Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rfc Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89433

A fotón szereplő hajtó szár amatőr felhasználásra készült.

 

Ezt sokan alábecsülik. Volt olyan barkácsáruházas biliacél teleszkópos kulcsom, amivel szenvedés volt kerékcsavart kiszedni, mert 2-3 centit hajlott, és csak utána kezdődött az erőátvitel. Vettem egy Hazetet, azon nem rugózott semmi, úgy állt mint katiban a gyerek, feleannyi erőkifejtéssel kiszedte a csavarokat.

Előzmény: BmS1 (89426)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89432

Legalább belelátok..

 

Igen, ez a kulcsmondat.

Mielőtt az új szerzeményén vezérlést cserélne az ember (főleg ha koros a járgány) mindenképp ajánlott először felmérni a motor állapotát. Vsz. nem tudsz járásegyenlőtlenséget vagy nyomásveszteséget mérni, de az egyszerű kompresszió végnyomás mérés is hordoz információt. Az olajteknő levétel, csapok, csapágyak ellenőrzése szinte kötelező. Nagyon kellemetlen tud lenni, ha a vezérlés keserves cseréjét követően később kiderül, hogy kaki van a palacsintában, darabokra kell szedni a motort...

 

Előzmény: MyKappa (89430)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89431

Amúgy a legvégső opció nálam is egy kamionszerelő rokonom megkérdezése lett volna, mert azokkal a szerszámokkal biztos sokkal egyszerűbb,  csak az a baj, hogy a régi mühelyemből még nem telepítettem át az ipari kompresszoromat. Nem bírná el a mostani, mozdítani meg nem tudom az autót. 

Előzmény: sooty (89428)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89430

Azért a szíjjal kezdrem, mert nyilván az a legegyszerűbb. Gondoltam,  ha nekik ment úgy, akkor nekem is fog. Csak épp az nem volt ennyire meghúzva..

 

Mivel természetesen van gyári  szerelé útmutatóm, abból néztem ki a gyári szerszámot - csak épp az a szerszám a motorblokk oldalágoz rögzíti, én viszont biztonságosabbnam gondolom, ha a földhöz van támasztva meg egyszerűbb is.

 

A motor nincs kiszedve, nincs is motortartó állványom egyelőre ( csáposom viszont van) - bár tervben van így is az olajteknő mindkét részének leszedése és tömítés csere - ahogy szelepfedél tömítés csere is volt. Legalább belelátok..

Előzmény: BmS1 (89426)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89429

Azért ezzel csináltam, mert elötte naivan egy 3/4es krovát használtam és sikeresen széthullott múlt vasárnap és mivel más bolt nem volt nyitva a helyi lomis piacon gyorsban ezt tudtam venni. Utána meg a beragadt csavar kiszedőben bíztam,  nem vettem csuklós szárat vagy hasonlót. Úgy voltam vele, hogy ha eltörik, akkor majd veszek rendeset. De amúgy nem hajlott annyit.

Előzmény: downer (89425)
sooty Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89428

Ha már kulcs téma!

Én az elmúlt egy két napban ezzel foglalatoskodtam. Kaptam a kerék leszedéshez iparos légkulcsot, meg egy 12 tonnás emelőt. Hát alig bírtam felemelni ezeket. Nem is értem, hogy cserélik ezt ki az út szélén. A kerék majdnem a mellkasomig ér.

BmS1 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89427

...főtengely vmelyik sonkáját, persze

Előzmény: BmS1 (89426)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89426

Alapból nem értem   :-(

 

MI a gond???

 

Ha már a motor ki van véve.  Szerelőállványra fel.  Olajteknő le.  Kevesebb idő, mint egy kétgombócos fagyi elnyalása.

 

Keményfa tuskóval kitámasztani a főtengely vmelyik tuskóját.  Másodpercek.

 

Lehet ezerrel nekiesni a makacs csavarnak.   A fotón szereplő hajtó szár amatőr felhasználásra készült.

