Keresés

Részletes keresés

braun Creative Commons License 2017.03.22 -1 1 8930

A járműjavítók "munkáját" volt szerencsém úgy dízel, mint villamosmozdony tekintetében személyesen tartóstesztelni.

Nem tudok róluk túl sok jót mondani, ami a kezeik közül visszakerülő göncökkel kapcsolatos. Ellenben drágák, mert megtehetik.

 

Erre mondom, hogy a járműjavító gyűjtőfogalom nem egyenlő a magyar viszonylatban úgy általában ismert járműjavítók körével. Az meg egy másik kérdés, hogy tudnak ott is normálisan dolgozni, csak a tökükre kell lépni. Ez is tapasztalat. 

 

Namost szerintem még mindig többet ér, mint a semmi, ha valamiképp késleltetjük a masina további romlását, illetve reménytelen állapotba kerülését, mint az, ha szakszerűen nem csinálunk semmit.

 

Persze, csak az ilyen felajánlást illik helyén kezelni, mert ha valóban komoly és valóban állja is a szavát, akkor kár lenne taknyolásra elpocsékolni az adományokat. 

 

A többire érdemben nem tudok reagálni. Általánosítás és mint ilyen, nem sokat ér. 

 

Hanem, ha már így belemélyedünk és diszkréten lehülyézünk mindenkit, akinek valaha köze volt/van a hárombetűshöz. Te már láttál olyan dokumentumot, ami tételesen leírja a gép állapotát, javaslatot tesz (konkrét tevékenységek megnevezésével) az elvégzendő feladatokra és mondjuk mindezek mellé némi költségbecslést is tesz? Mert én nem. Pedig nagyon kíváncsi lennék, mert engem is érdekel a gép sorsa és kézen közön hallok a tervekről, szándékokról, de semmi többet. 

Előzmény: segélyvonókészülék (8929)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.22 -1 2 8929

Tételesen most nem rágnám körbe, tapinyomiról csak pár szóban.

 

A járműjavítók "munkáját" volt szerencsém úgy dízel, mint villamosmozdony tekintetében személyesen tartóstesztelni.

Nem tudok róluk túl sok jót mondani, ami a kezeik közül visszakerülő göncökkel kapcsolatos. Ellenben drágák, mert megtehetik.

 

A többihez:

tisztában vagyok azzal, hogy hogyan kéne egy normális, vállalható felújításnak nekifogni.

Ahogy azzal is tisztában vagyok, hogy ez a "lakatolás" dolog ebben a jelenleg elérhető formában kb. annyit ér, mintha leponyváznád a gépet, hogy ne verjen be nagyon az eső a főgenerátor alá.

 

Viszont mindannyian tisztában vagyunk azzal is, hogy az elmúlt 20 évben még csak állagmegóvás, konzerválás sem történt a masinán, hanem az csak áll kint, és exreme survivor without Bear Grylls-t játszik hosszútávon.

 

Namost szerintem még mindig többet ér, mint a semmi, ha valamiképp késleltetjük a masina további romlását, illetve reménytelen állapotba kerülését, mint az, ha szakszerűen nem csinálunk semmit.

 

És ugye ez a "rohadjon el szakszerűen, ahogy van, mert úgy fogunk holnap hozzányúlni a tulajdonos, vagy megbízottja részéről, ahogy tegnap hozzányúltunk" szemlélet hozott fel bizonyos emlékeket a hajdani páternoszteres házból. Ott hallottunk annak idején rengeteg ilyen, szakmaisággal alátámasztott "hozzá ne merjetek nyúlni, jó az ahogy van" dolgot.

 

Ha személyeskedésnek vetted, vedd annak, bánomisén, nem ez volt a lényege.

 

Peace forever!

Előzmény: braun (8928)
braun Creative Commons License 2017.03.22 -1 4 8928

Ezek szerint számodra a járműjavító = állami, haveri pénznyelővel? Számomra nem. 

 

Itt a karosszériajavításhoz a járműjavító egyetlen dolog miatt kell. Ahhoz, hogy ezt a mozdonyt hosszú távra is vállalható módon rendbe lehessen rakni, kevés már a külső taknyolás, az ide varrunk, ott lemezelünk, amott gittelünk technológia. Ki kell rámolni belőle mindent, ideértve a villamos, levegős és egyéb rendszereket, tisztességesen kiganézni és utána lehet nekilátni a javításoknak. Ez nem megy kisipari keretek között, arról nem is beszélve, hogy illene rendesen kimérni a mozdonyszekrény geometriáját, amit szintén nem lehet a csirkeólban elvégezni, legalább egy csoportemelő kellene hozzá.

Tudom, miről beszélek, mert mostanában elég sok ilyen jellegű járműfelújítási ügyletben (igaz, nem mozdony, hanem "csak" személykocsi) voltam/vagyok érintett (nem állami berkekben) és ott sem ment másképp. csak egy egyszerű négytengelyes személykocsi esetében is teljesen ki kellett bontani a kocsit és utána cserélni kellett a lemezelés és a szekrény tartóinak 45 %-át! 

