Szerintem nem kell foglalkozni mások kritikájával.Mikor én megvettem a Puntót I-Sportingot (1.6),akkor én is rengeteg kocsit kipróbáltam. Ilyen volt a golf III 1.6,(GTI-GTI16V),opel astra 1.6Si, Corsa Si, Corolla 1.6Si,stb. Nem állítom, hogy nem volt olyan közöttük, amelyik jobban ment volna, de a vezetési élmény messze a Puntó-é volt a legjobb. Akkor még nem is beszéltem a formáról, és arról, hogy a pl golf árkülönbségen pl 128Le-re alakítottam a tütüt. Ezzel viszont már adaállok a GTi 16V mellé is, a sima Gti pedig eddig is elbújhatott...
Szóval ár/érték= FIAT! És 3 éve hajtom,álltalános dolgokon kívül nem kellett semmit költenem rá. (54Ekm most)
Szóval német autót soha nem veszek! Nem érdekelnek a reklámok,stb. Nekem a Golf IV akkor elveszett, mikor a haveromék a zsír új 4-essel németországból eljöttek a balcsira, és a sokadszorra visszahívott, javított garanciális cserés stb váltó!!! szétesett!!!!!!!!!!!!
2000-ben!!!!!! Még a kispolszki váltója se csinál ilyet!! Soroljam?? Audi A8 4.2 motor 42Ekm-nél beállt!!!!!!!! nem folytatom, hiszen úgy is tudja mindenki... csak nem akarja elismerni!!
Megerösítelek. 9 éve van saját olasz autóm, pedig közben mellette volt Corvette-em is, meg Chrysler LeBaron Cabrio is, de olasz kocsi a legjobb, és nekem a régiekkel sincs olyan rossz tapasztalatom, mint ahogy azt sok helyen lefestik.
Gratula a választásodhoz!!
UI: Annak idején mi is úgy kezdtük, hogy végig futottuk a kínálatot, meg az összes teszteket, tartós-teszteket a kategóriában, de csak a Punto jött ki a legjobbra. Utána a váltás már nem volt kétséges :)))
Amúgy mindenkitől bocsi, de az U.i. kezdetű mondatom valójában egy hosszú monológ végén lett volna, de véletlenül letöröltem az elejét és úgy önmagában küldtem be...:-( Sorry.
Hogy miről monologizáltam? Arról, hogy Fastcar képét látva újfent (sokadszor) erősítettem meg magam abban, hogy jól választottam. A Punto a legdögösebb kompekt kiskocsi az összes közül!
Piros, háromajtós 1.2 16V HLX vár rám...:-)
Mire idág, a döntéshez eljutottam, szó szerint végigpróbáltam, mustráltam a palettát.
Nézzük is csak! (Zárójelben jegyzem meg, eleve ABS-es és klímás kocsit akartam.)
Opel Corsa. Lágy, kellemes, talán túlságosan is unalmas vonalvezetésű kocsi. Beülve kényelmesen lehet ülni, a műszerfal érdekes, de kopogós műanyag. A motor egész jó, de valahogy nem nyerte el a tetszésemet. Az automatikus sebességfüggő szervo jó dolog, bár 30 km/h-nál túlságosan könnyű volt még mindig a kormány tekerése. Ár: 3,1 milla (Elegance)
Renault Clio. A Tech' Run brutális 98 lóereje által majdnem elcsábultam, bár kissé szűk belül (pedig rohadt kényelmesek az ülések). Amikor elkezdtünk számolni, már azonnal mondtam a viszlátot, sima 1.4-el pedig nem tetszett. Sportos kiskocsi, szúk helykínálattal.
Skoda Fabia. Érdekes külcsín, iszonyat unalmas, de minőségi belbecs. Amint beültem, aszittem elalszom, ez a hihetetlen jó minőségű, de eszméletlen unalmas, egysíkú formavilág eleve kizárta a vételt. A motor, bár őskövület, egész jó. Érces hangjával jól húz, de magasabb sebességben nem elég rugalmas.
