Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Biga Cubensis Creative Commons License 2001.01.25 0 0 312
GYerekek!

Hála Isten, hogy van egy ilyen topic!
Segítsetek nekem, legyetek szívesek!

A helyzet az, hogy van egy Punto II-esem, de még szilveszter előtt, hangulatjavításképpen sikerült jól összetörnöm az alját, ui. este a jó útfelfestés miatt és kissé álmos állapotban rámentem a villamossínre. A márkaszerviz 1,6 milkóra becsülte a kárt és a biztosító letotálkárosította. Mivel imádom az autót, elhatároztuk, hogy megcsináltatjuk. Megnézte egy-két szerelő és mondták, hogy max 3-400e ből megúszható. Nagy szerencsémre találtam egy bontót, ahol a legtöbb alkatrész megtalálható elég olcsón. A légzsákok a legdrágábbak, de azok nélkül kibírom azért egy darabig, most úgyis csak arra voltak jók, hogy fél napig csöngött a fülem.

A kérdésem a következő: a bontóban a 16szelepes PuntoII-höz van sebességváltó, mert az enyémnek a háza megsérült. Sebváltóházat persze külön nem adnak. A komplett új ára kicsit durva. Jó-e az én 8 szelepes Puntómhoz a 16 szelepesé vagy felejtsem el, mert a nyomatékkülönbség miatt úgyse lesz jó?

Segítsetek lécci!

Attiska Creative Commons License 2001.01.25 0 0 311
Mongoose!

>Szerintem amúgy az egyik legjobb ár-érték arányú >autó

Erről van szó. A kb. 2.8 millkóa HLX-ben a klíma is benne van. Mutass ebben a kategóriában egy hasonló felszereltségű gépet ennyiért. Nincs, csakis jóval drágábban. Amit én nem értek, hogy a sok hülye a gagyi Skoda Fabia-t veszi jóval három millkó felett, csak azért mert VW... Ez mindent elmond az emberekről.

Előzmény: Mongoose (310)
Mongoose Creative Commons License 2001.01.25 0 0 310
Hali!

Huuhhhhh.. Nem semmi küzdelem árán sikerült megtudnom az elfelejtett jelszavamat úgyhogy most újra írok.

Szóval aki nem olvasta a fórum elejét annak gyorsan elmesélném, hogy nekem egy 2000. 02 havi Sportingom van sport kittel nagy rádióval, stb.

SPL!

Sok mindenben igazad van de légyszives vedd tudomásúl, hogy a Punto 1 még csak az első évét tapossa és mint minden új típusnak ennek is vannak gyermekbetegségei. Ez a Punto I-re is igaz volt amelyből az első firissítés (95) után szűnt meg a nagytöbbsége.
A Punto II-n már a 3 hónaptól kiküszöböltek sok felmerülő hibát. Sajnos nem csak a FIAT hanem minden autógyár modelljeire igaz az, hogy egy új típusnál regeteg gyermekbetegség van. Bármilyen hihetetlen de még a Toyotára is.Ezeket az idő elteltével kijavítják. Nincs olyan modell és olyan gyár ahol ez nincs!!!

Szóval a megbízhatóság egyáltalán nincs padlón. Csak gyermekbetegségek vannak amit egy új modellnél el kell fogadni.

A gyermekbetegségekről:
Az én autóm 2000.02 havi azaz lassan 1 éves. 14500km van benne. Ebből kb 13000km-t kizárólag városban tettem meg vele. Vidékre szinte soha nem járok. Az eddigi átlagfogyasztásom 6,5 liter. Kizárólag városban. A Vidékit még nem mértem mert nem mentem olyan távot, hogy mérni tudjam.
Eddíg garanciális szervízként a 3. napon elromló immobiliser relét cserélték ki kb 5 perc alatt. Valamint a kuplungpedálomat kellett megcsinálni mert nekem is nyikorgott.

ENNYI!!! Más nem volt az autóval. Szerintem amúgy az egyik legjobb ár-érték arányú autó. És a sport csomag miatt nagyon jó a felszereltsége. Futóművileg és kinézetre is megegyezik a HGT-vel. A 15"-os gumikkal + a sportfutóművel valamit embertelen autózás lehet előadni még ha "csak" egy 80LE-s autó. De a 6 sebesség miatt nagyon dinamikus is. Szóval én 100%-ban meg vagyok vele elégedve (kopp-kopp).

Artifact!

Neked tényleg HGT-d van???????? Egyszer feltétlenül össze kéne futnunk!

Ja a PDTDI hez annyit had szóljak hozzá, hogy a 110LE-s verzókat már egyszer vissza is hívta a gyár...

Mongoose

Előzmény: testa (305)
SPL Creative Commons License 2001.01.23 0 0 309
Nos, skacok, nem tudom. Valahogy ez a II széria nem az igazi... Én I párti vagyok,és az is maradok. Talán majd a III.

