Van még egy problémám ami nemtom, hogy zavarjon-e vagy, hogy másnál jelentkezik-e ez:
Hidegen (pl reggel amikor beülök a kocsiba) nem tudom, a fűtés helyének beállítóját (nemtom, hogy a gépkönyv minek nevezi, tudjátok az ahol beállítom, hogy hova menjen a lég a lábamra, ablakra stb.) a két szélső értékre állítani, tehát teljesen az ablakra, vagy felülre. Ha egy kicsit bemelegszik akkor megy, addig viszont nem akar oda menni, eröltetni nem nagyon akarom.
Ilyet tapasztal még valaki?
Meg még1, amit már olvastam valahol de nem emléxem pontosan. Tolatás közben rálépek a fékre akkor kattanást hallok. Erről valakinek valami?
A zizegés engem sem zavar, csak kiváncsi voltam, hogy másnál is van-e ilyen.
Drszp-től még mindig érdekelne, hogy mitől nem nyikorog már a biztosítékfedele :)
Sziasztok!
Meggyógyult a jobboldali zörgésem! A levegőszürő szivócsövét nagyon lazán tartotta a bilincse. A szaki rögtön odanyúlt és két perc alatt megoldotta..
testa!
Tudom, hogy mi a sipolas. Nem veletlenul High radiod van het hangfallal? Mert nekem az van es rohadtul sipol, de eddig azt hittem hogy csak az enyem, de ezekszerint nem. Probald meg kikapcsolni a radiot, es kivancsivagyok, hogy meg akkor is hallod-e a sipolast?
>A másik: Lehet, hogy túl érzékeny a fülem, de - >üzemmeleg motornál, hideg motornál még nem - a >váltó üresben felengedett kuplunggal morog. Ez a >hang amikor kinyomom a kuplungot megszűnik. :(((
Ez a Fiat váltók sajátossága, nem kell vele törődni. Picikét nagyobbak a hézagok a váltóban, mint a többi autónál, ezért van.
A zizegést én is tapasztaltam, számomra nem annyira bántó, viszont ami engem sokkal inkább idegesít, iszonyatosan magas frekvencián sípol vmi szintén a kormány bal oldala felől, főleg alapjárat környékén tapasztalom. Halk a jelenség, de még pont az az eset, ami hosszútávon roppant idegesítő tud lenni.
Vkinél szintén van ilyen?
A másik: Lehet, hogy túl érzékeny a fülem, de - üzemmeleg motornál, hideg motornál még nem - a váltó üresben felengedett kuplunggal morog. Ez a hang amikor kinyomom a kuplungot megszűnik. :(((
A kuplung kinyomásakor nyikorgott egy időben az enyém is, de a szervizben vmi csodaspray-vel befújták, azóta o.k. (Előtte próbáltam szilikonnal én is - sufnituning - de az csak átmeneti eredményt hozott.)
Pompi3: a kormanyszervo zizegese teljesen normalis, sot nekem tetszik is, jopofa.
Koszi a biztositekfedel zorgesevel kapcs., megjegyzeseket, majd megnezem, de ha tudjatok mit lehet vele csinalni irjatok meg.
Nekem a fek neha nyikorog foleg tolataskor de eloremenetben is neha, nem hiszem hogy elviszem emiatt, mert nem mindig csinalja es majd bekopik ugyis.
Nalam minden OK, meg semmi mas hibat nem tapasztaltam.
Sziasztok!
A változatosság kedvéért én jobbról hallok zörgést a műszerfalból - vagy lehet hogy a motorházból? Csak akkor hallatszik, ha alacsonyabb fordulatszámról gyorsitok. Szerdán viszem a gépet a szervizbe, kiváncsi vagyok, mi lehet az.
Zizegés ügyben: ha leveszed a biztositékfedelet, akkor látszik a szervomotor, az zizeg. Hogy miért, azt nem tudom, de biztos kell neki...
Hali!
