Topik a muzeális minősítés menetéről, a Muzeális Minősítő Bizottság (MMB) tevékenységéről. Írd meg az élményeidet, vagy tedd fel a kérdéseidet azoknak, akik már túl vannak rajta!
Szegény Lacit NE bántsd a konkrét ügyben! NEM ő volt a tettes!!! Őt csak mint jóbarátot és hivatalos minősítőt kérdeztem meg és kértem ki a véleményét bizonyos pontszámok valódiságának ügyében..... Őket ugyanis tanfolyam keretében képetzék ki és képezték tovább, tehát neki isrendelkeznie kellet bizonyos inoftmációkkal...
Amikor egymásik kollégáját megkérdeztem, hogy mikor adnak egy napellenzőre 50 pontot, akkor azt válaszolta, hogy hátakkor amikor pl. hiányzik azegyik... Nos, aRovernek természetsen mindjkét napellenzője,eredeti és hibátlan állpaotban megvban, kb. 90-95 pontot kellettvolna kapnia, de csak 50 került a papírra.......
Még 4-5 ilyen "furcsaság" plusz egy-két megmagyarázhatlan nulla és láss csodát, máris veszélybe kerül a mefelelőség minummaként ismert 75-ös pontátlag....
A fellebezésre menve irásban kértem magyarázatot ezekre a furcsaságokra a Gyébé áltla is oly "szakszerűen" emlegettt Muzeális Minősítő Bizottságtól....
SEmmiféle választ nem kaptam, sőt a fellebviteli minősítés helyszinéről szó szerint kizavart B.K. Erre varrjál gombot!!!!!!!!
Szóval magyarázni, indokolni NEMCSAK az első minősítési jegyzőkönyv aláíróinak kellene, hanem a fellebezés résztvevőinek IS.
De semiképen NEM 504Lacinak!!!!!!!!!! Ő legfeljebb csak Gyébé-hez hasonlóan a mundér nem létező, vagy mások áltlal jócskán elkoptatott becsületét védi....
Ha nincs konkrét és hozzáértő USA-béli ismeretséged, akkor a legegyszerűbb, ha erre specializálódott szakemberrel veszed fel itthon a kapcsolatot. Összességében ez sem sokkal drágább, mint ha TE kirepülsz, ott csavargol és egy zsák pénzért haza hajóztatod a zsákmányt....
De ha pl. az itt már említett hollandia STOLZE CLassic-hoz kimész, (Rotterdam mellett) akkor sezmélyesen válogathastz lelgaább féltucat példány közül. Elős pillantásra ez némilegdrágább, mint az USA-ban, de mindígszámolj hozzá egycsomó plusz költéget. És itt több azesélyed személyesen inspekciózni!)
Kifejezetten Porsche ügyben is vannak hazai specialisták, nem sejtelmes ördőngösség a téma...
A minősítés pedig nem akkora probléma, mint amiket itt olvashatsz róla. A botrány nem általános...
Ezt is legjobb egy valóban hozzáértőre bízni, vagy legalább is a szakszerű segítségét kérni (és azt némileg megfizetni) és akkor nem lesz gond vele....
Nem ismerlek tégedsem és derekbellt sem személyesen.
De a konkrét ügyről anyit, hogy ha aki minősítette és valóban elbaszta a minősítést, akkor az a minimum, hogy pont az illető ne szarja le a dolgot ésha én lennék a fölöttese akkor meg is követelném tőle a nyílvános indoklást és ha tényleg elbaszott vaslamit akkor azt szankcionálni.
A legtöbbet az árt az ügynek, hogy mindenki védi a mundér becsületét, pedig ha ez nem jogos akkor pont ez árt a legtöbbet a mundérnak.
Egy minősítő biztottságnak fel kellene venni az autógyártókal is a kapcsolatot és olyan dolgokat is megtudni tőlük amik nem általánosan ismertek, nem hiszem, hogy nem segítenének ebben, egy veterán ismerete nem igen sértheti a mai érdekeket.
És a gyártónak is jó, hogy ha a múltjából minél több szakszerűen megcsinált autó van forgalomban.
A gazdának jól fel fogott érdeke, hogy tudja ha nem akar szarba nyúlni de mindenkinek joga van hülyének lenni.