Hol az a feeling, amit a régi. 1.6-os Sporting vagy a GT nyújtott??? Szerintem a megbizhatóság is a padlón van, több ismerősömtől hallva. Ellenben az I-esem már 54E km túl van, és eddig csak gumi, olaj, és a gyári előírt csere dolgokhoz kellett nyúlni. (persze itt nem számolom a chiptuningot,stb)

A Matáv is köztudottan I-es Puntókkal szaladgál,és ők nem igazán kímélik azokat. De állják a sarat, és ez tény! nem egy matávos kocsiban 300E km van, ami alatt szinte nem is volt meghibásodás. Onnan tudom, hogy a tesóm hajtotta. Nos, szerintem ezen ne is vitatkozzunk, PUNTO I RULEZ!

Egyébként biztos mindenki a saját véleményére ad, én ezért írtam ide. Elnézést kérek, ha valakit megsértettem, nem állt szándékomban!

További jó autózást, és ami fontosabb: Szeressük és becsüljük a FIAT-ot! Én kitartok!

Üdv:SPL

fjani Creative Commons License 2001.01.23 0 0 308
Sziasztok!

Szivemhez közelien szóltál Artifact. Egyetértek veled, hogy egy csodálatos érzés vezetni az új Puntót. Nekem volt német autóm, de csak egyszer és nem is sokáig. Ellenbem már a harmadik olasz autóm van (Lancia, Tipo, PuntoII). És mindegyikkel meg voltam elégedve.
Más. Sajnos még mindig úgy áll a dolog, hogy meg kell válnom a Puntomtól. Ha valakit érdekel, akkor örömmel veszem, ha irj. Adatai: PuntoII ELX, aranymetál, gyári rádióval, 60LE-s. Az új ára: 2.420.000+50eFT kezelési stb. költség. 2 hónapos, 3000 km-rel.Én 2.150.000-es irányárra gondoltam, mivel egyre sűrgősebben kellene a pénz (azért írom így, mert 1 éveseket láttam, 2,2-ért). A hitelt is meg tudjuk oldani, ugyanúgy, mintha szalonban vennéd.
Bocs, ha kicsit off-topic volt. Várom mielőbbi leveleiteket.

Artifact Creative Commons License 2001.01.23 0 0 307
Testa!

Nem akarlak elszomorítani, de a többi autógyárnál hasonló a helyzet.
Valószínű, hogy hétfői, vagy pénteki gyártásból származik az autód.
Nekem HGT-m van, az első 3 hónapban 5-ször voltam szervízben. Ellenben imádom az autót, mert olyan vezetési élményt ad, amit nem sok autógyár kínál ennyi pénzért. Amikor Fiatot vettél tudtad, hogy olcsóbban akarsz vásárolni, nem? A hirös VW Golfoknak is vannak gyermekbetegségei. (A PD TDI-nek rendszeresesen adagolási problémái vannak télvíz idején).

Előzmény: testa (305)
fastcar Creative Commons License 2001.01.19 0 0 306
NEm tudom, mert nekem ezek nem jelentkeztek, viszont voltam az 1 éves szervízen, meg néhány apróságot csináltatni a gari lejárta elött, mint nyikorgó hátsó futómu, és mivel a nejem egy kiszállásnál lerántotta az ultrahangos érzékelöt az ajtónál, így kicserélték mindkettöt. Azóta viszont úgy nyöszörög a muszerfal közepe, ha rosszabb utra érunk, hogy az elviselhetetlen. Amint lesz egy kis idöm visszaviszem :((((
Előzmény: testa (305)
testa Creative Commons License 2001.01.17 0 0 305
Sziasztok!

Látom szépen süllyed a topic. :(((((((((

Voltam az autómmal szervizben, igértem, hogy beszámolok róla. (ABS fékezéskor folyamatosan működött ok nélkül) megcsinálták, állítólag a hátsófék egyik érzékelője elé vmilyen a fékből, vagy a betétből származó fémdarab került és ez okozta a fals jelet. Legalábbis nekem ezt mondták.
Egy nálam szakértőbb cimborám (én abszolút nem vagyok az) ezt elképzelhetetlennek tartja.
A bura párásodást majd esős, nyirkos időben vigyem vissza, mert most száraz idő lévén nem látszik - mondták.
Őszintén megmondva kicsit kezd a zsákom megtelni a FIAT szervizbe hordásával, mert jó hogy a gari még él, de mi fog még előjönni? Ill. miket fog csinálni 3 éves korában, ha már most ennyi baja van egy új autónak?

