Igen azok kellenének a patent centrumot neztem de nem merem megrendelni mert egyik sem rover bar lehet egy probat megér. A rimmer oldalon legalabb oda van irva hogy Roverhez valo. Nem tudom mennyire univerzálisak ezek a patentek gondolom ha a furat atmerő stimmel akkor jok lehetnek mas autokhoz valok is.
Sziasztok ! Egy kérdésem lenne észrevettem hogy a vízpumpánál csepeg a hűtővíz ,hogy férek hozzá? motortartóbakót kivenni és le engedni a motort ? A válaszokat tanácsokat előre is köszönöm
Üdv. Hol lehetne beszerezni ún. ajtózár vagy központi zár rudazat rögzítö patentet Rover 200. Ilyen néven talaltam hasonlókat csak más auto márkákhoz. Konkretan az ajtó belsö kilincsének furataba kell bepattintani a másik részet a rudazathzoz kapcsolni. Ez egy L alakú fempalca. Fenykepet teszek fel hasonlóról. Bontos oldalakon igy nem látok. E nelkül nem lehet belülröl kinyitni az ajtot a belsö kilinccsel.
Igazából még nem vágtam bele, szerintem aludnom kell rá párat, meg beszélni pár emberrel még. A nagyobbik bajom az, hogy még éveken át nem is látnám, maximum évente egyszer, ha minden jól megy, 1-2 hétre. El kell döntenem, hogy megéri-e... tud-e az ember árcédulát rakni egy emlékhalmazra??? Jobban mondva, egy tárgyra, ami kivált egy halom érzelmet???
Belsőről amúgy csak videot láttam. A napfénytető belsején valami hülye ragasztott vagy akármilyen fekete-fehér mintás valami van, az üléseken párnák (wtf???), gondolom megnyúlt a szövet, pár gomb hiányzik állítólag középről, tetőkárpit lóg.
Lakatolás, fényezés megoldható. Lakatolás szerintem több lesz, a fényezésre mondott ár reális lehet (ma még...). Belső képek nem voltak, de az még nagy gond lehet, mert míg az előbbi a lakatos/fényező ügyességén múlik, kárpitokat, borításokat, műanyag biszbaszokat épeket szerezni szinte lehetetlen :( Ha meg igazi restaurátorokra akarod bízni, az horror ár...
Motort lehet kapni 40-től 80 ezerig, de ezeknek alaposan utána kell járni, mert nem ismerik, keverik. Előszeretettel mondanak rá Honda motort, meg 8 szelepest árulnak 103 LE-nek, meg a régi 200/400 valóban Honda motorokat keverik a "bubis"-hoz, szóval nagy a keveredés... meg biztosan fel kell újítani, és az többe kerül, mint maga bontott motor. VVC nem tudom mikben volt, de pl. MGF-hez nem is találtam motort. De ha ígyis-úgyis nagyobb motort akarsz bele, akkor a sima 1,8-as is csodaszámba megy, leginkább 75-ből (a turbós ide nem jó, mert nincs hozzá vezérlő)... de 1,6-os lepapírozott motor 1,8-as főtengely meg hajtókar cserével szerintem 1,6-os vezérlővel elmegy, és szerintem ahhoz még jó az R65 váltó...
Örömmel látom, hogy még mindig él és aktív a fórum :)
Nem fogjátok elhinni, de FB-n futó hirdetésemen keresztül megtalált az első Roverem jelenlegi tulajdonosa!!! El se hittem... közel nulla volt az esély rá. Szentimentális okokból kerestem egyébként, nagyon sokat jelentett nekem az az autó, sok mindent jelképez és millió emlék fűz hozzá. Már rég nem Magyarországon élek, de hosszú távú terveimbe tökéletesen passzolt, hogy visszaszerezzem.
És most jön a szépséghiba... Sajnos nagyon le van lakva szegényke :( Egy jóbarátom megnézte tegnap, gyakorlatilag nincs egy ép eleme az autónak, eszi a rozsda alul, a motorja sem az eredeti (a jelenlegihez nincs papír) és nem is szól egészségesen, a kipufogó is cserés valószínüleg... Szóval ezer sebből vérzik. Mivel már rég nem vagyok benne a Roveres vérkeringésben, ezért hozzátok fordulnék segítségért, mint a fórum alapítója ;-)
Milyen mostanában az alkatrész ellátottság? Mennyire lenne macerás egy szinte teljes restaurálás? Ki kéne lakatolni az autót rendesen (hogy ne legyen rozsda), alvázvédelem, telifény, és akkor még a műszaki dolgokhoz nem is nyúltunk. Teljesen egyértelmű, hogy gazdaságilag értelmetlen és nem éri meg, de nekem szentimentális értéke van... és azt próbálom magamban eldönteni, hogy mégis mennyit ér meg. Az időfaktor nem számít, mert nem ott élek, és belátható időn belül úgysem látnám, szóval ha fél évbe telik akkor fél év, az a része nem érdekel. De a jelenlegi ottani árakról fogalmam sincs.
Jóbarátom mondott lakatolásra minimum 200e-t, fényezésre minimum ugyanennyit, plusz ami még menet közben kiderül. Ha már úgy sincs lepapírozva a mostani köhécselős motor, akkor ennyi erővel levadászhatnék akármilyen típusazonost is bele papírral... de azok mennyiért mennek??? 98-as 214 Si-ről van szó... de felőlem belecuppanhatna VVC is, ha épp elérhető.
