Ez jó, igaz? (boltok olajválasztó oldalai, amit találtam, szarok)
Mannol 8108-4 Basic Plus Getriebeöl (Volskwagen VW G50) 75W-90 váltóolaj 4lit. Teljesen szintetikus, kiemelkedő minőségű, magas hőmérsékleti tartományban működő hajtóműolaj manuális sebességváltókhoz. Optimális üzemi paraméterekkel rendelkezik és biztosítja az alkatrészek hosszú élettartalmát. Megnöveli az olajcserék közötti időtartalmat. Túlteljesíti a legtöbb autógyártó előírásait. ...
Szia! Az olajszint eléggé kritikus(ha alacsony) mivel magas a váltó így csak akkor jut olaj sok helyre ha arra a kis "vályúra" felfröcsög és ott végigfolyik. Vagyis két pár fogaskerék nem ér bele az olajba és a kuplung oldali tengely csapágyai is szárazon futnak. A 2,6-2,8l az a jó mennyiség! Ha a betöltőnél a fogaskerék tetejéig ér az olaj. DE! arra figyelj ha nézed többször töröld ki az alját mert hajlamos ott úgy kinézni mintha tele lenne aztán kiderül, hogy csak megállt ott az olaj de valóságban még sehol a szint!
Megvolt a szerelés, hozta az elvárt eredményt (részben).
A fogaskerék lötyögött, kb 30 fokot lehetett húzni az anyán (képet nem engedi idetenni)
A hang nem szűnt meg teljesen, de bízom benne, nem fog visszaerősödni. Kap egy olajcserét is, ha mindent le lehetett engedni (2L sem volt) akkor alacsony volt a szint.
Mégegyszer köszönöm, hogy írtad, többen jártak így! Amúgy nem szedtem volna szét, csak az olajjal próbálkoztam volna (erős kopásnak véltem)
Szia! Ha ez egy rövid távú probléma lenne akkor akár igazat is adnák neked. De ezekben a váltókban több 100ekm van és több 100e váltás! Ami ugye minden alkalommal rángatja a váltó tengelyt! Mivel ferde fogazású kerekekről van szó azok nem sugár irányba hanem tengely(oldalra) próbálják ellökni egymást amikor megkapják a terhelést. Ezért lazul fel az anya. Mert ugye egy berohadt csavart is úgy tudsz könnyen meglazítani ha rávesz párat kalapáccsal! Arról nem beszélve, hogy ahány sofőr annyi pedál szokás! Van aki csak leszáll a kuplungról, Van aki figyel arra, hogy az utasoknak a fejét ne a fejtámla fogja váltáskor vagy éppen a szélvédőt próbálja megcsókolni.:-)
Van akinél nem is veszed észre a váltást mert figyel a a motor fordulatára és a sebességre.
Két éves valeo kuplungszerkezet ,ugyanezeket csinálta nálam, a villák - amit benyom a nyomcsapágy kuplung haszálat közben , 3 villa nem állt egy síkban a többivel ,kb 2mm-el . Váltóhiba : nyíg mint a vilamos ,zúg , esetleg nehezen váltható.....
Természetesen nem fogom szétszedni az egész váltót én sem, hogy a kopott tengelyt-kereket stb. cesréljem, csak utánhúzom (ill ha találok hamar, új anyával rakom vissza)
A helyzeten semmit nem változtat, de továbbra is meggyőződésem, hogy nem az anya lazulásával (a biztosítás elengedésével) indul a baj. Nem tud elfordulni normál esetben.
De sajna az a kopás is azért van mert a fellazult anya miatt a kerék is egyre nagyobbat tudott mozdulni. Az az állandó mozgás koptatta el. Ami ugye ha rendesen meg van húzva nem is létező mozgás. Azért írtam, hogy meg kell húzni aztán az anyát lehegeszteni. kb annyi ideig még bírni fogja amennyit már elment eddig.
1) jack up front passenger side, and remove the wheel.
2) remove the black sheetmetal stone guard thats hides the end of the gear box (only about 3 bodywork skrews)
3) remove gear box oil drain plug (be quick with a pot to catch the oil)
4) position the 2nd jack under the gear box
5) undo the gear box end engine mount. (note how it all comes apart, one of the bolts needs undoing from top and bottom)
6) now slowly lower the jack holding the gear box up, untill the can see all the bolts holding the gear box end cover on.
7) undo all the bolts holding the gear box end cover on, (evenly so it doesn't warp or any thing, note some are different lengths)
8) once the cover is off you should be able to see if the two large nuts are damaged or not.
9) if damaged remove and replace with new. peen the shoulder of the new nuts using the ball end of a small hammer, and a mallet. if not a punch or chisel will do.
10) replace end cover (you might want to use a little sealant but not essential)
11) using 2nd jack, lift box so engine mount is back in position, and re-secure the gear box end engine mount.
12) replace black sheetmetal stone guard and wheel
13) remove all jacks.
