Keresés

Részletes keresés

Stimpy Creative Commons License 2001.09.12 0 0 685
break2 Creative Commons License 2001.09.11 0 0 684
Menyhart Jeno ugy New Yorkban el?
Talan nem volt ma reggel az uzleti negyedben ...
lordofthechicagoblues Creative Commons License 2001.09.11 0 0 683
Hö. Hö. Hö. :*)
Előzmény: kodzsek (682)
kodzsek Creative Commons License 2001.09.10 0 0 682
A Trabant az tiltott ! Mi lesz, ha L.G. megtudja ?Barmi mast csak azt nem !

-kojak

Előzmény: lordofthechicagoblues (681)
lordofthechicagoblues Creative Commons License 2001.09.10 0 0 681
Asszem bármilyen (még élvezhető) trabant-anyag érdekelne, cserébe mást, ha kell. Ha valaki küld mélt, lista megy.
Miles Teg Creative Commons License 2001.09.07 0 0 680
Én elmentem. 20:00-kor voltunk úgy öten + 4 csapos + 5 biztonsági. Eső szakad - zenekar sehol. Szóval irány sörözni egy jó meleg, száraz kocsmába. :-)

Miles

Előzmény: Thomastheles (679)
Thomastheles Creative Commons License 2001.09.06 0 0 679
Ez a szerdai Zold Pardonbeli koncert meg volt vegul tartva?
En az eso miatt el sem indultam... :-((

Thomastheles

Előzmény: 12qper (678)
12qper Creative Commons License 2001.08.30 0 0 678
Est.hu cikk Misiről és a Balatonról

jah és jövőhét szerdán koncert a zp-ban

qper

hsanya Creative Commons License 2001.08.24 0 0 677
Sziasztok!

A fenti zenekarok nevével fémjelzett stílus nagy kedvencem. Várom azok jelentkezését, akik szívesen cserélnének velem offline. Van 550 albumom, ebből sok ebben a témában.
A címem: hsanya@mailbox.hu

Sanya

12qper Creative Commons License 2001.08.24 0 0 676
haaaaaaahhhh, végre egy ember, aki halotta már a Placidi-t (bocs nekem már így marad i-vel, mert amikor én megismertem Őket, még más zenekar volt és így írták)

régen (2 éve) elég jó zenéket nyomtak és tök véletlenül efzámbó koncerten figyeltem fel rájuk, aztán most az énekes-szövegíró-nemesandris lecserélte a bandát maga mögött és átvariálta a számaikat

hááááááát...

Előzmény: Krisztofer (672)
Kerstin Creative Commons License 2001.08.24 0 0 675
fairlight!
Csak most akadtam rá erre a fórumra. Beszélhetnénk az mp3ról. Nekem punk anyagom van. Cserélhetnénk.! Jelentkezz a stupidbitch@freemail.hun köszi
Előzmény: Fairlight99 (633)
Kerstin Creative Commons License 2001.08.24 0 0 674
Helló Lovejoy! Olvastam hogy nagy rajongója vagy ezeknek az állat zenéknek. Hát engem kifejezetten a Balaton érdekelne + az Európa Kiadó. + ha estleg lenne lenne vidámpark is. Kérlek jelentkezz a stupidbitch@freemail.hu címen. remélem tudsz nekem szerezni. Évek óta vadászom őket!
Köszi.
Előzmény: lovejoy (656)
Kerstin Creative Commons License 2001.08.24 0 0 673
Helló!
Sajnos nem alkalmam hallani őket a szigeten. Nem tudnál nekem Balatont szerezni? Küldeni. Vagy esetleg Vidámpark?
Előzmény: popjeno (667)
Krisztofer Creative Commons License 2001.08.24 0 0 672
Üdvözlök mindenkit! Eddig távolmaradtam, mert nem tudtam belépni a nevemmel, egy kis üzemzavar volt.

Én is hallottam Jenőt a szigeten, a Bahia sátorban. Tulajdonképp a legtöbb számával elvoltam, bár a teljesen egyéni EK helyett olyan "Leonard Cohen szerű" dolgot csinált. Azonban a két utopsztikus számot nagyon nehezen viseltem.

