Itt a fűtésről elhangzott néhány szösszenet. Nem lehetséges, hogy a Japán ás az újabb autókban széria az elektromos fűtés kiegészítés? Nekem az Alfában széria a közel 1000 wattos hősugárzó a műszerfal alatt. Remélem nem kell magyaráznom a különbséget... Lehet, hogy a magasabb euro besorolású motorok kevesebb hőt termelnek, mert gazdaságosabbak, ezért nem termelnek annyi hőt, lassabban melegszenek. Ezért vált szükségessé a kiegészítő fűtés. Tény, hogy az 1,2-es Bravában, majd a a Stilóban, és a Bravo-T-jet sem rendelkezett ilyen berendezéssel. Ezek a Fiatok mind egyforma motorral voltak szerelve egy turbo hozzáadásával. Mivel nekem ez volt a sorrend, nem volt hiány a fűtésben, lényegében egyforma volt...
Nem hiszed el, pont ma meséltem a történeted a kollégámnak. Emlékszem mennyire voltál vele megelégedve. Nem ment az emelkedőkön az euro 4 megfogta. :) Azért örülök, hogy szép emlékekkel vagy az ex kocsid iránt, nem beszélve a kocsi mellé (kapott) :) létrejött társaságról. Persze ez a Stilo Idejében is így volt, ugye Varshi. Vdani mikor kiszakította anyukája kocsijából a motortartó bakot:))) Persze jogsi nélkül. Gyakran kaptuk a szemrehányást, hogy a kocsi hibáiról is beszéljünk. De a néhány vízfolyás és távirányító problémán kívül akkor még semmi nem volt. Persze azután jött a terelő motor probléma. Nálad azért nem ment könnyen, mert tanulók szedték szét, rakták össze. Persze elmaradt a szoftveres tanítás, ezért ismét megadta magát. Egy srác csinálja jelenleg a terelő motor cserét, neki 3 óra alatt összejön!
Pontosan így van. A következő ajánlatom az lett volna, hogy segítsen egy idősebb, 14 éves CLS 350 Mercedes szervizelésében. Szerintem a géptető kinyitása után elbizonytalanodna, hogy mit, merre keressen.:) Pedig a Merci garázsban nem okoz problémát. Kollegám most meséli. Az új Fordnak az izzócsere után géppel engedélyezni kell, hogy világítson az izzó... Hát nem tudom...
Én sem tudok vele egyetérteni. Lassan 3 éve, hogy eladtam a vasat, de szerintem ma is simán megvenném, pedig volt vele bajom rendesen. A terelőmotorok miatt ha jól emlékszem 4x is szét kellett bontani (3x biztosan). Aztán ha jól emlékszem, volt féltengely csere, féktárcsák (150e km-nél), turbó középrész (186e km-nél). Gyári kettőstömegűvel és kuplunggal adtam el 225 e km volt benne. Az új tulaj 275e-nél cserélte őket.
A fűtés tény, hogy gyenge volt és az gyertyák is csak 30e-t bírtak (elvileg), de ettől függetlenül jó kis vas volt.
Az érdi Fiat Szabó-féle akció emléke még él, szerintem sumák volt a társaság.
Csereautóként Auris volt nálam, gyalázatos volt, emlékszem, mikor visszaadtam a bárautós cégnek, a fickó vigyorogva kérdezte, hogy melyik a jobb, ugye a japán? Mondtam neki, hogy nincs az az isten. :-)
2008-as Bravo most 1,5M? WTF? Én 9 évesen kevesebbért adtam el...
---
Az Octavia teljesen más világ, a fűtése tényleg ég és föld és az is igaz, hogy sokkal hamarabb kezd fűteni és erősebben. Viszont a klíma kis fogaskereke állandóan elmászik a kesztyűtartó alatt és a jobb oldalon most is meleget tol. :-)
Tágasabb, mint a Bravo és az az igazság, hogy az a +20LE is észrevehető - ez vagy azért van, mert kb 60 kiloval könnyebb vagy a DSG váltó teszi, de ennyi idő után (most van benne 115e km) is észrevehetően dinamikusabb. Ami jár neki, azt megkapja, eddig volt elő tárcsa és betét, illetve hátsó betét csere, egyszer gyertya (60e-ként kell) és a vezérlés. A gyertyacsere ugyanolyan szívás (?) mint a Bravo esetében, de nagyon jó a szaki, akihez szoktam vinni, beszerzi az összes anyagot és egyáltalán nem drága (amire így hirtelen emlékszem, a 4db gyertya cseréje munkadíjjal 20e, a hátsó betétek 12e volt).