Köszönöm a válaszokat valószínű jo lesz azca bontott bar az eladótól kerdeztem a méretét meg nem válaszolt de ahogy irtad is siman be lehet rakni eggyel nagyobb hütőt mert van meg két furat szabsdon. Védőrácsot megprobalok szerezni vagy kitalalok vmit azert egy komplett lökharitot nem veszek miatta.
A vízhűtő van a motor felől, előtte a lökhárító felől a klímahűtő.
A vízhűtőnek a ventilátora befelé van a motor felé, a klímahűtőnek előrefelé.
Szóval jó helyen van a vízhűtőd.
De az a kép amit a lökhárítón keresztül csináltál, több szempontból nem stimmel :(
Az egyik, hogy ilyen klímahűtő csatlakozást még nem láttam, de a 200-ast nem nagyon ismerem, meg azt mondod amúgy se használod, szóval nem fontos.
A másik ami fontosabb, hogy hiányzik a rács a lökhárítóból. Azt szerezz valamit egy bontóból, vagy barkácsolj be valamit, mert egy kőfelverődés akadálytalanul zúg be, és simán lehet, hogy az lyukasztotta ki a hűtőt. Nem kizárt, hogy a klímahűtő is lyukas... meg ha újat raksz be, rövid időn belül így járhat az is.
A barkacsolt csövet a gyerekem ismeröse csinálta erröl tudok de a hütö az ugy volt ahogy vettük ahigy a kepen latható csak akkor meg ép volt a vizcsö. A folyás a hütö belsö oldalaról jön ahogy felnyulok az ujjam végével es mintha visszintesen be lenne vagva. Olyan mintha ratolatott volna vmure es felakadt bar azt mondja nem emlekszik ilyenre. Igazndibol akkor latnam ha levennem a ventillator házat meg utana a hütöt annyira hogy be tudjak nezni. Korabban kerdeztem de lehet elkerülte a figyelmem a válasz hogy eredetileg akkor most a vizhütönek kellene elöl lennie tehat a menetszélbek azt kelle hütenie es a klimahütö pedig mögötte?
Köszönöm. Mi van ha nem erdekel a klíma motorhütes jó volt igy is de vszínü kilyukadt ez a hűtö. Belrakatok egy ugyanilyet ugyanigy ? A vizhűtő felfogatási pontjai közötti tavolsag 49,5 cm ilyen méretü hütöt talalok mert láttam igaz hogy azt irták hogy klímaval szerelt jarmühöz nem jó. Probálok fenyképet feltenni lebutitott képmérettel hatha fel lehet ide tölteni.
Sajnos a méretek nem látszanak, de az lehet, hogy az eredeti vízhűtőt cserélték egy nem klímás hűtőre.
A klímás autók hűtője nagyobb, mert egy nagy felületet letakar belőle a klímakondenzátor (még ha van is külön ventilátora, az is csak meleget fúj a vízhűtőre).
A klímakompresszor nem mehet, ha nincs gáz benne, nem húz be a kuplungja, ezért van a "trinary switch".
És ha a klímakondenzátor helyére egy kis hűtőt raktak be, akkor eleve a kompresszorból meg a szárítószűrőből menő csőnek nincs hova csatlakoznia, és így nyitott a rendszer, tehát nem is lehet benne gáz...
Elképzelhető, hogy barkácsoltak bele egy kisebb hűtőt, de nem tudom mi tartja, mert a klímakondenzátor sokkal vékonyabb, annak a helyére nem megy be.
Teszek fel pár képet a motortérröl hogy nekem hogy helyezkedik el a vízhűtő es a klímahűtő. Nálam a vízhűtő a belső oldalon van a ventillátorral. A klimahűtő ami nagyobb méretű mint a vizhűtő az pedig a kocsi orra iranyába a diszrács előtt. Jol vsn ez így? Csak a vízhűtöben vannak vizcső bekötések a nagyobb klímahűtöben én nem latok elvileg abba nem is lehet semmilyen vízbekötés. Na sajnos nem.enged fényképet feltölteni. Az volna a lényeges kérdés hogy jó e az hogy a vízhütö van a belsö oldalon a motortér felé míg a klimahűtő kívül a díszracs felé. Es annak jólval nagyobb a mérete.
Köszönöm az eddigi válaszokat nekem gyanus hogy az elöző tulaj meghackelte ezt az autót . Nekem az összes vizcsövem ebbe a kishütöbe megy. Elofordulhat az hogy a kilmakondenzátor helyére betettek egy kisebb méretü hütöt es ennyi a nagy meg disznek van benne ? Most nem tudok de fotot teszek fel ide. A kilmakompresszor egyébként megy de nem hüt mert nincs gaz benne de ez különösebben nem zavar.
Üdv. Olyan kérdésem lenne hogy adott egy 1998 Rover 200 1.4 si autó klímás. Elfolyik a hütővíz alul a külsö nagy hütö kilyukadt vszinü. Mivel klimás az auto itt a nagy hütö elött van egy kissebb hütő amin rajta van a ventillátor. Ebbe a kis hütöbe van becsatlakoztatva a vízhütés csövezetékei. Hogy kapcsolódik be a nagyhütő mert felül nem látok csöbekötést lehet alul van ? Gondolom először a kishütöt kell kivenni a ventillatorral es utana látom meg hogy hogyan van bekötve.