Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

QRBLI Creative Commons License 2002.09.18 0 0 59
Nem főtengely pozició szenzor?
Előzmény: SPS (57)
SPS Creative Commons License 2002.09.18 0 0 58
Elfelejtettem egy -t, bocsi ... SPS
SPS Creative Commons License 2002.09.18 0 0 57
Hahó,

ha valakit érdekel ;-) : a kocsiban a vezérmütengely-szöghelyzetadó ment tönkre (ezt mondta a leolvasó kompjúter bizony !); természetesen csak cserélhetö. Ĺllítólag Mo.-ról még nem rendeltek ilyen alkatrészt - én leszek a No.1. Ĺr kb. 25 valami ha minden igaz. Nagy boldogság van.

Üdv,

SPS

Uíí: Ha valaki meg tudja mondani, hogy ez az ár igaz-e; lehet-e ettöl a hibától ez a sok gond; valamint hogy lehet-e a kocsiat addig használni üzemszerüen, amíg a cserealkatrész megérkezik - ezeket megköszönném.

QRBLI Creative Commons License 2002.09.18 0 0 56
Szia

A helyzet az hogy a nálunk forgalmazott 1.6-os lantrákban gyárilag nem volt benne riasztó.De mivel a tied 2.0 és nyugati piacra készült ezért akár lehetett is benne.Amúgy a motortérben keressél egy kis dobozkát meg egy kis hangszórós kürtszerüséget ha van akkor OK.A ködlámpára u.e.áll magyarországon forgalmazottakon nem volt bevezetékelve de a kintiekknél nem tudom lehet hogy benne volt minden, de az előző tulaj csak a lámpákat szedte le róla.

Előzmény: Big Blaster (54)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.17 0 0 55
Hello!

Én egyáltalán nem bánom, ha az autóm Mitsubishi liszenszen alapul, még mindig sokkal jobb, mintha GM cucokkal lenne tele 8-). Egyébként Miskolcon közös a márkaszervíze a Mitsubishinek és a Hyundainak, biztos nem véletlenül.

Amit az OD-vel kapcsolatban írtál teljesen korrekt, megfigyelésem alapján nálam ugyan így működik.

Kezdek azon a véleményen lenni, hogy az OD-nek több féle értelmezése van így nekünk is igazunk lehet, meg Asszemnek is.

Előzmény: Fabrik (53)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.17 0 0 54
Ez szomorú hír 8-(. Szerencsére nem létfontosságú dolgokról van szó. Lassacskán megveszem őket, ha lesz egy kis plussz pénzem.
Köszi a fáradozásod.

Szerinted előfordulhat olyan, hogy az első ködlámpákhoz be vannak szerelve a kábelek, relé, stb. csak maguk a pilácsok hiányoznak? Legalább is a kapcsoló nekem be van építve a műszerfalba.

Lenne még egy (sokadik) kérdésem: az előző tulaj azt mondta, hogy az autóban nincs riasztó, pedig tudtommal szériatartozék és a központi zár távműködtető szerkengyűvel van egybe integrálva. A távirányító megvan, de hiába nyomkodom, nem csinál semmit. Jobbik esetben csak ez rossz, rosszabikban tényleg nincs benne az autóban a cucc, esetleg benne van, de nem működik. Meg tudod mondani, hogyan lehet megnézni, benne van-e az említett szerkezet? Egyáltalán hol keressem?

Előzmény: QRBLI (52)
Fabrik Creative Commons License 2002.09.17 0 0 53
Na, mivel a Hyundai nagyrészt Mitsubishi liszensz (ezért most itt meg fogtok lincselni, de ezekre úgysem válaszolok), én meg Mitsubishit vezetgetek néhány éve (meg néha apósom Hyundai Sonata-ját), így leírom a tapasztalataimat az overdrivével kapcsolatban.

OD off állásban a kocsi magasabb fordulatszámon kapcsol (azaz tovább húzza a kocsit), valamint a negyedik fokozatra nem kapcsol fel. Ha pedig negyedik fokozatban van, akkor visszakapcsol. Ez utóbbit szoktam kihasználni előzéskot, amikor nincs "kedvem" kickdown-ra

QRBLI Creative Commons License 2002.09.17 0 0 52
Szia

Megkérdeztem mindent de sajnos kombi lantrához szinte semmije sincs. Az a helyzet hogy igazábol Hyundai bontó tudtommal nem létezik kivéve akitől én szoktam kérdezgetni de sajnos neki sincs olyan sokminden.Fiatal a Hyundai még nálunk.