A másik, hogy egy autón van publikus (mindenki által ismert alvázszám) pld. usa autóknál az első szélvédő mögött, de még több helyen be is van ütve, amit nem, hogy egy tulaj nem ismer de gyakorlatilag magyarországon még egy hivatalos eredetvizsgáló sem.
Na ezeket kellene egy szakembernek tudnia.
Minősítő attól minősítő, hogy ha nem rendelkezik egy típusról ismeretekkel akkor legalább európán belül de uram bocsá kívül is kellene más minősítő szervezetekkel olyan kapcsolatot ápolnia, hogy legyen hova fordulni segítségért és ez kölcsönös lehet.
Az csak egy opció kell, hogy legyen, hogy amikor valaki bejelent vizsgára egy autót akkor ha nincs a minősítőnek róla információ, megkéri a tulajt, hogy ha neki van akkor azt biztosítsa ő mert így gyorsabb lenne az átfutás.
Régi álmom,floridából behozni egy régi 911,v 912 porschet.
Annyi,de annyi féle dolgot hallani a veterán minősitő vizsgáról:"barátnak mindent,idegennek semmit,ha igy nézzük jó,ha ugy nem jó...,sokaknál belekötnek egy izzóba,másnál ha más tipusú motor van benne az is átmegy...,"és hát mindannyian ismerjük a civil autóknál ismert "jattos"mozaik u vizsgákat...
Nem, nem, bizonynem. A csomagtartról ésa fényezésről elmondtaa véleményedet és az teljesen (no hanem is teljesen de leglaább részben) elfoadható volt, de a legelslennyilvánvalóbb dlgokról TE SEM mondtál elfogadható szakma ivélemént...
Arról pedig legkevésbé, hogy ha eg yminősítés során legrosszabb esetben is mindösze kettő azaz 2 nulla pont adható, akor miként került a Rover papírjára összesen KILENC vagyis 9 nulla???
Ez az alapja mindennek! Ez bizonyítja legfényesebben, legegyértelműben, hogy ez a bizonyos minősítés. mennyire szakszerűtlen, rosszindulatú, hanyag eljárás volt......
Amúgy meg: senkinek a magyarázatára nem vagyok kiváncsi a benne résztveők közül, leszarom őket, látni se akarom őket, nem érdekelnek.
Ahogy a szart TE sem tudod megoldani úgy én sem. Ez nem rajtunk múlik.
Én áttételesen gondoltam: hogy ha végre beszélünk konkrétan arról, hogy mi történt a Boldizsár utcában május 15.-én és június 3.-án, akkor elindulhat valami megtisztulás szerűség, mert akkor megvan az illetésekben a hajlandóságnak legalább a halvány szikrája, hogy korrigáljanak...
TEgnap IS kb. háromszor leírtam, hogy mit kéne tenni... Erre se reagált senki.... Akkor engem mit basztatsz, hogy "tegyek valamit" meg mondjam meg, mit kéne tenni?".......
Én a véleményemet már leírtam a napellenző és ablaktörlő témakörében, ha úgy tetszik válaszoltam.
Mást nem fogok írni, ne is várj tőlem magyarázatot. Majd ha akar válaszol aki a konkrét minősítést végezte. De elárulom, nem fog, pont leszarja az ügyet.
Addig meg, amíg mindenkit csak fikázol, milyen hozzáállást vársz? Nem lehetne már leszállni a konkrét elbaszott autó elbaszott minősítéséről?
Inkább arra kellene törekedni, hogy a rendszert javítsd a sok időközben kialakult okos tudásoddal.
De az utolsó mondatod, az nagyon lényeges és fontos. Erre is szarnak pillantnyilag az illetékesek, sőt álnok büszkeséggel döngetik a mellüket, hogy most már milyen egységes a vizsgáztatás az egész országban....
CSoda, hogy még nem szakadt a fejére az irodájának a menyezete...
Haelkerülte volna figxelmedet - mert a lényeg majdnem mindíg elkerüli - akkor olvasd át újból a 6-os számú hozzászólást.......
Nem ártana, ha végre rendet raknál ez ügyben odabelül.....
Am iaz azonosítókat illeti, sok mindenben igazad van, de akkor is...
És sok minden mást is leír a "szabályzat" és hánynakrá fittyet ezerrel..... Szóval azokat az azonosító számokat inkább a szakembernek kénel tudnia, hogy hol keresse, mint a tulajdonosnak.