Peugeot 206. Az egyetlen kocsi, amit nem vezettem. Nem tetszik és kész, ízlés dolga.
VW Polo. Méregdrága és nem a legtágasabb. A klímás áráért máshol egy nagykocsit vehetnék... Csábítgattak a Trendline-nal, hogy azt az alapváltozat áráért adnák, és mi az hozzá a 300e-s klíma és ABS? Kösz, nem ér meg annyit, hogy aztán szépen megfújják...:-)
Seat. A Cordobát nyomták nagyon, épp egy akció volt, 1.6 Stella klímával és ABS-el 2.990e. A végén már fél áron adták volna a klímát (ABS nélkül!), így 2.800e lett volna, de mihelyst megláttam az 1.6-os motor tulajdonságait... Röhej, 75 lovas csak! A csomagtere viszont verhetetlen, egy hatalmas barlang, és a műszerfala sem csúnya.
FIAT!
Ahogy elkezdtem vezetni, rögtön éreztem - ez kell nekem. Felfelé a Rózsadomb lejtőjén magsabb fokozatban is jól húzott, nagyon stabilan ment, roppant kényelmes és tágas, a műszerfala fiatalosan szép és a csomagtartója sem kicsi. Nagyon megtetszett. A formavilága, a kidolgozottsága, és legfőképpen a felszereletsége verhetetlen. No és az ára... Biztos sokadszor van leírva itt eme topikban, de melyik gyártó adja a klímát és az ABS-t 2.725e-ért??? És ilyen helykínálattal?
A rendelés után azért kíváncsiságból beszéltem egy szakértővel, aki bíróságokon szakért azokban a perekben, ahol a per tárgya egy kocsi (biztosítás, tulajdonjog etc.). Jogász lévén láttam a szakértéseit, és teljesen megbíztam benne.
- Mondd, mit választottál végül is? - kérdezi az ismerős.
- Punto - mondom én.
- Hú, a létező legjobb választás ebben a kategóriában - hallom -, nagyon korszerű kocsi és nagyon meg leszel elégedve vele!
Puff neki, vége az olasz kocsik rossz hírének? Egy számmal odébb a FÓRUMban csak csepülik az olasz kocsikat vég nélkül, erre egy 25 éves gyakorlattal rendelkező szakértő eleve az olaszokét ajánlja...
Nyilván nem vetted figyelembe a smiley-kat. Mivel jan 10-én volt 1 éves a Punto II. HLX-ünk én is tisztában vagyok a képességeivel (Elötte egy Punto I is volt már :)) ). Ezen kívül én élek halok az olasz autókért. Autóink :
Ezt pontosan arra értettem, hogy igenis ez egy jó érték és reális is, szemben az ott látható számokkal.
Ráadásul, ha többet forgatnád az autós fórumokat, láthatnád, hogy hány helyen kardoskodtam a Punto mellett, hány vitát vívtam ez ügyben. :)))
Sziasztok, teljesen uj vagyok itt, marmint a Fiatosok kozott. Ha minden igaz, csutortokon vehetem at a Punto 1.2 16V HLX-emet. Piro szinu lesz, haromajtos. A tapasztalt Puntosokat kerdezem, kell-e valamire figyelnem az atvetelkor?
En kerdeztem a fogyasztast, nem az Intruder de azert kosz a valaszt.
Ez azert erdekes, mert nekem is Sportingom van, igaz, hogy meg csak 1500km van benne, es tel van, meg csak rovid tavokat megyek varosban, de en 500km-korul tudok csak menni egy tele tankkal 47L-el. Ezt egy picit soknak tartom megha nincs is bejaratva az auto, megis nezettem a Fiat-nal, raraktak a computerre, es minden tokeletes volt, remelem nyaron ez maskepp lesz.
A te 6.1L-edet viszont kevesnek tartom a varosban, ezt eleg nehez elhinni.