Előzmény: Big Blaster (50)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.16 0 0 51
Úgy érted, hogy a sport-normál fokozat között lehet kapcsolni az általam említett PWR-NORM kapcsolóval? Ha igen, akkor ez konkrétan mit csinál? Megmondom őszintén még nem próbáltam ki, hogy a gyakorlatban milyen a különbség, eddig csak az OD-val játszottam.

Amit az overdrive-val kapcsolatban írtál, már máshol is olvastam. Viszont ezek szerint ennek csak az utolsó fokozatban van szerepe. Gondolom, akkor is csak egy bizonyos fordulatszám felett. Az én tapasztalatom viszont ezzel kapcsolatban az, amit korábban leírtam, ezt hogyan tudod megmagyarázni? Ma pontosan lefigyeltem, hogy 70-es tempónál pontosan kétezret forog a motor, bekapcsolt OD esetén. Ilyenkor már aktív lehet az általad említett "átkötés"? Városi 50-70-es tempónál a váltó szempontjából melyik állás az egészségesebb?

Előzmény: Asszem (49)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.16 0 0 50
Hello!

Ez sajnos nagyon húzós, ezek szerint egy darabig nem lesz első ködlámpám 8-(. Azért köszi.

A hétvégén szétszedtem a hátsó ködlámpákat, sajnos a foncsor teljesen szét volt rohadva és az izzó is bele van gyógyúlva a foglalatba, nem is világítanak 8-(. A szervízben azt mondták, hogy csak kompletten tudnak hozni, kb. 7-8 eFt + ÁFA lenne darabja. Ha nem nagy kérés, esetleg utána nézhetnél, hogy nincs-e komplett bontott, vagy csak a belsőségek újban.

Ami még érdekelne: a csomagtérajtó kűlső foggantyúja, ami alatt a rendszámtábla világítás is van. A rögzítő csavarok baromi korrodáltak voltak, egyet nem is tudtam kicsavarni és a csavarok mellett több helyen körberohadt a műanyag. Ideiglenesen nagyobb méretű alátétekkel orvosoltam a problémát, de jó lenne kicserélni az egészet.

A másik apróság a tanksapka. Sajnos sikerült elhagynom az első tankoláskor 8-(. Elfelejtettem visszatekerni és az autó tetején maradt. Egy kicsit sokallom érte a kb. 4 eFt-ot, amennyiért tudnának hozni eredetit. Nincs valami tipped, hogy mivel lehetne pótolni?

Előzmény: QRBLI (45)
Asszem Creative Commons License 2002.09.16 0 0 49
Nos, az amiről írtál az a sport-normál fokozat szokott lenni az automatáknál, amikor minden fokozatban másként reagál az autó. Az automatában mindig van csúszás (hagyományos hidrodinamikusról beszélünk). Az overdrive engedélyezése azt teszi lehetővé, hogy az utolsó fokozatban "átkösse" ezt a nyúlós veszteséget képző kapcsolatot. Tehát egy kicsit hosszabb lesz az utolsó fokozat tőle. Ezt városban ki lehet iktatni, mert állandóan be-kikapcsol, ahogy gázt adsz, vagy visszaveszel.
Előzmény: Big Blaster (37)
BLASIUS Creative Commons License 2002.09.16 0 0 48
Sziasztok!

Csak úgy beleolvastam a topikba és látom, ezt az overdrive-os dolgot. Azt hittem, ilyet már nem gyártanak. Pedig jó dolog, nekem a 4 kézi fokozathoz van egy Od, ami 5. fokozatként működik. Tényleg ilyenkor kevésbé pörög a motor, de kevesebbet fogyaszt. Gyorsításhoz célszerű visszakapcsolni, de tartós tempóhoz már OD kell. Legalábbis nálam így müxik.

Előzmény: Big Blaster (37)
QRBLI Creative Commons License 2002.09.16 0 0 47
Van benne valami:-))
Előzmény: Kulimász (46)
Kulimász Creative Commons License 2002.09.16 0 0 46
Azért még mielőtt kicseréltetném az alapjárati szabályozómotort, helyedben megnézném a gyújtókábeleket is, nem töröttek, zárlatosak stb.
Előzmény: SPS (43)
QRBLI Creative Commons License 2002.09.16 0 0 45
Big Blaster!

