Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

András952 Creative Commons License 2023.07.09 0 0 50365

köszi  :)

Előzmény: Gyurma73 (50364)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.08 0 0 50364
Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.05 -1 0 50363

A nevemre kattintva kiadja az imélcímet ...

 

Előzmény: rascal egy (50362)
rascal egy Creative Commons License 2023.07.04 -2 0 50362

Megkeresnélek privátban, de nem tudom hogy érlek utol

 

Előzmény: Bakancs4 (50360)
rascal egy Creative Commons License 2023.07.03 0 0 50361

Szia :) Hosszú történet. Elvittem egy szerelőhöz, mert melegedett a motor. Az szétszedte, de rosszul rakta össze és rossz ütemben működött. Ott állt az udvarán szétszedve és ette az idő. De mással sem volt ferr és valaki feljelentette. Azt hitte, hogy én és egy nap beállított a szétszedett motorral és lerakta a ház előtt. Összerakni persze nem tudtam. Vettem bele egy motort, de sajnos nem olyat mint az előző volt. Egy szerelő beszerelte, de valószínűleg ferdén. Nem volt párhuzamos a variátorral . Valamennyire beállítottam, de hát rettentően rángatott. Úgyhogy a lánc is félig leesett belül a váltó és a motor között. Szóval ez ősszel volt és azóta bent áll a garázsban. 

Előzmény: Bakancs4 (50360)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.02 -2 0 50360

Ajajjajj ! Visszanézve a hozzászólásaidat két éve tavasszal sikerült átkínlódnod -- erős ellenszélben -- műszakin a kocsidat . Ezek szerint az elmúlt egy évet érvényes műaszkival aludta át . 

És mi romlott el rajta ? Motor ? Variátor ? Arra emlékszem , hogy annak idején se riadtál vissza a szereléstől . Annak idején a Casaliniden láttam először Hanse-Sit (francia gyártmányú ) variátort . Aztán másfél évtizedig semmi olyat -- most pár hónapja vettem egy Isigi Rivoltát , azon is az van . 

Nagyon rohan az idő ... Privátban elérsz . 

 

Előzmény: rascal egy (50359)
rascal egy Creative Commons License 2023.07.02 0 0 50359

Előzmény: rascal egy (50358)
rascal egy Creative Commons License 2023.07.02 0 0 50358

Feladtam. Lejárt a forgalmim és eladnám az AIXAMomat. Nem jó és már egy éve áll a garázsban. Mint írtam régen megjavították és azóta nem működik. Motort cseréltek benne, de nem jó típusú motort és nem jól szerelték bele. Szinte mindent kicseréltem benne, új váltó, stb. Alkatrésznek biztosan jó lenne, vagy egy ügyes kezű szerelő akár még rendbe is hozhatja. 

Én feladtam. 

oljeg12 Creative Commons License 2023.07.01 0 0 50357

Javít,: "teaálkoznak"=találkoznak

Előzmény: oljeg12 (50356)
oljeg12 Creative Commons License 2023.07.01 0 0 50356

Jó lett. Végül is mindegy, hogy hogy két külön szálon megy a panelra, ahol találkoznak, vagy már előtte teaálkoznak és úgy mennek a panelra.

Előzmény: brömbi (50355)
brömbi Creative Commons License 2023.07.01 0 0 50355

Erre gondoltam. Remélem, hogy jó lesz.

Előzmény: oljeg12 (50354)
oljeg12 Creative Commons License 2023.07.01 0 0 50354

Tovább gondolkodva a megoldáson, arra a lehetőségre jutottam, hogyha lekötöm az olajgombáról a vezetéket, és teszek egy másikat, amit elviszek a hőérzékelő csúszósarujához, akkor indítás előtt az olajgombától megkapja a testet és világítanak a visszajelzők. Ha beindul, akkor az olajgomba megszakítja a teste és kialszanak. Ha elmegy az olajnyomás, vagy túlmelegszik a víz, akkor ismét lesz test üzemközbe is és a műszerfalon megjelenik, hogy baj van.

Erre a megoldásra jutottál te is, csak nem azokkal a szavakkal írtad mint én.

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: brömbi (50353)
brömbi Creative Commons License 2023.07.01 0 0 50353

Akkor meg az is megoldás lehet, ( ha az érzékelő gombák jók), hogy a vezetékeket rárakod ÉS egy plussz vezetékkel a két sarunál összekötöd kint a motortérben. Valószínűleg a visszajelzők negatív ága a műszerfalon közös. Így tudod kiváltani azt a vezetéket.