Én a jeges, vagy havas úton való megállásról beszéltem ABS-el, és ez hidd el, hogy sokkal hosszabb. Vizes úton sokkal jobb a hatás mint ABS-nélkül, és a fékút is kisebb mint nélküle, csak meglepődtem, hogy ha jeges az út akkor ennyire másképpen viselkedik, nagyon lassan kell ahhoz menned, hogy megtudj állni, mivel hiába taposod a féket, vagy alig lépsz rá egy kicsit a kerek nem blokkol, és pörög tovább.
Meg kell tanulni használni!
Nehogy már általánosságban meghosszabbítsa az ABS a fékutat. Egész egyszerűen arról van szó, hogy ha a visszarugás es a kattogás miatt nem nyomod olyan erővel a fékpedált mint ahogy azt egy normal autóban tennéd. Ez egyébként egy tök általános jelenség nem csak nálatok probléma. Probáljátok ki egyszer, hogy mondjuk 80-ról 100-ról csináltok egy igazi vészfékezést úgyhogy padlóig nyomjátok a fékpedált akár mennyire is visszaüt. Garantáltan nem lesz hosszabb a fékút mint egy normál autóval lenne. Olyan fékerőnél ahol a ABS nélkül már nem növekszik tovább a fékhatás - mert a megcsúszás miatt nem nőhet tovabb - az ABS-nek még meglepő tartalékai vannak, mert a megcsúszás minimális.
Mesélek 2 érdekességet. A világ legerősebb sororzatgyártásban készülő motorja a FIAT 80 régebben 85LE-s motorja. Ami a környezetvédelem miatt veszített a Punto I ben történt bemutatkozása óta 5LE-t.
Valamint! Tudom, hogy ugyanolyan hitetlenkedési hisztériát fogok kiváltani mint a terminalon éppen ezért csak csöndben és halkan és csak neked mesélem el, hogy - bár én sem akartam elhinni - de én már mentem a Sportingal 195-öt. Az az igazság, hogy bár soxor nem próbáltam csak talán 2-3 alkalommal de 180-at bármikor tartósan megy az autó.
De az az igazság, hogy ha véletlenűl nagyritkán autópályára keveredek akkor 140-150 nél szinte soha nem megyek gyorsabban. Ez is csak teszt volt...
Mielőtt még félreértenél én nem istenítem a Punto-mat (sőt), és nem is az általad kiemelt 175km/h-t szerettem volna kihangsúlyozni, sokkal inkább a 80LE-t 1,2 motorból.
Szeretném ha felvilágosítanál arról, hogy melyik az az autógyár, amelyik szériában 1,2-es motorból több mint 80LE-t hoz ki?
Ne a liter/lóerő arányt figyeld, mert abban a Honda verhetetlen, hanem ugyanekkora motorból ki hoz ki többet.
Előre is köszi az info-t.
"Nézz át a Legnagyobb sebesség topicba és megtudod, hogy ilyet minden gyár kínál, bár ebben a méretben a 190-200 az uralkodó :)))))"
Ja és az 1,2-es motorral 190-200- at tudó is érdekelne.
--------------------------------------------------
Szia 16V! (Peter)
Nekem is első ABS-es autóm, meglepően hosszabb szerintem is a fékút havon, de ezt szerintem azzal lehet magyarázni, hogy a nem ABS-es kerék előtti fékezéskor felgyülemlő hó valamekkora éket is képez, ami elviekben rövidítheti valamennyivel a fékutat, ABS-szel pedig ezt folymatosan letapossa, mert tovább gördül. Egyébként pszichésen is befolyásol (legalább is engem), mert tudom, hogy nem álló kerékkel fékezek.
Óvatosan, szoknunk kell!
En is jelenleg szervizbe hurcolaszom a Sportingomat, most a muanyag fulecske zorog a hatso ablaknal de nagyon mint Testa-nal.
