Azért mondjuk a korábban hozzászólt tagnak igaza van abba, hogy vezetési stílussal párosította a fogyasztási adatokat. Ezt a jelen pillanatban 1 literrel kevesebb fogyastzásodat az enyémhez képest pölö milyen vezetéssel éred el?
Bár azt hiszem, 6 napos autótól igazán nem szégyen a 6,8 liter, amikor a gyári adat 7,6-ot ad meg...
Ha visszaolvasol láthatod ebben a témában a tapasztalatomat: 5,82 valós fogyasztás 3000 km-en 5,555555-re jött ki a TC-n, de az ott már majdnem osztási hibának tudható be, mert csak egy tizedessel számol és gondolom közben sokszor kerekít. Tehát irányéertéknek elfogadható SZVSZ
350 km-el a tarsolyban nem hinném, hogy nagyon hozzá tudnék még szólni a fogyasztás-mizériához... Nekem a computer 14,5 km/l adatot mutat, ami kábé 6,8 litert jelent százon. Itt kérdezném meg a őspuntósokat, hogy ez a computer mennyire megbízható...?
A Puntós találkozó engem is érdekel! Itt jut eszembe, hogy létezik-e puntós klub, vagy egyáltalán van-e magyarországi Fiat klub?
Egyébként a gép nagyon tuti, egyszerűen nem tudok betelni vele...:-)
Ja, fogyasztás:
Direkt két különféle stílusban vezettem 2 tankolásnyit.
1. stílus (fiatalos): kicsit húzatva, 2-be 25-nél, 3-ba 45-nél, 4-be 50-nél. Eredmény: 7,8 l/100 km.
2. stílus (öreguras): hamar felváltani, 4-be 35-nél, 5-be 45-nél. Eredmény: 6,8 l/100 km.
Valószínűleg a jobb láb nehézségével lehet magyarázni a dolgot :-)
Szia Pompi!
Ha párásodik a búrád hagyd a fenébe! Én is azt halottam, hogy a nagy műanyag felületek velejárója. Én kicseréltettem az ismerősökkel a Koncznál a lámpát (bár nem párásodott be csak egyszer :-)))) ) De amikor havas volt elöl a lámpa akkor az új is párásodott. Már több autónál halottam amelyik műanyaglámpás, hogy párásodik. Persze ha kiakarod cseéltetni akkor rajta! A fogyasztásodon még mindíg meg vagyok dööbbenve. A következő találkán kérdezd meg Antont. Az övé is 6-7 között eszik városban.
Rádióelőkészítés:
Nekem 4 hangszórós (2 rendes, 2 csipogó) rádiómagnó volt benne, a rádió kijött, belement egy másik, nekem jobban tetsző Blaupunkt, meg hátra 2 hangszóró. Az eredeti rádiót eladta a kereskedő egy olyannak, akinek kellett. Mindenképpen megérte a dolog, mert maga az ajtóra való műanyagbetét több, mint az egész előkészítés cakkpakk.
Fogyasztás:
Alap 8V-s gépem van, eddig háromszor mértem meg a fogyasztását:
-5,52 l/100km
-6,65 l/100km
-5,80 l/100km
Kb. fele-fele arányban használom városban-vidéken. Közel 4000 km-ert futott eddig.
Hibák:
-Gyorsításkor berezonált a levegőszűrő csöve. Egy műanyag bilincs segített a dolgon.
-Nálam is nyikorog a hátsó futómű, de csak álló helyzetben hallik, pl. ha beszállok. Egyelőre nem érdekel.
Viszont nem párásodnak a búrák, pedig figyelgetem őket. Bekapcsolt állapotban is párás, vagy csak hidegen?
Valamiért idén nem nagyon olvastam a topikot, és most vettem észre, hogy azért folyik itt az eszmecsere rendesen. Gondoltam hozzászólok ehhez ahhoz.
Nekem egy 2000.november végi HLX-em van tehát kb 2 hónapos és kb 3200 km figyel benne.