14) refill gearbox oil via the speedo drive at the back of the gear box, using a funnel and 2foot of garden hose
15) replace speedo drive and go for a test drive.
if the problem comes back then do it all again because the shoulder of the nut hasn't been peened enough
Szia! Köszönöm szépen a válaszod! Nálam a kuplungnál minden új. Komplett szettben vettem. Ha jól értem, akkor az hogy nehezen veszi a sebességeket, és hogy hangos a váltó, egy anya meghúzásával orvosolható? Megvan még a régi
amit levettünk, megnézem rajta amit írtál. Köszönöm még egyszer!
Szia! Igen én jártam így. Igaz nem feliciával hanem a 120-as skodrival. Én megvettem a szerkezetet ami új volt.. Megvettem a tárcsát ami felújított volt. Na ez utóbbi nagy hiba volt! Nálam is rántott az egész autó. Az oka pedig a tárcsa közepét fogó 5db szegecs. Ezek elve el voltak félig kopva. Ahelyett. hogy kicserélték volna ár: ~10ft! inkább csak újra kalapálták. Ez az első indulásig bírta. Nálad lehet, hogy ezk is meg a rugók vannak elfáradva aminek a lágyítás lenne a szerepe. Amikor azok összenyomódnak akkor nem lesz kemény a kapcsolás,mivel a tárcsa két részből van és ezek a rugók ellenében el tudnak fordulni egymáson pár cm-t. De ez csak az egyik rángatási ok. A szerkezetben a tányérrugó is csinálhat ilyet. Bár azon nem lehet állítani. Szintén a 120-as skodrinál még anno' lehetett állítani a kiemelő karokat. Ha ott nem voltak egyformán beállítva szintén rángatott a kuplung.
Ha előbb kérdezel itt akkor nem kellett volna váltót cserélni! Ugyanis ez tipikus hiba amit a váltó végén lévő anya lelazulása okoz! Oldal deli le anya meghúz hegesztővel egy pötty dekli vissza és mehet tovább! Amit vettél annál semmi garancia nincs arra, hogy ez nem fog szintén előfordulni.:-)
Sziasztok! A tanácsotokra lenne szükségem! Az autóm egy 99-es 1.3-as 40KW-os ferdehátú Felícia. 2006 óta használom. Mostanában már nehezen vette a sebességeket, és főleg ötödikben nagyon hangos volt a váltó. A váltófelújításról lebeszéltek, vettem egy használt sebességváltót, amit egy 98-as évjáratú 1.3-as kombiról szedtek le, teljesítmény adatot nem tudok róla. Megtörtént a váltócsere, kuplung szerkezet +tárcsa+ kinyomócsapágy. Mindegyik új, szettben vásárolva. Összeraktuk az autót, és a következőt produkálta: indulásnál egyesben, és kettesbe kapcsoláskor is, amikor engedem fel a kuplungot, nagyon rázkódik a motor. Cseréltettek velem hátsó váltótartó bakot, "mert már nagyon oda volt". Most a váltó felső gumibakot cserélnék ki, "mert lehet, hogy az a baj". Én máshogy érzem. Olyan, mint ha nem lehetne csúsztatni a kuplungot alacsony fordulatnál. 1500-2000-ig kell forgatnom a motort, gyorsan felengedni a kuplungpedált kb. félig, onnantól már lehet finomabban felengedni, de ha lejjebb megy a fordulatszám, megint erősen rázkódik a motor. Ezelőtt akár alapjáratról is el tudtam vele indulni rángatás nélkül. Személy szerint én a kuplungra tippelnék, sikerült valami ipari hulladékot beletenni, vagy váltóhiba csinálhat ilyet? Az 54 és a 68 lovas Felíciák váltóáttétele között lehet különbség szerintetek? Járt már így valaki rajtam kívül?
Hát a kígyó szereti a meleget és lehet feljebb keresett helyet:-D
Ha puha marad a fék az rossz hír! Folyadék szivárgás ellenőrzés első lépésben. Ehhez le kell venni a hátsó dobokat is mert kb 10 csepp olaj és meszeltek a féknek. Ha nincs sehol szivárgás akkor beszerzel egy segédet DE!!! olyat aki nem fogja agyonvágni elfosatni a munkahengereket mert képes érzéssel pumpálni. Aztán veszel új fékolajat és a régit kipumpálod a légtelenítőn keresztül úgy, hogy mindkét oldal nagyjából azonos mértékben legyen érintve. Ha mindkét oldalon kijött buborékmentesen a tiszta, új, olaj akkor ezt megismétled elöl is. Sajna ez nem öt perces mutatvány. Ja ne feledd újra zsírozni a hátsó csapágyakat nem kell hozzá sok de megéri. Viszont arra nagyon figyelj, hogy a fék részen minden teljesen zsírmentes legyen amikor visszarakod.
A sziszegésre visszatérve azért sziszeg mert túlságosan be tudod nyomni a pedált és a rásegítő membrán mellett levegőt szív a motor(bár a kígyó sem kizárható).
Ha újra kemény lesz akkor eltűnik.
