Kösz a választ! A döntés apámé (meg a pénztárcájáé) lesz, nem az enyém (sajnos). Előbb el kell adni a Punto Van-t, majd keresgélni, és ráfizetni. Egy telepen már majdnem sikerrel jártunk, volt régi és új Punto is, majd rábukkantunk egy Bravora, ami megbabonázott. De a kereskedő, aki korábban 1m + áfát igért a Puntoért, akkor már szabadkozott, hogy ő igazából bruttó 1-re gondolt. Menjen a francba! Egy 98 decemberi, szervízkönyves, 58e km-es, hibátlan autóért. Eladjuk, aztán majd meglátjuk. Benne van a pakliban az új, a régi, esetleg a vadonatúj Punto, de igazából az a Bravo 1.2 SX ugyanannyiba került...
Én egy fél évvel ezelőtt ugyanebben a cipőben jártam, sokáig hezitáltam, melyik lenne a jobb, az újnál döntöttem, nem bántam meg. A döntést mindenképpen neked kell meghoznod, de a tapasztalataimat megosztom veled, hátha segít.
Előre közlöm, nem áll szándékomban egyetlen Punto I tulajdonost sem lehúzni, ugyanis az a kisautó igazán jó (fél évig volt egy nálam kölcsönben), de
1. Ha nem kp.-re veszed, szinte elenyésző a kettő közti havi részlet.
2. Ezért a pénzért egy igen jó minőségű, környezetbarát, magasabb műszaki színvonalat képviselő kisautót kapsz (pl.: Polielliptikus reflektorok, SolarPlus hőszigetelő ablakok, EURO NCAP 4 csillagos törésteszt) bár ezt az utóbbit soha ne tapasztald meg, a többit (www.fiat.hu-Punto-Felszereltség) rengeteg pakolórekesszel (ami az előd szerintem legnagyobb hiányossága volt)
3. Attól függően, hogy mennyi időre tervezed a birtoklását az értékvesztése fontos a majdani eladhatóság szempontjából. Minden újabb modell megjelenése erősen avultatja az előzőt.
4. Amint említetted (99 végt tervezel) még szinte garanciálisak, egyébként is minden "gyermekbetegséget" kijavítanak a gari alatt.
5. Egyébként, ha 1.8-1.9-et egyébként is szánnál rá, miért nem ugrasz bele egy 0 km-es vadi újba, amit születése óta ismersz, és kb. 100-200-zal több?
Kedves Puntósok!
Melyik a jobb, az új (2-es), vagy a régi (1-es) Punto. A Punto Van-unkat akarjuk lecserélni személy-Puntora. 1-2 éves régi Puntót 1.5-1.7m körüli áron lehet kapni, 99 végi 2-est 1.8-1.9m körül. A korai új Puntónak nincsenek gyermekbetegségei, nyavajái, amit még nem orvosoltak? Esetleg a 94-től gyártott Punto 99-re már teljesen megjavult, minden hibát kijavítottak rajta, az a jobb vétel? Vagy az új Punto, ami még korszerűbb elődjénél. Többet nyújt? Alap légzsákon meg szervókormányon kívül? Jobb autó?
Ahogy olvasgatom a topicot, kiderül hogy nem hibátlan az autó, viszont mindenkinek tetszik, elégedettek a tulajok. Megéri a többletkiadást, vagy esetleg egy jobb fölszereltségű egy-es is jó (vagy jobb)?
nekem ~30e kredit volt a 20e szerviz....a hatso futomu feloli nyekergest nekem is orvosoltak, de ugy tunik, csak ideiglenesen, mert ma reggel mar megint hallottam :(
ja, nem tudja valaki, hogy az elso ajton levo magas hangsugarzot hogyan kell szakszeruen lebuheralni? a jobb oldali folyamatosan zug nekem, marha idegesito...viszont szetbarmolni sem akarom a boritast....
Sziasztok
Most fogom 20 ezres szervizbe vinni az autót kb. mennyibbe fog kerülni?
A kocsi hátúlja felöl én is hallok nyikorgást (idönként) ez mi lehet? tudnak rajta segíteni?
Szerintem gyárilag nincs olyan autó, amit nem fagyállóval töltenek fel. Márcsak azért is mert az nem csak fagyálló, hanem kenési és vizkö-lerakódás elleni funkciókat is végez!
Szomorú vagyok, hogy még mindig nem válaszolt senki Sad Man-nek :-)
Szóval az én Puntóm szeptemberi. Amikor átvettem, azt mondták hogy fagyálló van benne. Mondjuk még nem néztem meg, de most egy kicsit kiváncsi lettem...
Attiskával egyetértek, bár az emberekben jószerivel az a tudat él, hogy a japán és a német autók megbízhatóbbak. Pedig itt a topicban biztosan van mindenkinek legalább egy története, amivel rácáfolhatnánk egymásra. Nem is kezdek neki.
