Én megszoktam mérni az új gumik profilmélységét, felírom, így legalább tudja az ember, hogy miként csökken évről évre a különböző gyártók abroncsainak profilmélysége.
Van amelyik újként 8.5 mm volt, és volt amelyik csak 6.2 mm, az utóbbi jelenti a "haladást" a környezetbarátabb kivitelt a vevő rovására.
Ez inkább nyárigumi a mintázata alapján, mint 4 évszakos, pláne nem téli-havas/zúzmarás/deres útra.
----
Nem látom a finom kapaszkadó-kiterpesztő 3D lamella mintázatot a téli-havas/zúzmarás/deres útra, elinduláshoz, kormáynzáshoz, fékezéshez. A megnövelt méretű hó/latyak elvezető árkokat sem.
Ez csak egy megérzés. Nyilván nem állok neki tolómérővel méregetni. Meg volt rendelve, visszaút nincs. Mentem vele pályán mindjárt egy jó 40 km-t ,elmegy...új. az a lényeg.
Felrakattam tegnap a Debica Navigator 3 szettet. Amit furcsállottam mikor kihozták hogy úgy érzem "nem elég mély" a profilmélység.. de azt mondták jó ez. Mentem vele pályatempót 1-2 fokban , meglátjuk
Az egyik alufelnim üt, nem tudtok valahol BP-en egy felnigörgöst? Ha lement a diliház el kell mennem hozzá.
Hát nem egyszerű ám egy gumiszervizben az élet. Megjön az ügyfél 15 éves téligumikkal,megy a morgás a szerelőktől.. megjön a prémium verda a pompafelnikkel spéci méret csak prémium gumi van rá, darabja 44e. .. akkor ez igy 200lesz.. hát akkor inkább ne.. hát igen..
Na meg van a SUV, nem SUV-ra a válasz. Megvettem a nem SUV-ot, kicsit olcsóbb volt. Gumi oldalába bele van írva hogy SUV. Magyarul egy paraméterrel egy kereket gyártanak, két névvel árulják.
Véletlenül nem csúsztam meg, szándékosan igen. :-)
Az elmúlt időszakban volt havas, latyakos, jeges és vizes útban is bőven részem, ezek alapján nekem nem fölösleges a téli gumi. Keskenyebb utakon is nekem kellett rendszeresen lehúzódni, mert a szemből jövők inkább megálltak középen, mintsem bemenjenek a padkára összetolt hóba.
(4x10eFt)/5év=8 eFt/év >> ~700 Ft/hó a különbség az ára miatt.
Ami nincs 1 liter benzin/dízel... havonta >> 15-20 km
Nem a biztonságot adó gumin sporolnék ennyit az tuti !!!
--------------
A nyári használat miatt a 195/50 R15 méretet választanám. hogy Ne legyen nyúlósabb a kanyarban az úttartás, mint az a mostani gumival már megszokott.
- Névlegesen 195x0,50=97,5 mm magas a gumi oldalfala 175x0,65=113,75 mm magas a gumi oldalfala
Száraz úton. A szélesebb 195-ös tapadása-stabilitása jobb, mint a keskenyebb 175-ösé.
Az alacsonyabb oldalfallal jobb az úttartás, a kormányzás/fékezés, de kicsit rázósabb. A magasabb oldalfal kevésbé rázós, de rosszabb az úttartás, a kormányzás/fékezés.
Nem száraz úton. Friss hóban jobb lenne egy kicsivel a 175-os magas-keskeny gumi, de friss hóban nem igazán használod. Nagy sebességnél a nyomvályús, vastagon vízes úton is jobb lenne egy kicsivel a 175 magas-keskeny gumi, de nem kell ilyen helyen száguldozni.
- Mivel javarészt nem télies időben és városban lesz használva. Eredőben inkább a szélesebb-alacsonyabb 195-öst választanám magamnak. Pláne, ha már ahhoz is szoktam hozzá az úton...
Eléggé kopott is ... A téli üzemhez szükséges kis kapaszkodó 3D lamellák már eléggé elfogytak a mintában. Azoknak 4 mm fölött illik lenniük a téli gumin.
Ehhez a négyévszakos Liglong gumikhoz mit szóltok? Városi autóra, síelni nem járunk. Van ennek értelme? Most jó 2023as nyári Laufenn gumik vannak a kocsin. A mostani gumik amúgy 195/50 R15.
Mintája rendben van, nem repedezett. Viszont 6 éves, kérdés, hogy a Yokohama milyen keveréket használ.. Az öreg téligumik hajlamosak ennyi idősen megkeményedni. (mint apám 5 éves Vredestein-je, hibátlan futófelülettel)
Kérdés még , hogy mire használnád.. Csak a sarki fűszereshez, vagy autópályatempó?
Ha ott állnék mellette, és megtapogathatnám, lehet adnék neki egy esélyt, de nyomott áron. Aztán lehet, hogy egy szezon után kőkemény lesz.