 

Negyedórába még egy kávé is belefér :-DDD    

 

Miben tévedek ???

 

 

 

Előzmény: downer (89425)
downer Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89425

Na, remek!

Nem kritizálásként, de szerintem nem volt szerencsés választás ez a hajtószár, azon az 5-6 fölösleges cm-en sok erő elvész, T-szárral könnyebben meglett volna.

Előzmény: MyKappa (89423)
downer Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89424

Nem hittem volna. De már elengedtem igazából, azért is ragaszkodom a régebbi konstrukciókhoz.

Ahogy előkerül egy-egy új Lancia vagy Alfa típus konkrét új példánya, már semmit sem mozgat meg bennem. A fanyalgáson kívül, dehát azt meg vállalom, jól elvagyok vele. Senki sem tökéletes ugyanis, örülök hogy én sem. :)

Előzmény: BmS1 (89422)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89423

OFF 

Sikerült az ékszíjtárcsa levétel! Nem tudom, hogy hányszor 450 Nm volt, de a kiherélt kerékcsapágyból készített rögzítő megtette a hatását nagy nehezen:) Egy csomót pattogott teljes erőből húzva a vascsövet, mire kilazult.

Aztán persze lehet, hogy én vagyok ilyen bslf@sz :)..


BmS1 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89422

Hogy döntsem el, hogy a járműgyártó ennyire tróger vagy csak ennyire balfasz és hátra megy az előre helyett, amikor ilyen termékeket ad ki a kezéből, egyre és egyre drágábban?

 

Nyilván mindenki a saját szemüvegén keresztül látja a dolgot, kettőnk véleménye is markánsan eltér időnként. 

Azt persze elfogadom, hogy az autógyártás nem mindig a nekünk tetsző irányba megy, egyre bonyolultabbak, soxor gazdaságosan nem is javíthatóak, ilyen szempontból nehezebben fenntarthatóak a hétköznapi embernek a járgányok, de el kell szvsz felejteni a korábbi merev beidegződéseinket, nézzük a pozitív hatásokat is.

 

Környezetvédelem. Értem én az érveket (a világ 6 legnagyobb teherszállító hajója nagyobb környezetkárosítást okoz, mint az autók.. stb) de itt élünk. 40 éve a nagyságrenddel kevesebb járgány mellet a Bp. belvárosa du. csúcsban kékes-feketés füstbe burkolózott. Ma saccra minimum 10x akkora járműállomány mellett tisztább a levegő.

 

Fogyasztás. Anno ha a 22 lovas Pannónia Triál motoromat kicsit jobban zargattam, több benzint kért , mint a mai 189 lovas járgányom, ami 15x akkora tömegű, mint a Triál volt.

 

Biztonság.  Több tízezer ember idehaza nem élne, ha a nagyon jelentős innovációk nem kerültek volna be a gyártásba, ne ragozzuk.

 

Az ehhez vezető technológiák kifejlesztése persze a gyártókat évente megszámlálhatatlan euro / dollár milliárdok beáldozására kényszeríti, óriási múlttal, innovációs nagyhatalomnak tartott konszernek sorra dőlnek be, szűnnek meg, vagy kilóra megveszik őket. Így azután a gyártóknak választásuk kevés marad: keményen előre, vagy a süllyesztőbe. Néha emiatt nagyon kockázatos, idő előtt piacra dobott járgányok ott vannak az utakon.

 

Pl. a VAG is gondokkal küzd. A Ford is. Hitted volna egy éve? Az olasz "nemzeti" autógyártásnak -úgy tűnik, végleg-  annyi. Hitted volna korábban?

Előzmény: downer (89420)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89421

hogy a nem tudom milyen gyártmány akármilyen motorvezérlőjébe időzített önmegsemmisítő (kiolvadó kondenzátor talán?) volt beépítve.