Megkérdeztem sajna nincs ködlámpa,:-((
Amúgy a gyári szett kapcsolóval,vezetékkel,relével...stb.67k+á vagyis qrva sok.

Előzmény: Big Blaster (39)
QRBLI Creative Commons License 2002.09.16 0 0 44
Hát az autópályás dolog ritkább esetben fordul elő de okozhatja.Szakszervízbe rádugják a kompjútert oszt öt perc alatt megaszondják hogy mi a helyzet.Egy ilyen vizsgálat nem egy horror árban és legalább biztos.
Előzmény: SPS (43)
SPS Creative Commons License 2002.09.16 0 0 43
Hahó, köszi !

... mondjuk azért a 76k+Fa az jó ... és okozhatja ennek a motornak a meghibásodása a menet közbeni (ugye az nem alapjárat) gondokat ?

SPS

QRBLI Creative Commons License 2002.09.16 0 0 42
Valszeg tényleg az alapjárati szervo szab. motor kakukkolt be lantráknál sajnos előfordul kb.76k+á sajnos csak cserélni lehet.:((

Big Blaster: a ködlámpát megkérdezem.

Előzmény: SPS (40)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.16 0 0 41
Hello!

Nem vagyok egy autó szerelő mágus, de ilyen esetben a guruk sokszor az alapjárat állító motorra szoktak gyanakodni. Persze, ez nem egy tuti tipp.

Előzmény: SPS (40)
SPS Creative Commons License 2002.09.16 0 0 40
Hahó,

érdekeseket csinál a Lantránk ... :-((

Az M5-ösön 140-nél egyszer csak kihagyott a motor, majdnem lefejeltem a kormányt. Aztán még egy párszor egy-két kilóméteren belül rángatott ilyen súlyosakat, úgyhogy félreállatam. Itt azt vettem észre, hogy az alapjárat 400 és 1600 között ingadozik; az alsó ponton majdnem leáll.
A szervíz felé a normál menet már jobb volt (nem rángatott), de az alapjárat ugyanúgy rendetlenkedett; néha le is állt. A mühelyben nem tudtak semmi konrétot mondani így hirtelen; így kedden viszem be hosszabb idöre kivizsgálni.
Ami még érdekes, hogy most ha megyek vele, akkor néha úgy érzem nem húz annyira; valamint a motorfék nem olyan erös.

Látott/hallott már ilyet valaki ?

Üdv,

SPS

Big Blaster Creative Commons License 2002.09.13 0 0 39
Hello!

Beszéltem az itteni szervízzel és forintra ugyan ilyen árat mondtak. A szervizes fickó is egyből az alvázszámot kérdezte és utána mondta meg a konkrét árat. Egyébként sokkal többre számítottam azok után, hogy egy ismerősöm kb. 17 eFt-ért vett a Mazdájához ilyen bélést. Nem mindegy. Mivel nem olyan komoly összegről van szó azt hiszem, hogy maradok a gyárinál.
Tudom, hogy a sárfogó már nem kötelező, de én is utálom, ha az előttem haladó totál beterít. Mivel én sem akarok sűrűn csuklani 8-), inkább felrakom a sárfogókat. Szerintem így az autó sem koszolódik annyira.
Viszont, ha tudnál eredeti, bontott első ködfényszórókat az valszeg érdekelne.

