Koszonom a hozzaszolasodat. Azota a elhoztam a szalonbol a kocsit, nagyon prima! Ott is azt mondtak, hogy nyugodtan lehet vele menni 100-120-szal is, meg ki lehet huzatni, nem art neki. Egyebkent pedig ugy jarassam be a motort, amilyen a vezetesi stilusom, mert a komputer ahhoz fog igazodni... (?). Azert szaguldozni nem akarok vele. A ket oldalso tokorrel van gondom a kapu- es garazsbeallasnal, mert olyan szeles "fulei" vannak :-)
A szalonban azt mondták, hogy ezek a motorok be vannak már előre járatva, idézek: "nyugodtan lehet neki tolni". De 3-4000 km-ig azért nem árt, ha óvatosan bánsz vele, szerintem később biztosan meghálálja, legalább is az előző autóm (Lancia Y10) ezt tette (egyébként az 55LE-s 1148 ccm-es Punto I-es motorral rendelkezett.) Innen a tapasztalat, hogy ugyanezen elv alapján működött a tátsó oldalablak (bukó "elefántfüles") és a tapasztalatom az volt, hogy nagyon sok levegőt nem engedett be, és ráadásul idővel az üveg hátsó részénél az egyedülálló kis rögzítő műanyag záró móka (nem tudom a pontos nevét) elkezdett zörögni elég erősen és már nem volt értelme kinyitva menni vele, mert kikopott, lógott az üveg. Azért remélem ilyen a Punto-val nem lesz, de hát u.a. az elv, u.a. a beszállító, reméljük a minőség az jobb lett.
Van valami zorej a muszerfal bal reszeben alacsony fordulatszamon. Nem tudjatok mi lehet az? En arra gyanakszom hogy valami muanyag darab nincs jol rogzitve. A szervizbe meg nem tudtam idopontot kerni.
Sziasztok!
A FIAT Nyílt Hétvégén választottam ki elso autómat, egy narancs metál Punto II-t. Az anyagiak miatt csak alaptípus, ködlámpa extrával. Azért írok, hogy tanácsokat kérjek, mire ügyeljek az elso idokben (pl. hol tankoljak?). Már így is sok érdekeset olvastam ebben a topikban, remélem továbbra is érkeznek a hozzászólások.
Mi a véleményetek a háromajtós változat hátsó ablakainak nyitószerkezetérol? Nekem az "elefántfül" ablakot juttatja eszembe, ami az autófeltöréseknél híresült el.
Lehet, hogy a bejáratásnál volt valami...
Én nekem is kb 95% városi használatban van az autó (azért is vettem ilyet).
170 asszem a gyári végsebesség. Szerintem egy "ezerkettes" autóval ha 175-öt tudsz menni tartósan akkor ne panaszkodj!!!
Az én autóm is Febr 28.-i. Mindenestere nézesd meg a lámpákat...
Lehet, hogy vmit rosszul csináltam (csinálok) a bejáratásnál, de az enyém ha kitaposom a szőnyeget, akkor sem megy többet egyenes úton egy személlyel (80kg) 170-175 nél többet. Igaz, az autózásaim 90 százaléka városban, rövid távon történik, Shell 95-ös V-power-rel.
Egyébként az autómat március végén rendeltem meg és 9 hétre rá született, ami erősen elhagyta a februári bura-beázási tünetek kiküszöbölésének időpontját. :(((
Egy honapos, haromajtos, tizenhat szelepes Punto II. ELX tulaj vagyok. Ez az elso kocsim. Szerelmes vagyok a jarganyba.
Kerdesem: melyik kutnal erdemes mostani? Hol bannak kimeletesen a fenyezessel? Megorulnek, ha lejonne a plazur.
Nekem is Sportingom van valamint elég járatos vagyok a Punto kérdésben ezért válaszolok amire tudok :-))
"A fékezés hátramenetben megszégyenítő hangot ad."
Ebben semmi különös nincs ugyanezt lehet elég sok autónál tapasztalni. Megnyugtatlak, hogy mindengyik punto csilája. Ez a hang ahogy a fékpofák a folyamatos előre történő fékezgetés után hátramozdulnak egy picit. Egyébként az én autómban 8600km van és mostmár elmult ez a hang. Valószínüleg be kell kopnia. Dé én ugyanilyen hangot halottam már vadonat új Ibizátol is...
