Nagyjából a kuplungpedál felett felnézel alulról a műszerfal alatt van egy pici fehér tábla,még rá is vannak írva,melyik minek a biztije,azt lepattintva ott vannak biztosítékok.Ha nem gyári a parkradar,akkor valahol máshol kell keresgélni szerintem.
Esetleg valaki meg tudná mondani, hogy a 2007-es D4D Toyota Aurisnak hol van az utastérben a biztosíték táblája? Nem megy a parkradar, hátha valamelyik biztosíték adta meg magát.
A *3 az a Japán gyártásúakra vonatkozik,a *4 az összes többire.
Mi valóban az 5.1-est használjuk,azt mindegyikbe bele lehet tölteni.1 liter általában elég,de ha van fél literes kiszerelés,akkor én 1,5 litert vennék,és annyit átfolyatnék a fék,és kuplung rendszerén,a sajátomon is ennyit elhasználtam gyáriban,pedig az csak yaris.Mondjuk én túlzásba vittem,amennyi volt nekem itthon,annyit engedtem át a rendszeren.
A szelephézagot bármennyire is furcsán hangzik,de hangra kell ellenőrizni,ha nincs különösebb zaj,és a motor működésében nem tapasztalsz problémát,akkor nem is kell tovább menni ez ügyben.
Ha mindenképpen méréssel ellenőriztetni szeretnéd,akkor kell hozzá szelepfedél tömítés,és az ehhez tartozó egyéb tömítések,plusz az ellenőrzés munkadíja,ez az egész nagyjából 2 óra,hideg motornál,az összeszereléssel együtt.Ha állítani kell,akkor a vezérműtengelyeket ki kell szedni,és a szelepemelőket kell cserélgetni,amik különböző vastagságúak.Annak darabja akár 10ezer ft körül lehet,utángyártva nem tudom,kapható e,a darabszám függhet attól,mennyit lehet ide-oda átcserélgetni.Ennek több óra is lehet a munkadíja.De a tapasztalat az,hogy nem szokott elmenni a szelephézag,szinte kizárólag csak gázüzeműeknél.
Ha jól működik az autód,akkor nem nyúlnék hozzá semmiképpen.
1.Fék/kuplung olajból mennyi kell bele, cseréltetni szeretném. Maxgear DOT4,SAE J 1704 típusút gondoltam bele azt írják ,hogy rendelkezik Toyota gyártói engedéllyel, ez jó lenne? A szaktársaid DOT5.1 raktak bele 2 éve, legalábbis számla szerint 1l-t.
2.Szelephézaggal szerinted foglalkozzak?266000km, még nem hiszem, hogy nézték.Különösebb katakoló hangja nincs.Márkaszervízben ez mennyi idő lenne+mennyibe kerülne kb(100000 Ft felett tippelek).Hézagoló lapkák csak gyáriak vannak, vagy van gyári minőségű utángyártott is (neten nem találtam)?
Szia! Nekem is ugyanaz au évjáratú, 1.4-es corollám van. Nekem is azokat a tüneteket produkálta, amit az autód, csak annyi különbséggel, hogy álló helyzetben, kormány állításnál nem volt tünet. Viszont nekem 90-100 km/óránál rázta a kormányt. Olyan volt, mintha ütne a kerék. De nem. Néha volt olyan is, hogy álló helyzetben, járó motornál tekergetve a kormányt a világítás erőssége változott. Én arra gyanakodtam, hogy csapágyas a kormányoszlop. Toyotába jó drága lett volna megnézetni, és 450000-be került volna az oszlop. Megnézettem egy szerelő barátommal. Elsőre ő is azt mondta, hogy csapágyas,de azért felhíta az egyik ismerősét, aki otthon van a Toyotákban. Ő is megerősítette a gyanumat. Bontóba vettem kormányoszlopot szervóval 55000-ért. Barátom kicserélte. Azóta semmi gondom vele. Megszüntek a tünetek.