 

Igen, pl. erre is céloztam ( "van sokkal durvább példa is"). Ez tudatos szemétség volt az egyik japán óriástól: az ECU-ban a bórsav 5-6 év alatt kimarta az elektrolit kondik palástját, 

tönkretette a nyákot. A durva az volt benne, hogy a hiba egyértelmű kiderülése után még évekig gyártották az időzített bombát változatlanul. Ennél jobb üzlet nincs, a 2000 ? Ft önköltségű ECU ára 160e körül volt.

(Ha időben jött a tulaj, menthető volt az elektronika, USA-beli Black Gate kondikat raktunk be, köszönik, jól vannak. )

Előzmény: downer (89420)
downer Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89420

Hát kb. ez mind kirablás.
Na de ha autós területen maradunk, magad is cikkeztél róla, hogy a nem tudom milyen gyártmány akármilyen motorvezérlőjébe időzített önmegsemmisítő (kiolvadó kondenzátor talán?) volt beépítve.

Hogy döntsem el, hogy a járműgyártó ennyire tróger vagy csak ennyire balfasz és hátra megy az előre helyett, amikor ilyen termékeket ad ki a kezéből, egyre és egyre drágábban?

Előzmény: BmS1 (89419)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89419

..nálam ez a kirablás kategória

 

A gyár profitot termel. Amelyik nem, annak szevasz, be fog zárni.

Ezért minden gyártó próbálkozik. A Puretech 1,2 motor esete, ha vki nem tudja szavatosság keretében kiverni a motorcserét, akár pénzügyi fenékre esést is jelenthet. Ciki.

De sehol nincs más nagy autós buktáktól. Példa: Saab 3,0 dízel, Isuzu motorral. Szinte minden autóban cseréltek (a Puretech-nél nagyon sokkal drágább) motort. Legtöbbször nem egyet. Hármat, esetleg még többet is.

 

A mindennapi kirablás ott kezdődik,  amikor a 300 Forint előállítási költségű alkatrészt 24,000 Forintért veszed meg. (Van sokkal durvább példa is..) És megveszed, mert különben áll az autó... Vagy a drágán megvett 12 éves autódhoz már nincs alkatrész, még drágán sem.

Előzmény: downer (89418)
downer Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89418

Sokkal-sokkal messzebre mutat ez, mint egy kicsit szörnyűlködtetni a jónépet...nálam ez a kirablás kategória. És most mindegy ez a motor, felhozatjuk a hitvány minőségű élelmiszerektől kezdve az üzemanyagot, bármit. Na ez a baj, a tendencia!

Előzmény: BmS1 (89416)
downer Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89417

Én nagyon tudok azonosulni a helyzeteddel! :)

Előzmény: MyKappa (89414)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89416

Régi gond, régi nóta,  újabb hangszerelés: az 1,2 Puretech motorok hibája.

A Stellantis  megpróbálta az olajban futó vezérműszíjat, az ötlet -egyelőre- nem jött be. Időnként be-bedobják a hírek közé, valamivel el kell szörnyülködtetni a népet :-D

Előzmény: MyKappa (89415)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89415
MyKappa Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89414

Túlajdonképpen 2007-ben a Kappám megvásárlásakor én is hasonló cipőben voltam - szóval értem én a másik oldalt is :) ..

26 évesen,  friss házasan, akkor született kicsibabával csóró voltam - szülői segítséggel éltünk, szülők által fenntartott Ignist vezettem. A létező legolcsóbb Kappát vettem meg 400e-ért - azt is személyi kölcsönből. 0%-os volt az egyik hátsó lengéscsillapítója, azért nem párban cseréltem, mert örültem, hogy egyet ki tudtam fizetni. igazándiból ezért kezdtem el autót szerelni is, mert nem tudtam megfizetni a szerelőt. Nem sokat használtam, szóval tankolni sem kellett sokat. Viszont én úgy éreztem magamat abban az autóban, mintha valami gazdag üzletember lennék. Úgy toltam le a sokmilliós presztizsautókat az útról , hogy mai szemmel tudom, hogy valószínűleg csak röhögtek rajtam :) .. 