Együtt tudok élni vele, meg is szoktam hajtani, a fogyasztása hibátlan.
Ami egyedül hiányzik, az a 17-es kerék, a következő vason legalább olyan lesz.
Bocsi a közbe dumálásért, de nekem rálátásom van az öregecske (2008-as garantált 150.000 km) Brvora és új japcsi autóra is. Igaz tényleg hamarabb melegszik a japo, de az egy teljesen más tudású motor. Még autómata reluxa is van a hűtő előtt ami addig zárva van amíg fel nem melegszik a motor. Én nem várom el a 2008-as technikától azt amit egy 2021-es tud. Nekem a japo benzines, de az üzemeltetés 95 %-ban diesel üzemmódban műxik. Na de hát nem is annyiba kerül mint a Bravo. És az új autó beltere prémiumabb mint a Bravo, ennek ellenére megtartjuk, mindig mindent megcsináltatunk rajta amit igényel. Én szeretem a Bravo-t, igaz törödni kell vele. Nekem is volt váltó felújítás., bele kell törődni hogy az öreg autó több gondoskodást igényel. Az új autó kevesebb gondoskodás, de nagyobb kiadás!
Nem tudok, és gondolom a tulajdonosok közül is sokan nem tudnak veled egyetérteni. Eddig nagyon kevés elégedetlen használóval találkoztam. Az értékvesztéssel meg abszolút nem értem a problémád. Öt év alatt nagyon sokat veszített az árából? Ne viccelj alig változott az ára. Most néztem a hahun egy Aurist. 5 M volt az akkori ára1,6-os benzinesnek. Most 1,5-ért árulják 2008-as. T-jet Bravo pedig 1,1-1,3 körül van nem kevés km-rel. Itt a csoportban ezeket picivel 4 M alatt vásárolták a cartársak Olvass vissza 2008 környékére... A Toyota sokkal többe került, és majdnem azonos az áruk jelenleg. De egy végtelenül unalmas lusta, hiába erősebb papíron az Auris. Amiket Te írtál hibákat abból nekem a váltó probléma volt jelen, kb 3-4 éves korában. A forgalmazó méltányosságból nagyon kedvező áron javította. Ezen kívül a 13 év alatt SEMMI problémám nem volt. A kipufogóm is eredeti... Az Akku nekem is 10 évig ment el. Nem nyektettem, mert indítás közben leesett a fesz 8 voltra... Mi itt többen újonnan vettük a verdát, márkaszervizbe vittük karbantartásra. Ha ezekkel a költségekkel érvelnél, még meg is értenélek, mert nem volt kevés. Te ezt is megspóroltad. A kocsid előző gazdáját, ha most megkérdeznéd mit mondana a nála használt 8 évről? Szerinted elégedett volt vele? Most azt várod, hogy öregszik a verda, de jobb legyen mint az új?
Egy Japán autó volt a céges flottában 2013- tól 7 éves koráig. Majd írok róla. Meglepetés lehet azoknak, akik ilyet vesznek, hogy ne érje meglepetés...:)
Volt jó pár autóm, azokhoz képest írom hogy a szűrők cseréje nem egyszerű.
Miért kell szervízbe vinni egy öreg autót is hogy szűrő csere legyen???
Egyszerű hétköznapi ember is meg tudta ezeket otthon tenni. Többi kocsinál két patent felpattint, vagy pár csavar könnyen elérhető helyen.
Erre a digók lerakták az első kerék elé, lentre. Biztos ott volt hely, akinek nem tetszik vigye szerelőhöz jó pénzért!? Nyomtató patron biznisz?
Adjuk olcsóbban de hordják után végig drága szervízbe?!
Sajnos a fűtése gyenge, akárhogyan nézzük. Kb 20km után fűt jobban de azt hozzá teszem hogy a japán kocsiknak ez csak pár perc!
Mínuszokba teljes fűtés és belső keringetéssel éppen jó. Más kocsikban ez 2/3 fűtéssel menne pár km után.
Első naptól fogva ilyen volt.