Sziasztok! Hátha valakinek van tapasztalata tud segíteni ezzel a problémával kapcsolatba mi lehet a gond toyota corolla 2005 -ös évjáratú 1.4 benzines autóm álló helyzetben kormánymozgatásnál kopogás ugyan ez menet közben is ha rossz az út vagy fekvő rendőr stb. Ami biztos hogy a kormány magasság állítás befolyásolja a kopogást, ha fel rakom a kormányt erősebb, ha teljesen le rakom sokkal gyengébb a kopogás. Szerelő szerint futómű rendben, kormánynál lesz valami.
Szerintem mérjétek meg benne a szelephézagokat,én azzal kezdeném.Állítása a vezérműtengelyek kiszerelésével lehetséges,komplett szelepemelő cseréjével,azok különböző vastagságúak.Ez után függ,hogyan tovább.
Volt rá meghosszabbított garancia még anno,olajfogyasztás problémára,amit először gyűrűzéssel,utána dugattyúk cseréjével,majd a következő generációs corollák/avesisek stb. esetén már gyári felújított motorblokk cseréjével lehetett orvosolni,míg kb 2005-től módosítottak a motoron,azután az olajfogyasztás már nem volt gond.A hengerfejre nem volt semmi módosítás,azt nem érintette ez.Voltak hibák a VVT-i rendszerrel,de azt hibakód kísért,és a motor működésére nem volt hatással,csak a hibajelző lámpa világított.
Múltkor írtam hogy elment az 1-es henger fiam 2001-es E11 corollájában (1.6 VVTI 110ló) Megnézték ma, azt mondják nincs kompresszió az 1-es és a 3-mas hengerben. Ami az érdekes hogy nem volt semmi baja, 120-130-as tempónál egyszercsak elment az erő, és akkor még csak 1-es hengert írt OBD-n. Most hogy a 3mas hogy jött a képbe nem tudom. Elsősorban ugye dugattyúgyűrűkre, hengerfejtömítésre gondol az ember, de egyszerre és hirtelen 2 (ráadásul nem szomszédos) hengerben... Mi lehet még? Beragadt VVT-I is okozhatja? Vagy valami szelepprobléma a VVT-től függetlenül? Azt sem tudom himbás vagy állítós-e a szelep ezen a 3ZZ-FE motoron. A kompressziót mérő autószerelő gyorsan elintézte, "kuka a motor" felkiáltással.
Azóta olvastam olyat, hogy:
- ezeket a motorokat gariban cserélték a dugattyúk és gyűrűk design- illetve anyaghibája miatt, ami a gyűrűk deformálódásával jár
- hengerfejben valami hiba, ami miatt túl korán nyit a szelep, vagy túl későn zár be, esetlegesen folyamatosan kitámaszt
- dugattyú gyűrű probléma
Valaki aki jól ismeri ennek a 3ZZ-FE motornak a típushibáit tudna ötlettel szolgálni?
E11 Corolla 2001 1.6 vvt esetén mi okozhatja, hogy bemelegedve nem megy az 1-es henger? Hidegen jó, injektorokrol lehuzva a kábelt az 1-es esetén nincs változás, tehát az nem megy, injektorokat megcserélve nincs változás, uj gyertyák sem okoztak változást. Kompressziómérés holnap, nincs más ötlet.
Az egyik ismerősömnek van egy ugyan ilyen toyotája, ugyan ezzel a vvti motorral. Az nem csinál ilyet. Váltáskor is csak nagyon minimálisan emeli meg a fordulatot, szinte észre sem veszed. Az én autómmal amikor beakárok tolatva, állni egy parkolóba, akkor hiába engedem el a gázt, ő még magának ráemel, de olyan szinten, hogy üvölt a motor. Azt tudom, hogy ezeknek környezet védelmi okból emeli meg az ecu a fordulatot, de iszonyatosan bosszantó tud lenni.