Nekem is biztosító-tábla takaró nyekergett. Ha nagyon figyelek nálam is lehet hallani a szervó zizergését. Hátsó futómű nálam is nyikorgott, de megszűntették. Viszont kuplung pl. parkoláskori csúsztatáskor felsírt. ráállítottak, most nem sír, csak néha a kuplung felengedése után ugrik egyet. Illetve ha nem találom el a fordulatot akkor rángat is, tehát viszem vissza.
Cső drszp
Kb 2 hete vagyok PuntoII tulaj. A nyekergést a műszerfal bal odala felől nálam a biztosítéktábla fedele okozza. Ha leszedem no nyekergés. Próbáltam már mindenféle helyen szivacsozni, de eddig még nem sikerült megszüntetni. De most már, hogy ti is tudjátok próbálkozzatok csak hátha lesz valami megoldás. Más. Lehet, hogy csak rááll a fülem, de nemtom hogy másnál is lehet-e ezt hallani. A kormány szervó elektromos zizegéséről beszélek. Amikor parkolok (tehát lassú menet, minimális motorhang) akkor hallom. Érdekelne, hogy ezt más is hallja-e. Ez a hang is a biztosíték fedél alól jö. Ha azt leszeditek akkor nagyon lehet hallani. Lehet, hogy én is csak azért hallom néha mert tudom, hogy mit kell hallanom :) Szóval egyáltalnán nem hangos, vagy idegesítő csak kérdezem...
A könyöklő engem is érdekelne.
Ha lehet irjatok valami bővebb infót. Akár ide akár magánba. Köszi.
üdv
3 Honapos a Punto II Sportingom, es az elso perctol kezdve valami zogro hangot hallok a bal oldalon a muszerfal alol, es nemtudok rajonni, hogy miaz. Ez a zorges ugyanitt masoknal is jelentkezett mar, ha valaki megtalalta, hogy mi zorog akkor jo lenne ha itt leirna.
Egyebkent az autoval nagyon megvagyok elegedve, szerintem jelenleg ebben a kategoriaban a legjobb vetel, semmi gondom nemvolt meg vele.
És mit is csináltak pontosan azzal a nyikorgással, hogy megszűnt?
A könyöklő beszerzésének helyét mail-ben elkértem tőled - nehogy reklámnak hasson - de szerintem rajtam kívül még egy páran kíváncsiak lennének erre az infora.
Mindig német autom volt (akommunista időszak után)most Vectrám van. (előtte is volt német: pl. wartburg)
Feleségem akart egy Puntot mert az tetszik neki.
(a nő hogy választ autót?) Körülnéztem a piacon, mert sehogy sem fült a fogam egy fiathoz.
Az árcédula döntött, meg az, hogy jó teszteket olvastam a kisautóról. (meg az asszony)
Szóval egy PII-t vettem 1.2 16V ELX.
Mondjátok meg, hol kaptok egy új majd' fullos kisautót jó motorral 2.472 eFt-ért???
Mert ez ennyibe került kedvezmények, alkudozás után.
(206, corsa 3,2 alatt nem volt megszerezhető evvel a felszereltséggel)
10000 km után még semmi bajom nem volt, teljesen elégedett vagyok vele, most az asszony jár az automata Vectrával és én Puntózom.
Ami egy kicsit rossz (el vagyok kényeztetve pl. a digit klimával a Vectrában) a szellőzés, fütés. A bal oldalam fázik egy kicsit ebben a hidegben, nem tudom úgy irányitani a fütést, hogy oda elég meleg kerüljön, az oldalső lamellán kevés levegő jö. Középen dől a meleg, csak oldalt nem :-)))
Egy kicsit elnagyolt itt-ott az összeszerelés és illesztés, néha nyekereg valami rugó amikor beülök (ezért a pénzért nyekereghet), de megy mint a golyó, eddig 180-nál többet nem nyomtam neki, de tudna, mert még nem pörög 5ezer fölött sokkal. Elég jó a nyomatéka, virgonc autó. Nyomom, így 7,2 az átlag 10 ekm-re.
Olajfogyasztást még nem néztem.
Téli gumit is vennék neki, van valakinek ötlete?
Esteleg eladó lemezfelnije?
Most már lehet nagy betüvel írni: Fiat.