Apropó: A Placidy-t nem látta valaki a WANTED-on?

Sziasztok!

Krisztofer

Előzmény: popjeno (667)
gyrk Creative Commons License 2001.08.15 0 0 671
szep volt, Jeno
Előzmény: break2 (670)
break2 Creative Commons License 2001.08.14 0 0 670
Mai Nepszabi cikk:

http://www.nepszabadsag.hu/Body.asp?CollID=10&DocID=15809

Új évezred, új nyelv, új környezet
Menyhárt Jenő, alias Mr. Con – nem csak első amerikai lemezéről

A nyolcvanas évek egyik meghatározó hazai underground zenekara, az Európa Kiadó vezetője, Menyhárt Jenő hét év után elkészítette első, amerikai zenészekkel felvett amerikai lemezét. Új évezred, új nyelv, új környezet, hozzá egy új név, Mr. Con, illetve a Bioneers Brave New World Orchestra. A Ráckertben, illetve a Szigeten a múlt héten élőben is megvillantották mindezt.

Úgy gondoltam, a határok kinyílása után Magyarországon megszűnik a magyar nyelvű rock and roll

– Hét éve ment ki New Yorkba, időnként hazalátogat, elsősorban magánemberként. Sok hírt nem hallani ön felől, csak hogy azóta készül ez a lemez, meg hogy kezdetben voltak megélhetési gondjai.

– Keresztülmentem nehezebb időszakokon, de nem mondhatom, hogy annyira szörnyű volt, inkább csak más. Négy éve viszont minden megváltozott, azóta zenei stúdiókban dolgozom, mindent csinálok, amit ott kell. Ez nem klasszikus felvételi stúdió, hanem inkább próbahely, kicsit olyan, mint egy kultúrház, sok szobával, tele felszerelésekkel. New Yorkban igyekeznek minden helyet kereskedelmileg hasznosítani, arrafelé egy zenekarnak nem lehet csak úgy gyakorolni, próbahelyet bérelni kell. Több ilyen stúdió működik ott, kizárólag üzleti alapon, eddig még eltart engem is.

– Gondolom, ezeken a stúdiókon keresztül ismerte meg mostani zenésztársait. Meglepően fiatalok.

– Eredetileg az volt a tervem, hogy olyan jó zenészekkel játszom fel ezt az anyagot, amilyen kiválókkal csak lehet, aztán, ha megvan a CD, könnyebben találok társakat. Profi zenészekre viszont végül is nem volt pénzem, aminek utólag örülök, mert egyrészt nem is tetszett, ahogy reagáltak, másrészt a pénztelenség a fiatalabbak felé vitt, így találkozhattam a hegedűs Enion Peltával és a basszusgitáros Saunder Jurriaansszal, olyan muzsikusokkal, akikkel ugyanúgy együtt tudok dolgozni, mint annak idején másokkal az Európa Kiadóban.

– Apropó, Európa Kiadó, ez a történet végérvényesen lezárt?

– Ezt sosem jelenteném ki. Mondjuk azt, hogy hibernálva van, különösen most, hogy eléggé szétszóródtunk a világban. Kiss László Ausztráliában dolgozik, magam New Yorkban élek, Magyar Péter itthon dolgozik, szóval mindenki szanaszét. Az Európa Kiadónak eddig egyetlen búcsúkoncertje volt: 1983-ban az Egyetemi Színpadon, amikor valóban úgy látszott, hogy két tag kilépésével a Sziámiba vége mindennek. Fél évre rá azonban újra együtt játszottunk. Egy zenekar feloszlása sorsszerű, nem csupán elhatározás kérdése. Ez a szellemi közösség továbbra is él, még ha ma az újbóli együttjátszás esélye rendkívül csekély.

– Az életmű gondozójával, a Bahia Recordsszal további dokumentumok kiadását már nem is tervezik?