Eddig szervizelve volt (9,5e km van benne és májusban lesz 1 éves!!!):
- 2 hetes korában kiderült, hogy törött a benzintankja (gyárból úgy jött)
- nyikorgott a kuplungpedál.
- nem volt bekötve a szivargyújtó (telefon töltéséhez kellett volna, pech)
- nyikorgott mindkét ajtó, az A oszlop gumitömítésénél
- párásodik mindkét bura.
- a karosszéria csavarodásakor a hátsó oldalablakokat tartó kis műanyag fülecskénél a gumi nem bírja a hideget és rettenet hangja van, ahogy nyikorog. Igaz én szerencsésebb vagyok, mint az egyik ismerősöm, akinek a kőbányai úton mindkét oldali ki is nyílt.
- folyamatosan vmi halkan ugyan, de iszonyat frekvencián sípol a kormány bal oldala felől
- ABS nyavaja
- nyikorgó fékbetétek hátul
- és a tegnapi legújabb bosszantása az, hogy a fűtés ventillátorát max-ra tekerem, a levegő irányát a "csak a lábra irányba" állítom és ekkor NDK turmixgépeket meghazudtoló hangokat képes kiadni. Gyanítom vmi beleér a ventillátorba.

Most jött el az idő, hogy kezdek beagyasodni rá és egy gyengébb pillanatomban túladok rajta.

Én vagyok ennyire megáldva, vagy ezek a hibák majd' mindenkinél ott vannak?

Üdv,
Testa

Novice Creative Commons License 2001.01.11 0 0 304
Hi

Valaki lépett már könyöklő(be) ügyében?

üdv

Cgo Creative Commons License 2001.01.10 0 0 303
Ide kukk

kis duhos ekszer :))

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.01.04 0 0 302
Szia warum!

Én szívesen megteszem Neked ezt a szolgálatot...:-))
Nekem ugyan nem Punto-m hanem Bravo-m van, ám a családunk 10 éve használ Fiatokat. Ezidáig a következő típusokat: Tempra 1.4 SX, Tempra 1.6 S, Marea 100 16V, Punto I 75 ELX, Punto II HLX, Bravo 100 16V.
Egyikkel sem volt semmi gond, a kopó alkatrészeket kellett cserélni, meg valamelyik Temprában kiégett a műszerfalvilágítás egy eleme.
Ebből szerintem le lehet szűrni, hogy nagyjából minden autóval ugyanakkora esélyed van, hogy meghibásodik-e vagy sem. A statisztikák is csak ezreléknyi különbségeket fújnak föl szenzációvá. S ha egyszer minden autóval ugyanaz megtörténhet - mert csak az a kocsi nem romlik el, amelyik nem gyártódik -, akkor miért ne vennéd azt, ami Neked a legjobban tetszik, vagy a legjobb áron kínálja a számodra fontos értékeket?
Illúzió azt hinni, hogy bármilyen típussal is BIZTOSAN elkerülhetsz minden meghibásodást. Előre ezt egyszerűen képtelenség garantálni. A világpiacon egy bizonyos minőségi szint alatt nem lehet boldogulni, és ebbe az olasz autók is beletartoznak.

Előzmény: warum (301)
warum Creative Commons License 2001.01.04 0 0 301
Sziasztok!

Visszatérve a lámpa párásodáshoz, nekem is volt ilyen gondom. Nekem szerencsém volt kicserélték a lámpámat de mire hazaértem már ismét párás volt hát erről ennyit. A másik problémám hidegindításko úgy csattog az autó mintha dízel lenne, újra szervíz megállapítás a szelephézagok ok. megymagyarázás a gyári olaj túl vékony + visszaenged az olajszűrő lehet hogy ez igaz de van az autóban 11 ezer km hogy fog ez elmenni 100 ezerig?. Eddig is tartottam az olasz autótól de most már meg van rá az okom is, ha van köztetek valaki adja már vissza a kedvem hozzá :).

testa Creative Commons License 2001.01.04 0 0 300
Sziasztok!
Szia Novice!

Én is a "szerencsések" táborához tartozom, párásodik továbbra is a burám. A szervizben erre annyit mondtak, szó szerint idézem: "hozd be, azt' bekenjük egy kis szilóval"
Ez egy kicsit megborított mert erre én is képes vagyok otthon és ha 6 éves lenne az autóm a 6 hónapos korával szemben biztos elfogadnám ezt a fajta orvoslást, de így...

Üdv,
Testa

Novice Creative Commons License 2001.01.03 0 0 299
Hi
Sikerült valakinek előre lépni a könyöklő ügyében?
Párásodik még valakinek az első lámpája? (vagy csak ebben is én vagyok ilyen szerencsés)
Üdv.
testa Creative Commons License 2001.01.03 0 0 298
Sziasztok, és mindenek előtt BUÉK!