Aztán persze hamarosan jobbra fordultak a dolgok anyagilag és elkezdtem tényleg költeni az autóra, lett második, harmadik, negyedik autó is idővel. Manapság már nem azért veszek a kínálat aljáról autót (bár nem mindig veszek onnan - attól függ, hogy mi a célom), mert az autók eladási ára sokszor nem tükrözi a valós állapotukat. Hányszor panaszkodtak itt a topikban is régen, akik milliókért vettek Kappát, aztán csak úgy nyelte a pénzt utána. 

Nem az a "felújított futómű", amiben két alkatrészt cseréltek - ötöt meg nem. A"fékek nem rég lettek cserélve" - aztán kiderült, hogy az a nem rég 40e km - csak szalad az idő - mintha tegnap lett volna.. " Csak Castrol olajat használok" - ja csak épp 30e km-el korábban cserélte legutóbb, esetleg még nehéz lábbal is nyomja a gázt rendszeresen vag cseszik utántölteni. "Nem rég volt kuplungozva" csak épp rajta hagyja a lábát a pedálon, ereszt a nyelestengely szimering stb. és hamarosan lehet újra cserélni. Volt olyan puntom, amiben kb 30e-el korábban volt cserélve a kuplung, de kezdő autóvezető kiscsaj vezette és szépen feltükrösödött alatta - már csúszott rendesen. 

Idősebb, olcsóbb árfekvésű autóknál már pontosan ezért választom az olcsó szakadtat sokszor (persze amiben látok lehetőséget) A megspórolt pénzből legalább tényleg ki lesz cserélve, amit ki kell és bízok a saját munkámban.  Oké - nekem ez opció, de sokan úgy vesznek régi presztizsautót, hogy se pénzük, se igényük, se tudásuk nincs a fenntartásához. Bele sem gondolnak, hogy mit vállalnak fel. Pont ezért van annyi udvaron letett Thesis is szerintem. A 159 Alfákkal is sokan beszopnak. Bár nem volt tervben nálam, mert az első generácós a kedvencem, de én pl már az eggyel újabb D3-as A8-asokat nem biztos, hogy jó szívvel be merném vállalni. Persze sokaknak csábító, hogy 800e-1M környékén van egy csomó levetett, hibásan árult -ennek ellenére sokszor esztétikailag rendben lévő - példány, de ha tényleg megbízható, jó műszaki állapot elérése a cél, akkor az alkatrész árak és a szereléséhez szükséges szerelői szakértelem hiánya miatt sok millióból lehet csak rendesen helyrepofozni és kérdés, hogy van-e értelme.

Pl azt szoktam nézni, hogy A8 D3-ból W12 nagyhatalom vagyunk - rengeteg nyugati levetett példány köt ki nálunk olcsón. Viccesen megfogalmazva azok azért nem romlanak el, mert a gazdájuknak sokszor nincs is pénze megtankolni és használni rendszeresen. Persze csak kiragadtam az audit, de pl eszembe jutott ez a múltkori TC videó:

https://www.youtube.com/watch?v=3-5WnRhuxK0&t=1736s&ab_channel=Totalcar.hu

Ha itt megnézzük a tulaj csávót, akkor rögtön a raj csávó raj verdája jut eszembe - ráadásul elrendezett műszakival. 


Előzmény: Sütemények Réme (89413)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89413

Ebben biztos,hogy igazad van.....

 

1 gyenge példa, ennek alátámasztására:

amikor a kedvenc ex-emnek, a 2es Punto 'továbbfejlesztésére' tett kísérlet , nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket ( értsd helyesen: inkább elment 2 felnőtt plusz 2 gyermek, 2 hétre nyaralni Olaszországba nyaralni az aprócska Fiattal, mint hogy tegyék ugyanezt 1db Alfa Romeo 156 GTA SW-nal....... annyi különbség volt talán, hogy a fiatocskában 2X annyi km volt.... 75 ezer a nagyobbik Fiatban...  és 150e a Puntóban....)