Tehát jöhet Józsi a világlegjobb hegesztője és megcsinálhatja a munkát puszira, lelkesedésből (egyébként egy nem is kell annyira fasza hegesztő, egy átlagos is bőven elegendő), de megfelelő körülmények nélkül egy nagy rakás sz@r lesz belőle. 

 

Nem ismerem az ügy hátterét konkrétan, de egy ilyen felajánlásnak csak akkor van értelme, ha van egy az elejétől-végéig végiggondold felújítási terv. Könnyen lehet, hogy itt ez hibázott. 

 

Érdemes különben megnézni a mozdony kortársának a T499 Kyklopnak a felújítását a cseheknél. Na, kb arra lehet számítani itt is.

 

Az utolsó gondolatodra meg csak annyit, ha valaki személyeskedik érdemi diskurzus helyett, annak valószínű, hogy nincs érdemi hozzáfűzni valója.

Előzmény: segélyvonókészülék (8927)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.22 0 1 8927

A R. Feri bá két dupla után különbül hegesztett, mint bármelyik itthoni gányolda valaha is fog.

Ne haragudj, egy ilyen jószágnál ez elég életszerűtlen kifogás.

És igazad van, nem mimdegy, hogy a nem teherviselő lemezeket melyik cég alkalmazottja hegeszti, ha nem a szent pénznyeldéknek jut, akkor inkább rohadjon szét az egész a ...ába!

 

Ismerem ezt a megközelítést, még az Andrássy 73-75-ből...

Úgy nézem sikerült integrálódnod neked is. :( 

Előzmény: braun (8926)
braun Creative Commons License 2017.03.22 -1 0 8926

Csak azért, mert ha nem járműjavító, vagy azzal megegyező felszereltségű hely, akkor az én véleményem szerint helyes volt, hogy nem engedték. Azért egy ekkora jószágot kikarosszériázni nem egyszerű, még egy autóbuszhoz képest is egy nagyságrend.

Előzmény: Ep128 (8925)
Ep128 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 8925

Nem emlékszem már, vissza kellene keresni, sem időm, sem energiám rá. :-) Annyi rémlik, hogy anyagköltségen megcsinálták volna, tehát nulla munkadíjért!

Előzmény: braun (8923)
TOMM13 Creative Commons License 2017.03.21 -1 0 8924

Valaki(k)nek még mindig nagyon szúrja a szemét, hogy ez a gép egyáltalán létezik..........

braun Creative Commons License 2017.03.21 -1 0 8923

Volt olyan felajánlás is valamelyik cégtől, hogy INGYEN kilakatolja a gépet, de a közelébe sem mehettek! 

 

Ez járműjavító volt?

Előzmény: Ep128 (8921)
Ep128 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 8922

vet=vett... :-P

Előzmény: Ep128 (8921)
Ep128 Creative Commons License 2017.03.21 0 2 8921

Nekem visszacseng az a jó néhány ajánlattevő, aki anno részben / egészben MUNKÁVAL vet volna részt a felújításban! Volt olyan felajánlás is valamelyik cégtől, hogy INGYEN kilakatolja a gépet, de a közelébe sem mehettek! Most meg várjuk a milliókat, hogy betolhassuk egy járműjavítóba... Ok, értem éln, hogy ott lehet minőségi(bb) munkát végezni, de valahol akkor is morbid...

Előzmény: varjan01 (8920)
varjan01 Creative Commons License 2017.03.20 0 0 8920

Folyamatban van jelenleg is.

Mivel használva nem lett, rendelkezésere áll. Külön számlán tételesen van elhelyezve, ahogy jelezve volt, igény szerint visszakapható.

Az idén még folytatódik, hátha indulna valami..

Előzmény: M63FUN (8919)
M63FUN Creative Commons License 2017.03.19 0 0 8919

ez nem hangzik túl jól..... és akkor arról tud valaki, hogy a kb nyáron bejelentett pénzgyűjtési akcióval mi lesz/lett?

Előzmény: varjan01 (8918)
varjan01 Creative Commons License 2017.03.19 0 2 8918

A tavalyi évben elfogytak a 'kommunista szombaton' végezhető feladatok. Ami marad az már tényleg csak a simogatás kategória lenne, ami szép és jó, de előrébb nem viszi az ügyet.
Több, nagyobb próbálkozás sikertelen volt részben személyi, részben anyagi okokból kifolyólag. Itt csak az anyagi rész azért számít, mert ha lenne sok millió forint minden javítóműhely tárt karokkal várná a gépet.
Pl. a MÁV-Start Zrt is pozitívan állt a támogatáshoz, ám megint egy személyi dolog megakasztotta.
A 2016-ban számunkra is meleg kézfogássokkal beígért felújításból ismeretlen okból nem lett semmi, (lásd adó 1% gyűjtése) így az egyesület által gyűjtött és kapott felajánlásokat felhasználni nem tudtuk. Azok igény esetén továbbra is rendelkezésre állnak.
(Pl az 1%-hoz a csapatnak annyi köze van, hogy kívülről megnézhet egy olyan ember irodaajtaját, aki ismer egy olyat, aki tudhat róla....) Gyakorlatilag és elméletileg is semmi!