Kb. egy hete rakoncátlankodik az ABS-em, ugyanis kb. 40km/h felett teljesen jól működik, de amint lelassulok 40 alá ok nélkül bekapcsol és folyamatosan visszarúg, akármilyen finoman fékezek teljesen száraz útfelületen is. Már bejelentkeztem a szervizbe.
Valakinek volt már ilyen betegsége, ill. lehet tudni, hogy mitől van ez?

Köszi előre is,
Üdv,
Testa

Attiska Creative Commons License 2001.01.02 0 0 297
Dont Forget!

Erre csak azt tudom mondani, hogy minden márkánál vannak hibás kocsik, hiszen tömeggyártás van. Pl. az egyik ismerősöm is jól megszivta a 15 millkós Audi A6-osával :)Nekem egy 6 éves 75 ELX-em van, 70e km-nél beállt a vezérműszijfeszitő csapágy ill. mostanában a katalizátornál kifuj a kipufogó, meg kéne hegeszteni. Ennyi. A csapágyon kivül eddig csak kopó alkatrészeket kellett cserélni.

Előzmény: Dont Forget (295)
fjani Creative Commons License 2001.01.02 0 0 296
Sziasztok!

Már régóta figyelem a topicot, bár eddig még nem igazán volt semmi értelmes amit beirhattam volna. De most több ok miatt is írok, melyek a következőek:
1. Az olasz autók akkor is nagyon királyak. Nekem sokáig egy Tipom volt, és szerintem az egy baromi jó, és megbizható autó, és 11 évesem még semmi rohadás nem volt rajta. Ellentétbe a mások által nagyra becsült német autókkal. Volt szerencsém ahhoz is, azért merem mondani. Sőt rokonaim is szenvednek már régóta egy kiváló Golf-fal. Ugyanannyiért vették mint én a Tipo-t, de az 2 évvel idősebb és motorgenerál+teljes kaszni felújítás. Szóval megéri Golfot venni. Ja és lopják is :) Na de ez mindegy. Más, fontosabb dolog:
2. Sajna meg kell válnom a nagynehezen megvett
PuntoII-től. És mivel aki ezt olvassa, az biztos érdeklik a Punto-k ezért irok ide. Lehet, hogy egy kicsit off, de ezért bocs mindenkitől. Szóval, ez egy 2 hónapos aranymetál PuntoII-es, ELX-es metállal, gyári magnóval, oldalvédő csíkkal, gyári gumiszőnyeggel ::)). Már van benne 3000km, de kutya baja. De hát mi baja is lenne. Na meg van rá 3 év garancia (és 8 év a kasznira, de ezt biztos mindenki tudja). Én egy kisvárosban élek, és ott is volt használva, ezt talán még jó pont lehet. Na és az ára. Mire kihoztam a szalonból 2,5 mFT volt. Úgy gondolom, hogy 2,2 mFT elég korrekt ár még érte.
Na és, hogy miért is adom el. Hát nem azért mert rossz, vagy megbántam, vagy ilyesmi. Azt tuti, hogy ha mégegyszer veszek, akkor csak olaszt, és lehetőleg Puntot (a City szervo nagy király.) Na a lényeg, hogy lakást szeretnénk venni, és most van egy nagyon jó lehetőségünk. De hitelt nem is nagyon szeretnék felvenni,na meg nem is nagyon tudok, mert nem régóta dolgozom így nem is adnak, szóval ezért kell eladnom, és a pénz is gyorsan kellene, hogy el ne adják a lakást. Na ez jó nagy összevisszaság lett, de remélem a lényeg kitűnik belőle. Szóval várom leveleiteket, illetve hozzászólásotokat. Ja, és
mindenkinek BUÉK!!!!!!!!!!!
Üdv:
FJANI

Dont Forget Creative Commons License 2000.12.28 0 0 295
Punto… Hja…
Sajna Punto I topic nincs (vagy én nem vettem a fáradtságot, hogy megkeressem), úgyhogy ha nem bánjátok, hogy kicsit offtopic leszek, akkor mesélek.

Nekem 1996 januári Punto I-em van (1108 köbcm, 3 ajtó, sima királykék festés), mostanra már 130 ekm-el, első tulajként. Az elmúlt öt évben volt időszak amikor ki sem szálltam belőle, abban ettem, aludtam, és abban…(végül is elég jó a fekvése :-)). Úgyhogy tartós tesztről tudósíthatok, mégpedig a javából. Ráadásul én ezen a Punto-n már mindenfélét láttam: ahogy Murphy mondja, ami elromolhat az egyszer el is romlik…

1. Még az első 15.000-nél azt tapasztaltuk, hogy kopog a motor. Szakszerviz szétszedte, megnézte, összerakta. Kopogott tovább. Szakszerviz szétszedte, Pista bá' szakszerviz megbízásából hengerfejből kéttizedet leesztergált. Szakszer összerak: motor kopog mint harkály azóta is. Szakszer vállát vonogatja.