Úgy gondolom, hogy egy német, vagy japán autó tulajdonos fél beleülni az olasz kocsikba, pedig nem véletlenül dobálják ezeket az "üres" mondatokat:
Sportos szív. A szenvedély vezet bennünket.
Ugyanis itt az autóban ülve egyfajta életérzést, temperamentumot is kapsz, ellentétben a japánok és németek konzervatizmusával, bár vkinek az jön be és maximálisan megelégszik vele.
94-től egy Lancia Y10-est hajtottam, 14e km-rel került hozzám, és 99e-nél adtam el. Ebben az autóban az 1108ccm-es Punto I. motor volt és a világon semmi komolyabb baja nem volt a 6 év alatt. (Csak kipufogó, szilentblokk csere.)
Az öregemnek volt egy 33-as Alfája Quadrifoglio Verde, amit a mai napig visszasírja, pedig azt havonta vitte szervizbe, mindíg volt vmi kínja.
Az anyu pedig egy Cinquecento-t hajt, 4 éves és hengerfejes.
Lehet dicsérni, sydney akkor is van bennük valami amiért szeretjük őket.
Három ismerősöm vett nemrég japán kocsit, és igencsak megszivták.
Az egyik Honda Accord-ot vett, és 7500 km-nél beállt a motor az olajnyomásjelző hibájából. A Honda első körben megpróbált szivózni, de aztán az autót megjavitották. Az ismerős el is adta utána egyből, beült egy Saab 93-ba, semmi gondja (bár egy Hondát meg egy Saabot nem lehet egy mércével összehasonlitaniÜ.
A másik egy Civic-kell sziv, az elektromos ablak meg napfénytető időnként meghülyül, nem megy. Tőbbszőr volt mér szervizben, megcsinálják, utána kb- 1 hónapig jó.
A harmadik eset egy Toyota Yaris, 6 hónap és 5000 km alatt 3/4 liter motorolaj tünt el. Nem folyik, a motor eszi.
SZVSZ indenhol vannak rossz szériák, tehát nem lehet általánositani, hogy ez meg az az autó szar
Én is jóban egy pár Fiatossal, mert vagy ismerős, vagy ott dolgoztam. :)
Az olajfogyasztásra visszatérve, a csládban van egy Suzuki csak azt tudom példának felhozni.
Az autoban bőven 200 ezer km fölött van de abban az olaj fogyás nem észlelhető szervízbe is csak illendőségből hordjuk az én véleményem szerint teljesen fölöslegesen.Ezzel szemben az én Puntómban viszont ez alatt a 9 ezer km alatt csökkent az olajszint jó nem látványosan de észrevehetően, jó ezt írjuk a nyers motor számára
most ki lett benn cserélve az olaj majd meglátjuk hogy mit fog mutatni.Nem tudom mennyire vagy jóban a Fiat szervízzel én igen modhatni személyes kapcsolatok fűznek a Fiathoz azért is választottam azt ott mondták nekem hogy célszerű azért figyelni mert nem egy autónál tapasztalták azt, hogy a 20 ezres szervízneél igencsak a pálca lján volt az olaj.
Hali!
Itt új vagyok, de valaki ismerhet már a terminálról ott drszp néven írok.
Carrera2!
Ugyan ezek a jelenségek nálam 18e km után.
- Kézifék kötél nyúlott
- Hátsó futómű nyikorog
- Ülés detto
- Kiéget az oldalindex, (biztonságos csere dobbetét kivételével)
Cső drszp
Nekem is vannak hasonló észrevételeim, mármint motor kopogás . El is vittem midjárt az első észrevétel után a szervízbe de semmi rendeleneset nem tapasztaltak. Egyébként az én autóm 8V tehát a szelepszámtól független a hang "vagy csak túl jó a fülünk" egyébként az enyébben is 9000Km
van. A bejáratáshoz annyit az elején én is vigyáztam rá de az a tapasztalatom hogy nem árt néha kicsit megkergetni persze nem üveghangig.Az olajat meg csak figyeljétek szerintem nem árt ez azért nem japán autó!
Én is néztem az alacsony olajszintet, de nálunk se csökken. Most fogok benne olajat cserélni, mert úgy érzem nem árt. Hidegindításról nem tudok mit mondani, mert föleg feleségem használja, de majd legközelebb, ha reggel én indulok vele, akkor fokozottan figyelem!
Tapasztalatok, hátha vkit érdekel és hasonló cipőben jár, esetleg megoldást is tud:
Nekem mostanában - mióta hidegek a reggelek - az üzemhőmérséklet eléréséig, de főleg a beindítás után kopog a motor (1.2 16V). Nem vészesen és ezt bemelegedése után abba is hagyja, de azért kicsit aggasztó. 8e km van benne, nem tolom neki amíg hideg, a "bejáratás" alatt (kb. 3e km-ig) nem forgattam 3000 fölött, tehát gyanítom nem az én hozzáállásommal van baj.