"Az első optikai egység (ahogy a gyár nevezi) burája az első nedves időben erősen bepárásodott, de ki is száradt, csak nem tudom ősszel mit fog produkálni."
Sajnos a fiatlabb modellek közül náhánynál előforduló típushiba. 2000 februári gyártástól már kiküszöbölték (Az enyém februári és a legbrutálisabb mosóban vagy esőnél sem párásodik). Mindenképpen keresd fel a márkaszrvízt ahol ingynesen kicserélik a fénysórok műanyag tömítéseit.
"Egyébként a max. sebesség a katalógus alapján egyenes úton 170 körüli, tényleg nem megy többet, de nem is szükséges, mert a Suzukis (tisztelet a kivételnek) úgy is kijön eléd, hiszen ez csak egy Punto - gondolja, pedig nem kell erőlködnöm, hogy a végsebességet elérje."
"Mikor is fog mégjobban menni? Bejáratás utáni folytás egyáltalán van bennük? Meddig? "
Én teljesen sík úton 180-al tudtam menni de még nem volt "padlógáz". Egy ismerősömnek akinek ilyen autója van már ment 200-al az autó az M3-on és egy Lagunval ellenőrizéték, hogy helyesen mutat-e az óra (a Lagunában 202-t mutatott az óra).
Több bartáommal beszélve tapasztaltuk, hogy kb 4000km után mintha valami történne az autóval. Nem tudom, hogy a computer csinál-e valamit de ezután klasszisokkal jobban megy az autó...
"A vezető üléshez könyöktámaszt keresnék, de sehol semmi."
Ebben az autóban recaro sportűlés van. Ehhez semmilyen módon nem építhető könyöktámasz.
"Színrefújt visszapillantó tükröket a Sportinghoz legjobb tudomásom szerint nem lehetett rendelni, így küszködöm vele, de 20e alatt nem akarják elvállalni a 2db-ot. Láttam vmiféle színes fóliával bevontat, minden érdekelne. "
A Fóliát felejtsd el.
Ha bemész a Fiat Koncz-hoz ott megpóbálsz a fényezők főnöklével beszélni. Persze nem hivatalosan!!!
Akkor fusiban lefujják a kettöt 10 ezer fortintért.
Kicsit le vagyok maradva, de végre megtaláltam a Punto II topicot, majd' végigolvastam, de előre is bocs az esetleges redundanciáért.
1. Érdekelne a Fiat Sporting Club.
2. Nekem egy 3 hónapos PuntoII-m van. Alapjában meg vagyok vele elégedve, mert az 1.2 kis motorhoz szerintem tökéletesen illik a rövid áttételezésű 6 seb. váltó, és a futómű az képzeletet felülmúló kanyarsebességeket enged. (Azért csak óvatosan! ;) )
Tényleg nem akarom lehúzni, csak a tényeket osztom meg Veletek.
DE!! Kb. egy hónapja a bal kanyarokban, ill. a ferde parkolásoknál benzinszagot éreztem, ami különös, mert a gyár állítólag nagyon figyelt tervezéskor a környezetvédelemre. Sajnos a tankom vmi furcsa oknál fogva (nem lett felütve, az látszott volna és emlékeznék is rá) folyt, méghozzá a tetején a műanyag benzincső volt törött. Kicsit frusztrál, hogy egy vadonat új, majd' 3 milliós autó ilyet produkál.
A fékezés hátramenetben megszégyenítő hangot ad.
A szivargyújtó első perctől nem működöt (nem dohányzom így nem is igen érdekel, csak fáj)
Az első optikai egység (ahogy a gyár nevezi) burája az első nedves időben erősen bepárásodott, de ki is száradt, csak nem tudom ősszel mit fog produkálni.
Egyébként a max. sebesség a katalógus alapján egyenes úton 170 körüli, tényleg nem megy többet, de nem is szükséges, mert a Suzukis (tisztelet a kivételnek) úgy is kijön eléd, hiszen ez csak egy Punto - gondolja, pedig nem kell erőlködnöm, hogy a végsebességet elérje.
