Bár megesküdtem volna, hogy van kikapcsolási lehetőség, de a menüt végignézve nem találtam ilyet. Szóval vagy adaptív, vagy semmilyen.
Egyébként az elején zavart, hogy a viszonylag nagy távolság miatt (a legkisebbre állítva is tart kb 3-4 autó távolságot) néha bejönnek elém a másik sávból, de már megszoktam, plusz a viszonylag mérges orr miatt ez nem gyakran esik meg.
Szóval azóta sokkal nyugodtabban megyek autópályán, nem hiányzik a "buta" funkció egyáltalán.
Van valakinek tapasztalata az adaptiv tempomattal? Ha van a kocsiban adaptiv tempomat akkor lehet e a régi, "buta" tempomatot használni? (Vannak olyan körülmények, amikor jo a buta tempomat es nem kell az adaptív tempomat.)
Úgy látom mindenki csal. Gondolom nemcsak egy értékben, hanem többen is.
Illetve az amerikai értékek fölött vannak és nem az EU értékek fölött.
Az a kérdés, hogy a piac miképpen fog reagál rá. A dízel mégiscsak kevesebbet eszik és ne mindenki "annyira" környezettudatos. És egy pár évvel későbbi kocsimeg egyébként is agyságrndekkel többet pöfög a levegőbe.
Arról mondjuk ne beszéljünk, hogy a norma szerinti adatok mennyire térnek el a valóságtól. Az átlagfogyasztásom stabilan 6 liter, míg a gyárilag megadott a 150LE-s 2.0TDI-hez 4,7. Ezzel együtt gondolom a károsanyag-kibocsátás is legalább hasonló nagyságrendben több, ha nem jobban...
Modellváltás miatt (lejárt a lízing és jön a 3-as Superb) megmaradt és eladósorba került a limuzin hátsó oldalablakaira való méretpontos gyári sötétítő, tökéletes állapotban. Cikkszám: DCK 819 001 .
Az autóban 103.000 km van ( 0 km -s kora óta az enyém ), 3.000 km ezelőtt teljesen kicseréltettem az olajat és szűrőket ( gázolaja szt. is, 10.000 ként cseréltetek olajat. ) Csak mann filtert használok, jó kutaknál tankolok, 5.000 km - n ként használok rendszer tiszító adalékot, vigyázok a kocsira, stb.
Többször előfordult már, de most nagyon intenzíven rángatott a kocsi hidegen, 2000 fordulat felett sem akart felváltani, csattogó hangja volt, és erőtlen. Hibakódot nem írt ki semmit.
Miután bemelegszik a motor, olyan az egész autó mint újkorában.
Szerintetek mi lehet a hiba, hogyan tudnám orvosolni.
Érdekes, ha pár percet járatom hidegindítás után, ezt nem produkálja.
A benzinest jobban szerettem, mert sokkal egyenletesebb a nyomatékleadása, nagyobb fordulatszám-tartományban használható jól.
De annyival nem rosszabb a dízel, hogy a leírt fogyasztásbeli különbséget elnézzem a benzinesnek. Valamennyire kényszerűség volt a dízel vásárlása (ez volt készleten), de innentől maradok dízeles...
(Plusz a TSI még nem egy annyira bevállt típus, hogy elhiggyem, hogy 200e km felett ugyanúgy fogja bírni, mint a dízel...
Köszi szépen,. Abban igazad van en is végigikszeltem a kívánság listát :)
igy viszont oda jutottam, mint 4 evvel ezelőtt. :) 2.0 benzin vagy 2.0 dízel ha 25ezer km-t megyek egy évben. Ebben a négy évben is tobbszor volt a gázolaj drágább mint a benzin, amit megspóroltam a fogyasztason azt kifizettem a drágább literenkénti árra. :(
Nekem 1.8TSI Superb-em volt, 160LE-vel. A mostani 1.8TSI már 180LE-s, nem érzem, hogy ennél többre szükség lenne itthon. (Állandó német autópályázás persze más)
Több, mint 100kg-al lett könnyebb az autó, a 180LE is jobban viszi, mint amit magyarországi autópark 95%-a tud....
