Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sbojan Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2350

Nekem pár nappal a negyedik születésnapját követően egyik napról a másikra csontra lemerült az aksi, s mivel még garis volt a kocsi (5 év), ezért tök ingyen kicserélték ugyanolyan "gyári", EXIDE típusú akkumulátorra. Sem az aksiért, sem a cseréért (munkadíj) nem kellett fizetnem.

Előzmény: FeZ_ (2343)
snow.dog Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2349

Ha erre a térképre gondolsz, akkor az már nem annyira új: 2020-2, v116 (map data collected by HERE at the Q4/19)

Előzmény: Dietrich123 (2348)
Dietrich123 Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2348

Elérhetővé váltak az új térképek a Citroennél. 2016 utániaknak ingyenes.

2016 Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2347

A városi legenda szerint az after market termékei ( akár gyári, akár utángyártott ) a nyomába sem érhetnek az első beszerelésű gyári cuccoknak. De hátha mégis. 

Előzmény: snow.dog (2346)
snow.dog Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2346

Ezt nem tudom, mert az enyém benzines, abban meg nincs start-stop rendszer. Én úgy voltam vele, ha a gyári elment 6 évig, akkor ismét gyárit rakatok bele, tudva hogy az drágább lesz, mint egy utángyártott, de hátha ez is 6 évig fog működni. Remélem bejön a tervem.

 

Így néz ki az új akku címkéje:

 

 

Egyébként most hogy megnéztem az adatokat, meglepődve láttam, hogy a "nem régen" az valójában 2019. október volt! :))

Hogy repül az idő!

Előzmény: 2016 (2345)
2016 Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2345

Egyébként muszáj nekünk, hogy AGM akkumulátor legyen, vagy a Start Stop a lényeg? Mert van electric power 70 ah 76A startstop 28 ezerért, ezek az AGM aksik meg 45 körül vannak. 

2016 Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2344

Remélem azért egy darabig még kihúzza. Az előbb elmentem vásárolni, hibátlan volt. De valószínűleg tényleg akksi lesz, mert odafelé működött a stop-start, hazafelé nem. Nem szoktam használni, de úgy tudom az akku állapotára a legérzékenyebb, ha picit gyengébb, már tiltja, ezért ez mutatja legjobban az állapotát, műszer nélkül.

Előzmény: snow.dog (2342)
FeZ_ Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2343

Kb 2 éve jött ki itthon ez a "szimpatikus" szabályzás, hogy az akkumulátorokra 1 év garanciát kötelező adni. Így a legtöbb gyártó / forgalmazó ehhez alkalmazkodott, természetes anyagi érdeküknél fogva. Azért akad 1-2, amelyik azonban önhatalmúlag ad még plusz egy évet rá. Érdemes ilyet keresni.

 

Előzmény: snow.dog (2342)
snow.dog Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2342

Úgy tűnik, hogy minden aksira, a gyárira is csak 1 év a gari. Nekem nemrégen ment tönkre, igaz már 6 éves volt. Viszont annak idején 8 év teljeskörű garanciát vásároltam. Kifizetették az akkut (csak az akku árát, a szerelést, trélert, csereautót azt nem kellet kifizetnem), és amikor rákérdeztem miért kell az akkuért fizetnem, akkor azt mondták, hogy az akkura az eredeti garanciális feltételek mellett is csak 1 év garancia van. Tehát ha nem vásárolok garancia hosszabbítást, csak a gyári 2 év garancia van, az akkura akkor is csak 1 év a gari.

Előzmény: 2016 (2340)
2016 Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2341

És azért gondolom így, mert hallani, hogy gyorsabban tekeri a motort.

Előzmény: 2016 (2340)
2016 Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2340

Gondolom a kormányzár miatt rajta volt a gyujtás, minden bizonnyal többször is, mert fél óra után ugye jön a takarékos mód.

Mikor érte mentem, a szokásos, lemerült akksira jellemző indítózás, aztán gyujtással vártam egy kicsit, onnantól kezdve egészen tegnapig pöccre. Egyébként régen is ezt csináltam az azóta kicserélt akksival, hogy hűvösebb időben csak gyújtás pár másodpercig, majd utána indítás. Nekem olyan érzésem van, hogy ilyenkor besegít az indító generátor is, a pár mp. arra kell, hogy a kondit feltöltse. Persze lehet, hogy rosszul gondolom, de sokáig működött így. 