Kérdés: (ha vki tud segítsen)
Mikor is fog mégjobban menni? Bejáratás utáni folytás egyáltalán van bennük? Meddig?
A vezető üléshez könyöktámaszt keresnék, de sehol semmi.
Színrefújt visszapillantó tükröket a Sportinghoz legjobb tudomásom szerint nem lehetett rendelni, így küszködöm vele, de 20e alatt nem akarják elvállalni a 2db-ot. Láttam vmiféle színes fóliával bevontat, minden érdekelne.
A mienk most kb. 4000-nél tart. Kíváncsian várom a fejleményeket...
Egy kicsit már jobbnak tűnik, de lehet, hogy csak azért van, mert már légkondi nélkül megyünk nagyrészt, meg "ráéreztem" egy kicsit a gázpedál finomságaira is. Mert szvsz ezen is múlik.
Én kétszer vettem észre jelentős változást az autón.
Egyszer 1000 Km után, mikor is szinte szárnyakat kapott az autó az addigi teljesítményéhez képest és most 6000 km után, amikor már nem érzem, hogy megfogná a légkondicionáló.
Ennyi.
De az biztos, hogy az autók bejáratását ebben a komputerizált világban az autó számítógépére bízzák.
ugyanezt hallottam az opel astrák esetében is.
Már gondolkodtam azon, hogy lehet-e az első párezer km-en folytás a kocsiban. Hallotam egy 206-os Peugeot-ról, ami kb. 8000 km után "szárnyakat kapott". Tényleg van ilyen? Tudsz erről valamit bővebben?
Koporsó akkor, ha valaki elfeledkezik magáról és nem tudja hol a határ.
Én nem azért vettem meg, mert nagyon akartam menni, hanem mert egy NAGYON jól felszerelt autót akartam kapni a pénzemért.
Ebben nem csalódtam, a kicsike nagyon szépen megy, főleg amióta lekapocsolt a gyári bejáratás miatt a lóerő-fojtás.
Mindent egybevetve jó kis autó ez aPuntó, az árárt mindenképpen megéri.
Egyetlen bajom ezekkel a szutyok, guriga-szar műanyag szutykokkal van, amiket beszerelnek pl.:
- 1000 Km-nél szétesett a belső-külső keringetés kapcsoló mechanikája
- 4000 Km-nél az üléskireteszelő-kallantyú műanyag vezetősíne adta meg magát az enyészetnek
- 5000 Km-nél az ülés-kireteszelő mechanizmus hibája miatt minden ülés-előredöntés után hátrébb zár (csúszik) az ülés stb....
Szóval az éles verseny miatt előnyben is vagyunk, hisz' ezt a minőséget 10 éve még nem kaptak meg volna ebben a kategóriában, de hátrányban is mert valahol a spórolásnak ez a vége.
Hja kérem az egyéb autógyárak mániákusai most jöhetnének azzal, hogy bezzeg így meg bezzeg úgy az olasz autók, de ez csak legenda.
Az ÖSSZES autógyár küzd ezzel a problémával, még a japánok is, bár ott talán ez nem ennyire számottevő.
Üdv. Mindenkinek!
