Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

504LACI Creative Commons License 2006.11.19 0 0 33

Én a véleményemet már leírtam a napellenző és ablaktörlő témakörében, ha úgy tetszik válaszoltam.

Mást nem fogok írni, ne is várj tőlem magyarázatot. Majd ha akar válaszol aki a konkrét minősítést végezte. De elárulom, nem fog, pont leszarja az ügyet.

Addig meg, amíg mindenkit csak fikázol, milyen hozzáállást vársz? Nem lehetne már leszállni a konkrét elbaszott autó elbaszott minősítéséről?

Inkább arra kellene törekedni, hogy a rendszert javítsd a sok időközben kialakult okos tudásoddal.

 

Előzmény: derekbell (26)
derekbell Creative Commons License 2006.11.19 0 0 32

Tök felesleges naivitás, amit írsz..

 

De az utolsó mondatod, az nagyon lényeges és fontos. Erre is szarnak pillantnyilag az illetékesek, sőt álnok büszkeséggel döngetik a mellüket, hogy most már milyen egységes a vizsgáztatás az egész országban....

CSoda, hogy még nem szakadt a fejére az irodájának a menyezete...

derekbell Creative Commons License 2006.11.19 0 0 31

Szép jó reggetl!

 

 

Haelkerülte volna figxelmedet - mert a lényeg majdnem mindíg elkerüli - akkor olvasd át újból a 6-os számú hozzászólást.......  

 

Nem ártana, ha végre rendet raknál ez ügyben odabelül.....

 

Am iaz azonosítókat illeti, sok mindenben igazad van, de akkor is...

 

És sok minden mást is leír a "szabályzat" és hánynakrá fittyet ezerrel..... Szóval azokat az azonosító számokat inkább a szakembernek kénel tudnia, hogy hol keresse, mint a tulajdonosnak.  

 

A SAlmsonnál mit lehetet azonosítani éshonnan tudod, hogy a valóban igaz??

 

A Roveremen egyteln alvázszám tábla van a ba lelső ajtó oszlopában.

 

A szervizkönyvcsakis itt jelöli a helyét. Kedves kollégád Z.A. kb. 12x kérdezte, hogy "jó, jó, de még hová van beütve a szám?"

 

Honnan a fészkes francból tudjam?

 

Most hoztak egy tesót, uhyaniylen P5B Coupe-t  Németorszgból és annak a motortérben is be van ütve egy szám...

És ez valós, igazi, hiteles beütés?  Ugyan már...

Előzmény: gyébé (29)
504LACI Creative Commons License 2006.11.19 0 0 30
Jó reggelt! Már nem volt kedvem tegnap megint ezeregyedszer is lerágni ugyanazt a csontot.
Előzmény: cadillac (20)
gyébé Creative Commons License 2006.11.19 0 0 29

 Az utólsó mondat kivételével gyakorlatilag ez most is így van.

Egyébként, visszatérve arra hogy mi várható el a minősítőktől, egyben azért állapodjunk meg, AZ NEM hogy az azonositó számokat a minősítő takaritsa meg, hogy olvasható legyen. És mi az hogy a számok hollétét csak a minősítő kell tudja hogy hol van ? És a gazda nem ? Honnan vette a járgányt? Ha itthon vette akkor bármilyen klónozott sz..rt rá lehet sózni ? Ha kintről hozta akkor legalább az alvázszámot nem ellenőrzi le ? Arról nem is beszélve, hogy ha egy háború előtt gyártott, itthon soha nem látott szekérrel jön a kedves ügyfél, honnan a francból kell ismerje a minősítő azt az egy darabot ? De kár ezt ragozni. A rendelet azt írja elő, hogy AZONOSÍTHATÓ és KELLŐ DOKUMENTÁCIÓVAL ELLÁTOTT jármüvel lehet minősítésre menni. Majd ha több más kifogás alá eső résszel együtt ez is megváltozik olymódon ahogy itt egyesek jónak látnák, akkor majd úgy lesz. Kérdés hogy akkor ki vállalja a minősítést ?