A fogyasztásról:
Nekem is kb olyan tapasztalataim vannak mint 16V-nek. Városban használom az autót és folyamatosan vezetem a fogyasztását eddig hatszor tankoltam:
1. 42 literrel 522km ez 8.1 l/100km
2. 40 literrel 490km ez 8.3 l/100km
3. 42 literrel 572km ez 7.3 l/100km ebben volt egy kicsi vidék kb 100km
4. 25 literrel 384 km ez 6.5 l/100km na ez király volt december 26 és 31 között a városban
5. 43 literrel 525km ez 8.2 l/100km
6. 43 literrel 535km ez 8 l/100km.
Hozzáteszem, hogy kb 16 km-ert megyek reggel a munkahelyemre a városon keresztül és esefelé vissza. Decemberben a dugókra fogtam a fogyasztást de aztóta egész simán végigautózom a 15. kerületből a 20.ba úgy 30 perc alatt és nemnagyon keveredek dugóba. Megmondom öszintén, hogy ugyanezzel a menettel a 110lovas 1.6 os Tigrám 8.4 és 8.8 között evett ezért a Puntótól kevesebbet vártam.
Kiváncsi lennék mások tapasztalataira is evvel kapcsolatban.
---------------------------------------------
Valaki irta, hogy elviselhetetlen frekin sipol valami a bal oldalról. Na az az elektromos kormányszervó ami ott figyel a kormány bal oldalán a biztosíték tábla mögött. Nekem elektromos zizegő hangja van de azt is csak akkor hallom, ha nagyon odafigyelek. Először akkor hallottam amikor biztosítékfedél nélkül autóztam.
----------------------------------------------
Az eddigi hibákról:
- nyekergett a bitosítékfedél, de ez kis szivacsozás után megszünt (azóta a kormányszervót is kevésbé hallom)
- valami az első perctől kezve zörög a középkonzolban ez lehet, hogy avval van összefüggésben, hogy hidegben nem tudom a levegőáramlás szabályotóját max ablrakra (vagyis teljesen jobbra) állítani. Nem tudom, evvel menjek e szervizbe mert zörgés miatt szerintem kiröhögnek a másikat meg nem tudom bizonyítani, mert elindulás után kb 3 perccel a melegedés hatására simán tekerhető a gomb. Véleményetek?
- az én lámpáim is párásodnak. Ezzel sem tudom, hogy igazán mit kezjek, hiszen irta valaki, hogy kicserélték neki és az új is ezt csinálja. Akkor meg semmi értelme ráadásul ezt is elég macerás bizonyítani... Egy ismerősöm akinek Pumája van (neki is párásodik) is azt modta, hogy evvel nem nagyon kell tötödni állitólag a nagy műanyag lámpatest betegsége ez. Próbálta elmagyarázni, hogy miért van, de nem vágtam :) Az unokatesóm 206 GTI-jének is párásodik (asszem a 206-asok közül csak ez műanyag búrás) Véleményetek?
- na ez a legújabb ami miatt télleg visszamegyek majd (de lehet, hogy megvárom, hogy a kuplung is elkezjen nyikorogni :) Nyikorgás hátulról. Előszőr földúton vettem észre de azóta hallottam máskor is. Ha jól emléxem ilyen is volt már valakinek. Akinek javitottak ilyet irja le pliz, hogy hogy volt. Köszi.
-----------------------------------------------
A könyöklő engem is érdekelne. Én személyesen pattantam le az SPQR-es eladótól azóta nem próbálkoztam....
------------------------------------------------
Huhh... lehet, hogy kicsit sokat irtam bocs :)
Mindezek mellett elmodnom, hogy nagyon szeretem az autót. De erről majd egy másik hozzásszólásomban, hogy ezt ne nyújtsam tovább :)
Látom a Cascó és egyéb téren nem gyenge eltérések vannak.
Én az AXA Coloniánál kötöttem tavaly a Sportingra. Külön 100E forint összegben kértem biztosítást a gyári HIFI-re is.
Így a Cascom 10% vagy 30000ft önrésszel 9948forint havonta.