De most nézem, hogy épp egy hónapja volt egy éves. Létezik, hogy erre a drága akksira 1 év a gari? Többet nem veszek exidet.

Előzmény: snow.dog (2339)
snow.dog Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2339

Fékcsere miatt nem szokott az akku lemerülni. Annak komolyabb okának kell lenni. Vagy hosszan tartó, vagy nagy áramú fogyasztás, esetleg zárlat. Szóval a lemerülés már eleve gyanús.

Előzmény: 2016 (2338)
2016 Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2338

Állítólag törvényszerűen 300ezer km-nél megadja magát a generátor ( a stop-start ), létezik, hogy kezdődik? Akksi épphogy elmúlt egy éves, bár az sem kizárt. Fékeket és szilenteket cseréltettem pár hete, akkor lemerült az akksi, annyi elég lett volna a halálához?

Előzmény: sbojan (2337)
sbojan Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2337

Hali!

Szerintem továbbra is az aksi a gyanús. Ezek sajna a legváratlanabb módon tudnak lemerülni úgy, hogy előtte semmi jele nem volt, aztán meg egyszer csak mindenféle hibajelenségek jelentkeznek a kocsival. Én egy közel 2 ezres, gyakorlatilag non-stop megtett út másnapján tapasztaltam hasonlót. Előző nap az úton, meg este, a haza érkezéskor semmi baj nem volt semmivel, másnap reggel meg mindenféle villogás, idétlenség, kocsi-nem-indulás, aztán a többszöri próbálkozás eredményeként már semmire sem reagált, a hibák is eltűntek, meg sem nyekkent sem a motor (önindító), sem a műszekek/kijelzők nem mutattak már életjelet - beállt a toál halál. Az Assistance kijött, bebikázta, s csont nélkül beindult, majd a szervizben kimérték az aksit, s tényleg az volt 0-ra merülve. A cseréjét követően minden ment úgy, mint előtte (jól, úgy értem :-).

 

Szóval én azóta mindig az aksira gondolok először...

 

Üdv,

sbojan

Előzmény: 2016 (2336)
2016 Creative Commons License 2020.09.04 0 0 2336

Na jó reggelt az uraknak.

Az imént megtréfált a drága. 2014.1.6 HDI robot,  rövid, 310 ezer km. 

Próbáltam indítani, a gomb megnyomását követően a nagy kijelző csak felvillan, aztán szinte ugyanabban a pillanatban kialszik. Mintha kétszer nyomnám meg a gombot. Néhány próbálkozás után csak fék nélkül próbáltam, megvártam amíg magához tér a kis kijelző is. Ez motorhiba üzenettel fogad. Először aksira gyanakodtam, de azt tavaly nyáron cseréltem, eddig a stop-start is kifogástalanul működött ( az utolsó szervízlátogatáskor lemerült, azóta hellyel-közzel ), úgyhogy ezt elvetettem. Már összecsomagoltam a cuccaimat, hogy ma nem dolgozok, de még kipróbáltam, hogy gyújtás+sebesség+kézifék ki és így meglökdöstem, mintha tolni akarnám. Ezt követően pöccre indult, hibaüzenet eltűnt. Viszont

magától bekapcsolta a klímát ( ki volt kapcsolva ), jéghideget fújt ( 13°C odakint ). Kikapcsolás után nincs fűtés HI fokozaton sem. Félreállok, motor le, újraindítás és minden jó. Úgy érzem, lesz egy 5 rugós hibakiolvasásom, de addig is ez mi lehet?

Köszi.

R!ck4 Creative Commons License 2020.08.31 0 0 2335

Naszóval kiolvasás alacsony nyomást mutatott, P20E8, törölni nem engedte, mivel mindig jelen van, egy kis kopogtatás gondoltam belefér, szemre semmi változás,  ezután asszony elment a kocsival dolgára,  de 20 perc múlva már hívott, hogy csak checklámpa van, urea nincs, úgy látszik, kopácsolásra  nekem is megindult a dolog, plusz levettem a tartály kupakot, szisszent, tehát simán dolgozhatott vákuumban. Visszagondolva, én mit ronthattam el:

Elkövettem egy "hibát", azért is írom idézőjelben, mert ez nem lehet valóban hiba, de  legutóbb csurig töltöttem a tartályt, nem maradt levegő, emiatt simán vákuumba kerülhetett, bár azért van a kupak, hogy ezt megoldja, filléres dolog, hogy bizonyos nyomásnál nyisson egy picit.. 

