Sziasztok! információt szeretnék a Rába H18-ről ami Kamaz fülkés volt.
Pár kép van róla a neten,de sajnos elég kevés információ van róla szóval aki tudna segíteni képpel vag bár infóvl azt nagyon meg köszönném és Boldog Karácsont Mindenkinek!
Valószinű el dadog mindennel, mi ETNV épitőgépeket használtunk, ha ismerős a technika ott full gáz-padlófék 500 méterenként. Szupert tankoltak bele, a ZIL szerszámos kocsinkba meg az UAZ-ba meg normált. Biztos volt oka hogy a szakaszonkénti 2 URAL 92-t kapott.
Valóban, megvan az URAL-375D szovjet kezelési útmutatója. Valami nagyon gyér benzinnel elmegy, nem akarok hülyeséget mondani, de talán 72-es, 76-os oktánnal. Gyakorlatilag mint a ZiL-157. De ez is olyan legenda mint még sok másik. Nagyon jól hangzik, de semmi valóságalapja. :-)
És ha az urak össze rudják vetni a dátumokat, az Ural-375. rendszeresítése előtt a sereg csak olyan járműveket használt, aminek jó volt a normál benzin is. Miután az Ural-375-ösök megjelentek, utána kezdtek megjelenni az olyan járművek, aminek a szupoer benzin kellett, például Zsiguli. Meg kell jegyezni persze, hogy ez az Ural-375-be való szuper benzin dolog állítólag csak egy fordítási hiba. Aki az Ural dokumentációját fordította (ferdítette) valamit benzin ügyben összekevert. Mert nem jellemző a szovjet elvtársakra, hogy a hadi járműveik ne tudnának elmenni bármilyen folyadékkal, ami ég.
Főleg egy kicsit emelt üzemanyagnyomással szerintem gond nélkül megetetné azt a motort.
Ez a rendszer így gond nélkül ellátja a 200 lovas 4.2-t, ami 6000-ig tud forogni, és nem is drága. Komplett roverV8-at mindenestül kapsz 100ezer forint körül, elektronikával mindennel. Gyakorlatilag a hengerfejbe kell fúrni 8 lukat, beszerelni az injektorokat, a többi adott a roverV8-ról, oszt hajrá. Gázt is lehet neki adni, bár az már drága, egy teljesen szekvenciális injektoros gáz még ma is 300ezer körül van V8-ra.
Szerintem nem lenne kivitelezhetetlen mondjuk egy RoverV8-ról való befecskendezést rárakni. Igaz a legnagyobb Rover V8 a 4.6, de annak bonyolult az MFI befecsije, ezért inkább a 3.9-ét kéne venni, az hengerenkénti befecsi, de két injektorjellel dolgozik, az egyikről megy az 1-4-6-7 hengerek, a másik jelről meg a 2-3-5-8 hengerek, elég egyszerű technika, de megbízható, és szerintem ki tudja szolgálni azt a 6.5 literes V8-at.
Nekem a 4.2 terepen szekvenciális befecsis gázból gond nélkül megeszik akármennyit (úgy szoktam számolni, hogy 9 liter óránként), volt már, hogy 65 liter gázt tankoltam nem egész 20km-re (triálozás egész nap). Benzinből is városban 25 liter körül eszik, de mivel 200 lóerő, tud enni 40-50 körül is. Szeged felé autópályán tartós 150-160 körül 50 liter átlagot evett, és ez egy 2.8 tonnás autó állandó összhajtással automataváltóval.
Én már dízelen tanultam, de fogalmam sincs mennyit eszik. Viszont még mindig rendszerben van sok helyen. Szokott nálunk állni az egyetemen egy, majd megkérdem a sofőrjét, ha látom.
Ural terepen üzemórában megeszi közel a 100 litert is akár, aszfalton 30-40 liter volt a fogyija. Seregben használtuk, ráadásul akkor még volt 86-os, de 92-es szuper kellett bele.
Arról van valakinek saját tapasztalata , hogy egy benzines zil131/ural mennyit eszik aszfalton/terepen? Vagy ha el van gázosítva hogy fogyaszt? Vagy vannak-e praktikák, amivel lehet a fogyasztását csökkenteni? (nagyobb sűrítés, elektronikus gyújtás, más karbi vagy befecskendezés etc.)
A sok vaskerekű után ideje némi gumikerekűt is mutogatni. Különösebb apropója nincsen, maximum annyi, hogy ezek is jópofa gépek:
A kecskeméti repnapon úgy láttam, hogy a nyugati gépeket valami MAN/Rába cuccból tankolták, az Orosz Lovagok masináit viszont ilyen[...] Bővebben!Tovább »
Annak idején volt egy rövid életű haditechnikai kiállítás a Sasadi úti buszmegálló mögött, most felraktam pár képet róla. Mi több, a képek meleltt a youtube-ról összevadásztam videókat is az érintett nagyvashoz, hogy "élőbb" legyen. Az esetleges javításokat (ugye én laikus vagyok), kiegészítéseket előre is köszönöm!
Akkor íme a trükk: a fórumban kattints a képre jobb egérgombbal. Válaszd ki a "kép címéne másolása" menüpontot, majd nyiss egy új lapot és abba másold be a kép címét (Ctrl+V) Végül írd át a THM-et a címben IMG-re majd Enter és készen is vagy.