Ja a rükverc fékkattanás:
Ez azért van mert a betét egy kicsit lazábban van rögzítve és hátra fékezésnél átcsuszik a másik oldalra. Ez nem hiba, sok autó csinálja, volt egyszer egy pözsó405-ösöm egy kis ideig, az is csinálta, akkor mondták a szervizben nem érdekes.
Az én Puntóm is kattan egy kicsit. (a Vectra nem)
Az egyik haver most akar egy Fabiat venni kopaszon 2.9-ért ki érti???
A punto II-val, vel eddig még csak a megjelenését követő rövid teszt elejéig találkoztam, sajnos az a példány elvette tőle a kedvem - korábban 3 hónapig használta valaki, megnyerte -.
Ugyanis a cipőm orra a kuplungról visszafele jövet mindig beakadt a műszerfal aljába és ötödik fokozat helyén nem volt senni csak egy kicsit tőle balra ment be az ötödikbe. Ebből persze semmilyen általánosítást nem lehet levonni, nyílván a kokrábbi tesztek nyúzásának eredménye volt annál a példánynál. Ettől még lehet szeretni.
Úgy látszik sok autótipus első szériája szenved ilyen gyermekbetegségektől, egy kicsit várni kell.
Kösz a választ! A döntés apámé (meg a pénztárcájáé) lesz, nem az enyém (sajnos). Előbb el kell adni a Punto Van-t, majd keresgélni, és ráfizetni. Egy telepen már majdnem sikerrel jártunk, volt régi és új Punto is, majd rábukkantunk egy Bravora, ami megbabonázott. De a kereskedő, aki korábban 1m + áfát igért a Puntoért, akkor már szabadkozott, hogy ő igazából bruttó 1-re gondolt. Menjen a francba! Egy 98 decemberi, szervízkönyves, 58e km-es, hibátlan autóért. Eladjuk, aztán majd meglátjuk. Benne van a pakliban az új, a régi, esetleg a vadonatúj Punto, de igazából az a Bravo 1.2 SX ugyanannyiba került...
Én egy fél évvel ezelőtt ugyanebben a cipőben jártam, sokáig hezitáltam, melyik lenne a jobb, az újnál döntöttem, nem bántam meg. A döntést mindenképpen neked kell meghoznod, de a tapasztalataimat megosztom veled, hátha segít.
Előre közlöm, nem áll szándékomban egyetlen Punto I tulajdonost sem lehúzni, ugyanis az a kisautó igazán jó (fél évig volt egy nálam kölcsönben), de
1. Ha nem kp.-re veszed, szinte elenyésző a kettő közti havi részlet.
2. Ezért a pénzért egy igen jó minőségű, környezetbarát, magasabb műszaki színvonalat képviselő kisautót kapsz (pl.: Polielliptikus reflektorok, SolarPlus hőszigetelő ablakok, EURO NCAP 4 csillagos törésteszt) bár ezt az utóbbit soha ne tapasztald meg, a többit (www.fiat.hu-Punto-Felszereltség) rengeteg pakolórekesszel (ami az előd szerintem legnagyobb hiányossága volt)
3. Attól függően, hogy mennyi időre tervezed a birtoklását az értékvesztése fontos a majdani eladhatóság szempontjából. Minden újabb modell megjelenése erősen avultatja az előzőt.
4. Amint említetted (99 végt tervezel) még szinte garanciálisak, egyébként is minden "gyermekbetegséget" kijavítanak a gari alatt.
5. Egyébként, ha 1.8-1.9-et egyébként is szánnál rá, miért nem ugrasz bele egy 0 km-es vadi újba, amit születése óta ismersz, és kb. 100-200-zal több?
Kedves Puntósok!
Melyik a jobb, az új (2-es), vagy a régi (1-es) Punto. A Punto Van-unkat akarjuk lecserélni személy-Puntora. 1-2 éves régi Puntót 1.5-1.7m körüli áron lehet kapni, 99 végi 2-est 1.8-1.9m körül. A korai új Puntónak nincsenek gyermekbetegségei, nyavajái, amit még nem orvosoltak? Esetleg a 94-től gyártott Punto 99-re már teljesen megjavult, minden hibát kijavítottak rajta, az a jobb vétel? Vagy az új Punto, ami még korszerűbb elődjénél. Többet nyújt? Alap légzsákon meg szervókormányon kívül? Jobb autó?