2. Első tízezren kilométeróra-spirál krepa, garanciában csere, 5000 km után krepa nocheinmal. Illetve mér, de a jelzett sebességnél átlagszámításokat kell végezni, mivel mutató ide-oda leng. Szerencsére azt nem értük meg, hogy 0-tól 40-ig ver indulásnál, gyorsításkor.

3. Váltó nehezen kapcsolható, hidegen egyes után mindjárt hármast kapcsolom, kettő nem tetszik (mármint a Puntonak). Melegen valamivel jobb a helyzet. Egyest sem szereti, ha oda kell visszakapcsolni, különösen, ha már gurul az autó, vagy hideg még. Ezt a szokását is felvette már az első tízezer után, asszony legnagyobb örömére, aki azóta is nővére Suzukiját dicséri a pontosan kapcsolható váltója miatt.

4. Valahol Moonguse (ha jól írom a nevét) még a topic legelején írta, hogy Fiaton nincs már ami rozsdásodjon 1988 óta. Nem akarom kiábrándítani. Az hogy az első ablaktörlő fémrészei rozsdállanak mint állat (legfőképp azon a ponton ahol ablaktörlő kihajthatóságát biztosító kis csapok vannak) hagyján. Nálam a dolog úgy folytatódott, hogy a hátsó ajtóra szerelt műanyag hosszanti fül (amibe bele lehet kapaszkodni a csomagtér-ajtó fel illetve lecsukásakor) mentén lepattogzott a festék nagyjából az autó két éves kora magasságában. Azóta nem merem előírásszerűen kinyitni és lecsukni az ajtót, csak az ajtóperem körül tapizom a festéket. Szerencsére tényleg galvanizált a lemez, mert itt még nem kezdett el rozsdásodni.
Ezt követőleg, a csomagtér-ajtó zárja mentén pattogzódott le a festék, amit azóta csak bentről nyitogatok. Itt már nem voltam szerencsés, a rozsda hangosan csámcsorászik körbe-körbe a zár körül. Ugyanezen az ajtón nagyon apró festékzárványok is voltak (szinte észrevehetetlenek), amik idővel kipattantak, ebbe a buborékba rozsda hopp bele! (Hát istenem, hi teknika ide, avagy oda, ezt a rohadt ajtót valahogy nem kezelte rendesen az egyébként full automatic gyártósor festőkamrája…)

5. A legcsúnyább húzás azonban az volt amikor a hátsó futóművek MacPershon rendszerű torziós rugóval és lengéscsillapítóval felszerelt lengőkarjainak csapágyazását zabálta meg a korrózió, kb. 60 ekm környékén. Mind a két lengőkar mind a négy csapágyát. Amikor szétszedtük a csapágyak helyett egy marék rozsda szóródott ki, a csapágyházakból - jó ez nem igaz, a négy csapágyból kettő még nyomokban megvolt…
Akkora már halál elegem volt szakszervizek szartól a még szarabbig terjedő, olajcserét és „átvizsgálást” egyébként nagyon jól számlázó szolgáltatásaiból (máig emlékszem Fiat Boldizsár 15.000 km-es olajcseréjére 1996 végén, amikor a számlán az szerepelt, hogy „nyugati vevő”, összeg 30.000 Ft - azóta sem találkoztam ilyen pofátlan összeggel, pedig elmúlt pár év), ezért felkerestem havert, aki köztudottan ezer éve szerel autót, és eddig még nem volt az a szakszerviz aki a szakértelmét rendesen megfizették volna. Haver leemelte a kereszt-lengőkarokat - amelyeket csere esetén (hát hogyne!) csak egészben lehetett megvásárolni, darabját 50-60 kilóért – majd közösen szemügyre vettük a problémát. Mint kiderült a lengőkarok csapágyazásának külső szimeringjei enyhén szólva szar minőségűek voltak (két egyszerű lágy műanyag gyűrű!), illetve a lengőkarok súlycsökkentésének érdekében üreges megoldást alkalmaztak – igen ám, de máig nem tudok rájönni, hogy mi a rossebért hagytak a lengőkarokon egy 20 forintos nagyságú fedetlen (!) lyukat a tervezők, amibe ha belepréseltem a kisujjamat szépen elértem azt a tengelyt amire a csapágyak fel voltak két oldalról fűzve…
Az autó kerekei, ugye, ki vannak téve az időjárás viszontagságainak, így mindenféle nedvesség akadálytalanul jut a lengőkar üreges belsejébe… Jó, jó - igaz-igaz, ezek a 20 forintos nagyságú lyukak egyébként a föld felé néznek, tehát a nedvesség ahol befolyik (befolyhat), ugyanazon a helyen távozhat is…
Mindegy: haver elküldött négy passzent SKF csapágyért, valamint 4 szabványos passzent szimeringért (amit SKF-ék szintén bírtak prezentálni), esztergáltatott első osztályú anyagból két új csapágytengelyt a lengőkarok belsejébe, majd mindezeket szépen visszaszerelte a szép (és üreges) lengőkarokba. Így az elmúlt két évben a hátsó lengőkarok pontosan úgy működtek ahogy kellett nekik. Mindezt megúsztam 15 kilóból, azonnalra, új lengőkarok nélkül.
Nemrég egyébként jártam egy szagszervizben és érdeklődtem láttak-e már hasonló problémát? Erre szaki mutatott egy marék lengőkar-csapágytengelyt, majd hátrabökött egy 20x20x20-as ládikó felé mondván: az mind az…
Mellesleg még annyit a zseniális teknikai megoldásról, hogy a lengőkar-csapágyak az autó rugózásával együtt mozognak, és soha nem tesznek meg egy teljes fordulatot, csak mindössze néhány centit (vagy millimétert mozognak) fel-le. Mindig ugyanazon az ici-pici csapágyszakaszon…
Ezek után nincs mit csodálkozni, hogy Punto II-nél teljesen újratervezték a hátsó felfüggesztést…

