Régen ez a pici lyuk, megfúrás nagyon elterjedt volt, és hasznos is. Az LPG-s Loganom anno nekem is fúrva volt. kb. 540ezer km-nél kellett a közép dobot cserélni, még akkor sem a hátsót. Aztán ahogy egyre szigorodtak a vizsga szabályok, vagy is egyre jobban betartatták azokat, meg büntetik a vizsgabiztosokat, megszűnt ez is. Győrben nincs az a hely, ahol egy megfúrt (4mm) hátsó dobbal átmegy. De hegesztett, foltozott dobbal se semmi. Mindeközben az alföldön meg ha hiányzik a katalizátor (is, meg a küszöb és a fél futómű) akkor is elnézik.
Igen, ezt annak idején az ezermester újság is lehozta :)
Megközelítés kérdése:
1. A mérnök vajh miért nem tervezte bele a dobba még a gyárban?
2. Mekkora legyen, hogy a.) ne kifújás legyen, b.) ne rohadjon szét miatta, c.) ne tömődjön el?
3. Valóban rossz ott a víz? Pára + levegő jobban katalizálja a rozsdásodást, mint az oxigénhiányos víz (max oldott CO2 lesz benne, mert CH felesleggel üzemel dúsított hidegüzemben, nem O2 felesleggel).
Azért azt nem mondanám, hogy ez a fajta zuhanyrózsa effektus teljesen mindennapos látvány ( lehet vkinek az ), mert ha az lenne nem tűnne fel az embernek.
Még jó, hogy errefelé nincsenek tartós kemény mínuszok, mert könnyen pórul járhat a zuhanyrózsás kipufogó:
Ja. A széhidrogének szénből és hidrogénből állnak. Oxigénnel reagálva előbbiből CO2, utóbbiból H2O lesz. Ha hideg a kipuff, lecsapódik és a kondenzvíz feltölti a dobot. Lötyögtetéstől meg kifolyik. Nincs itt semmi látnivaló :)
Ment ma előttem városban egy Duster (S-es rendszám ) feltűnt, hogy szaporán csöpög, gázadástól, gyorsítástól függően fröcsögött a kipufogóból a víz.
Nyilvánvaló, hogy rövid távon használt benzines lehetett, persze láttam hasonlót, sőt kipuffból mintha locsolóslagból ömlene/fröcsögne nyomással a víz pl. Vitarából is.
1x vmi alfa ment előttem, fordult ki a főútra, na az beterített rendesen a kipuffból tűzoltóslagszerű nyomással ömlő, fröcsögő kondenzvízzel, mint vmi esőfelhőbe értem volna......a tulajt biztosan nem zavarta, hiszen ő volt elől....:(
A sok ( benzines ) rövid táv átka, sokszor olyan mögöttük menve, mintha nem lenne elzárva a kerti csap rendesen, és szaporán csöpög, folyik a víz kifelé a csövön.
Abból indulok ki, a levehető vonóhorog nálam a szerszám nélkül, kulccsal kivehető vas. Amihez már kell egy 17-es kulcs, nem kell hozzá értsek, az már autószerelő, tehát nem levehető a vonóhorog, csak leszerelhető :)
Ezt a méretet csak emelt autón láttam eddig, ott is lehet kell a hőlégfúvó testvér segítsége. A 215/70/16 elfér macera nélkül is. Emelésből a rugó-csillapító párosokat szeretik, mert a hátsó gyári csillapító nem a szilárdság mintaképe. Pedders, Bilstein jól megoldja a leckét, jó áron persze. Nekem Eibach-Bilstein szett volt a régi autón, le is vizsgáztattam vele. A futómű persze beállítandó, ez nem kérdés.
Túlságosan nem. Csak pont annyira, mint a nagyobb/kisebb kerékátmérőtől. Ugyanúgy elmászik tőle a csapszeg talajra vetített döféspontja, csakúgy mintha telepakolod az autót és "leül", vagy a seggét/vonóhorgát terheled és égnek áll az orra. Azért mondtam, mert a nagyobb átmérőjű abroncs beleérhet a doblemezbe kitekert állapotban. De nem értek hozzá igazándiból, rég tanultam már géptant...
Megj: terepezéskor én még mindig vinnék magammal hóláncot sárban elakadás esetére. Trepnivel, faággal, galyakkal is ki lehet vakarni, de egy kínszenvedés 2 méterenként újra és újra alápakolni a dzsuvában. Na, hólánccal már biztosan belever a nagyobb abroncs.
Calinkit 5-ről még nincs tapasztalatom, az Androidos-hoz való 4.0 több autómban is rendesen működik. Media Displayre Medianav szoftvert navigáció funkcióval + extrákkal nálam a műhelyben, vagy kiszállásos munkáknál. Ha írsz egy emailt, telefonszámmal, munkaidőben tudunk egyeztetni. renault.dacia.code@gmail.com
Szia! A navigáció nélküli Media Displayben nincs wifi, tehát csak vezetékesen megy az összes szériában. (szoftveresen ezekbe lehet amúgy saját navigációt tenni, mint a Medianavokba). A Medianavok (ezeknek van sajt navigációja gyárilag) tudnák a vezeték nélküli tükrözést. Azonban a gyártás alatt többször volt chiphiány, így a wifi modul nem került bele sokba. Micsoda ,,véletlen" ez pont kelet Európát érintette, a németeknek jutott.
Én is leszerelhető horgot rakattam fel utólag, de ez valahogy egészen közel van a lökhárítóhoz, így még nem rúgtam bele. A régi kocka kombi Ladánkon többször is beletrafáltam és nem volt kellemes érzés. Szóval, mivelhogy nem rugdosom a vonóhorgot a Dusteren, ezért nem is szereltem le még igáig egyszer sem. Bár a horog szerelője azért felhívta a figyelmemet, hogy szemfüles emberek a tulaj tudta nélkül is le tudják csavarozni a vonófejet, amit nyilván akkor vesz észre a tulajdonos, amikor vontatni akarna. Talán Magyarországon nem olyan nagy divat a vonófejlopás, legalább is bízok benne.