A különbözetet inkább extrákra költeném, meglapően hamar megszerettem például a sávtartót, adaptív tempomatot, holttérfigyelőt, autómata reflektort etc...
azt írjak hogy jo a motor, de csak elsőkerék meghajtású es nem nagyon tudja átenni az úttestre azt a sok erőt. A szuperb összkerekes evvel ellentétben.
Jelenleg egy S2-t 2.0 CR TDI-t használok. Az uj S3 esetén elgondolkodtam, hogy benzinest vennék. Milyen tapasztalatok vannak az 1.8 TSI, 2.0 TSI-vel. Van valakinek 280LE-s 2.0 TSI tapasztalata?
Aktív tempomatnál a motor nem pörög ki váltáskor :)
A lámpánál a plusz háromszögnek szerintem a távolsági fényszóró autómata vezérlésénél van szerepe. A leírás szerint műanyag lapocskák csúszkálnak ki-be, és szerintem ott van nekik hely. Kéne egy rögzíthető kamera felvenni éjjel :)
Nekem tetszik az új forma, bár már a kombi tesztjét nézegetem a neten :-)
A hátsó lámpa kifejezetten dögös, de az első sem kutya, bár azt az alsó háromszög toldást nem értem, úgy látom, hogy nincsen funkciója.
A futóműállítás jó lehet, szinte 3in1 autó ezek szerint ettől a kocsi :-)
A tempomat érdekes, hogy nem kapcsol ki. A motor azért nem pörög fel váltáskor, igaz?
Régen vezettem egy nyáron át egy Polski 125-öt, azon volt kézi gáz.
Ha ráhúztam, akkor rögzítette a gázbovdent.
Kuplungoláskor sem engedte vissza -lévén teljesen mechanikus-, én nem ismertem az autót, majd összesz..tam magam ahogy ordítani kezdett a motor, azt sem tudtam mihez kapjak, végül elvettem a gyújtást, csak utána jöttem rá, hogy mit tettem :-))
Azt, hogy a start-stop a lefulladt motort elindítja már tapasztaltam a CR-V-nél, kényelmes dolog, ahogy a lertak szerint az elketronikus kézifék is az.
Kellettek már ezek az extrák, hogy versenyképes modell legyen az S3, de ezek szerint nagyonis az lett.
Gratula, már csak nekem kell akkor spórolni, hogy vehesek egyet :-)
Túl vagyok az első 1000km-en az új Superb-el. Eddig nagyon bejött. Az utcán az átlagnál többen megnézik, másik autókból mutogatnak rá, szóval érdekes :)
A fogyasztás 6.1l-nél áll (tankolás szerint), ami vegyes használat mellett nem rossz (2.0l diesel, 150LE)
Jók a menetbiztonsági cuccok is, a rugózás beállításai is tetszenek (főleg Sport és Comfort állásban használom, az első autópályás, a 2. a "jó" magyar utakra való)
Az aktív sávtartást kikapcsoltam, a passzív sem enged leesni az útról, de az aktív annyira helyettem kormányzott, hogy az már nem is vezetés volt.
Sajnos a távolságtartó tempomat még a legkisebb távolsági beállításon is túl nagy helyet hagy, vigyázni kell, hogy ne ugorjanak be eléd. Viszont a régebbiektől eltérően sebességváltáskor nem kapcsol ki, csak aktív fékezéskor, ami sokat segít.
Az elektromos kézifék is jó, teljesen autómata üzemmódban lámpánál való leálláskor is aktiválódik, plusz teljes megálláskor is, így 1x bekapcsoltam, utána nem kell vele foglalkozni.
Nem tudom, Start-Stop esetén más autóknál is így van-e, de ha lefulladok (néha még előfordul), a motor autómatikusan újraindul, szinte észre sem venni.