szög alakú "segéd" öntvényben?

Szanaszét ment... :)

ZAG Creative Commons License 2009.01.19 0 0 41
Szia!

Enyém, fűtetlen garázsban áll.
Én csak lemostam mielőtt "félreraktam",nem vettem le a sarut sem,csak az úszóház alján lévő csavart tekertem ki, meg vissza ,hogyha lenne benne víz,vagy szutyok,ne fagyhasson bele.
Amúgy majdnem minden héten beindítom,és olyan 5-10 percig járni hagyom.
De eddig pöccre indult,semmi problem....
De ha ilyen idő lesz,vagy jobb hétvégén ,mint amilyen ma volt tuti gurulok egy nagyot vele..;-))


CSövi:ZAG
atinform Creative Commons License 2009.01.18 0 0 40
Sziasztok Srácok!

Két hónapja leszálltam hőn szeretett 250-es Leómról a tél beállta miatt. Most szeretném megosztani veletek a "betárolás" és a tegnapi indítás tapasztalatait.

Ahogy írtam, cca. két hónapja vittem egy -bár nem zárt-, de széltől védett, fedett helyre a motort. Mivel hidegben "pihen", nem volt kérdés, hogy kiszerelem az akksit és egy zsebkendővel betömöm a kipufogó végét. Ezt a két óvintézkedést szinte minden helyen javasolják a teleltetéshez.

Egy barátom javasolta, hogy időnként mozgassam meg az első teleszkópot, mert a szimeringek elfagyása elég bosszantóvá teheti a motorozás újrakezdését...
Rossz gazda módjára sajnos egyre csak toltam ezt a "megmozgatósdit", így a leállítás után tegnap dolgozott először az első teleszkóp. Kicsit tartottam tőle, hogy megtörtént az elfagyás és "lötyögőssé" válik az eleje, de szerencsére a próbakörön semmi változást nem tapasztaltam.

Miután kitoltam a helyéről Leót, az első dolgom volt az akkumulátor beszerelése. Két hónapja körülbelül 20 fokos hőmérsékleten pihent, de azért voltak aggályaim a működésével kapcsolatban.
Először fogyasztókat kapcsoltam az áramforrásra: bekapcsoltam a helyzetjelzőt és egy irányjelzőt. Ajánlatos így kezdeni az akkumulátor felélesztését, mert ezzel növelhető az élettartama. Pár percnyi fickós villogás után mindent lekapcsoltam és elkezdtem az indítózást.
Az első három, 10 másodperces kísérlet sikertelen volt. Látva, hogy a szivató nem elég, megpróbáltam "átszellőztetni" a motort, tehát a gázkart teljesen elfordítottam és így indítóztam néhány másodpercig. Még néhány, sikertelen, szivatós próbálkozás után a csavarhúzók után nyúltam. Azt terveztem, hogy leszerelem a légszűrőházat és egy kis szilikonspray-t fújok bele. Tudni kell, hogy ez remekül ég, így segíthet a hidegindításban.
Először azonban csak egyszerűen, a légszűrő nélkül, "szárazon" próbáltam meg indítani és jött is az eredmény: 5-6 fordulat kellett, hogy elkezdjen pöfékelni Leó.
Úgy 10 percig alapjáraton dolgozott, mikor elindultam vele. Első utam a kútra vezetett, ahol a tankolás mellett felfújtam az abroncsokat. Elég jól tartották a levegőt, alig kellett igazítani a nyomáson.

Gondoltam, a városi körözgetés után jobb lenne, ha a kilométerórát is megpörgetnénk, így kimentem a városból. Győrből Abdára vettem az irányt, hogy megnézzem, még mindig olyan "nagyfiú"-e Leó, mint nyáron volt.
A válasz rövid és tömör: 130. Csak azért nem több, mert már nagyon fáztam. :)
Újra érezhettem azt az iszonyatosan jó gyorsulást, a nyomatékot, a remek, finom, cirkálós hangot amibe még nyáron szerettem bele. Remek volt menni a Leonardóval és annál rosszabb volt újra kiszerelni az akkumulátort belőle...

Már nagyon várom a márciust, hogy újra pulóverben mehessünk túrázni a Bakonyba, de még jobban a júniust, hogy izzadva, zenét hallgatva menjünk le Almádiba, fürdeni a Balatonban... :)

Remélem a Ti gépeitek is egészséges álmot aludnak és már nagyon várják az újraindulást.

Üdv, ati
ZAG Creative Commons License 2008.12.01 0 0 39

Szia!

2001'-es ,150ccm-es,kb.130eFt-ban van,de majd összeszámolom pontosan.

Ami kanyar volt benne,hogy aki behozta a motort PEst megyei,én meg Bács.