– Nem. Ezeket az utólagos CD-publikálásokat megértem, de én már rég túl vagyok rajtuk, nem hoznak lázba. A megjelenések tíz-tizenöt évet késtek, ezek valóban már csak dokumentumok. Mára nagyjából minden elérhetővé vált, ami az Európa Kiadó munkásságából fontos lehet.

– Térjünk vissza az új lemezre. Van annak valami jelentősége, hogy az – szintén a Bahia gondozásában – idehaza jelent meg először?

– Ez adott volt, a Bahia anyagilag hozzájárult a stúdiófelvételekhez, ezért cserébe Magyarországra megkapták a jogokat. Örülök, hogy idehaza is megjelent, mert része a történetemnek. Két aspektusból is érdekes lehet: ha onnan nézem, új évezredben, új néven, új nyelven új lemezt készítettem, ha innen nézem, akkor ez ugyanaz a történet, amit az Európa Kiadóval elkezdtem, csak máshová vezetett.

– Kicsit értetlenül is fogadták.

–Igen, magam is látom ennek a korlátait, elsősorban a nyelv miatt. Meg persze az is benne van, ha az ember idehaza nincs folyamatosan jelen, akkor egyrészt előbb-utóbb elfelejtik, másrészt felnő egy új generáció, amelyik nem is találkozhatott vele.

– Ahogy említette, új évezred, új nyelv, új környezet. Az Európa Kiadó dalaiban nagyon fontos volt a szöveg, a nyelvi fricska, a szójáték. Mennyire tudja ezt most angolul is megvalósítani?

– Ezért készült hét évig ez az anyag. Amikor kimentem, nem beszéltem még jól angolul, aztán meg jól beszélni egy nyelvet és írni rajta, az nem ugyanaz. Úgy érzem, ez a zene ugyanolyan szövegcentrikus, mint az Európa Kiadóé volt. Ha nem érti valaki a szöveget, akkor pont olyan tanácstalanul néz, mint néztek az Európa Kiadóra külföldön annak idején. Ugyanezt éreztem a mostani koncerteken. Az angol nyelv talán annyival könnyebb eset, hogy valamit mindenki ki tud szemezgetni belőle, amiből legalább valami homályos ötlete, asszociációja lehet, hogy miről van szó.

– Odakinn fontos ez? Az amerikai zenék sosem a szövegükről voltak híresek.

– Általánosságban ez igaz, de azért ott is vannak olyanok, akiknek fontos. Ez a lemez egyébként sem a nagyközönséghez szól.

– Miért vett fel új nevet?

– A nevem nem hatásos Amerikában, sem a Menyhárt, sem a Jenő. Szerettem volna valami hozzám kötődő nevet választani, aztán ez tetszett meg. A zenekar nevében a Bioneers a bio és a pioneers – úttörők – szó kombinációjából született, ez tulajdonképpen Mr. Con. A modern biológiában végbemenő változások iránti igény egyértelmű jele. A Brave New World – Szép új világ – Aldous Huxley könyvének címére utal, az Orchestra pedig arra, hogy ez egy New York-i, húros hangszerekre épülő kamarazenekar, mely nem ijed meg a rockzenétől.

– Halottam, hogy a CD dramaturgiai szerkezete a 2001 Űrodüsszeia című film, illetve könyv felépítésére utal. Ekkora hatással volt önre?

– Ez az erős hatás annak idején az Európa Kiadóban is benne volt. Mindig is érdekelt a tudomány, nem elsősorban a metódusa, hanem a szellemisége. És amikor formálódott ez az anyag, még nem voltak meg a részletei, de a homályos körvonalai már igen, akkor tudtam, hogy 2001-ben lesz kész. Nem azért, mert szándékosan lassítottam a folyamatot, hanem mert ez így sorsszerű. Az első hét dal jelenkori életünkkel kapcsolatos, a nyolcadik szám – 2001- Technology is Power – szövegében pedig egyértelmű az utalás: amikor az előemberek feldobják botjaikat, és azok rakétává változnak, a néző meg hirtelen a jövőben találja magát. És ettől fogva a lemez is a jövőben játszódik.

