Nekem pl. száz százalékomat. De akik akkor fiatalon költöztek ide az első néhány ütemben, azok közül sokan itt öregedtek meg. Egyébként nyilván költői a kérdés, nem vagyok az adatok birtokában. Csak hozzátettem egy szempontot.
Nézd 2 kisgyerekünk született idő az elmúlt pár évben, tudom milyen szívás a HÉV megálló. De a többség szerintem úgy költözött ide, hogy ezek már adottságok voltak. Nyilván nem mindenki, ahogy a korábban felhozott példáim alól is van kivétel.
Én csak annyit jeleztem, hogy valami alapján kell prioritási sorrendet felállítani. Erre egy szempont lehet, hogy melyik döntés hány ember életkörülményén javít és mennyin ront. Nyilván figyelembe kell venni a jogszabályokat, mert vannak kötelezettségek is. Ilyen lehet Csúcshegyen a közművesítés (hogy őszinte legyek nem tudom van-e ilyen, de nem is érdekel), ahogy 99% hogy kötelesség lenne a HÉV megálló akadálymentesítése is Békáson. Sajnos túl tét nélküli amit itt csinálunk, mert ez a vezetés is szarik arra, hogy mit kéne. Fontosabb a folyamatos PR kampány (táblák, újság facebook stb), mint bármin tényleg változtatni is (na jó, előttünk egy zebra villogó fényeket kapott, éljen).
Nem követem ezt a nagyjából követhetetlen vitát, csak annyit jegyeznék meg, hogy vágyunk páran, akik jóval azelőtt költöztünk Békásra, hogy ezt a HÉV-megállót megtervezték. És az akkori bizony elérhető volt szintben. Bár akadálymentes az sem volt magasított peron híján, de egy babakocsival legalább a vonatig el lehetett jutni. Úgyhogy ne a lakók legyenek már a hibásak.
de örülök, hogy write only üzemmódod van csak 😉 Mondjuk Csúcshegy ügyének csak ártasz, de nem bánom, mert önző módon az érdekel, hogy nekem jobb legyen.
(m0 befejezés és Aquincum hídja pedig fontosabb mint a HÉV megállónk)
Követeld..én nem tiltakoztam ellene egy percig sem. Nem zárja ki am kettő egymást külön forrásokból.(pedig ti vagytok a szolidárosak állítólag - a bábszínházhitemmel szemben)
..vagy mondjdam azt mennyivel több ember szeretne Aquincumi hidat és bezárt M0-t mint a HÉV-vel vacakolni?..pedig az még egy forrásról szólna, nem a közlekedési alapokat állítaná szembe a környezetvédelmi és szociális alapok ez évtől megnyíló forrásaival feleslegesem!
- Mások meg óvszert szeretnének ingyen és lányokat az utakra.. :-)
Semmi köze egy EU forrásos közlekedési témának a 10.sz. vk-ból a 4sz. vk emberi jogaihoz, a település ellátási kötelezettség elmaradása és antiszoiciális várostervezése mentén... Énnyit a szétcseszésről. Valóban hiba volt értelmes emberhez szólnom a furcsa életű olvtárs esetében.. Mea Culpa
Amúgy Csúcshegy problémái egyszerűen nagyságrendekkel kevesebb embert érintenek mint mondjuk Békásmegyeren a HÉV megközelítése. Egy panelházban kb többen laknak mint Csúcshegyen (sarkítok). Ez nem azt jelenti, hogy azok a problémák kevésbé fontosak, de igazából békási panelproliként teljesen leszarom. Ha valaki közmű nélküli helyre költözött, akkor vállalta, hogy nincs. Mint aki Ferihegy mellé (vagy akár Tökölre) költözött, tudta, hogy repülőtér van, ami zavaró. Ahogy a Római parton kiönt néha a Duna. Ilyen ez a such is life. És amúgy igen, ilyen adottság Békáson a szar HÉV megálló is.
Mindig az a kérdés, hogy az adott pénzből hogy lehet a legtöbb emberrel jót tenni. No, hát ebben Aranyhegy közművesítése pont utolsó helyeken van, és ez így van rendjén. Az ott lakók dobják össze a pénz (vagy legalább jó részét), egyből fel fog gyorsulni a dolog. De amíg nem teszik, addig én nem bánom, hogy a HÉV vonalát fejlesztgetik inkább.