Köszönöm a tanácsokat de van a családba több japán autó és azok tizen évesen sem nyikorognak, az akksi nem csinál galibát ha lemerül, eredeti kézifék van és kipufogó dob pedig sokat futottak.
Nekem kábel kidörzsölődés okozott lerobbanást a motornál alul, mire megtalálták az volt sok idő a szervíz óradíjában. Leszigetelték és kész.
Az immobilizer is vacakolhatott de azt mostanában nem csinálta. Volt helyette megtorpanás gázadáskor.
Gyertya cserénél szembesültem azzal hogy a gyertya trafó kábel csatlakozóját egyszer használatos sárga színű kis műanyag villával biztosították, ami persze könnye eltörik kiszedéskor.
Naná hogy kettő eltört, a szervízt felhívtam és csak kábel korbáccsal együtt lehet kapni sok ezer forintért autós boltba nem volt! Köszönöm FIAT!
Ne mondja senki erre hogy miért nem viszed gyertyát cserélni szervízbe? Mert ezért nem viszünk autót szevízbe minden kis apróságért! Aki mindenért oda hordja az megérdemli a kb.20e Ft os szervíz óradíjat.
A Fiat úgy gondolta hogy az Iridium gyertyát nem kell cserélni, mert nem tervezte olyan hosszú időre a kocsit?!
Nyilván elfogult vagyok és a mai autók alapból csak 6 évre vannak tervezve úgy tudom, lehet hogy a Fiat ezt a szemléletet már 13 éve elkezdte az új Bravo val.
Bocsánat ha túl heves lettem, azt hittem tartós fogyasztási cikket vettem pár éve. Nekem ez előző kocsijaimhoz képest gyenge minőségű autó, tele típus hibákkal.
Félve várom a telet, hogy megint nem indul el a hidegbe ha még meg lesz.
Szóval. Én 13 éve vettem. Minden egyes évben buktam az avulás miatt egy váltó felújítás árát. Mivel 13 éve használom, meg tudom ítélni milyen a fűtés benne. Semmivel nem kevesebb, vagy több, mint a többi autóé. Eddig itt az új tulajokkal együttvéve, nem igazán panaszkodott senki. Az is igaz, hogy 10-15 km nem túl sok egy belsőégésű motornak a bemelegedéséhez. Mint írtad mozgásképtelen volt a kocsid. A kocsi tépte el a kábelt? Mint korábban írtad villogott a km számláló random hibákat dobott, mert a 10 éves akkumulátor nem kiabált, hogy cserélj ki. A rendszám egyéb világítás más 13 éves autóknál is problémát okoz! Azoknál nem tragikus, mert nem ordít a műszerfalon a hibajelzés. Azt, hogy milyen nehéz, átgondolatlan a szűrők cseréje csak az a véleményem, hogy minek nyúl hozzá olyan, aki nem ért hozzá? Szívesen bemegyek veled egy Fiat szervizbe, de szerintem ki fognak nevetni a nehéz csere miatt.Majd, ha gyakorlod könnyebben fog menni... Ezek a kézifék kötél és szilent nyikorgásos hibák 6 év felett senki nem csodálkozik. Én azt gondolom, 8 évesen vetted az autót, és Te úgy gondolod új autót vettél akkor. Azt írtad újszerű állapotban van a kocsi. Akkor a felhasznált anyagok mégis jók? Ébredj fel. 13 éves a kocsid. Utóirat. Vigyázz, ha megszorul a csapágy elrepedhet a váltó, nem lehet javítani sem...
A hátsó dob szétrohadt, a kerék ráveri a vizet így nem bírta. Az új hátsó dob gyári 80e Ft lenne nem tudni miért. Után gyártott lengyel hátsó dob 13e Ft volt de azon igazítani kellett és előtte lefújtam horgany spray vel így talán tartósabb lesz.
Fűtése csak 0 fok ig elégséges. Lassan kezd el fűteni, addig viszont az index kar nem marad lekapcsolva, tartani kell mindig míg be nem melegszik a fülke! (Vicces) Hidegbe marad a nagykabát és sapka rajtam. :)
Télen nyekereg a futómű, tavasszal ezek a hangok megszűnnek. Befújkáltam a szilenteket utána ezek elhalkultak.