6. Aztán mi volt még… Ja! Megvan. Egyszer elszakadt a bordás vezérműszíj (58 ekm). Ezt a darabot a szagszervíz 60 ekm-es átvizsgálásnál cseréli automatice. Aki ért hozzá tudja, hogy ez bizony elég gázos, mert ilyenkor a vezérlés megbolondul, azaz a dugattyúk és a szelepek összeghangolt működése felborul, optimális esetben a dugók faszán szétverik a szelepeket, és az autó néhány nagyobb csattanás kíséretében kimúl, szelepek és dugattyúk végleg, irány a motorgenerál.
Punto 1.1-es motorjának mentségére legyen mondva. hogy úgy van kitalálva, hogy ez itt nem fordulhat elő, dugók semmilyen körülmények között nem bírnak beleverni a szelepekbe.
…pfűűű, meleg helyzet volt, én már kezdtem számolgatni a százezreket…
Valószínűleg ez a szíj is kiváló minőségű volt.

7. És végül az elektronika, ami a gyújtást és a keverékképzést (talán a befecskendezést) is szabályozza (ehhez végkép nem értek szart sem). Na egyszer ez produkált egy elég szellemes hibát, amikor olyanokat kezdett játszani, hogy anélkül hogy rátettem volna lábamat a gázpedálra, pörgetni kezdte az autót. Üresben szépen addig túráztatta a motort amíg a legmagasabb fordulatszámon fennakadt: olyan volt mint amikor a filmeken a lámpánál két autó egymás mellett áll, a sofőrök egymásra néznek és nyomogatják a gázt, majd padlóval indulnak. Menet közben pedig egészen ezoterikus volt amikor az autó helyettem gyorsított. Komolyan mondom azt fontolgattam hívom a szellemirtókat…
Ehelyett elmentem szagszervizbe, de már nem fiatosba, hanem a város legjobb szervizébe, ami történetesen VW. Itt kapásból azt mondották, hogy köszönik szépen, ha nekik ilyen bajuk van akkor abban a pillanatban indulnak is Kovács Géza Lászlóhoz (ha valakit érdekel az igazi neve az alábbiak alapján, írgyon egy e-mailt!), aki okl. villamosmérnök és motordiagnosztikával foglalkozik. KGL meghallgatta Puntot, majd elküldött haza, hogy hozzam vissza majd akkor, ha a tünet miatt már vezetni is alig bírom.
Midőn eljött ez az idő megjelentem KGL-nél, aki beterelt egyszerű és szerény garázsába, ahol segédjével dolgozgatott két kutyasimogatás között. Aznap az én autóm volt a harmadik, és mint később kiderült napi 8-10 teljesen vegyesfelvágott autókontingenst raknak rendbe, amelyet az ország minden pontjáról a magasságos szagszervizek hordanak hozzájuk.
KGL-nek saját fejlesztésű PC-hez csatolt diagnosztikai rendszere van, amely számomra egy egyszerű drótnak tűnt amit csak tessék-lássék bedugott valahová a befecskendező környékére. Ezzel a dróttal kapásból megmondta, hogy nem elektronikai hibája van a kütyünek. Akkor ott helyben hirtelen szétszedték a befecskendező rendszert, majd tizenöt perc múlva – egy számomra láthatatlan checklist lépéseit követve - előbányásztak belőle valami alapjárat és hidegindítás keverékképzéséért felelő icipici villanymotort, amihez egy kis rudacska csatlakozott amit ide oda tologatott a motorka. Ez a rúd koszos volt.
Ezután elküldött próbaútra, hogy az elektronika tanulja az új (visszaállt) beállításokat.
Azt hiszem nekem ekkor állt meg az eszem életemben először. Komolyan mondom, hogy a pasas kezében világszabadalom van, egy saját innováció – KGL tényleges(!!!) szakértelméről nem is beszélve. Mikor mondtam ezt neki, csak mosolygott megsimogatta a kutyát, majd annyit mondott, hogy ugyan-ugyan. Ő már unja is ezt a melót meg nem is, és most már kellene valami újat is csinálnia… Majd visszament és újabb tizenöt perc múlva a vadiúj Opel Vectra is egészségesen távozott. És így tovább, autóról autóra…
(Mellesleg nem volt olcsó a 15 perces meló, de még mindig azt mondom megérte, ahelyett, hogy a valami szagszerviz szarakszik vele a nagyon szuper kompjutereivel, amelyek azt is kiírjak hogy hány éves a kapitány…)