Amire viszont nemtudok rajonni, bal oldalon-elol a biztositekok felol hallok valami hangot ha razkodik az auto, mintha vmi hozzaerne vmihez, es elegge idegesit, a szervizben sem tudtak eddig megfejteni.
Tolataskor van egy kattanas ami a szerviz szerint normalis, es hozza sem akarnak nyulni.
Egyebkent megvagyok elegedve a kocsival, ezek csak aprobb problemak amik minden tipusnal elofordulnak, viszont motorikusan szuper a gep es ez a legfontosabb.
ABS-t most hasznalok eloszor, es foleg most hogy levan minden fagyva, meg kis fekezeskor is bekapcsol, es szerintem nagyon meghosszabbitja a fekutat. Valakinek van valami tanacsa a hasznalataval kapcsolatban? Egy veszfekezeskor tuti belecsuszok az elottem levobe, megha nem szaguldozom akkoris, de iranyitani tokeletesen lehet.
Koszi:
Peter
Még valami a nyomaték témához, azt tudjátok,hogy az 1.2 8V 2500f/m 102Nm nyomaték.Ami szerintem
azért nem olyn rossz a vezethetőség szempontjából.0.1 s rosszabb a rugalmassága mint a 80Le változaté. Szóval csak ennyit a nyomaték jelentőségéről.
Én a teljesítményről beszélek! A maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám csupán a motorfeltöltés jellemzőinek (szívócső) függvénye.
A nyomatékot a hengerürtalomhoz érdemes viszonyítani. A teljesítményt a nyomatékhoz és a fordulatszámhoz.
1,2-es Corsa 45 lóerő 4500-nál, Puntó 1,2 16V 80 lóerő 5000-nél. Valami ilyesmire gondoltam.
Az az 5000 az jó 4300-nak is valamint ennek a 80%--a bár 2300-tól rendekezésre áll.
Ez az adat pedíg egy picikét sem tér el a kategória átlagától.
Csak hogy egy példát mondjak (maradjuk a nyoatéknál) a VW Polo 1.4 16V 100LE-nek 4Nm-el nagyobb a nyomatéka. Azt, hogy ez mennivel drágább autó azt már le sem merem írni...
OPi! A "kamatmentes" akciónak csak a neve kamatmentes, ne dőlj be! Ugyanis a bank (ilyen helyen dolgoztam) (vagy a finanszírozó pénzügyi vállalkozás) aki a rendelkezésedre bocsátja a majdani autódra költendő hiányzó összeget - gondolom te is belátod - NEM PUSZIRA ADJA!!! Általában egyszeri szerződéskötési díjat szoktak felszámolni, ami gyakorlatilag kamatot is jelenthetne, de nem annak nevezik. Neked pedig teljesen indifferens, hogy a pénzt, amit az autódba kell minden hónapban belapátolnod, az most kamat, vagy az egyszeri szerződéskötési díj havonta lebontott része. Ezt a "kamatmentes" finanszírozási formát egyetlen esetben éri meg választani - mert azért valamikor megéri - ha tudod, hogy a felvett összeget 1, max. 2 éven belül vissza tudod fizetni. Ugyanis ez nem az a fajta hitel, ahol feketén-fehéren le van írva, hogy minden hónapban x eFt-ot kell befizetned, hanem ez deviza alapú lízing, ahol a dollár-euró viszonya és az ország gazdasági helyzete határozza meg a Forint értékét (ezt pedig senki nem tudja előre megmondani) aminek következtében az egyik hónapban többet, a másik hónapban kevesebbet fizetsz be. Szóval előre sosem tudod pontosan mikor mennyit. Ezt pedig nem mindenki engetheti meg magának.
Tavaly, amikor az autómat vettem én is ezeket végigrágtam, ennek ellenére az igaz, hogy a törlesztőrészlet kevesebb a "kamatmentes" esetében, de hogy ezt a "kis bizonytalanságot" bevállalod, financiális helyzetet ismeretében Neked kell eldöntened.