A motorolaj ellenőrzésén már az autó átvétele napján túl voltam, azóta nem változott a szintje, de azért nem öntötték nyakon, éppen meghaladja a minimumot. Jó, hogy azért a minimum is vszínűleg túl van kalibrálva a nemtörődöm autósok miatt, de ezek szerint is sajnálták.
Egyszerű kérdés és abszolút nem ide vág: kezdő netesként fogalmam sincs minek a rövidítése az SZVSZ (ebben a topicban is többször előfordult).
az auto legerosebb pontja szerintem is a motor: csendes, nagyon jol fogyaszt, ugyanakkor lehet tolni neki, es akkor viszonylag nagyot lep.
a felszereltseg is eleg nagy utokartya, viszont a minoseggel vannak problemaim. olyan uszkve 18e kmnel egyszerre (!) egett ki mindket tompitott, ezen kisse meglepodtem. utana az izzocserenel meginkabb. ugye normalis emberkent eloszor a baloldalit probaltam helyettesiteni a potizzoval. hat nem ment. a fuse and relay boxtol nem tudtam kiszedni a regi izzot. ugyhogy a jobb oldalit csereltem. mivel ugyis kozel volt a 20e szerviz, hat elbaktattam, es egy kalap alatt azt is megcsinaltattam. (~30e ft lett a vegosszeg, ha erdekel valakit) amikor mondtam, hogy kicsereltem az egyiket a kettobol, akkor a munkafelvevo srac rakerdezett: "ugye a bal oldalit nem tudta?" hm. akkor nem csak en voltam a bena....:)) a kezifekkar zorgesi problemait is orvosoltak (igaz, most mar csak ket kattanas az egesz utja a karnak), a hatso futomu sem nyekereg mar.
Warum:
én teljesen elégedett vagyok az autóm teljesítményével(1.2 16V). Keveset fogyaszt, jól megy és halk. Mindenkinek csak ajánlani tudom a 16 szelepes motort. 14000 km van az autóban, 99 decemberi és komolyabb problémák nélkül.
Ki menyyire elégedett az autója meneteljesítményeivel?
Itt elsősorban az alap motorra gondolok
1.2 8V, mert szerintem nem egy rakéta a vetélytársak között.
Az enyém cc.160 tud.
A JR szürőt a BONTEX most akcioban 9.999HUF-ért adja.
Attiskának abban szerintem nincs igaza ,hogy a direkt szürő baromság, de szerintemse cseréld le a légszürödet direktszüröre gar. idö alatt.
Én is Seléniával járok, hisz az a gyári olaj. Szerintem nagyon jó minőségű. Sportlégszűrő ügyben én a JR szűrőt ajénlom. Nekem a Punto 75-höz nagyon bevélt. Egyszerűen a papirbetétes szűrő helyére kell betenni. Tavaly volt kb. 12e Ft. A direkt szűrőt, meg az egyéb baromságokat felejtsd el, főleg a gari idő alatt!
Nekem 5000-re javasolták az első olajcserét (Bravo 100 16V).
Le is cseréltem, Mobil 5w-50-est küldtem be. Úgy érzem, hidegindításkor finomabb a hangja a gépnek, ráadásul jön a tél, mindenképp cseréljen, aki tud, 5w-s vagy 0w-s olajra.
Én ugyan Brava tuajdonos vagyok, de szerintem érdemes 5eKm után kicserélni a gyári olajat, és valami minöségi 5w40 körüli olajat tölteni bele.
Ajánlanám még figyelmetekbe a sportlégszüröt is.
Nagyon sokat számit nyomatékban. Az uj 1.2 motoroknál meg kifejezetten kötelezövé tenném.
Sziasztok! Én is csatlakoztam a Punto tulajdonosok
közé imáron 5 hónapja.Bevallom őszintén némi tartással közeledtem a Fiat fele de úgy néz ki az első néhány kellemetlenségtől eltekintve az össz
benyomás nem is olyan rossz. Mostmár 8.500 Km van benn. Egyébként én is ki fogom cserélni az olajat 10.000 km-nél szerintem az első olajcsere jobb ha minél előbb megtörténik.
Egy hónapja én is Puntos vagyok, ami ugye élég jó érzés. Nem volt még vele semmi gond.
Az első olajcsere időpontjáról tudtok-e valamit mondani? A kézikönyvben 20000 km-nél irják elő az első cserét, a szervizben viszont javasolták, hogy az első 1-2 ezer km után érdemes olajat cserélni. Nem tudom, hogy csak egy kis pénz akarnak kihúzni belőlem, vagy tényleg van értelme az olajcserének. Egyébként nem sajnálom tőle, megérdemli!!