Előzmény: oljeg12 (50352)
oljeg12 Creative Commons License 2023.06.30 0 0 50352

Ma megint nekifogtam hogy keressem a hőfok és az olajnyomás visszajelzőknél a hibát. A hőérzékelőtől piros-kék, az olajgombától pedig szürke vezeték indul és csatlakozik a sok vezetékhez, ami bemegy az utastérbe. Kivettem a vezetőülést, hogy jobban betudjak feküdni a műszerfal alá. megtaláltam a fent említett két vezetéket. Bele mennek egy cstlakozóba, az pedig rá van dugva a ventilátor kapcsolóra. Tehát akkor ezek nem azok a vezetékek. De másikat nem találtam. Ha az olajgomba vezetékére adok külön testet, akkor nem változik semmi. De ha a hőérzékelőre adok, akkor kigyullad az olajnyomás és a hőérzékelő lámpa is. De ha beindítom az autót, akkor is világítanak tovább. Fölhívtam Bakancs4 fórumtársat, hogy megkérdezzem, hogy hogy működnek ezek együtt. De mivel neki nem volt még dolga ilyen problémával, így nem is foglakozott vele. Nem tudott választ adni.

Tovább törtem a fejem az együttműködésükön. Mivel a gyújtás rákapcsolásánál még nem érzékelheti a vizet magas hőfokúnak és mégis világít a lámpa. Indításnál pedig már kialszik. Arra a következtetésre jutottam, hogy mivel indítás előtt még nincs olajnyomás, így az olajgomba zár és testet ad a hőgomba kijelzőjének is. Mikor pedig beindult a motor és van olajnyomás, akkor megszűnik a test. Majd csak akkor fog újra jelezni, ha magas a hőfok, vagy elment az olajnyomás.

Tovább kell kutakodnom, és megtalálni az olajgomba vezetékét, és ha kell, akkor kicserélni. Mást már nem tudok kitalálni.

brömbi Creative Commons License 2023.06.27 0 0 50351

Úgy emlékszem, az volt a hiba, hogy ha rá adod a gyújtást akkor mindkét piros lámpa ( olajnyomás, hűtővíz ) sötét.

Az előzőeket erre írtam.

XANTIi Creative Commons License 2023.06.27 0 0 50350

Akkor a hőfokjelzőnek működnie kell ha jó a gomba. A másikon valakinek végig kell mennie egy próbalámpával az áram útján. Akár hátulról előre a gombától a biztosítékig, akár fordítva.

Előzmény: oljeg12 (50348)
brömbi Creative Commons License 2023.06.27 0 0 50349

Amikor a motor áll, ráadod a gyújtást, a hőfokérzékelő lámpa a nyomásgomba negatívon keresztül kap táplálást. Induláskor mindkettő kialszik, és kapcsol a hőgomba ha kell. Ezért lehet nálad test hiba, akkor a nyomáskapcsoló és a műszerfal között. Ettől függetlenül én adtam egy rézsodronyt a motor tetejére (leállítómágneshez ) menő vastag akku negatív és az indítómotort rögzítő felső csavar közé.

A kötések, ponthegesztések ilyen idős kocsiknál már legtöbb helyen be vannak rohadva. Akár kiegyenlítő áramok is folyhatnak negatívon keresztül, ha nincs meg a stabil 12 volt. Más autónál találkoztam ilyennel. Ha saját szememmel nem látom, el se hiszem..  ( karácsonyfa ) . Ezért gondoltam nálad nyomáskapcsoló hibára, de akkor ezek szerint vissza kell követni az áramkört a műszerfalig.

Előzmény: oljeg12 (50348)
oljeg12 Creative Commons License 2023.06.26 0 0 50348

Van test, mert ha a hőfokérzékelő vezetéket lehúzom és a motorblokkhoz érintem, akkor kigyullad a visszajelzője. De ha az olajgombáét érintem oda, az nem jelez.

 

Előzmény: brömbi (50347)
brömbi Creative Commons License 2023.06.26 0 0 50347

Azt kellene akkor megnézned, hogy a motorblokkon van -e test.

Előzmény: oljeg12 (50346)
oljeg12 Creative Commons License 2023.06.24 0 0 50346

Köszönöm a választ. A biztosítékoknál nem hiszem, hogy ott lenne a baj. Mivel nincs külön biztosítéka az olajnyomás és a hőérzékelőnek. Minden más működik. De sajnos még mindig nemtudom, hogy hol keressem a hibát.

 

Előzmény: XANTIi (50345)
XANTIi Creative Commons License 2023.06.24 0 0 50345

Nem ismerve a mopedek lelki világát közelről de alapok vannak. A hőgomba is testet ad riasztás esetén.

Az áramkörnek úgy kell kinézni, hogy az aksitól a gyújtáskapcsolón, egy biztosítékon  keresztül egy pozitív indul el a lámpába. A lámpa másik vége egy dróton a gomba felé. A gomba viszi le testre ezt a szálat amikor kapcsol. Ez a kör nem jön létre. Valahol megszakad a lánc.