  Kénytelen vagyok ismételten és nyomatékosan felhívni a figyelmet arra, hogy NEM A MAVAMSZ minősít, hanem a MINŐSÍTŐ BIZOTTSÁG, amely négy külömböző szervezet képviselőjéből áll. Ebből csak egy a Mavamsz. Ritka az az eset, amikor a bizottság egyik tagja sem ismeri részletesen a jármüvet. Ezért csodálkozom az ominózus Pannónián, mert igaz hogy én nem vagyok nagyon otthon a magyar motorokban, de nálunk Z A -nak nemigen lehet újat mondani ezen a téren. Ami pedig a szükséges szekirodalom beszerzését illeti, egy kis szorgalommal bármi beszerezhető,még az olyan kuriózumnak számitó is, mint amit néhány hete én hoztam Fr. országból, ( sajnos nem magamnak, hanem megrendelésre ) és amiről eddig azt sem tudtam hogy valaha gyártottak ilyent. Az internet bő tárháza az ismeretanyag beszerzésének.

Előzmény: Yogi (28)
Yogi Creative Commons License 2006.11.19 0 0 28
Szerintem nem kell azt így megbonyolítani. Mondjuk nem is lehet, az említett terjedelmi okokból sem, meg hát honnan szereznél annyi megfelelő fényképet? Kicsit drága lenne minden típus minden változatát felkeresni és lefényképezni.
Szóval szerintem a sokkal általánosabb tájékoztató is elég. "Ha rohad az autód, akkor ne próbálkozz, mer' kivágunk!" Elég az alapelveket lefektetni, nem? Mely átalakítások megengedettek és melyek nem. Milyen dokumentációt vigyél magaddal. Ha ehhez lenne még egy telefonszám, imélcím, ahol kérdezni lehet, akkor senki nem szólhatna.
Előzmény: cadillac (24)
cadillac Creative Commons License 2006.11.18 0 0 27

nem olyan bonyolult ez a dolog azért.

az általános rész nem lenne hosszú csak anyi oldal ahány darabja van egy autónak, gondolok itt ajtó, géptető, csomitető alja, stb..

Előzmény: Törölt nick (25)
derekbell Creative Commons License 2006.11.18 0 0 26

Jobban érteszaz Index-hez, mint én...

 

Azon a "másik" topicon gyűjtsd össe a hozzászólásaimat, olvasd át őket (értelmezve, ne csak a betüket, amik amúgyis összefolynak a szemeid előtt...).

 

Én már mindent, szint mindentnem isegyszer, töbször leírtm ezel kapcsolatban. Hacsak egeltenegyszervetted vonla azerőt, időt és fáradságot és próbáltál volnafelfogni belőle vlamit, akor most nem kérdeznél ilyeneket....

 

Ott vannak leírva a problémák. A megolddás: a problémák megbeszélése és amit lehet, a megszüntetése...

 

Majd ha 504Laci végre választ ad hivatalos, minősített, hozzáértő  minősítő létére, hogy miként lehet a Rover jegyzőkönyvén összesen kilenc nulla, és miért kapott 50 pontot a Rover napellenzője (!!!) meg ablaktörlője (!!!) - akkor elindultunk aprobléma megoldásának útján.

 

De amig mindenki csak kussol és hallgat, és amig  B.K. csak gusztustalan, hazug ésértelmetlen  "nyilt leveleket" firkál újságok szerkesztőségeinek és önmaágt lejárató hülyeségeket rak fel a MAVAMSZ honlapjára a tagok "tájékoztatása" céljából, addig semmi sem történik, ez ugye evidens.... 

Előzmény: tatrafan (16)
cadillac Creative Commons License 2006.11.18 0 0 24

Kellene csinálni egy képeskönyvet amiben minden elem benne van ajtók, beltér motortér... stb.