A hétvégén indultam az V. Magyar Borok Útja ralin, a "sorsolás" nyomán egy 60 LE-s Puntot kaptunk. A kocsi a lehető legegyszerűbb felszereltségű volt, az ablak kézihajtányos, se központi zár, se rádió, se semmi. Egy légzsák, meg a szervókormány emelte a komfortérzetünket (illetve mindkettő csak az enyémet). Röviden a tapasztalatokról:
-ellentétben az itt korábban leírtaktól, nagyon halk volt a kocsi
-60 LE ide, vagy oda, nagyon fürge a járgány (tíz kilométereken keresztül követtünk egy versenyben résztvevő 2 literes Lancia Lybrát, de az nem nagyon lehet büszke magára)
-a szervókormány élményszámba menően könnyű
-fordulatszámhoz kapcsolódó tapasztalataim fordulatszámláló híján nincsenek (még a vízhőfokmérőt is kispórolták)
-végsebesség autópályán 160 km/h
-a fogyasztás intenzív vezetés mellett 6,6 l/100km
-a fényszórók tökéletesen vetítenek
-egy dolog viszont nagyon nem tetszett: a középső konzol alsó italtartója 1200 km megtétele után kék foltot hagyott a jobb lábam szárán, annyira belóg a gázpedál fölé
-az már csak ízlés dolga, hogy én az ajtókárpitot nem vinném fel egészen az ablakig, mert az ablak szélét kartámasznak használva, igen hamar koszolódik, tisztítani meg műanyagot egyszerűbb, mint szövetet (5000 km volt a kocsiban, de már zsírosan fénylett a szövet)
Összességében kellemes meglepetés volt a Punto, azt sajnálom, hogy nem az automata váltós jutott, mert én automata párti vagyok. Mostanában ne vegyetek Alfa, Lancia, Fiat bemutató autót, mert volt két szlalom versenyszám is, és láttam amit láttam (szegény féltengelyek). Úgy vélem, hogy az olasz kocsik a korábban jogosan megtépázott nimbuszukat lassan visszaszerzik, mert a versenyen indulón 90 kocsi (Puntotól a Multiplán át a 166-ig) mindenkire igen jó benyomást tett. A verseny végeredménye azért közömbös, mert azt a sok kitöltött tesztlap határozta meg a leginkább. Ha a full extrás változatokra vagytok kíváncsiak, akkor ne engem kérdezzetek...
tokuci: dehogy, nekem egy alap 8V 5 ajtós van, csak a rádió, meg a metál az extra. Még a centrál meg a riasztó is utólag került bele ( igaz, a centrál gyári ;-)
Artifact: HGT? arra a 130 lóerős koporsóra gondolsz? ;-) Szerintem ezt a kasztnit nem erre tervezték
Hááát, a 3 ajtón nem segít, de teljesítmény-lyukon talán:
Fiat Punto HGT 1.8 16V
Húz, mint állat ;)
Ja és klíma is van benne, meg hátsó fejtámla, meg ABS, TCS, meg elektromos tükrök...
Sajnos ez ilyen, ez a kis lökettérfogatból kihozott relatíve nagy teljesítmény ára. Én csakis ezért nem vettem Punto-t.
Viszont a Sportingnál jobb a helyzet, ott 6 sebességes a váltó, és nem éppen a végáttétel meghosszabbítására használták...:-))
Kiprobaltam egy 80 LE-s ELX-et, 9000 km volt benne ( a szalonban csak ezt tudtak probara odaadni )Klimaval, es klima nelkul is a kovetkezot tapasztaltam: az elejen huz, kb.2000-2500-ig, aztan semmi, es 3500-4000-tol megint megy rendesen.... Ez egyedi, vagy mindegyik ilyen?
Nekem is a fekete teszik, de annyira kenyes....
eleg egy kis szel, es 3 csepp eso, es borzalmas..
A narancsmetal az nekem is tetszik, max. arra megegy hetet kell varni, azaz kettot osszesen..
annyit meg kibirok,csak eloszor elkene adni a mostanit..:o(
Neked Sporting van ezek szerint?
morfondir: én is pécsi vagyok, ha mondasz telszámot, meg rendszámot, figyelek, ok?
tokuci: nekem narancsmetál van, marha jól néz ki a fényezetlen lökhárítókkat, de a fényezettel nem annyira + a kék kárpit is jól áll hozzá. Még a Sötét metálkék is frankó. Mondjuk, ha HLX-et vettem volna, akkor egyértelműen fekete :-)
Hi! Majdnem meg lett a rendszám! A kolléganőm épp a újra a Yardra ment a rendszám miatt, amikor a piros lámpánál, meglátta a rendszámát! Igaz az most egy almazöld Audi A4-en volt.
Felhívta a aYardot, hogy most mi legyen. Szép kis móka lett, mert neki kellett követnie :))). A végén a zsaruk elcseszték, pedig az egész Mecseken végig hajkurászták az Audit. Azt mondták eltünt :))). Az eredeti rendszámot nem adják ki. Még jővő héten lesz egy kör a zsaruknál. Üdv !
ok. vegul is nem ez a legfontosabb.
nekem volt egy par automba, es megszoktam..
mar csak a szint kene kitalalnom. ill. ha nem akarok par honapot varni, akkor a meglevokbol valasztani.
mindenesetre a halvanymetalok nem tetszenek..