Hát szóval ennyi. Vagy majdnem ennyi.

Ezen kívül persze tönkrement a Punto lambdaszondája is az első 10.000 kilométeren, emiatt hidegen minél jobban nyomtam a gázt annál jobban fulladt le az autó (garanciális csere); azután négyéves korában a átégett a kipufogó és leszakadt: vissza kellett hegesztetni. De legalaább jó kis hangja volt egy darabig…
Mostanság meg kiégett a tompított fényszóró visszajelzője a műszerfalon, megopálosodott az egyik fényszóró, a másik új, mert betörte egy ici-pici felpattanó kavics; és kezd végleg elrozsdálni a kipufogó…

Szóval túl sok baj eddig nem volt a Puntóval.
Januárban lesz öt éves a kis drágám.
Persze én is olvastam Voltaire-től a Candide, avagy az optimizmus-t, és Punto előtt meg Cinquecentom volt… (Hogy az hogy fel tudott ülni a hóra! Tiszta dodzsem volt a téli út vele!)

Még annyit, hogy abban a városban ahol leledzem, már egyáltalában nincs Fiat szalon és szerviz. Az egyik három éve átment VW-be, a másik - amit ezen incidens után nyitottak - egy hónapja bezárt, állítólag azért mert a Fiat Autó Magyarország kissé sokkal tartozott nekik… Hát ez utóbbi nem biztos, de az talán igen, hogy a Fiatnak nem valami stabil márkakereskedői hálózata van Magyarországon – tisztelet a kivételnek (pl. Stoll). Ez a város pedig nem kis piac, bátran mondható, hogy Budapest után az ország második-harmadik legdinamikusabban fejlődő autó- (és egyéb) piacáról van szó. De hát nem erőszak a túrós csúsza, és persze egészen jól mutatnak az olimpiai menő sportolók mellett az új Puntók…

Don(t) Forget, aki Punto I. tulajdonos

carrera2 Creative Commons License 2000.12.22 0 0 294
hali,

hat, lehet, hogy az auto csendes, de a gumi es a futomu iszonyat mod zajos..erdesitett aszfalton foldrenges...probalj egyszer 120 korul menni pl.: az m3 kivezezon...tobbet garantaltan nem fogsz...:)))

bye,
carrera2

Előzmény: testa (293)
testa Creative Commons License 2000.12.22 0 0 293
Sziasztok, szia Intruder!

A Punto II szerintem nagyon halk autó, autópályán is meglehetősen csendes még a végsebesség közelében sem zavaró. Csak a kilométeróra rápillantásából érzékelhető a sebesség, bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy én a hatodikról beszélek. (Nem tízemeletes házra gondolok) Bocs.
Sajnos az ötsebességesekről nem tudok Neked semmit mondani, de gyanítom, hogy ugyanilyen halk mindegyik.

Kellemes Karácsonyt és Boldog Új Évet Kívánok Minden olasz autó tulajdonosnak és rajongónak de mindenek előtt a Fiat Punto II topic látogatójának.

Üdv,
Testa

fastcar Creative Commons License 2000.12.22 0 0 292
Szerintem kellöen csendes. Engem gyakran idegesít is, hogy nem hallom, hogy mi történik :)))
Egyébként a gyári Blaupunkt HiFi automatikusan elvégzi a hangosítást a sebesség függvényében.
Előzmény: Intruder (291)
Intruder Creative Commons License 2000.12.22 0 0 291
Sziasztok,

Jövőre szeretnék új autót venni, pillanatnyilag
az új Puntót tartom erre a legesélyesebbnek.
Viszont érdekelne, hogy mennyire hangos belül az
utastér autópálya tempónál, mert valszeg hosszabb külföldi utakra is használni fogom. Nekem a viszonyítási alap a mostani Corsam ami 120 fölött már elég zajos, és lényegében 130-140-nél beszélgetni már alig lehet, ha vagy ha megy a rádió akkor feljebb kell venni a hangerőt, hogy elnyomja a motor és a menetszél zaját. Szóval hosszú távon elég idegesítő.