Kell egy kép ami tökéletes és egy ami már nem megy át a vizsgán, ezek közé meg pár lépcső ami még átmegy ez tetszés szerint eldönthető hány lépcső lenne.

Egy egyzserű parasztgyerek is otthon előveszi a képeskönyvet és összehasonlítja az autója részeivel és rögtön látja, hogy átmenne e az otó vagy nem.

És ez eléggé objektív is lenne.

Viszont megkellene követelni, hoghy minden helyen egyformán vizsgáztassanak mert ez a mostani vicc.

Előzmény: tatrafan (16)
Yogi Creative Commons License 2006.11.18 0 0 22
Az általam már korábban említett Maserati is onnan való. És "váratlanul" elég sok gond akadt vele.
Egy 40 éves autónál azért bármikor bármi előjöhet. Erre számítani kell. Amúgy meg tessék vásárlás előtt megnézni a gépet.
De oda elsősorban úgyis csak nyálcsorgatni megyünk. Nem vehetem meg mind az 500 autót...
Előzmény: derekbell (13)
cadillac Creative Commons License 2006.11.18 0 0 21

olyan motornak kell lennie benne ami az adott évben az adott típusban elérhető volt.

pld. ha valamit szereltek 5 literes és 4,6-os mocival is a tiedben 4,6-van nyugodtan cserélheted 5 literesre.

bár szerintem a mutching numberes az értékesebb

Előzmény: Törölt nick (11)
cadillac Creative Commons License 2006.11.18 0 0 20

Laci nem a jóindulatról van szó az meg van sokakaban.

Én úgy látom, hogy velem együtt soakn egyértelmű és objektív alapokat akarnak és derekbell jól mondja hogy külön kellene választani a concourse minőséget meg a sima veteránt.

Előzmény: 504LACI (8)
504LACI Creative Commons License 2006.11.18 0 0 19
Jóccakát!
Előzmény: derekbell (17)
derekbell Creative Commons License 2006.11.18 0 0 17

Mi létezett??? 850-es? Cooper S?

 

Éssimán betzesz egymezitlábas 850-esbe egy 1300-as Cooper S motort? A hozzávaló műszerek, felnik, váltó és egyéb Zusatz nélkül????

 

Akkor minek a motorszám kersgélés fél napokon át?  MEg "erdetvizsgálat"????

Előzmény: 504LACI (14)
tatrafan Creative Commons License 2006.11.18 0 0 16

Senki nem láthat a lemezek alá amíg le nem szedi őket, és mindig garantált az eredmény. Lásd Sir Bors. Aki csak kereskedik ezekkel, nem hibáztatható az állapotért. Nem felújítóműhely. De beszéljünk a minősítésről!

 

Mivel lennél elégedett minősítés ügyben?  Tehát, hogy ne csak kritizáljuk a rendszert meg a benne résztvevő személyeket, hanem mivel lennél elégedett?

 

Hogy legyen?

 

Konkrétan. Nem az, hogy hogyan ne, mert azt tudjuk...

 

Előzmény: derekbell (13)
derekbell Creative Commons License 2006.11.18 0 0 15

Ha muzeális minősítés irásos irányelveit böngészed a füzetecske 31. oldalán vagy a a MAVAMSZ honlapján, akkor erre elégegyértelmű (???) választ kapsz:

 

szerintem lehet... Illetve úgy van fogalmazva a "kizáró ok" első oszlopában, hogy ember legyen talpán, aki ezt értelmezni tudja.....

 

A Mini sorozatra jelemző a 850-es és a Cooper és Cooper S motor is?? És ha volt olyan évjárat, amikor paralell futott mindhárom?  

 

Magyarul: ha egy 850-est átépítesz Cooper S-re minden cókmókjávalegyütt, akkor ez bárhol Eruópában elmegy...