A SAlmsonnál mit lehetet azonosítani éshonnan tudod, hogy a valóban igaz??
A Roveremen egyteln alvázszám tábla van a ba lelső ajtó oszlopában.
A szervizkönyvcsakis itt jelöli a helyét. Kedves kollégád Z.A. kb. 12x kérdezte, hogy "jó, jó, de még hová van beütve a szám?"
Honnan a fészkes francból tudjam?
Most hoztak egy tesót, uhyaniylen P5B Coupe-t Németorszgból és annak a motortérben is be van ütve egy szám...
Az utólsó mondat kivételével gyakorlatilag ez most is így van.
Egyébként, visszatérve arra hogy mi várható el a minősítőktől, egyben azért állapodjunk meg, AZ NEM hogy az azonositó számokat a minősítő takaritsa meg, hogy olvasható legyen. És mi az hogy a számok hollétét csak a minősítő kell tudja hogy hol van ? És a gazda nem ? Honnan vette a járgányt? Ha itthon vette akkor bármilyen klónozott sz..rt rá lehet sózni ? Ha kintről hozta akkor legalább az alvázszámot nem ellenőrzi le ? Arról nem is beszélve, hogy ha egy háború előtt gyártott, itthon soha nem látott szekérrel jön a kedves ügyfél, honnan a francból kell ismerje a minősítő azt az egy darabot ? De kár ezt ragozni. A rendelet azt írja elő, hogy AZONOSÍTHATÓ és KELLŐ DOKUMENTÁCIÓVAL ELLÁTOTT jármüvel lehet minősítésre menni. Majd ha több más kifogás alá eső résszel együtt ez is megváltozik olymódon ahogy itt egyesek jónak látnák, akkor majd úgy lesz. Kérdés hogy akkor ki vállalja a minősítést ?
Kénytelen vagyok ismételten és nyomatékosan felhívni a figyelmet arra, hogy NEM A MAVAMSZ minősít, hanem a MINŐSÍTŐ BIZOTTSÁG, amely négy külömböző szervezet képviselőjéből áll. Ebből csak egy a Mavamsz. Ritka az az eset, amikor a bizottság egyik tagja sem ismeri részletesen a jármüvet. Ezért csodálkozom az ominózus Pannónián, mert igaz hogy én nem vagyok nagyon otthon a magyar motorokban, de nálunk Z A -nak nemigen lehet újat mondani ezen a téren. Ami pedig a szükséges szekirodalom beszerzését illeti, egy kis szorgalommal bármi beszerezhető,még az olyan kuriózumnak számitó is, mint amit néhány hete én hoztam Fr. országból, ( sajnos nem magamnak, hanem megrendelésre ) és amiről eddig azt sem tudtam hogy valaha gyártottak ilyent. Az internet bő tárháza az ismeretanyag beszerzésének.
Szerintem nem kell azt így megbonyolítani. Mondjuk nem is lehet, az említett terjedelmi okokból sem, meg hát honnan szereznél annyi megfelelő fényképet? Kicsit drága lenne minden típus minden változatát felkeresni és lefényképezni. Szóval szerintem a sokkal általánosabb tájékoztató is elég. "Ha rohad az autód, akkor ne próbálkozz, mer' kivágunk!" Elég az alapelveket lefektetni, nem? Mely átalakítások megengedettek és melyek nem. Milyen dokumentációt vigyél magaddal. Ha ehhez lenne még egy telefonszám, imélcím, ahol kérdezni lehet, akkor senki nem szólhatna.
Azon a "másik" topicon gyűjtsd össe a hozzászólásaimat, olvasd át őket (értelmezve, ne csak a betüket, amik amúgyis összefolynak a szemeid előtt...).
Én már mindent, szint mindentnem isegyszer, töbször leírtm ezel kapcsolatban. Hacsak egeltenegyszervetted vonla azerőt, időt és fáradságot és próbáltál volnafelfogni belőle vlamit, akor most nem kérdeznél ilyeneket....
Ott vannak leírva a problémák. A megolddás: a problémák megbeszélése és amit lehet, a megszüntetése...