Elkellett volna vinnem Bp.-re a mocit forgalomba helyezni,de írtam egy kérelmet hivatkozva  a távolságra,hogy engedélyezzék itt Kecskeméten a vizsgát.Vissza is küdték rögtön ,hogy semmi akadálya.

Előzmény: Sony Black (38)
Sony Black Creative Commons License 2008.11.24 0 0 38

hány ccm? hanyas évjárat ?

mennyibe fájt? :-)

Előzmény: ZAG (37)
ZAG Creative Commons License 2008.11.24 0 0 37

Skaccok ! !

 

Sikerült lerendszámozni,a gépet!!

 

Nem is volt akkora herce-hurca....

Sony Black Creative Commons License 2008.11.20 0 0 36

Ha mondjuk betolnád egy szervízbe az nem lenne nagy hátrány :-)

 

Igy első körben: Bendx minden öninditóban van. Az csattintja oda az elekromotor hajtó kereket a főtengelyhez. Ha csak pörög magában az öninditó és nem tekeri a főtengelyt akkor annak nagyon fura hangja van! Hirtelen nem is tudom mihez hasonlítani...visít.  De egy biztos semmi köze ahhoz hogy nincs szikra.

Az trafó, vagy elektronika probléma,és ha nem vagy műszerész, méricskélheted előbre nem jutsz vele...

 

Viszont ha van benne gyujtó tekercs is,(amit most igy nem tudok hirtelen, mert ezen már nincs berugókar) és a motort(főtengelyt) nem tekeri az öninditó, akkor te lesheted a gyertya szikrát mert az nem lesz soha.

Egyépként a gyertyát testhez érinted miközben indítózol? Mert ha csak bele van dugva a pipába és nem érinted közben testhez nem szikrázik.

Előzmény: duglas (35)
duglas Creative Commons License 2008.11.07 0 0 35

Üdv mindenkinek!

 

Hozzáértőktől egy kis segítségre lenne szükségem!

 

Van egy 125/180 (Malossi) Leo-m.

Elfogyott a bronzkefe az indító motorban, ezt ki is cseréltem.

De véletlenül elfelejtettem rácsavarni a kábelét a házára és egy kis zárlatot idéztem elő. Azóta csak teker az önindító, de nem hallom hogy a dugattyú is mozogna.

A trafót lemértem 14k ohm, azthiszem ez még simán jó.

A gyertyát tegnap vettem újjat, olyat amilyen elő van rá írva.

Szikra nincs.

Csak ez az idegesítő tekerés.

Az elektronikát a service manual szerint multiméterrel megmértem, nincs szakadás, ellenállása mérhető, ettől még persze lehet hogy ez a ludas, de akkor mért nem hajtja a dugattyút.

Van benne esetleg valahol blendx?

A kefék cseréléséig tökéletesen működött, a hajtókar törését hallanom kellett volna, de semmi rendellenességet nem tapasztaltam, ami erre utalt volna.

 

Az lenne a kérdésem merre felé próbáljak elindulni, mi lehet a gond?

 

Teljesen tanácstalan vagyok, és nem szeretnék alkatrészeket vásárolgatni úgy, hogy nem is biztos hogy az a probléma megoldása.

Mindennemű segítséget, hozzászólást szivesen fogadok.

 

 

ZAG Creative Commons License 2008.10.15 0 0 34
Bocsi,csak abbol gondoltam ,hogy 250-es,mert "jó lenne tudni"250-esről írt... Pont annak a csapágynak a méretét nem írják ki....:-(
Előzmény: Sony Black (33)
Sony Black Creative Commons License 2008.10.15 0 0 33

Ha pontosak akarunk lenni az amit belinkeltél az nem az ami nekem kell mert az a végátétel, és nekem nem annak a csapágyai kellenek. Ja meg mellesleg ez 250-es Leo rajza. Az enyém meg 125-ös 2002-es évjárat. Nem teljesen biztos, hogy ugyan az, bár még nem láttam közelről.

Ami nekem kell az ez: http://www.easyparts.nl/showdrawing/1229/26004/i.blu/0-968-1-m412-m1612-m2200-m1229-s1709-d26004/Rear_wheel.html

Egészen pontosan a 11-es számú csapágyak, mejről adat nincs ott ugy vettem észre.

De azért köszönöm a segítséget!

 

Előzmény: ZAG (32)
ZAG Creative Commons License 2008.10.15 0 0 32
Ezt nézted már?!: easyparts.nleasyparts.nl
Előzmény: Sony Black (29)
gabbe Creative Commons License 2008.10.15 0 0 31
Most néztem vissza a hozzászólásokat...Neked is Győrből tőlük van a motorod ? :-)
Én is tőlük vettem ! :-)))
Előzmény: atinform (4)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!