Általánosságban a bizti táblák igen porladékony, gagyi cuccok. Ha kívül vannak berohadnak, oxidálódnak. De akár a műszerfalban a lámpához vezető csatlakozó és a nyomtatott fólia is el tud rohadni a szélvédő alatt beszivárgó víztől.

Előzmény: oljeg12 (50344)
oljeg12 Creative Commons License 2023.06.24 0 0 50344

Sziasztok!

Tegnap megjött a baloldali féltenglycsukló, a variátorszíj, a hőgomba és az olajgomba. Mindjárt ki is cseréltem a két gombát. De ezek most se jeleznek semmit. Most nem keresem, hogy ki mit írt. Azt írtátok, hogy test probléma lehet. De ha minden más működik, akkor van test.  Azt is írta valaki, ha nem is ezekkel a szavakkal, hogy egy közös ágon van a kettő. És ha gond van az olajgombával, akkor a hőgomba se működik. De most jónak kellene lenni, mert új mind a kettő. Tudja valaki, hogy hol van ahol a kettő találkozik? Mert esetleg ott lehet a baj.

Greg34 Creative Commons License 2023.06.23 0 0 50343

Így lesz, sok infót kimentettem már innen, és hasznosnak bizonyultak. Az mit jelent hogy 3200 fölött nem szabad szabályozni? Ezek gyárilag le vannak fojtva, mert eredetileg 3600.-at fordul/ perc nem?

 Az a probléma hogy nem ismerek senkit, Hajdúvden (30km.-re tőlem) lenne egy tag aki elvállalja, Tiszaújváros körül is akadna valaki, ha szabin leszek bárhová elvihetem, kérdés hogy megbízhatom.-e bárkiben is, nem mintha nagyon más lehetőségem lenne. Itt Debrecenben majdnem minden műhelyben érdeklődtem már, persze biztosan akad ahol még nem. Nagy mák kell hozzá az biztos..

Előzmény: ívfény (50342)
ívfény Creative Commons License 2023.06.23 -1 0 50342

tüneteid alapján tutti hengerfejes! de én nem használnám a helyedben így. egyszercsak sok viz folyik madj a  égéstérbe, álltában és, mikor inditasz, nem fordul át a motor és, elgörbűl a főtengely, vagy törik, és akkor tutti, hogy kuka lesz a motorod! amúgy, ha meg lesz hengerfejezve, azaz le lesz szedve a hengerfej, már csak kis többlet, hogy széthuzza az ember a blokkot és ránézzen a csapágyhézagra és a gyűrűhézagra és, amit kell korrigálni, azt meg kell tenni majd. aztán sikolni a blokkot és a hengerfejet is és jo tömítéssel összerakni, majd 2x-er lehuzni a fejet, nekem van, blokk, ami igy meg lett csináva már majdnem 5 éve működik rendesen. és mégegy aranyszabály az ldw502-nél! 3200 fölött nem szabad szabályozni a pörgését, mert csapágyas lesz. javallanám, rakd el a kapott infokat és, ha szükséges, lesz szedd elő...

Előzmény: Greg34 (50341)
Greg34 Creative Commons License 2023.06.23 0 0 50341

Az indítási problémáim jelenleg a meleg miatt, és a korábban beépített direkt izzítás miatt teljesen megszűntek, ha olyan 40-50mp,-re ráteszem az izzítást, akkor rendre kulcsfordításra elindul, nem is hallom az önindító hangját, hogy épp melyik terhelési szakaszában indított.

Greg34 Creative Commons License 2023.06.23 0 0 50340

Jah, és mindig kilégtelenítem a hűtőt ha pótlom a fagyállót, de telhelve az autót zubog,  akkor is amikor már nem kéne neki. Néha nagyobb bugyborékok jönnek, ez a füst szerintem, ami beledolgozik. A gumikesztyűt idővel felfújja, azt is megnéztem.