 

Én is 650TR II Európára akartam az 500D Steyr Puchomat átépíteni.... Ausztriában tengernyi iylen klón fut, erdfeti annál kevesebb, mert ma már aranyáron mérik....

Előzmény: Törölt nick (11)
504LACI Creative Commons License 2006.11.18 0 0 14
Amennyiben létezett már az adott évben akkor lehet.
Előzmény: Törölt nick (11)
derekbell Creative Commons License 2006.11.18 0 0 13

A Stolze egy igen szimpatikus, jópofa ember, szeptemberben jártam nála ,sokat beszélgettem vele. Az üvegházaitól meg egyenesen rosszul is lettem.

 

De. Állítólag vigyázni kell vele. Az általam már korábban említett Maserati is onnan való. És "váratlanul" elég sok gond akadt vele.

 

Noha én nem hibáztatnám őt. A kocsijait főleg Amerikából hozza, ő nem igazán nyúl hozzájuk. Aki odamegy, megnézi és megveszi. Egy ilyen autónál utólag reklamálni elég fura ügy...  Ezek nem áltlala "reaturált" kiglancolt félnótás dolgok.  Jönnek, kiálítja, meghirdeti, ő mondegyárata kis kopot noteszéből  és a vevő elviszi. Punktum.

 

De az tény, hogy elképsztő választék van nála.

Előzmény: Yogi (4)
Yogi Creative Commons License 2006.11.18 0 0 12
aki belekóstol a veterános életbe, nemigen tud kikászálódni belőle...
Nem is akarok. Sőt. Süllyedjek csak minél mélyebbre a veteránozás mocsarába, lepjen el a fejem búbjáig a fertő.
Előzmény: merciw115 (7)
merciw115 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 10
:-))
Előzmény: 504LACI (8)
Yogi Creative Commons License 2006.11.18 0 0 9
Egyébként tipikus, hogyan indult a Range szerelése.
"Nem jól megy." Valahogy egyre gyengébb lett. Aztán hangosabb is. Gondoltam kipufogó, kap egy újat. Aztán amikor hoztam haza a dobot, már alig vánszorgott. Akkor gyújtás. Megnéztük, kapott új megszakítót meg rotort. Semmi. Kivettem az elosztót, a meghajtó fogaskerekéből hiányzik egy darab, lötyög, csoda, hogy működött. Na most az a kerék 30 pénz, nagyon örültem. Hogy az ellendarabjához hozzáférjek, le kellett szedni a főtengelytárcsát, alatta van a vezérmű borítása, azt lekapni, persze generátort, szervószívattyút, vízpumpát is, mer' az jó móka. Kiderült, hogy a vezérműlánc majdnem leesett, annyira lóg. Remek, vehetek azt is, meg vízpumpát, mert hiányos, meg különben is, ha már hozzányúltam... Meg egy pár apróság, olajcsere, ilyenek. Most már összeraktam, bár vannak kétségeim. Mindegy, ott hagytam abba, hogy nincs szikra, de már fejben tudom, miért, talán holnap megcsinálom. Oszt kiderül, mennyire ömlik belőle az olaj meg a víz. Már ha sikerül egyáltalán beröffenteni.
Szóval egy kis aprósággal kezdődött, aztán a fél elejét cserélhettem. Na ez úgy látom, tipikus a veteránozásban.
Előzmény: Yogi (4)
504LACI Creative Commons License 2006.11.18 0 0 8

Van akin nem lehet segíteni.

De én is itt vagyok ha tudok segítek. Persze csak annak akin lehet...

Előzmény: tatrafan (5)
merciw115 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 7

erről szól a kérdés!

aki belekóstol a veterános életbe, nemigen tud kikászálódni belőle...

és ez így van jól! :-))

Előzmény: Yogi (4)
tatrafan Creative Commons License 2006.11.18 0 0 6

Innen lehetne folytatni:

 

 

derekbell válasz | megnéz | könyvjelző 2006.11.18 22:29:46 (28003)

Na látod, most rátapintottál az egész miskulancia legnagyobb geciségére!!!!