Remélem elég meggyőző voltam, ha további részlet érdekelne a dologról, mail-ben tudok Neked olyan emberkét ajánlani akivel le tudsz ülni, pontosan ki tudjátok számolni, (ez teljesen ingyenes) hogy melyik éri meg Neked a legjobban, mert nagyon nem mindegy.
------------------------------------
Artifact!
"Ellenben imádom az autót, mert olyan vezetési élményt ad, amit nem sok autógyár kínál ennyi pénzért."
Ebben egyetértünk, még ha az enyém nem HGT, "csak" Sporting.
Nem az autót nem szeretem - hiszen nem vettem volna ilyet - hanem a hibáit viselem egyre nehezebben. Ezzel a féléves autóval már többször voltam szervizben, mint az előzővel (Lancia Y10) a nálam eltöltött hat éve alatt.
"Amikor Fiatot vettél tudtad, hogy olcsóbban akarsz vásárolni, nem?"
Ezt nem értem mert abszlolút nem ez volt a szempont, ugyanis 2.750.000.-Ft-ért vettem, amiért akár egy VW Polo 75 Comfortline (2.717.000.-) is belefért volna. Az más kérdés, hogy még egy facelift-en átesett Polo sem okoz akkora izgalmat, mint a Sporting (sportfutómű, 6 sebességes sportváltó, nagyobb kategóriákat is megszégyenítő optikai egység).
És abszolút értékben az a 80LE nem tűnik soknak, de ha figyelembe vesszük, hogy 10,1 mp alatt éri el a 100 km/h-s sebességet és 175km/h-nál van vége, akkor le a kalappal az 1,2-es motor előtt. Az olaszokon kívül ki csinál még ilyet?
Én eléggé kötekedésszagúnak érzem a dolgot mert mintha már egyszer elmeséltem volna. De ha nem akkor most elmondom.
Ezt a hibát azért nem tekintem hibának mert az első nap szóltak amikor átvettem az autót, hogy annak a szériának ami azon a napon készült nem került műanyagalapozó a lokhárítója alá. Mivel a gyárban ez nem azonnal derült ki ezért utólag nyomozták ki, hogy milyen autókra kerültek a lökhárítók és hogy azok az autók hová kerültek. Mire ez megtörtént az autóm már itthon volt én pedíg egy percel sem akartam tovább várni (így is 4 hónapot vártam az autóra!!!) és hiába mondták, hogy le fog jönni és hogy hagyjam ott 2 napra, megcsinálják én bíztam a szerencsében és inkább nem hagytam ott. Azzal a felkiáltással, hogy ha lejön akkor majd visszahozom. Le is jött kb fél éves korában a festék. Utánna húztam még 4 hónapig a dolgot és kb 2 hete megcsinálták teljesen ingyen és bérmentve...
Szóval ezért nem tartom én ezt számon a hibák között mert már első pillanatnál szóltak. De egyébként ha számontartanánk sem lenne hosszú és fájdalmas a hibalista. Legalább is nem annyira mint a kollégám vadiúj volvójánál. Pedíg annak az árából 5-6 olyan autót lehet venni mint az enyém...
Köszi a választ, megerősítetted a gyanúmat. Faterék mennek síelni, lehet, hogy elküldüm őket Udinébe. Az új sebváltómű 150e Ft-ba kerül.
Amúgy ha már itt vagyok, nekem is nagyon tetszik az autó. Sajnálom is szegényt nagyon. :(
Sajna a katalizátor is megsérült, az meg újonnan 90e.
Vigyázzatok rá! Iszonyatosan drágák az alkatrészek.
Én 99%-ban biztos vagyok benne, hogy a 16V és a 8V váltója nem stimmel. Nem csak a kiosztás más hanem a felfüggesztési pontok. Javaslom, hogy szányj a dologra egy olaszországi utat ahol a bontók (főleg Udine felé) tele vannak már TK-s Punto I-ekkel. Na ott a szó legszorosabb értelmében szaré-hugyé :-) mindent meg lehet venni a Puntohoz...