Még egy megjegyzés. Ha a hátsó dobnál valamiért nem működik az automata utánállító az is csinál ilyet, hiszem minden benyomáskor először el kell érni azt az állást ahol már kezd fogni és ez minél kopottabb egy fék rossz utánállítóval egyre hosszabb út! Ha régi az autód és még nem a vw féle ékes utánállító van akkor inkább szerelőhöz vidd mert az egy bonyolultabb szerkezet. A másiknál egy vas éket húz két lemez közé egy rugó és minél kopottabb annál lejjebb csúszik és így kompenzál. A másiknál egymásra feszülő laposvasak vannak amik vagy szétcsúszva maradnak és tartják a távolságot vagy nem. Utóbbinak elég 1 csepp olaj és vége.....
Szia! Ha az utolsó hozzászólást elolvastad volna akkor nagyjából képbe lennél az egyik okkal. Azt, hogy a kesztyűtartó alatti biztosíték táblán átnézed az összes biztosítékot, relét amiknek lehetnek ilyen oxidációs hibái a második lépcső. Nyilván a világítást egy relén keresztül működtetik ez is lehet a hiba forrása. A világítás relét pedig a kapcsolótábla bal oldal felül(belül) az első.
De az autó rendes működéshez nem csak ez de az összes csatlakozást a motortérben, fontos lehet. Így 20+ után már semmi nem "lehetetlen"......
A skoda felíciámon furcsa jelenséget tapasztaltam:
A világítás elment illetve néha visszajön. Először azt gondoltam, hogy a belső visszajelzés nem kapcsol be, de kiszállva a kocsiból azt látom a tényleges világítás (mindegyik) hol működik, hol meg nem.
Mi lehet a gond? Valahol azt olvastam, hogy a testpontok is bezavarhatnak. Viszonylag sokáig állt a kocsi.
Szia! Írtam a múltkor, hogy ezek a fogyasztók a behúzótekercsről kapnak testlést akkor ha nincs indítózás. Ez azt is jelenti, hogy ha valamelyik fogyasztó meghibásodik ill sok az indítózás akkor hamarabb elhasználódik a behúzótekercs, a gyújtáskapcsoló betét és az a "sárga" vezeték amit a múltkor "javítottál". Ugye csak megmozgattad és minden működött? Azt első lépésben cserélni kell de nem összenyomva egy fogóval hanem leforrasztva és zsugorcsővel szigetelve. Mivel megint volt kevés eső és nedves környezet a hiba ismét előjött. Ha a vezeték javítás nem oldja meg a gondot, akkor gyújtáskapcsoló betét csere első lépésben. Írtam, hogy ennek az érintkezői ha beégnek akkor ugyanezt a hibát produkálja, ugyanis az a forgó tüske ad +12V-ot indításkor a behúzó tekercsre ami vissza fordított állásban testet ad azoknak a fogyasztóknak(reléknek) amik most nálad nem működnek!
Ami még fontos ez után a behúzótekercs csatlakozó(sárga vezetéket ahova dugod) és a motor fém része közötti ellenállás mérése! Valamint érdemes megmérni a motor és a kaszni között van-e rendes vezetés. Sehol nem lehet 1-2ohm-nál nagyobb érték mert akkor már gond van.
Kedves Swgyula! Ismét a segítségedet szeretném kérni. Ismét előjött az a jelenség a skoda feliciánál hogy kigyulladt az abs visszajelző lámpa. Eltünt a világítás és a fűtés sem működik. Aki esetleg tud valami megoldást megköszönném.
Sziasztok! 99-es évjáratú, 1.3-as, 40KW-os Felícia II -höz keresnék váltót. Tudnátok ajánlani megbízható magánszemélyt, vagy bontót ahonnan érdemes venni? Köszönöm!
Szia! Az autó indít? Mert ha lerohadt a vezeték az önindítóról akkor nincs behúzótekercs és nem indít. Ha viszont indít és jár a motor akkor a gyújtáskapcsoló betét hülyült meg. Az a kis sárga vezetéken ad +12v-ot a gyújtáskapcsolóról indításkor az önindítónak. Ettől húz be és forgat az önindító. Viszont amikor nincs indítózás akkor innen visszafele a tekercsen keresztül kap több fogyasztó reléje testet. Ha ez nincs akkor nem záródik az áramkör és nem húznak be ezek a relék->nem működnek dolgok...... Vagy a gyújtáskapcsoló betét esett szét. Egyszerű az ellenőrzés: ráadod a gyújtást azta kis sárga vezetéket lehúzod az önindítóról. rárakod valamilyen fém részre és megnézed megy-e a világítás? Ha megy és indít, akkor csak az érintkezés rossz! -> saru csere! Ha viszont nem indít de a fémhez érintve minden megy akkor a behúzótekercs hibás->csere! Ha egyikre sem reagál akkor meg kell nézni a betétet, mert valószínűleg beégett az indító érintkező része és már nem ér össze. Nekem ez volt legutoljára.
Szeretném kérdezni hogy mitől van az a jelenség hogy folyamatosan világít az abs visszajelző lámpa. Nincs sem fűtés sem ablaktörlő sem tompított világítás. Ki cseréltünk az összes biztosítékot. Kérlek segítsetek mi lehet a probléma. Köszönöm a segítséget.