 

...nos, akkor első döhömben megpróbáltam eladni sz@rért - húgyért.....

Olyan 'Alfás' érdelkődők jöttek megnézni a kocsit , akik egy szutzukiba,amivel jöttek a helyszinre, sajnáltak venni egy akkumlátort....mert az még csak 5 éves kb...és csak néha kell a szuuzukit betolni vagy ilyesmi.....

 

A többi 'vevő'

 sem vol t  jobb...... üres zsebbel jöttek ábrándozni.....próbakör tesztpilótáknak stb.....   persze elküldtem őket a búsba....első kérdésük : mennyyitr fogyaszt ?  Válaszom: nem a te kocsid. Szia.

 

-De most miért?

-annyit fogyaszt , amennyit beletankolsz. ( IRL 8 és 18 között bármennyit..... nekem 5 év átlaga kb.11 liter volt 100asból.)

-és akkor a kocsiba melyik a legolcsóbb motroolaj ,amivel még beindít6ó?

- én:  takarodjjjjjjjjjj. ( 6-7-8 e kmenként cseréltem a 10w60at benne.  egyszer volt benne fémdobozos motul 20w60 lemans olaj , ez volt a legjobb. pár hidegindítással ....kb.15 fok volt pluszban nyáron a leghidegebb amikor inditotttam,,,,, nos , ez a motul,amikor körbeéert a motorban, intha egy új motor került volna a kkocsiba. jó volt az a motul )

 

bocs, elkalandoztam

 

 

nincs pénz

 

álmokat kergetnek

 

reális igény a szépre és a jóra nincs (fizetőképes)  ...söröcske legyen meg nagy felni mert az jól mutat  a krimó / csehó elött... ha lerobban a taliga, majd a béla hazahúz a moszkiviccsal vagy a dízel fócvágennal....

 

 

Előzmény: MyKappa (89411)
downer Creative Commons License 2024.01.25 0 0 89412

Hát igen, egy szilárd rögzítést mindenképp ki kell találni hozzá, mert az számomra se volt túl szakszerű, ahogy a videón a hosszbordással akasztotta meg. Csináltam már én is hasonlót, vezérműszajjal bordáskeréknél, csak ott 100 Nm alatt volt a meghúzási nyomaték bőven.

Előzmény: MyKappa (89409)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.25 0 0 89411

Igen, de  egy idő után eljutnak odakint is arra a szintre ezek az autók, hogy már nem az osztrák-törökhöz kerülnek, hanem gyűjtökhöz (mármint ami még megmaradt az adott típus állományából és érdemes rá - alig látni már A8 D2-t az utakon pl - nagy részük rég a bontóba került, persze a Kappák is) és az áruk is elkezd felfelé lépegetni, illetve a gyűjtőknek jellemzően van pénze rendbe rakni. 

Pl nézegettem régebben, hogy az E38, bálnamerci, A8 D2 nagy motorokkal talán nálunk a legolcsóbban megvásárolható Európában. Mindenhol máshol drágább már. Még akkor sem érné meg behozni őket, ha a reg.adó nem lenne rá egy kisebb vagyon - kivéve, ha annyira jó állapotú.

Előzmény: BmS1 (89406)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.25 0 0 89410

Még az enyémhez is kb 250e Ft-ba került jó áron az alapanyag jelenleg, de azt én is hallottam másoktól, hogy a 1999 FL utániakhoz már horror áron van, mert egy jóval bonyolutabb rendszer. 