Előre is köszi.
Intruder

Cali Creative Commons License 2000.12.16 0 0 290
Ismét hello!
Epsilon:
A záptojásszag vszínűleg tényleg a katalizátortól van. Korábban egy Punto I-esem volt( 1.2 16v sporting 1998-as), aminek néha tényleg brutálisan pöce szaga volt. Megnézettem, és a lambda szonda sz*r volt, csere, de utána ugyan úgy büdös volt, csak az emissziós értékei javultak meg. Tehát: nem szagolgatni, csak menni!!
Üdv:Cali
Cali Creative Commons License 2000.12.16 0 0 289
Hi mindenkinek!
Attiska:
Kösz a tippet. Ma megnéztem a kocsit, és nagyon megtetszett. Magánemberé, csak külföldre járt vele egy párszor. Vezetett a szervízkönyve, és nincs lelakva, hál'istennek. Az ára 2,1 M jó magyar forint, ami szerintem jó ár érte.
Mindenkinek:
Tegnap megkérdeztem a NéroM5 szervízt, hogy a garancia érvényes-e az autóra, ha használtan megveszem. A válasz: természetesen igen, de nekem, mint 2. tulajnak a +2 év szavatosság már nem jár. Tudtok erről valami bővebbet???
Kösz:cali
Attiska Creative Commons License 2000.12.16 0 0 288
Epsilon!

A záptojásszag katalizátortól van.

Előzmény: Epsilon (287)
Epsilon Creative Commons License 2000.12.15 0 0 287
Vjozso
Nálam is van ez a jobboldali zörgés alacsony fordulatszámon, köszi a megoldást a levegőszűrővel kapcsolatban. Eddig ez nem nagyon zavart, mert nem mindig jelentkezett. Nem vagyok nagy műszaki zseni, bár a tesóm autóvill. szerelői végzettséggel rendelkezik. Ezt szerintetek a szervízbe kell vinni, vagy ott ilyenért körberöhögik az embert? (A leírtakból nem lehet egy nagy was-ist-das megerősíteni azt a bilincset).
Más: ez is lehet, hogy triviálisnak fog hangozni, ezért is nem szóltam miatta a szervíznek: udvari garázsba beálláskor emelkedő van, meg kanyargás, szóval 1-esben kell belavírozni a kocsival. A művelet után néha fertelmes záptojásszag terjeng a garázsban, amikor kiszállok. Egy ismerősöm azt mondta, hogy ezt az új kocsik katalizátora okozza, és normális jelenség. Igaz ez?
Üdv. a fórum látogatóinak!
Epsilon
u.i. Ez az első autóm, és imádom! Most már minden olasz autóra felkapom a fejem (főleg ha egy narancsmetál 3 ajtós Puntó II jön az enyémmel szemben :-). Ja és kiváncsian várom az első találkozást egy Alfa 147-sel...)
Előzmény: vjozso (268)
Attiska Creative Commons License 2000.12.15 0 0 286
Cali!

25e km egy hat hónapos kocsiban? Az elég húzós... Valószínüleg céges lehet a gép. Viszont ha céges, akkor csak a padlógázt ismerte...

Előzmény: Cali (285)
Cali Creative Commons License 2000.12.15 0 0 285
Sziasztok Puntósok!!!
A nagybecsű segítségetekre lenne szükségem, ugyanis Punto vásárlás előtt állok. Holnap de megyek megnézni egy 2000 04 havi 1.2 16V ötajtós ELX-et. Magyarországi, 1. tulaj, karcmentes, 25e km van benne. Tudnátok tanácsot adni, mire figyeljek oda különösen? A topic rendszeres olvasója vagyok, de nem igazán tudtam kiszűrni semmi nagyobb típushibát.
Előre is kösz: Cali
yOLORO Creative Commons License 2000.12.15 0 0 284
Wickking

A haverod puntoja keltette fel az érdeklödésem!
Tudsz infot a kocsiról?
Mikori, és mennyi az átlagfogyasztása?

Előzmény: Wickking (275)
pompi3 Creative Commons License 2000.12.14 0 0 283
Hali!

Ma személyesen voltam az SPQR-nél és az alkatrész-tartozék eladásnál üllö face azt mondta, hogy gyári Fiat könyöktámasz nincs mert a gyár nem talált megoldást rá, és untángyártotról sem tud. Na most akkor mi van? Ennyire hülyék lennének, hogy az egyik telefonon azt mondja, hogy létezik a másik meg az mondja a képembe, hogy nincs. Persze ezen én már nem lepődök meg. Ha esetleg valaki jut valamire tegye közzé pliz. Én úgy szeretnék egy könyöklőt :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!