Ahogy olvasgatom a topicot, kiderül hogy nem hibátlan az autó, viszont mindenkinek tetszik, elégedettek a tulajok. Megéri a többletkiadást, vagy esetleg egy jobb fölszereltségű egy-es is jó (vagy jobb)?
nekem ~30e kredit volt a 20e szerviz....a hatso futomu feloli nyekergest nekem is orvosoltak, de ugy tunik, csak ideiglenesen, mert ma reggel mar megint hallottam :(
ja, nem tudja valaki, hogy az elso ajton levo magas hangsugarzot hogyan kell szakszeruen lebuheralni? a jobb oldali folyamatosan zug nekem, marha idegesito...viszont szetbarmolni sem akarom a boritast....
Sziasztok
Most fogom 20 ezres szervizbe vinni az autót kb. mennyibbe fog kerülni?
A kocsi hátúlja felöl én is hallok nyikorgást (idönként) ez mi lehet? tudnak rajta segíteni?
Szerintem gyárilag nincs olyan autó, amit nem fagyállóval töltenek fel. Márcsak azért is mert az nem csak fagyálló, hanem kenési és vizkö-lerakódás elleni funkciókat is végez!
Szomorú vagyok, hogy még mindig nem válaszolt senki Sad Man-nek :-)
Szóval az én Puntóm szeptemberi. Amikor átvettem, azt mondták hogy fagyálló van benne. Mondjuk még nem néztem meg, de most egy kicsit kiváncsi lettem...
Attiskával egyetértek, bár az emberekben jószerivel az a tudat él, hogy a japán és a német autók megbízhatóbbak. Pedig itt a topicban biztosan van mindenkinek legalább egy története, amivel rácáfolhatnánk egymásra. Nem is kezdek neki.
Úgy gondolom, hogy egy német, vagy japán autó tulajdonos fél beleülni az olasz kocsikba, pedig nem véletlenül dobálják ezeket az "üres" mondatokat:
Sportos szív. A szenvedély vezet bennünket.
Ugyanis itt az autóban ülve egyfajta életérzést, temperamentumot is kapsz, ellentétben a japánok és németek konzervatizmusával, bár vkinek az jön be és maximálisan megelégszik vele.
94-től egy Lancia Y10-est hajtottam, 14e km-rel került hozzám, és 99e-nél adtam el. Ebben az autóban az 1108ccm-es Punto I. motor volt és a világon semmi komolyabb baja nem volt a 6 év alatt. (Csak kipufogó, szilentblokk csere.)
Az öregemnek volt egy 33-as Alfája Quadrifoglio Verde, amit a mai napig visszasírja, pedig azt havonta vitte szervizbe, mindíg volt vmi kínja.
Az anyu pedig egy Cinquecento-t hajt, 4 éves és hengerfejes.
Lehet dicsérni, sydney akkor is van bennük valami amiért szeretjük őket.
Három ismerősöm vett nemrég japán kocsit, és igencsak megszivták.
Az egyik Honda Accord-ot vett, és 7500 km-nél beállt a motor az olajnyomásjelző hibájából. A Honda első körben megpróbált szivózni, de aztán az autót megjavitották. Az ismerős el is adta utána egyből, beült egy Saab 93-ba, semmi gondja (bár egy Hondát meg egy Saabot nem lehet egy mércével összehasonlitaniÜ.
A másik egy Civic-kell sziv, az elektromos ablak meg napfénytető időnként meghülyül, nem megy. Tőbbszőr volt mér szervizben, megcsinálják, utána kb- 1 hónapig jó.
A harmadik eset egy Toyota Yaris, 6 hónap és 5000 km alatt 3/4 liter motorolaj tünt el. Nem folyik, a motor eszi.
SZVSZ indenhol vannak rossz szériák, tehát nem lehet általánositani, hogy ez meg az az autó szar
Én is jóban egy pár Fiatossal, mert vagy ismerős, vagy ott dolgoztam. :)