Időnként nem indult be, ilyenkor kulcs ki, ajtó kinyit bezár és utána egyből indult. Ezt mostanában már nem csinálja..
Kézifék bowden be tud rohadni mert a hátsó keréknél a víz be tud jutni. Én ezt egy gumi harmonika pár utólagos felszerelésével orvosolni tudtam.
Egy ideje a rendszámtábla világítás miatt ír hiba üzenetet amit az égő csere után sem szűnt meg, a foglalat alapos tisztítása 2x ezen segített.
Rádiója lehetne jobb, jel érzékenysége gyenge. Hátsó ajtókba a hangszóró nagyon gagyi! Sokol rádió :)
Maga a kocsi most is nagyon szép állapotban van, újszerű. Kár hogy gyenge minőségű anyagokból építették.
Motorja elég erős, sportos. Megy úgy mint egy 2000 es szívó de autópályán a szigetelés hiánya miatt is hangos!
Motorja nagyon jó, külső design szép, minősége és jó pár műszaki megoldása csapni való munka.
Nálam többször előfordult hogy nem indult elektromos hiba miatt.
Volt vontatva is kábel korbács sérülése miatt nem indult, ez 50e ft ba került.
Autószerelők rémálma a kocsi, sok nem is foglakozik Fiattal.
Légszűrő cseréje egy vicc, csak aknára állva jön ki lefelé vagy meg kell emelni a jobb elejét.
A légszűrő ház csavarjait visszarakni szintén egy bűvész mutatvány. AZ egyik csavart, a lökhárító felőlit nagyon nehéz vissza rakni.
AZ olaj szűrőt is úgy helyezték el mint ha nem tervezték volna be hogy valaki cserélni fogja. A turbó alatt van, csövek veszik körbe és valami szövet és fólia keverékű védő burkolat takarja mami hamar tönkre megy.
Leszedésekor a kifolyó olaj végigfolyik az alsó burkolatban és még egy ideig csöpög utána, pár napig. Vezérmű szíj csere esetén le kell szedni a motor tartót is, motort megemelve.
Műanyagok gyenge minőségűek és törnek! Pl. biztosíték fedél a motor térben. Festését körömmel simán meg lehet karcolni...
Ködlámpák foncsorja elovad, mindkettő. Tolató radar hamar megadta magát, csere.
Váló nem bírt ki 100e km sem nálam, pedig a szervíz tanácsára cseréltünk benne olajat.
Szia! Látom nagyon megharagudtál a márkára... Milyen költségeid voltak? Mióta van nálad, milyen hibái voltak eddig, mennyi km-t vezetted? Csak néhány kérdés, hogy megértsem. Esetleg eladó? Lehet, hogy érdekel...
Beszéltem pár váltó felújítóval és mivel ezeknek a kocsiknak az ára amúgy is alacsony használtan, egyszerűen nem éri meg hogy még rá költsek 2-300e Ft ot!
Ha leveszik a váltót akkor a kuplunghoz is hozzá kell nyúlni valószínűleg... Senki nem fizeti azt ki.
Azt hiszem befejeztem a Fiat kalandjaimat ezzel örökre!
Ne halogasd, mert megszorul és eltöri a váltót! Csak olyan műhelyben javíttasd, ahol van speciális beállító szerszám, mert nem lesz jó! Ha gondolod tudok segíteni...
Erre, amit írtál, hogy időnként kihúzatni, talán még alkalmasabb is a kézi váltós.
Meg furcsa, de van, hogy ezt jobb egy "közepesen erős" autóval csinálni. 300-400+ lónál olyan pillanatok alatt túl nagy sebességnél jársz, hogy egyrészt nem jó érzés, hely/alkalom sem igen van rá, és konkrétan túl hamar "átesel rajta".
Bezzeg amíg 12 mp volt a 0-100, addig 12 kerek másodperced volt kiélvezni minden egyes lovat. :) Gyakorlatilag büntetlenül tehetted. De ha ennyi alatt 200-on vagy, az egy teljesen más világ, és nem feltétlenül jobb - csak gyorsabb.
Uraim, örömmel tölt el, hogy újra látom a régi neveket. :-)
Attól, hogy csak ritkán nézek az index fórumra (nem igazán nézem, amióta megszűnt, akarom mondani duplikálódott az Index), még vagyok, elérhetőségeim változatlanok.