Előzmény: QRBLI (38)
QRBLI Creative Commons License 2002.09.13 0 0 38
Csao!
A müa.dobbetét utángyártottba nem valószinü hogy lenne a gyári ára attól függően h. mikori mert 98/04/01-ben van egy váltás.Ha előtti akkor 6594+Á ha utáni akkor 8571+Á ez a gyári ár de azért kérdezd meg Miskolcon a Borsod Mobil Kft.-nél 46/509-104-es telefonszámon ha elküldöd az alvázszámot megtudom neked mondani h pontosan mikori és azt is hogy van e esetleg bontóba. A sárfogókat vagyis azt az egyet ami van szerintem vedd le mert már úgy sem kötelező amúgy azok olyan 2000+Á-ba kerülnek.
Előzmény: Big Blaster (36)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.12 0 0 37
Nem egészen értem, hogy mit akar jelenteni az, hogy "az utolsó fokozatban a csúszást lehet áthajtani". Erről írhatnál bővebben, de úgy, hogy én is megértsem 8-).
Saját tapasztalatom az, hogy amikor be van nyomva az OD gomb, akkor kisebb fordulatszámnál kapcsolgat fel az automata vagyis nem húzatja ki annyira a motort. Egy adott sebességnél is kisebb fordulaton jár a motor mint kikapcsolt helyzetben. Úgy érzem, hogy ez az állás alkalmas a kényelmesebb, tatás stílusú vezetéshez, meg a folyamatos állandó sebességű haladáshoz.
Amikor kinyomom a gombot akkor világit a műszerfalon az OD OFF visszajelző és ilyenkor pörgősebb a motor, minden váltás előtt nagyob fordulatszámig pörög fel a motor és érzésem szerint dinamikusabban lehet gyorsítgatni. Mondjuk 100-as tempónál és 2500-as fordulatnál, ha kikapcsolom az OD-t, akkor olyan mintha visszaváltana egy fokozatot az automata és a fordulatszám is felmegy mondjuk 3000-re.
Egyébként baromi jó hangja van a motornak, olyan kellemesen morcogós 8-). Nem túl hangos, de jól lehet hallani. Én csak az új 1.6-os Opel Astráéval tudom összehasonlítani, de annak valahogy nyersebb és nem ilyen kellemesen mély tónusú, de ez lehet, hogy a nagyobb ccm miatt is van. Jó lenne kívülről is hallani.
Lenne még egy kérdésem. A váltó mellett van egy billenő kapcsoló ECT felirattal. Az egyik állásnál PWR a másiknál NORM felirat olvasható. Ez mit csinál? Sajnos hiába van meg a német gépkönyv, egy kukkott sem értek belőle 8-(.
Előzmény: Asszem (35)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.12 0 0 36
Hello!

Köszi az infót és az ajánlkozást. Lenne is egy kérdésem. A jobb első sárvédőből hiányzik a műanyag bélés, a bal oldali megvan, de az is egy kicsit le van amortizálódva. Minden képen szeretném megcsinálni még a szutykos idők beköszönte előtt. Kb. mennyibe kerülhet a kettő + sárgumik és hol lenne érdemes beszereznem? Létezik-e utángyártott vagy csak gyári van? Holnap megkérdezem a miskolci kereskedőt, hogy mennyiért tudnak adni, de nem hiszem, hogy ők lennének a legolcsóbbak.

Előzmény: QRBLI (33)
Asszem Creative Commons License 2002.09.12 0 0 35
Sok sikert a kocsihoz! Az overdrive nem az, aminek gondolod. Azzal az utolsó fokozatban a csúszást lehet "áthajtani". Kvázi egy utolsó utáni fokozat. (már ha engedélyezve van a kapcsoló álltal)
Asszem Creative Commons License 2002.09.12 0 0 34
Az Én üvegesem a Soroksárin befelé az illatos úttól beljebb jobbra egy udvaron, ahol elég sok más is van, de valami tábla ki van téve a sok cégtábla közé, ami a bent székelő üvegesre utal.
QRBLI Creative Commons License 2002.09.12 0 0 33
Gratula az autóhoz sok kellemes kilómétert vele!:)
Az üveges neve:Kovács Géza
mühely szám:200-66-58
Asszem most a Hüvösvölgyi úton van a műhelye.
Jó versenyeztetést!:))
Esetleg ha vlami kell az autóhoz nyugodtan írjál lehet h tudok segíteni.Üdv.
Előzmény: Big Blaster (32)
Big Blaster Creative Commons License 2002.09.12 0 0 32
Hello!