– Eleve angolul jöttek a szavak? Magyar változat nem is létezik?

– Nem hiszek abban, hogy ezt fordítani lehet. Abban sem, hogy ez a két nyelv igazából átjárható. A magyar nyelvnek egész más a logikája, a sorhosszúsága, a lüktetése, a rímelése. Ezek a dalok három összetevőből jönnek létre: a zene, a szöveg, és az előadás módja. Az Európa Kiadó számaiba sem a legjobb sorok kerültek be, hanem azok, amelyek adott ponton, adott kontextusban a legjobban szolgálták a mondanivalót. Ilyen szempontból fontos egyszerre írni a zenét és a szöveget, akkor válik el, a kettő működik egyszerre vagy sem. Én már teljesen átálltam az angol nyelvre, úgy érzem, most magyarul lenne nehezebb szöveget írnom.

– Mennyire volt megterhelő ez a váltás.

– Az ember 35 évesen azt dönti el, hogy miként fog megöregedni. Engem mindig az izgatott, amit még nem tudtam. Ha valamit megcsináltam, és működött, csak ezért nem folytattam tovább. Az izgatott, hogy hol vannak a határai a tevékenységemnek. Valószínűleg ez a kalandvágy az oka, hogy most másik nyelven, másik közegben, ha úgy tetszik, az egész világhoz szólok. Annak idején úgy gondoltam, a határok kinyílása után Magyarországon megszűnik a magyar nyelvű rock and roll. Ahogy Hollandiában sincs holland, Dániában sincs dán nyelvű rockzene. Azt gondoltam, amit addig csináltam, annak vége, ha úgy tetszik, a rendszerváltással.

– Az Európa Kiadónak vége is lett, de mégsem, hisz pár évig még koncerteztek, lemezeket jelentettek meg.

– Az még ugyanaz a történet volt, mint a nyolcvanas évek. Nem hittem, hogy mindez egyetlen pillanat alatt véget ér, az egészet vitte tovább még a tehetetlenségi erő. Amikor az És mindig csak képeket... című dupla lemezünk 1994-ben megjelent, már tudtam, hogy elmegyek. Nem tűztem ki célokat, nem adtam a munkámnak külső mértékeket, mert a zenében nem az érdekel, hogy mit érek el vele, hanem hogy hová visz.

– Az ön által 1982-ben megénekelt „kopasz cenzor” helyét azóta – mint a lemez egyik dalában utal is rá – a „kopasz szponzor” vette át, a politika korábban nagyjából ugyanazokat a szuverén zenei és más gondolatokat, produkciókat szűrte ki, amit később a pénz is.

– Engem ez egyáltalán nem ért váratlanul. Az ember legfeljebb csak más formában szembesül ugyanazzal vagy valami hasonlatossal. Az autonóm alkotó, ez a fajta státus, kultúra, gondolkodásmód mindenhol mindig periférikus. Ettől persze még nem jó ezt megélni. Mint ahogy azt is, hogy az emberek nagy része 35-40 év fölött igyekszik azt felélni, amit addig befektetett. Ha valamibe túl sokat fektetnek, egy idő után elkezdenek ragaszkodni hozzá. Sok ember életét nézhettem végig, ahogy ezt tették, és ilyenkor mindig egy régebbi szövegem jut eszembe: „ha húsz év múlva a tükörbe nézek, nem őket akarom látni ott.” Ezért is akarom máshogy, azért is teszem másként, ami biztos, hogy nem annyira kényelmes és kifizetődő, de engem legalább érdekel.

