Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

loganos Creative Commons License 2024.02.02 0 0 62461

Régen ez a pici lyuk, megfúrás nagyon elterjedt volt, és hasznos is. Az LPG-s Loganom anno nekem is fúrva volt. kb. 540ezer km-nél kellett a közép dobot cserélni, még akkor sem a hátsót.
Aztán ahogy egyre szigorodtak a vizsga szabályok, vagy is egyre jobban betartatták azokat, meg büntetik a vizsgabiztosokat, megszűnt ez is. Győrben nincs az a hely, ahol egy megfúrt (4mm) hátsó dobbal átmegy. De hegesztett, foltozott dobbal se semmi. Mindeközben az alföldön meg ha hiányzik a katalizátor (is, meg a küszöb és a fél futómű) akkor is elnézik.

Előzmény: saválló (62458)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62460

Úgy. Hosszabb a szénlánc, kevesebb a hidrogén (minden újabb 2ős kovalens kötés 2 H-val kevesebbet jelent....

 

Metán CH4

Etán C2H6

A kettő oxidációja (égés) során a "dupla akkora" etán 2x több CO2-t jelent, de csak 50%-al több vizet.

És így tovább a C13-C15 szénszámú láncokig, ami a gázolaj. A benzin 'asszem a C6-C7 körül van, fajlagosan több hidrogénnel, ami több víz...

 

 

 

Előzmény: dokeee (62459)
dokeee Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62459

Eleve sokkal kevesebb.

Előzmény: saválló (62458)
saválló Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62458

"1. A mérnök vajh miért nem tervezte bele a dobba még a gyárban? "

 

A megfelelő furat mérete csodát tehet:)

 

Ez a kipuffból folyó/fröcsögő kondenzvíz igazából sok rövid távot futó benzinesekre jellemző.

Kérdés:

Szvsz nem kevés diesellel is ugyanúgy sok rövid távot mennek mégsem jellemző ugyanez a jelenség náluk, ott hová lesz a kondenzvíz?

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62457)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62457

Igen, ezt annak idején az ezermester újság is lehozta :)

Megközelítés kérdése:

1. A mérnök vajh miért nem tervezte bele a dobba még a gyárban? 

2. Mekkora legyen, hogy a.) ne kifújás legyen, b.) ne rohadjon szét miatta, c.) ne tömődjön el?

3. Valóban rossz ott a víz? Pára + levegő jobban katalizálja a rozsdásodást, mint az oxigénhiányos víz (max oldott CO2 lesz benne, mert CH felesleggel üzemel dúsított hidegüzemben, nem O2 felesleggel).

 

Előzmény: saválló (62456)
saválló Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62456

Itt a megoldás (okosba ) a zuhanyrózsa effektus ellen:

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62454)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62455

Jöhetett mosóból is, alsó-felső :O)

Előzmény: saválló (62450)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62454

Én soxor látom, valszeg korábban megyek melózni, általában hűvösben :)

Előzmény: saválló (62453)
saválló Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62453

Azért azt nem mondanám, hogy ez a fajta zuhanyrózsa effektus teljesen mindennapos látvány ( lehet vkinek az ), mert ha az lenne nem tűnne fel az embernek.

 

 

Még jó, hogy errefelé nincsenek tartós kemény mínuszok, mert könnyen pórul járhat a zuhanyrózsás kipufogó:

 

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62451)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62452

 

 Igen, az a levehető, amelyikhez nem kell szerszám és pillanatok alatt lekapható.

Egyébiránt, mindegyik leszerelhető, kérdés, mennyi idő kell hozzá.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62449)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62451

Ja. A széhidrogének szénből és hidrogénből állnak. Oxigénnel reagálva előbbiből CO2, utóbbiból H2O lesz. Ha hideg a kipuff, lecsapódik és a kondenzvíz feltölti a dobot. Lötyögtetéstől meg kifolyik. Nincs itt semmi látnivaló :) 

Előzmény: saválló (62450)
saválló Creative Commons License 2024.02.01 0 0 62450

Ment ma előttem városban egy Duster (S-es rendszám ) feltűnt, hogy szaporán csöpög, gázadástól, gyorsítástól függően fröcsögött a kipufogóból a víz.

Nyilvánvaló, hogy rövid távon használt benzines lehetett, persze láttam hasonlót, sőt kipuffból mintha locsolóslagból ömlene/fröcsögne nyomással a víz pl. Vitarából is.

1x vmi alfa ment előttem, fordult ki a főútra, na az beterített rendesen a kipuffból tűzoltóslagszerű nyomással ömlő, fröcsögő kondenzvízzel, mint vmi esőfelhőbe értem volna......a tulajt biztosan nem zavarta, hiszen ő volt elől....:(

 

A sok ( benzines ) rövid táv átka, sokszor olyan mögöttük menve, mintha nem lenne elzárva a kerti csap rendesen, és szaporán csöpög, folyik a víz kifelé a csövön.

 

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.01.26 0 1 62449

Abból indulok ki, a levehető vonóhorog nálam a szerszám nélkül, kulccsal kivehető vas. Amihez már kell egy 17-es kulcs, nem kell hozzá értsek, az már autószerelő, tehát nem levehető a vonóhorog, csak leszerelhető :)

 

Előzmény: Spriccpumpa (62447)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.01.25 0 0 62448

 

 Ezek szerint, a Te autód már nagyon okos.

Persze, ez nem baj.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62439)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.01.25 0 0 62447

 

 Elvi síkon, a levehető vonóhorog csak akkor lehet a járművön, ha azzal ténylegesen vontatnak.

Ergo, ha nincs rajta, nem találhatja el a sípcsontot, vagy a szegélykövet.

 A szervek egyelőre nem harapnak a leszereletlen horog miatt. Még nem...