Természetesen az én autómban is ABS, alufelni és minden ilyen nyalánkság van.
a jelenlegi kamatmentes akció tényleg kamatmentes. Természetesen ez hosszú távra csak akkor lesz megadva, ha magasabb a kezdőrészlet, de tényleg kamatmentes. Én 400e hitelt vettem fel, amit két év alatt fizetek ki. Bár tudtam volna kp. fizetni, inkább ezt választottam, és a maradványból kifizettem egy összegben a cascot - 40e minusz lett így...:-)
169e a Cascoja a HLX-nek, épp a klíma, az ABS és a sok-sok exra miatt... Ha havonta fizettem volna, huh, akkor 17e körül lett volna. Ez így elég durva, ehhez képest nem is értem, hogy testa hogy fizethet ilyen keveset... Az Axa Colonia egyébként a Fiatokra kisebb díj ellenében adja a cascot, így ennek a cégnek esetünkben nincs alternatívája.
Amúgy a kis morgi - így becézem a HLX-emet - már 240 km-et "megevett", és megy mint az ágyú (pedig sose mentem fel 3000-3500 fölé). Nagyon stabil jószág, a család imádja (van még nálunk egy 113 lovas Mitsubishi Lancer). A kezelőszervek mindenhol a helyükön vannak, egy sor hasznos kis dolog növeli az amúgy sem kicsi komfortérzetet...
fariss-nak üzenem, hogy a rádióeőkészítést 6 Blaupunkt hangszórót takar komplettírozva, így egyes helyeken ajándékba adják hozzá a rádiót - így nálam is egy frankó KENWOOD CD-s masina szól kristálytisztán.
És vezettem sokat egy Suzuki Sedant kölcsönbe, hát össze se lehet hasonlítani. Szinte sértés a Puntó számára, a kidolgozottsága, a biztonsága és minden más téren kenterbe veri (nemcsak a Suzukit, hanem egypár franciát és németet is! :-)
Mongoose-hoz hasonlóan én is ajánlom az előkészítést, mert nekem nem volt benne gyárilag (Sportinghoz előkészítés nem rendelhető) de itthon a kereskedésben egy másik Punto-ból - amiben benne volt, de nem kérték hozzá - kiszerelték és átrakták az enyémbe 8e Ft-ot buktam rajta. Az entenna egyébként be van vezetékezve még akkor is, ha nem kérsz bele előkészítést sem, de ha bemész egy szalonba láthatod, hogy az első ajtó kárpitjának kiképzése nem teszi lehetővé az utólagos "gyári" kinézetű hangszóró beszerelését, ugyanis a hangszóró helyén is egy tárolórekesz van alapban, így előbb utóbb a műanyag kiegészítőket meg kell hozzá venned, vagy ha hifit rakatsz bele építtetned kell hozzá dobozt. Szerintem sokkal jobban jársz, ha előkészítéssel rendeled. Igaz, hogy a hátsó két hangszóró mindenre jó csak zenehallgatásra nem, viszont az elsők a csipogóval + erősítővel nagyon szépen szólnak
Kötelező: 4496Ft/negyedév
Casco: 10% önrésszel 5772Ft/hó
Bár tavaly május óta emeltek a biztosítók, és már a cimbim Seicento-jára (november) 10e körül fizet, amitől kicsit kiborult.
Úgy számoltam, hogy köbö a kezdő részlet az egész árnak a 74 százaléka lesz, és egy év alatt akarom kifizetni a részleteket. Csak előbb el kell adnom a Suzukit...
Kamatmentes hitelt akkor kapsz, ha egy év futamidőt és 70% befizetést, vagy két év futamidőt és 80% befizetést vállalsz.
Persze itt is - mint mindenhol - egyedi szerződések vannak, ami azt jelenti, hogy azt vasalsz ki a kereskedőtől amit tudsz. Nem tudom mennyire egyedi az esetem, de egész jó hitelkonstrukciót sikerült kiharcolni: két év futamidő, 70%-os kezdő befizetés és kb 6%-os kamat. Ez két év alatt kevesebb mint 50000 Ft plusz költséget jelent, a teljes ár kifizetéséhez képest. Annak idején (szeptember) 5-6 tipusnak jártam utánna, de messze a Punto volt a legjobb vétel.