Előzmény: BmS1 (89403)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.25 0 0 89409

A vezérlés még nincs szétszedve, tehát együtt mozog. Jelenleg maga alá szorított hb szíjjal van rögzítve, de szerintem ma csinálok helyette egy gyári szíjrárcsa rögzítő koppintást.. Sajnos hiába vettem meg tegnap a beragadcsavar kiszedőt, azzal sem jutottam előrébb. Viszont a szíj rögzítés rugalmas, talán a fix rögzítés jobb lenne.

 

 

Előzmény: downer (89402)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 89408

A raj verda tényleg jól mutat a kocsma előtt :-)

 

Viszont a "megvettem, egy év alatt ráköltöttem másfél misit, most hétszázér' árulom"  is elég gyakori :-D

Előzmény: downer (89407)
downer Creative Commons License 2024.01.25 0 0 89407

De a "magyar" tulajnak az lehet hogy nem is számít, csak "raj" legyen a vas...

Előzmény: BmS1 (89406)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 89406

Na, ez az elemzés az, amivel nem lehet egyet nem érteni. Sajnos. 

 

Legfeljebb kicsit ragozni.

Amit leírtál, az jórészt eljut az érdeklődő / írástudó emberek tudatába.

De a csábítás nagyon erős. Huszonéves, szemre még akár szemrevaló MB S-osztályt kínálnak már úgy fél milliótól. Nem gondolják át, hogy adott esetben ezért nagyon messzire kellett a neppernek elmenni, vannak költségei, még hasznot is remél. Mennyiért vehette? Tényleg zsebpénzért. 

A német, osztrák (sokadik, már ott is ruppótlan) tulaj örül, hogy meg tudott válni a bonyolult szerkezetű, gyakorlatilag hulladék nagy vastól.

 

A boldog magyar tulaj még nem tudja, hogy egy vidéki ház ára kevéske ahhoz, hogy ebből tényleg autó legyen, ne egy ezer sebből vérző járóbeteg.

Előzmény: Sütemények Réme (89405)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.25 0 0 89405

a német kocsi (is) ugy van tervezve, hogy az elso gazdajat....felhasználÓját kiszolgálja gond nélkül (jo eséllyel márkahuseget general---->ujabb vasarlasra osztonzi a pógárt---->gyárnak bevétel=részvényesnek osztalék...)

 

null km-esen beleul, 5 ev ....150-200 e km....es minden gond nelkul elengedi a kezet  a fogyasztoi tarsadalom kozeposztalybeli aktiv keresoje (sarkitott atlagrol hadovalok)

 

a hasznalt szgk csak itt csoroföldön ( Mo.) ekkora 'fétis'

persze értheto, hiszen soXor egy csalad tobb evi munkajanak / megtakaritasanak zöme, manifesztalodik egy 8-10 eves, igazabol mar második 'fénykorának'  vége felé járó használati tárgyban...  ami jo eséllyel már ketyegő időzitett bomba....

és egyre hangosabban-gyorsabban ketyeg...

 

:-)

Előzmény: downer (89399)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.25 0 0 89404

A bőr-dologra reagálva.....

Mindjárt két különböző emlék merül fel a távoli ködös múltból..

Az 1ik, az talán, Ipolytöölgyes? lehetett, alapanyagot hordtam oda , többe k között, vég-számra (=tekercs?) bőrt is. Olasz 1.osztályút, jó drága volt.  A 3. vagy 4.alkalomnál kérdeztem meg, hog y mire használják az üzemben?  ----------> többek között porsche kormány, váltószoknya  stb... beszállítók voltak.

 

A 2.alternativa, Kecskemét mellett van/volt.... kézzel varrott bőr (nekem anno a Lanciára csinálták) kb.egy tizesbe fájt... már akkor is vicc kategoria volt az ár= kb. ingyen csinálták. adtaáák az anyagot és a munkát is.  cérnábol volt kb. 200 féle.... választottaál amijet akartál.

Szép tartos es jo minoseg u   munkajuk volt, 7-8 ev aktiv ahsznalat utan is, hibatlan volt!!!!

 

 

Előzmény: downer (89402)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!