 

Asszony hazajött, lexia rádug, már csak ideiglenesen volt jelen, nox teszt lefutott, viszont nox szenzor hibát írt... Na majd kiderül, mi a baja...

Előzmény: R!ck4 (2334)
R!ck4 Creative Commons License 2020.08.31 0 0 2334

2018 szeptember 11.én cseréltettem márkaszervizben adblue tartályt, úgy néz ki, ennyit bírt, alig alig 2 év, és 70 ezer km. Na most én is előveszem a kérdést, hogy akkor mivel is van baja? A tiednél a motor megy? Onnantól már csak egy gumicső, meg egy nyomásmérő óra kell, hogy kiderüljön, mekkora nyomást tud, nekem 4 bar-t írt a hibabejegyzéskor, de ezek szerint az kevés. 

Előzmény: StarMate (2295)
Kjutg5 Creative Commons License 2020.08.31 0 0 2333

Jaja, én találkoztam már vele. A tükör nyakánál eltörnek a kábelek. Óvatosan, lehetőleg meleg időben, ami most van rogyásig, szét lehet kapni a tükröt és cserélni a kábeleket. Ha neked nincs hozzá érkezésed autóvill. szerelő szerintem simán megcsinálja. 

Előzmény: Laciboros86 (2297)
Kjutg5 Creative Commons License 2020.08.31 0 0 2332

Na erre nekem is jó lenne valami megoldás! Nekem is eltört az egyik müanyag fül ami a rolót húzza.

Előzmény: Gyuri 76 (2303)
Dietrich123 Creative Commons License 2020.08.26 0 0 2331

Köszönöm szepen

Előzmény: Kovács A (2330)
Kovács A Creative Commons License 2020.08.26 0 0 2330

Szia! A biztosítékok kiosztása a kézikönyv szerint:

Előzmény: Dietrich123 (2329)
Dietrich123 Creative Commons License 2020.08.26 0 0 2329

Sziasztok. A műszerfal alatti USB csatlakozók melletti szivar gyújtó biztosítékát kiverettem. Hol találom, tudja valaki ?

Norbert Szép Creative Commons License 2020.08.22 0 0 2328

Sziasztok! A motoron lévő zajszigetelő borítás tetejéről lenyúzta illetve a szélvédő alatti zajszigetelőbe belekezdett (kb. 15 cm átmérőben) a nyest. Nem tudjátok hogyan keressek rá erre a szövetre? Szeretnék venni rá és legalább azt a lyukat befoltozni amiből így már hullik a szivacs. Szereltem be nyestriasztót, hátha ezentúl elkerülnének....

sbojan Creative Commons License 2020.08.19 0 0 2327

A poén az, hogy a térképfájl ott van a PSA webszerverén, mindenféle védelem nélkül, csak épp nincs kirakva direkt hivatkozás a weblapjukon - ez a fájl neve: 42096.zip

Guglizzatok rá s meglesz az! :-)

Előzmény: Dietrich123 (2326)
Dietrich123 Creative Commons License 2020.08.18 0 0 2326

Letöltöttem, telepíteném, de ez még az Áprilisi V 115 verzió, mint ami már rajta van :(

Előzmény: Dietrich123 (2325)
Dietrich123 Creative Commons License 2020.08.18 0 0 2325

Nekem is 2015 novemberi, és engedi letölteni :) Valszeg 2016 model évnek számít

Előzmény: snow.dog (2323)
sbojan Creative Commons License 2020.08.18 0 0 2324

Na jó, a te VIN kódoddal nekem is menne... :-P

Előzmény: StarMate (2322)
snow.dog Creative Commons License 2020.08.18 0 0 2323

Akkor neked szerencséd van, mert ezt írják az oldalon: " A frissítés a 2016. január 1-je után forgalomba helyezett járművek esetében ingyenes (­bizonyos feltételek mellett)."

Előzmény: StarMate (2322)
StarMate Creative Commons License 2020.08.18 0 0 2322

Sziasztok!

 

Nem okoskodás, de nekem 2015. 09. Havi az autóm és működik a térképfrissítés az oldalról, amit és ahogy leírtam.

Bizonyíték, nem ígéret 😉

 

sbojan Creative Commons License 2020.08.17 0 0 2321

No, hát akkor neked azért nem megy. Csak a 2016. január 1 után forgalomba helyezett "alvázszámokra" műxik...

Előzmény: snow.dog (2319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!