Nos igen, nekem csak a rádióelőkészités kellene, tehát az antenna, meg a 4 hangszoró és a 2 csipogó (bátyámnak ezt raktak bele), mert a Suzukimból vinném a Kenwood4080 CD-s rádiómat a Puntoba.
Ne viccelj, nem kell bocsánatot kérned. Azért is "találkozunk" itt hogy vitatkozzunk, bár már kissé koloncnak éreztem magam a VW-s összehasonlítás miatt.
kicsit korábban OPI-nak hasonló kérdésére ezt válaszoltam, lehet hogy neked is jól jön:
A "kamatmentes" akciónak csak a neve kamatmentes, ne dőlj be! Ugyanis a bank (ilyen helyen dolgoztam) (vagy a finanszírozó pénzügyi vállalkozás) aki a rendelkezésedre bocsátja a majdani autódra költendő hiányzó összeget - gondolom te is belátod - NEM PUSZIRA ADJA!!! Általában egyszeri szerződéskötési díjat szoktak felszámolni, ami gyakorlatilag kamatot is jelenthetne, de nem annak nevezik. Neked pedig teljesen indifferens, hogy a pénzt, amit az autódba kell minden hónapban belapátolnod, az most kamat, vagy az egyszeri szerződéskötési díj havonta lebontott része. Ezt a "kamatmentes" finanszírozási formát egyetlen esetben éri meg választani - mert azért valamikor megéri - ha tudod, hogy a felvett összeget 1, max. 2 éven belül vissza tudod fizetni. Ugyanis ez nem az a fajta hitel, ahol feketén-fehéren le van írva, hogy minden hónapban x eFt-ot kell befizetned, hanem ez deviza alapú lízing, ahol a dollár-euró viszonya és az ország gazdasági helyzete határozza meg a Forint értékét (ezt pedig senki nem tudja előre megmondani) aminek következtében az egyik hónapban többet, a másik hónapban kevesebbet fizetsz be. Szóval előre sosem tudod pontosan mikor mennyit. Ezt pedig nem mindenki engetheti meg magának. Tavaly, amikor az autómat vettem én is ezeket végigrágtam, ennek ellenére az igaz, hogy a törlesztőrészlet kevesebb a "kamatmentes" esetében, de hogy ezt a "kis bizonytalanságot" bevállalod, financiális helyzetet ismeretében Neked kell eldöntened.
Remélem elég meggyőző voltam, ha további részlet érdekelne a dologról, mail-ben tudok Neked olyan emberkét ajánlani akivel le tudsz ülni, pontosan ki tudjátok számolni, (ez teljesen ingyenes, semmi érdekem nincs a dologban) hogy melyik éri meg Neked a legjobban, mert nagyon nem mindegy.
A rádióelőkészítést mindenképpen kérjél bele. Mert ha nem kérsz még antenna sincs az autón. És a bevezetékelés meg a kiegészítők kb 2x annyiba fog kerülni mint gyárilag.
Mongoose
u.i.: remélem a légzsákokat soha nem látod kinyílni :-)
A kamatmentes hitel általában azoknak van kitalálva, akik amúgy is ki bírnák fizetni a verda teljes árát...:-)))
(értsd: nagyon rövid a futamidő, nagyon magas a kezdőrészlet, esetleg magas egyösszegű kezelési költség vagy ezek kombinációja)
Hát mit mondjak, eddig is Punto II volt a kiszemelt, de miután láttam az új reklámot (kamatmentes hitel meg kinyiló légzsákok a kereskedésben), ezután mégjobban meggyőz0tt, hogy azt kell vételeznem. Meg mondom őszintén, egy Suzukim van, jó kis autó, csak a biztonsága zéró, és ezért is kellene egy nagyobb biztonságosabb kocsi, mert nyáron ezer felé szeretnénk menni asszonykával. Láttam az extrák között, hogy van rádióelőkészités 33 ezer forintért, ez mit jelent, 4 hangszoró beszerelve, plusz két csipogó, meg behúzva a drótok? És a kamatmentes hitel mit takarhat?