Majd ha 504Laci végre választ ad hivatalos, minősített, hozzáértő minősítő létére, hogy miként lehet a Rover jegyzőkönyvén összesen kilenc nulla, és miért kapott 50 pontot a Rover napellenzője (!!!) meg ablaktörlője (!!!) - akkor elindultunk aprobléma megoldásának útján.
De amig mindenki csak kussol és hallgat, és amig B.K. csak gusztustalan, hazug ésértelmetlen "nyilt leveleket" firkál újságok szerkesztőségeinek és önmaágt lejárató hülyeségeket rak fel a MAVAMSZ honlapjára a tagok "tájékoztatása" céljából, addig semmi sem történik, ez ugye evidens....
Kellene csinálni egy képeskönyvet amiben minden elem benne van ajtók, beltér motortér... stb.
Kell egy kép ami tökéletes és egy ami már nem megy át a vizsgán, ezek közé meg pár lépcső ami még átmegy ez tetszés szerint eldönthető hány lépcső lenne.
Egy egyzserű parasztgyerek is otthon előveszi a képeskönyvet és összehasonlítja az autója részeivel és rögtön látja, hogy átmenne e az otó vagy nem.
És ez eléggé objektív is lenne.
Viszont megkellene követelni, hoghy minden helyen egyformán vizsgáztassanak mert ez a mostani vicc.
Az általam már korábban említett Maserati is onnan való. És "váratlanul" elég sok gond akadt vele. Egy 40 éves autónál azért bármikor bármi előjöhet. Erre számítani kell. Amúgy meg tessék vásárlás előtt megnézni a gépet. De oda elsősorban úgyis csak nyálcsorgatni megyünk. Nem vehetem meg mind az 500 autót...
Laci nem a jóindulatról van szó az meg van sokakaban.
Én úgy látom, hogy velem együtt soakn egyértelmű és objektív alapokat akarnak és derekbell jól mondja hogy külön kellene választani a concourse minőséget meg a sima veteránt.
Senki nem láthat a lemezek alá amíg le nem szedi őket, és mindig garantált az eredmény. Lásd Sir Bors. Aki csak kereskedik ezekkel, nem hibáztatható az állapotért. Nem felújítóműhely. De beszéljünk a minősítésről!
Mivel lennél elégedett minősítés ügyben? Tehát, hogy ne csak kritizáljuk a rendszert meg a benne résztvevő személyeket, hanem mivel lennél elégedett?
Hogy legyen?
Konkrétan. Nem az, hogy hogyan ne, mert azt tudjuk...
Ha muzeális minősítés irásos irányelveit böngészed a füzetecske 31. oldalán vagy a a MAVAMSZ honlapján, akkor erre elégegyértelmű (???) választ kapsz:
szerintem lehet... Illetve úgy van fogalmazva a "kizáró ok" első oszlopában, hogy ember legyen talpán, aki ezt értelmezni tudja.....
A Mini sorozatra jelemző a 850-es és a Cooper és Cooper S motor is?? És ha volt olyan évjárat, amikor paralell futott mindhárom?
Magyarul: ha egy 850-est átépítesz Cooper S-re minden cókmókjávalegyütt, akkor ez bárhol Eruópában elmegy...
Én is 650TR II Európára akartam az 500D Steyr Puchomat átépíteni.... Ausztriában tengernyi iylen klón fut, erdfeti annál kevesebb, mert ma már aranyáron mérik....
A Stolze egy igen szimpatikus, jópofa ember, szeptemberben jártam nála ,sokat beszélgettem vele. Az üvegházaitól meg egyenesen rosszul is lettem.
De. Állítólag vigyázni kell vele. Az általam már korábban említett Maserati is onnan való. És "váratlanul" elég sok gond akadt vele.
Noha én nem hibáztatnám őt. A kocsijait főleg Amerikából hozza, ő nem igazán nyúl hozzájuk. Aki odamegy, megnézi és megveszi. Egy ilyen autónál utólag reklamálni elég fura ügy... Ezek nem áltlala "reaturált" kiglancolt félnótás dolgok. Jönnek, kiálítja, meghirdeti, ő mondegyárata kis kopot noteszéből és a vevő elviszi. Punktum.
aki belekóstol a veterános életbe, nemigen tud kikászálódni belőle... Nem is akarok. Sőt. Süllyedjek csak minél mélyebbre a veteránozás mocsarába, lepjen el a fejem búbjáig a fertő.