(Attól, hogy valami EUs pénzből van, az általában utófinanszírozást jelent, úgyhogy számít a képbe, hogy mennyi pénze van egy adott önkorinak..)
Netto nem igaz, az Aranyhegy nem 1988-ban lett belterület - de nem is téma ez lakosság ellátási szempontból..A csúcshegyi lakóházak kiszorulása témájában a más lakóházaknak jutó forrásokból...s.t.b.
- csak felvázolásként írtam őket, a lényeg érzékeltetésére.
>>én csak azt mondom, hogy az Aranyhegy is külterületként kapott vizet..
>>nem TSZ osztogatás, mint az Aranyhegy új negyede...
Majdnem így volt de mégsem, TSZ tag voltam.
Zártkerti telkek lettek a parcellázás során és meg kellett őket vásárolni ~ 1988-ban, azaz 33 éve de már akkor sem volt külterület, a Héthalom utca a határ.
Minden közművet nekünk kellett megoldani, társulásokat csináltunk hosszú éveken keresztül.
A mi pénzünkből lett víz, villany és gáz, hogy építési övezet lehessen a terület.
Még az utcai közvilágítás lámpa testjeit is fizetni kellett mert annak muszáj lennie, az elkészülte után ment át az Elmű tulajdonába.
Itt lakom 21 éve és még mindig földúton járok ami 15% lejtő/emelkedő (tetszés szerint) és ha nagy eső vagy hó van nem viszik el a szemetet mert nem tudnak feljönni.
Tévedés...Engem nem érdekel a politika, én csak azt mondom, hogy az Aranyhegy is külterületként kapott vizet, mint a Nagyszénás is mostanában.
Amúgy a megszüntetett városházákkal egyet is tudnák érteni.. (Pl a városrészek maguk választhatnának képviselőt maguk közül, akik a városi gyűlést alkotnák- Íg nem alakulthata ki az,hogy a Csúcshegyen minimum 7 millió adóbevételből csak másfél milliót csorgat vissza a település, ahol inkább többet kellene mint beszed a fejéletleség miatt egy szolidáris városban.
Nem, amúgy nem is tilos odaköltözni, az Eu jogharmonizációnak hála. Magasabb jogszabály a Nyilvántartási TV 1992-ből, mint egy ócska helyi rendeletecske. A Csúcshegyen viszont 1848 óta épültek lakóházak..sőt lehetett a más funkciókat használati mód változtatással azzá átminősíteni. Tájékozatlan vagy.
Szóval vigyázni evvel a nem mehettek oda, meg illegális szövegel, mert amíg Uniós tagok vagyunk ez legális marad!
1 - mindig is volt beépíthetősége az építési szabályzatban, tehát építeni legális!
2 - Magasabb jogszabály engedi a bejelentkezést más funkciókba, akár üres telekre is, tehát ott lakni legális!
3- az egyetlen építési akadály egy törvényellenes jogsértő állapot miatt még építési bírságolni sem lehet, az ellenkeresetben benyújtott kár miatt a kategorizálatlan felszínmozgásosság miatt.(ez 2014 január óta a település kötelezettsége)
Ráadásul magántelkek és azok is voltak, nem TSZ osztogatás, mint az Aranyhegy új negyede. Teljesen más, mint a Római part.(ami zártkertjeit ráadásul a Harsánylejtő TSZ üzemi területével ellentétben engedett beépítésre a TSZT 2005) - a hallomás nem megfelelő ismeretalap.
Én is úgy tudom a csúcshegy külterület volt. Nincs közmű.Nem is lesz. Az állam (önkori) akkor csinál külterületen közművet ha Ő adhatja el a telkeket csilliókért lakóparknak. ilyen ez..
Csillaghegyen a Rókahegy lábánál van egy nagy 30-as övezet, ahol nincsenek fekvőrendőrök. Ott (pl. a Rókahegyi úton) simán 50-60-al mennek az autók az utcában nem törődve a jobbkezes utcákkal. Én kifejezetten örülnék, ha lennének fekvőrendőr a kereszteződésekben.