Jávorszky Béla Szilárd

sollll Creative Commons License 2001.08.13 0 0 669
Hello,

Van valakinek Spions zenéje mp3-ban?
http://www.umann.com/dalok/Spions/albums.html

kössz: sollll

12qper Creative Commons License 2001.08.10 0 0 668
szombaton balaton

a 2. álom állomáson

Előzmény: popjeno (667)
popjeno Creative Commons License 2001.08.09 0 0 667
Mr. Con valóban halovány volt a régi önmagához képest, de azért volt kb. 2 jó szám is. Mellette szól viszont, hogy valami újat próbál csinálni... az más kérdés, hogy nem sikerült jobbra.
A Balaton ellenben nagyon jó volt. Nem véletlen: most itt játszik az a Dönci, aki miatt a Jeno sem lenne az, aki.
close652 Creative Commons License 2001.08.07 0 0 666
lovejoy, írj egy mailt, kozelebb vagyok, es megvan.
Előzmény: lovejoy (656)
kisnigger Creative Commons License 2001.08.04 0 0 665
"...
Mr. Con, azaz Menyhárt Jenő fellépésére nem érdemes sok szót vesztegetnünk. Az avatatlanoknak úgy tűnt, hogy éppen a következő fellépő hangol, míg a nagyszínpaddal szemközti fagylaltárus-leányzók temetési indulóként aposztrofálták a színpadon történteket.
..."
kisnigger Creative Commons License 2001.08.03 0 0 664
Nem voltam ott végig, volt valami nosztalgia est jelleg a végén?
Előzmény: Miles Teg (662)
kisnigger Creative Commons License 2001.08.03 0 0 663
Én is ott voltam, és elég érdekes volt amit láttam. Engem legjobban a hegedűs kislány idegesített. Teljesen felesleges volt, vagy ettől volt világzene? Jenőn rendesen meglátszik az idő, de a hangja a régi. Szerintem velem van a baj, hogy nem tetszett, mert nem tudok szabadulni az EK szerinti elképzeléseimtől.
Miles Teg Creative Commons License 2001.08.03 0 0 662
Láttam. Lehet, hogy ezért kár volt a repülőjegyre költenie.

Miles

Előzmény: kisnigger (661)
kisnigger Creative Commons License 2001.08.03 0 0 661
Látta valaki Jenőt a Ráczkertben?
(Van itt élet?)
Laslow Creative Commons License 2001.08.01 0 0 660
Lehet, hogy kicsit rossz helyen, de az Emil RuleZ! albumot keresem, mp3 formában...

Laslow,
aki e-mailt vár a segíteni tudó és akaró emberektől

kisnigger Creative Commons License 2001.07.31 0 0 659
"20 év múlva, ha élni fogok..."
http://www.bahia.hu/rovat.phtml?id=7&cikkid=1744
lovejoy Creative Commons License 2001.07.30 0 0 658
Én pécsi vagyok, ezért a kölcsönadás elég nehézkes lenne. Esetleg valami más elektronikus ut(FTP, mail,vagy valami)?
Előzmény: 12qper (657)
12qper Creative Commons License 2001.07.27 0 0 657
szia, ha írtál mélt, akkor sorry, de nem nagyon olvasom a megadott címemre érkezőket

trabant: szervert nem tudok ahol lenne, de nekem van egy pár CD-re kiírva, egy kölcsönadás ereéig megjátszhatjuk

van a CD-n egy kis balaton és neurotic is :))

üdv
qper/aki már egyre kevesebb koncerten van ott :(

Előzmény: lovejoy (656)
lovejoy Creative Commons License 2001.07.27 0 0 656
Csak tegnap talaltam meg ezt a forumot, de mivel en is nagy Balaton, Trabant, Europa Kiado rajongo vagyok, vegigolvastam mind a hatszazvalahany hozzaszolast. Tobb szamot le is toltottem, a legtobbet azt hiszem a DTE szerverrol EK-t.
Probalgattam a foldalatti szervert is, de a levelezolistanal elakadtam. Mangorlonak is ilyen problemai vannak azt hiszem, de meg valaszra sem meltatta senki. Itt vannak a nagy rajongok, mint Kabirbedi, 12qper akik minden koncerten ott vannak, de valamilyen infot nem tudnanak adni szegeny erdeklodonek.
Engem spec a Trabant erdekelne, mert kb 3-4 eve kolcson lett adva a kazim, es azota semmi Trabant, csak a 601-es.
koszi
Lavjoy

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!