Tegnap hoztam el a kereskedőtől az autómat.
1997-es Hyundai Lantra 2.0 GLSi Wagon. Fehér színű, színre fújt lökhárítókkal, kilincsekkel, tükrökkel, kb. 76e Km van benne. Gyakorlatilag full extrás a picike, ráadásul automata váltóval 8-). Megvan hozzá minden eredeti dokumentáció, szervízkönyv, stb. Sajnos németül, de megpróbálok szerezni/venni magyar gépkönyvet.
A felszereltsége kb. a következő: 2 légzsák, 4 villanyablak, 4 csatornás ABS, központizár (sajnos távirányítóval nem működik, úgy néz ki, hogy nem csak az elem merült le, mint ahogy az eladó mondta, hanem vagy rossz vagy nincs az autóban a vevő), 14"-os alufelnik, villany tükrök, manual klíma, 4 hangszórós gyári magnó, állítható magasságú szervó kormány, 4 tárcsafék, belülről állítható fényszórók, állítható erősségű műszerfal világítás, fordulatszám mérő és még sok apróság. A vezetőülés állítható deréktámasszal és elöl-hátul külön állítható magasságú ülőlappal rendelkezik. A motor 4 hengeres V16 DOHC, kb. 140LE papíron. Szerintem első hangzásra nem túl rossz ez a lista 8-). Első ködfényszóró sajnos (még) nincs benne.
Ami hibákat, hiányosságokat eddig találtam: repedt szélvédő, jobb első kerékdobból hiányzik a műanyag bélés, öszesen 1 db sárgumi van az autón, a két első gumi nem egyforma típusú, jobb elején le van horzsolva a lökhárító, kisebb fényezési hibák a lökhárítókon, az ablaktörlő maszatol, a mosók nincsenek rendesen beállítva, a villanytükör néha megakad.
Kb. 200 km levezetése után a menettapasztalatok a következőek:
A szokatlan autó, meg az automata miatt eleinte jobban kellett figyelnem a vezetésre, de a Bp. belvárosi tötymörgésben valóságos áldás az aut. váltó. Szerencsére elég hamar megszoktam, hogy nem kell mindig nyomkodni a kuplungot, de a kezem néha még odatéved a váltókarra. Országúton szintén jó vele menni, de ott nem domborodik ki annyira az előnye. Nagyon bírtam, hogy 100-120-as tempóhoz nem kell nagyon pörgetni a motort, kb. 2000-2500 a fordulatszám ennél a sebességnél. A nagy nyomaték meg valszeg az aut. váltó miatt soha nem akadozik, dadog a motor. Minden helyzetben azonnal húz. A váltón van egy overdrive kapcsoló, amit ha menet közben kinyom az ember, visszavált egy fokozatot a váltó és csak nagyobb fordulatszámnál kapcsol feljebb. Ilyenkor jobban lehet húzatni a gépet, ami előzéskor ideális.
Egyébként nagy élmény volt menni az autóval. Korábban egy öreg dízelt hajtottam, amivel túlképpen nem volt semmi bajom, szerettem is vele menni, de ég és föld a két autó. Sokkal kevésbé fárasztó a vezetés az új járgányban. Olyan, mintha csak fele annyi km-t vezettem volna le a régihez hasonlítva. Gondolom ez abból is adódik, hogy sokkal csendesebb és kevésbé ráz a Lantra. Az ülések kényelmesebbek és váltogatni sem kell. A Bp.-Miskolc táv legyűrése a régi 3-as úton eddig nekem nem tartozott a legpihentetőbb elfoglaltságok közé, de most szinte meg sem éreztem. Az előzések is sokkal stressz mentesebben bevállalhatók, hála a plussz lóerőknek.
Összességében eddig nagyon szuper a járgány, remélem nem lesz sok nyűgöm vele a későbbiekben.

Big Blaster Creative Commons License 2002.09.12 0 0 31
Hello!

Most kérdeztem a volt tulajt. Ő a Határ utat emlegette, de csak este tudja megnézni a pontos címet, telefonszámot.

Ettől függetlenül, ha nem túl nagy fáradság számodra, kideríthetnéd az általad ismert üveges címét. Ha mégsem ugyan az a kettő, akkor legalább meg lehet versenyeztetni őket 8-)).

Egyébként tegnap elhoztam az autót 8-D. Most nem tudok részletesebb élménybeszámolót írni, mert nyakig vagyok a munkában, de ígérem bepótolom.

Előzmény: QRBLI (30)
QRBLI Creative Commons License 2002.09.12 0 0 30
A soroksári hyundai kereskedés mellett az illatos úton volt egy üveges Vmi Kovács néven ő csinált elég sok hyundait(üvegezett),ha arra gondoltok ő már elköltözött onnan. De ha vlakit érdekel talán meg tudom szerezni az új címét.
Előzmény: Asszem (28)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!