Előzmény: M63FUN (8916)
Ep128 Creative Commons License 2017.03.18 0 0 8917

Igen, ez engem is érdekelne, meg szerintem még sokakat...

Előzmény: M63FUN (8916)
M63FUN Creative Commons License 2017.03.17 0 2 8916

a géppel érdemben foglalkozókat kérdezném, hogy van bármilyen történés mostanság?

legyen az bármi pl.: be lett állítva a napellenző, vagy összegyűlt az első 100 000 ft, le lett krómózva 1 db kilincs vagy bármi. néha csepegtethetnétek valami infót

M63,008 Creative Commons License 2017.02.01 -2 0 8915

Tudom. :-)

Előzmény: Divrotcé (8914)
Divrotcé Creative Commons License 2017.01.31 0 0 8914

Nem, ez csak egy órát késett.

Előzmény: M63,008 (8913)
M63,008 Creative Commons License 2017.01.30 -1 0 8913

A tetemes késéssel közlekedő? :-)

Előzmény: Divrotcé (8912)
Divrotcé Creative Commons License 2017.01.29 0 0 8912

ZMZ képeslapo II/82.

Előzmény: R-Cs-Cs (8910)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.29 0 1 8911

A kelebiai vonal villamosítása után kerültek át az M63-asok a szombathelyi vonalra.

Előzmény: R-Cs-Cs (8910)
R-Cs-Cs Creative Commons License 2017.01.29 -1 0 8910

Sziasztok!

Képeket keresnék a '70-es évekből, amiken M63 látható a Meridian expresszel. Ha jól tudom ekkoriban sokszor megfordultak így a 150-es vonalon. A '80as években viszont már talán nem? Linkeket, képeket, infokat a publikus mail címemre várnám. A mozdonyok, illetve a szerelvény akkori festése és összeállítása miatt érdekelne leginkább.
Esetleg valaki tud arról infot, hogy a mozdonyok mettől-meddig milyen festéssel futottak?

Köszönöm a segítségetek!

segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.01.27 -1 0 8909

Hanem?

 

16,6 Hertz-en kiforrott, és széles körben elterjedt tirisztoros egyenirányítás volt már a hetvenes években.

Azaz a főáramkör első része kész volt.

Hogy most az egyenáramú közbenső körről hogy táplálunk aszinkron motorokat, annak semmi köze a drótból levett frekvenciához.

A MS, illetve AC 3~ hajtással rendelkező masinák a mai napig (kvázi) stabil feszültségű, 4/4-es áramirányítókkal táplált közbenső kört használnak a motorköri áramirányítók (és még egyéb fogyasztók) számára.

 

 

Forrás:

Schienenfahrzeugtechnik

szerző: Jürgen Janicki, Horst Reinhard

DB Fachbuch

Előzmény: 1047 005-2 (8908)
1047 005-2 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 8908

Ne jármű sebességre gondolj!

Előzmény: segélyvonókészülék (8907)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.01.27 -1 0 8907

 és 16 2/3 Hz-ről tápláltak, ami sokkal alacsonyabb sebességkövetelményeket támaszt, mint az 50 Hz

 

Tessék???

Előzmény: Qqberci (8905)
robcso1361 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 8906

Az rendben, hogy kisebb a betáplálási freki, de attól még a motorokat nagyobb frekvencián kell üzemeltetni nem?

Előzmény: Qqberci (8905)
Qqberci Creative Commons License 2017.01.26 0 0 8905

Ha elolvasod, 1976-ban még csak próbagépek voltak és 16 2/3 Hz-ről tápláltak, ami sokkal alacsonyabb sebességkövetelményeket támaszt, mint az 50 Hz. Hogy belül mi történt (milyen frekvenciatartományban jártak a motorok), arról nem találtam információt...

Előzmény: segélyvonókészülék (8904)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.01.26 -1 0 8904
Előzmény: Qqberci (8903)
Qqberci Creative Commons License 2017.01.26 -1 1 8903

Valószínű, hogy a teszgépekhez mindenképp be tudtak szerezni akár kísérleti példányokat is, a sorozatgyártásról meg ezt írja a Wiki:

 

"Sorozatmozdonyok 

 

Az 5 darab prototípus mozdony (120.0 sorozat) tesztelése után 1987-ben indult meg a sorozatgyártás, 60 darab épült 1989-ig, amelyeket azonnal a nehéz InterCity-forgalomba állítottak be, az első 280 km/h sebességű újépítésű vasútvonalon Würzburg és Kassel között."

Előzmény: robcso1361 (8902)
robcso1361 Creative Commons License 2017.01.26 -1 0 8902

Ezt nem értem akkor a DB Br 120 hogyan készült?

Előzmény: Qqberci (8895)
Ep128 Creative Commons License 2017.01.26 -1 1 8901

Igen, néha jó volna egy "mit buherálunk éppen és mit tervezünk a közelebbi jövőben" -féle beszámoló a tisztelt csapattól, akik a "szent helyen" tartózkodnak! :-)

Előzmény: M63FUN (8899)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!