Nem tudom megmondani,ha van ilyen autóval rendelkező ismerősöd,ami évjáratban is stimmel,az lenne a legjobb,ha azzal össze lehetne hasonlítani.Azthiszem már talán írtam valamikor,hogy ezek a corollák megemelik váltásnál a fordulatot,és sajnos előfordul,hogy kicsit jobban is a kelleténél,sokat kell várni,mire átváltasz egy másik fokozatba,amúgy úgy vezethetőek,mint egy hülye,aki a kuplungot akarja leégetni. :)
Mentem már több ilyennel,és azok is hasonlóan viselkedtek,szerintem egyébként a nem szakmai véleményem,hogy nem lehet megoldani ezt a dolgot,bármit is cserélsz ki rajta,a motorvezérlő cseréje sem lesz megoldás.
Az egészet nem igazán értem? Valami megzavarodik néha a motorvezérlőben?
Az autóm tegnap reggel egyből indult, és iszonyat jól ment.
Meglepődtem, hogy milyen jó, és egyáltalán nem dúsult túl. Az alapjáratot néha keresgeti, és ha álló helyben nyomok egy gázt akkor ezt csinálja. Amikor adok egy gázt akkor értelem szerűen a fordulat mérőnek a mutatója felugrik egy bizonyos fordulatszámig, aztán lassan visszaesik és hirtelen olyan 1200 as körüli fordulatnál megint magától add egy gázt. Amikor megyek az autóval és elváltok, akkor minden sebesség váltásnál nagyon megemeli a fordulatot, de olyan szinten, hogy ilyenkor bőg a motor.
Először fals levegőre gondoltam, de most már kezdek kifogyni az ötletekből.
Akkor érdemes ezt vizsgálni,amikor nem jó az autó,vagy indítás előtt gépre tenni,és pl a benzinpumpát kivezérelni.Ha akkor indul mindig,akkor lehet a motorvezérlő a ludas,bár nem hinném.Az én yarisom se mindig indítja be a pumpát,hanem csak indítózás közben,mondjuk ez indul akkor is.
Motorvezérlőt cserélni rajta nem egyszerű,ha jól sejtem a benzineseknél az indításgátlót is rá kell tanítani a másik vezérlőre,de nem olyan egyszerű.
Kókány szagú a dolog,de ha a pumpa kivezérlése után mindig indul,akkor lehet az üzemanyag pumpa áramkörébe bekötni talán egy olyat,ha gyújtást ad az ember,kivezérli az áramot 3-5 másodpercig a pumpára.Van,aki csinál ilyen elektronikát,és be is köti.De ez csak elmélet,nem tudnám megmondani,mi okozhatja,minden esetre olyannal vizsgáltasd meg,aki nagyjából tudja,mit csinál,mert csak találgatás lesz a vége.
Már egy ideje figyelgetem az autóm viselkedését. Most már tutira azt veszem észre, hogy az autómban a motorvezérlő rendetlenkedhet. Van olyan munkába indulós reggel amikor az autó egyáltalán nem indul, mert a benzinpumpa nem megy mikor ráadom a gyújtást. ilyenkor az aksi saru levétele egy kis időre meg szokta oldani a problémát. Benzinpumpát már cseréltem de hiába. A másik jelenség az, hogy az autómon menet közben mintha túldúsulna.. Mintha baromi sok benzint kapna, annyira, hogy az autó már alig bír menni. Persze az aksi saru levétele itt is szokott segíteni. Cseréltem vízhőfok jeladót és levegőszűrőt, de hiába. Olyan mintha a motorvezérlő néha megzavarodna. Aztán a túldúsulás már szinte állandósult nála. Még egy autónál sem nem tapasztaltam ilyet. Azt sem tudom mihez kezdjek? Gondolom egy másik motorvezérlő cseréje sem lehet egyszerű feladat?