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62426)
peterssen Creative Commons License 2024.01.23 0 0 62446

Ezt a méretet csak emelt autón láttam eddig, ott is lehet kell a hőlégfúvó testvér segítsége. A 215/70/16 elfér macera nélkül is. Emelésből a rugó-csillapító párosokat szeretik, mert a hátsó gyári csillapító nem a szilárdság mintaképe. Pedders, Bilstein jól megoldja a leckét, jó áron persze. Nekem Eibach-Bilstein szett volt a régi autón, le is vizsgáztattam vele. A futómű persze beállítandó, ez nem kérdés. 

Előzmény: Zoli 2 (62440)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.01.23 0 0 62445

A linkelt anyagban a 2.2.4 és 2.2.6 pontokban ha megnézed az ábrát, 1értelműen mutatja, miért nyafognak a szakértők a nem váltóméretű abroncstól. 

 

És nem csapszeg, hanem csak csap, megszaladt a bill. elnézést.

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62444)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.01.23 0 0 62444

Illetve ez a konkrét futóműtől függ. Nagyobb keréktől biztosan elmászik a geometria.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62443)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.01.23 0 0 62443

Túlságosan nem. Csak pont annyira, mint a nagyobb/kisebb kerékátmérőtől. Ugyanúgy elmászik tőle a csapszeg talajra vetített döféspontja, csakúgy mintha telepakolod az autót és "leül", vagy a seggét/vonóhorgát terheled és égnek áll  az orra. Azért mondtam, mert a nagyobb átmérőjű abroncs beleérhet a doblemezbe kitekert állapotban. De nem értek hozzá igazándiból, rég tanultam már géptant...

 

Esetleg ők:

https://mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch02.html#ch-II.1.1 

 

 

Megj: terepezéskor én még mindig vinnék magammal hóláncot sárban elakadás esetére. Trepnivel, faággal, galyakkal is ki lehet vakarni, de egy kínszenvedés 2 méterenként újra és újra alápakolni a dzsuvában. Na, hólánccal már biztosan belever a nagyobb abroncs. 

Előzmény: Zoli 2 (62442)
Zoli 2 Creative Commons License 2024.01.23 0 0 62442

Az emeléstől nem megy el túlságosan a futómű geometria?

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62441)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.01.23 0 0 62441

Szerintem gyári méret +emelőpogácsák inkább. 

Előzmény: Zoli 2 (62440)
Zoli 2 Creative Commons License 2024.01.23 0 0 62440

Sziasztok!

2014-es Dusterre mi az a legnagyobb gumiméret amit még fel lehet tenni. Terepezni szeretnénk. 205/80 r16 feltehető? Köszönöm! :)

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.01.23 0 0 62439

Az enyémeken nem, visszamnnek a helyükre.

 

Előzmény: Spriccpumpa (62438)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.01.21 0 0 62438

 

 Igen!

Abban a pontban állnak meg, ahol a gyújtást leveszed.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62392)
möcizoli Creative Commons License 2024.01.20 0 1 62437

Rendben!

És köszönöm!

Megkereslek majd

Előzmény: loganos (62436)
loganos Creative Commons License 2024.01.19 0 0 62436

Calinkit 5-ről még nincs tapasztalatom, az Androidos-hoz való 4.0 több autómban is rendesen működik. 
Media Displayre  Medianav szoftvert navigáció funkcióval + extrákkal nálam a műhelyben, vagy kiszállásos munkáknál.
Ha írsz egy emailt, telefonszámmal, munkaidőben tudunk egyeztetni. renault.dacia.code@gmail.com

Előzmény: möcizoli (62435)
möcizoli Creative Commons License 2024.01.19 0 0 62435

Szia!

 

Köszönöm a pontos ás egyértelmű válaszod!

Időközben ugye nekem is leesett hogy nem media vavom van hanem media displayem.

Tehát ez hardweresen nem tudja a vezték nélküli kapcsolódást.

Ok erre nézegettem a carlinkit 5.0.

Csak még nem találtam sehol.....

A Media displayt hogyan tudom szoftveressen megoldani a gpst?

Előzmény: loganos (62434)
loganos Creative Commons License 2024.01.19 0 0 62434

Szia!
A navigáció nélküli Media Displayben nincs wifi, tehát csak vezetékesen megy az összes szériában. (szoftveresen ezekbe lehet amúgy saját navigációt tenni, mint a Medianavokba).
A Medianavok (ezeknek van sajt navigációja gyárilag) tudnák a vezeték nélküli tükrözést. Azonban a gyártás alatt többször volt chiphiány, így a wifi modul nem került bele sokba. Micsoda ,,véletlen" ez pont kelet Európát érintette, a németeknek jutott.

 

Előzmény: möcizoli (62414)
KVX300 Creative Commons License 2024.01.19 0 0 62433

Én is leszerelhető horgot rakattam fel utólag, de ez valahogy egészen közel van a lökhárítóhoz, így még nem rúgtam bele. A régi kocka kombi Ladánkon többször is beletrafáltam és nem volt kellemes érzés. Szóval, mivelhogy nem rugdosom a vonóhorgot a Dusteren, ezért nem is szereltem le még igáig egyszer sem. Bár a horog szerelője azért felhívta a figyelmemet, hogy szemfüles emberek a tulaj tudta nélkül is le tudják csavarozni a vonófejet, amit nyilván akkor vesz észre a tulajdonos, amikor vontatni akarna. Talán Magyarországon nem olyan nagy divat a vonófejlopás, legalább is bízok benne.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62429)
KVX300 Creative Commons License 2024.01.19 0 0 62432

Hány kg-ig terhelhető ez a doboz (és a tartója)? Nem ül le tőle a hátsó futómű?

Előzmény: boncyy (62428)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!