Greg34 Creative Commons License 2023.06.23 0 0 50339

Hali! Megy a kisautó, mivel meleg van, melegben minden fém kitágul, javulnak a feltételei, de csak igen ritkán (hetente egyszer, ha használom.) Mivel eddig semmilyen vizsgálatra nem voltak hajlandóak a motorral kapcsolatban, még azok sem, akik amúgy több, kevesebb sikerrel (kevesebb károkozással) de szerelték, azaz régebben generátort, s mostanság önindítót is sikerrel cseréltek a masinán. Így a diagnózist továbbra sem tudni, az nincsen, csak az emlékeim vannak azzal kapcsolatban hogy mi hogyan kezdődött, és a tapasztalások. Csak találgathat az ember. Hajlok arra hogy ez a szegény kisautó nem is annyira kompresszió vesztett, hanem a hengerfejessége halad előre.. Annak ellenére hogy teljesítménycsökkenést, s menetdinamikai változást nemigen észlelek. Megy, füstölni pedig most nem füstöl, csak ha egy hengerrel indul meg. Olajszintet , vízszintet mindig nézek, tiszta mindkettő, de ez utóbbi tisztességgel fogy..eddig is fogyott, de mostanság eszi a vizet, s ha nem nyitok fűtéscsappal megyek megforralja, (azaz pár decit kifúj) hosszabb út után (10km), s megállás után sziszeg a hűtősapka, túlnyomásos. S mikor meghűl indulásnál ez a víz/fagyálló pótlandó.. lehetne fogni most erre a melegre, de nagyon nem gondolom hogy köze lenne hozzá, legalább is ilyen mértékben már nem. Az utastérben lehúzott ablakokkal ildomos menni, nem csak a fűtés miatt, hanem azért mert a hűtőrendszerben kipufogógáz van. Amit én egy hengerezésnek véltem, vélek, az is lehet a víz miatt. A vizes henger nem robban, s fog, ezért égett le tél végén az önindtó. Ezért nem forgat, illetve random kulcsfordításonként váltakozik az önindító terhelése.. van hogy random lassan gyök kettővel, van olykor amikor úgy megfogja hogy csak katt, és "letorpant" a szerencsétlen önindító. Ilyenkor azonnal abba kell hagyni a próbát, és a következő kulcsfordításnál lehet hogy már minden oké. Erősen elkezd forgatni. Az alig 1 éves 60Ah.-s akkut feltöltöttem, megvilláztam, és jónak mutatja magát. A lendkereket kézzel át tudom forgatni, csak a teteje nehezebb, lehet hogy ez nem oké, de nem a dugó szorul ennyire. Hanem hajlok arra hogy vizes henger fog. Beleömlik a víz az átégés helyén, és ennyi. Sokszor el sem indul, csak miután már járt kicsit az autó 1 hengerrel, ekkor megállítom, és újraindítva megindul mindkettő. (Látom ezt a töltésvisszajelzőn is, meg az erején is érzem.) A hengerfejes tünetek hatalmasodnak a gépen. Ennek ellenére óvatosan, vízre, melegedésre figyelve még mindig bárhová el lehetne vele menni. 

Előzmény: brömbi (50338)
brömbi Creative Commons License 2023.06.23 0 0 50338

Ha így áll a helyzet, akkor itt már csak a Bakancs4 segíthet. Mint Pom Pom meséiben..

és akkor szállítmányozás, na meg logisztika.

Biztos el tudnád vinni saját lábon is.

Éjszaka.

Előzmény: Greg34 (50337)
Greg34 Creative Commons License 2023.06.19 0 0 50337

Hali! Akkor így jártam sajna. Az a baj hogy nincs más választásom, mint megbízni azokban akik esetleg elvállalják (vigyem bizalommal). Mivel nem ismerek senkit, így csak az marad, hogyha azt mondják nekem hogy vigyem el, felmérik, megnézik hogy mi kell hozzá, azt elhiszem, illetve merem remélni hogy látott már ilyet, és nem az lesz hogy szétszedi, s azt is elfelejthetem hogy volt ilyen autóm, mert ott marad valahol kukutyinban, 78km.-re a lakhelyemtől. A legrosszabb forgatókönyv ez, és nem szabad állandóan csak negatívan gondolkozni, de itt sajnos ez egy igen reális veszély ahogy felmérem a terepet, mert az már enyhén szólva is kellemetlen hogy mennyire fogalma sincs senkinek ezekről a kis gyöszökről. A másik eshetőség eladni így ahogy van, elmondva hogy a motor kakás, csak nyáron megy, de ezek szerint itt már ez is pontot ér, hogy DE akkor legalább úgy ahogy kell. Mert most jöttem vele haza, tejesen hibátlannak tűnik (persze, hisz 28 fok van, indult is mind a 2 henger , kapásból "hidegen"), húz, megy, felüljárón jöttem mentem, (homokkertin, vágóhíd utcain.. jó meredek) nem füstöl, erős.. megy felfele egyenletesen. 60km/h.-val jöttem vele, csak azért nem többel, mert nem nyomom ki a szemét. Innen gondolom hogy az adagolóhoz meg ilyesmikhez nagyon nem kellene hozzányúlni. Persze én sem értek hozzá, könnyen lehet hogy akár már a motor szétborítása, gyűrűzése után már kell (?)

Előzmény: ívfény (50335)
XANTIi Creative Commons License 2023.06.18 0 0 50336

Ötlet villanyosításra? Komplett tengely, difivel, vezérlővel.

 

https://vi.aliexpress.com/item/1005005296244730.html

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!