Lassan kezdem magam a másik oldalra vetettnek érezni, pedig csak Artifact "mit ad a VW 2.7 milláért?" kérdésére próbáltam válaszolni, és ha egy picit figyeltél volna akkor biztos nem írod az előző hozzászólásodat, ugyanis nem a VW gyengébb felszereltségével akartam győzelmet aratni a Punto ellen, (akkor a VW topicban lenne helye a hozzászólásaimnak) hanem Artifact kijelentésével harcolok, így került ide ez a szerencsétlen VW.
És még azt is elnézted, hogy a Sportingom felszereltségét, árát és a Comfortline-t próbáltam egymás mellé állítani, amiben a VW még így is elmarad de nem sorolom mennyivel, hiszen legalább annyira jól ismered a Punto II felszereltségeit mint én...
HLX-et senki nem említett...
Üdv,
Testa
AMC!
Gratulálok! Kevesebb bosszúságot és hibát kívánok a gépedhez!
Komolyra fordítva a szót: Balesetmentes vezetést kívánok az új szerzeményedhez, legyen benne örömöd!
elérkezett ma a NAGY NAP, és elzarándokoltam apámmal Halásztelekre, igaz, oda minket a Bajcsy-Zs. úti szalon vezetője levitt.
Egypár hivatalos formaságon túlesve, ünnepélyes hangulatban kimentünk a napfényre, ahol a sok kocsi mellett állt egy kis púpos valami, szép kék, formára szabott lepedővel letakarva...
Ez lett volna az én kicsim!
A birtokba vétel után csak ma 100 km-et vezettem, egyszerűen nem tudok betelni vele. Csöndes, stabil, és kényelmes a kicsike nagyon, és hát a külcsíne... A háromajtós karosszéria tűzpiros színben tündököl, és ez optikailag nagyon kiemeli az olasz temperamentumot.
Eddig minden okés volt, minden flottul ment!
Ha ez így megy tovább, akkor japán-pártiból olasz-párti leszek, de egy biztos: Punto II pártiság már MOST megvan!
"Ízlés kérdése, de az én garázsomba nem fog VW termék állni az tuti! Egyébként mit ad a VW 2.7 milláért? (ez kérdés volt, agresszió nélkül :))"
A felém intézett kérdésedre megpróbálok választ adni, agresszió nélkül :)) de előre leszögezem, hogy nem VW tömjénezésként írom ezt, mert a látszat ellenére olasz autó párti vagyok, csak a Sporting problémái időnként próbálják megrendíteni a hitemet.
"Amikor Fiatot vettél tudtad, hogy olcsóbban akarsz vásárolni, nem?" Ezt a kijelentésedet még mindig emésztem. :)
Volkswagen Polo 75 Comfortline felszereltsége (2.717.000.-)
Zöld hővédő üvegezés
Horganyzott karosszéria
Magasságállítható kormányoszlop
Osztott, dönthető hátsó ülés és támla
"Alfa"-rádió, 4 hangszoróval, tetőantennával
Fordulatszámmérő
Vezető- és utasoldali légzsák
Elektronikus indításblokkoló
Pótféklámpa
Magasságállítható első ülések
Fejtámlák hátul
Központi zár
Elektromos ablakemelők elöl
Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök
Ködfényszóró
Fűthető ablakmosó fúvókák elöl
Olaj témában szeretnék tőletek egy kis információt kérni. Castrol Gtx magnetik 5W-40 v. 10W-40-re gondoltam nem biztos hogy pont ez a neve valami hasonló.Szerintetek megfelel ez a Puntoba, vagy Ti mit javasoltok a Selénia-tól igazándiból nem vagyok túl elröppenve.Ja 1.2 8V
motor. Előre is kösz a segítséget!
Szériahiba a kézifék bovden? Érdekes mert én nem halottam róla eddíg. És nem is tapasztaltam. Bár az az igazság, hogy 1 év alatt szerintem kb 5 alkalommal húztam be a kéziféket.