 

Már vagy  fél éve rinyálom, hogy a Muzeális Minősítő Bizottság  NEM LÉTEZIK jogilag!!!!! 

Létrehozta, életre hívta egy miniszteri rendelet, csak éppen szándékosan vagy figyelmetlenségből elfelejttek valóságot és életet adni neki!!!!!

 

De mindenek előtt: ki találta ki az egészet? Ki fogalmazta meg az egészet?  Az Ebtenyésztők Egyesülete? Vagy a Magyar Filatéliai Szövetség?????

 

Ne röhögtesd már ki magadat.....

 

Pontosan ez az, ami miatt a FIVA-nál és az Alkotmánybiróságnál kellene folytatni ezt az egész cirkuszt. A legaljasabb, legsunyibb működési felépítés, amit valaha is láttam...

 

A MMB nem vonható SEMMIÉRT kérdőre, felelősségre,

Nem szólítható meg, nem perelhető. NINCS megnevezett vezetője, nincs székhelye, nincs postai címe,  egy birósági kereset, de még egy egyszerű levél sem kézbesíthető sehová!!!!!!!!!!!!!

 

NEM létezik!!!  Nincs egy névvel és címmel ellátott hivatalos  pecsétje!!!! Mutass akár egyetlen minősítési dokumentumot, amin a MMB pecsétje van rajta?????

 

Ébredjetek már fel végre!!!! Vegyétek észre ezt a sunyiságot!!!!! Szepes Gábor már évekkel ezelőtt megírta ezt a honlapján!!!!!!.

 

A benne lévő "tagok" röhögve mutogatnak egymásra. "Semmi közük hozzá." Bármit a Minősítő Bizottság dönt el, és ők csak egyszerű tagok benne. De magát a Bizottságot NEM tudod elérni..................................

Előzmény: motorkami (27991)
tatrafan Creative Commons License 2006.11.18 0 0 5
Még a végén ez lesz az igazi veterán fórum. Úgy látszik, akiket a legjobban érdekel e topik tárgya, pont azok nem kívánkoznak ide.
Yogi Creative Commons License 2006.11.18 0 0 4
Két hete szerelem a Range gyújtását. Vagy három. Munka mellett persze. És csak működőképessé akarom tenni, nem restaurálni. Épp ezért nincs még veteránom: mert nem tudnám megfelelően tárolni (csak szabad ég alatt), és mert nem lenne időm rendberakni. Akkor meg minek rohadjon? Talán jövőre lesz időm is több.
De készen is bele lehet ülni a viszonylag tutiba. Egy 1000MB, egy Zsiguli, egy Trabi még sokaknak beleférne. Csak az ember telhetetlen. Én ma ismét - századszorra - végignéztem a Stolze-gyűjteményt; minden másodiknál fölkiáltottam, hogy nekem az kell... Mindegy, ha lassan is, de érik a veteránom.
Előzmény: Törölt nick (2)
merciw115 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 3

reméljük ez a topic nem lesz kérészéletű...

A veterán fórum most olvashatatlan, az 1000 karakteres részben értelmetlen beírások miatt...

Előzmény: tatrafan (-)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.18 0 0 2

az egy dolog, hogy veszel valami öreg dögöt, az még nem kunszt.

nekem már bő két éve megvan.

:)))))

összerakni.

na az már valami.

(már abból kindulva, hogy a törzsközönséget ismerve nem sokan vannak abban a helyzetben, hogy készen beleülnek a tutiba.)

:))))

Előzmény: Yogi (1)
Yogi Creative Commons License 2006.11.18 0 0 1
JóestéT

Bejövök ide és szinte üres a topik?
Sürgősen kell vennem egy veteránt, akkor teleírhatom...
Sanyi-ka Creative Commons License 2006.11.18 0 0 0
nullázva:))))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!