Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

testa Creative Commons License 2000.08.30 0 0 210
Sziasztok!

Kicsit le vagyok maradva, de végre megtaláltam a Punto II topicot, majd' végigolvastam, de előre is bocs az esetleges redundanciáért.

1. Érdekelne a Fiat Sporting Club.
2. Nekem egy 3 hónapos PuntoII-m van. Alapjában meg vagyok vele elégedve, mert az 1.2 kis motorhoz szerintem tökéletesen illik a rövid áttételezésű 6 seb. váltó, és a futómű az képzeletet felülmúló kanyarsebességeket enged. (Azért csak óvatosan! ;) )
Tényleg nem akarom lehúzni, csak a tényeket osztom meg Veletek.

DE!! Kb. egy hónapja a bal kanyarokban, ill. a ferde parkolásoknál benzinszagot éreztem, ami különös, mert a gyár állítólag nagyon figyelt tervezéskor a környezetvédelemre. Sajnos a tankom vmi furcsa oknál fogva (nem lett felütve, az látszott volna és emlékeznék is rá) folyt, méghozzá a tetején a műanyag benzincső volt törött. Kicsit frusztrál, hogy egy vadonat új, majd' 3 milliós autó ilyet produkál.
A fékezés hátramenetben megszégyenítő hangot ad.
A szivargyújtó első perctől nem működöt (nem dohányzom így nem is igen érdekel, csak fáj)
Az első optikai egység (ahogy a gyár nevezi) burája az első nedves időben erősen bepárásodott, de ki is száradt, csak nem tudom ősszel mit fog produkálni.
Egyébként a max. sebesség a katalógus alapján egyenes úton 170 körüli, tényleg nem megy többet, de nem is szükséges, mert a Suzukis (tisztelet a kivételnek) úgy is kijön eléd, hiszen ez csak egy Punto - gondolja, pedig nem kell erőlködnöm, hogy a végsebességet elérje.

Kérdés: (ha vki tud segítsen)

Mikor is fog mégjobban menni? Bejáratás utáni folytás egyáltalán van bennük? Meddig?
A vezető üléshez könyöktámaszt keresnék, de sehol semmi.
Színrefújt visszapillantó tükröket a Sportinghoz legjobb tudomásom szerint nem lehetett rendelni, így küszködöm vele, de 20e alatt nem akarják elvállalni a 2db-ot. Láttam vmiféle színes fóliával bevontat, minden érdekelne.

Köszi,
Üdv: Testa

Előzmény: Sporting (135)
privet Creative Commons License 2000.08.29 0 0 209
A mienk most kb. 4000-nél tart. Kíváncsian várom a fejleményeket...
Egy kicsit már jobbnak tűnik, de lehet, hogy csak azért van, mert már légkondi nélkül megyünk nagyrészt, meg "ráéreztem" egy kicsit a gázpedál finomságaira is. Mert szvsz ezen is múlik.
Előzmény: Artifact (208)
Artifact Creative Commons License 2000.08.29 0 0 208
Én kétszer vettem észre jelentős változást az autón.
Egyszer 1000 Km után, mikor is szinte szárnyakat kapott az autó az addigi teljesítményéhez képest és most 6000 km után, amikor már nem érzem, hogy megfogná a légkondicionáló.

Ennyi.

De az biztos, hogy az autók bejáratását ebben a komputerizált világban az autó számítógépére bízzák.
ugyanezt hallottam az opel astrák esetében is.

Artifact

Előzmény: privet (207)
privet Creative Commons License 2000.08.28 0 0 207
Már gondolkodtam azon, hogy lehet-e az első párezer km-en folytás a kocsiban. Hallotam egy 206-os Peugeot-ról, ami kb. 8000 km után "szárnyakat kapott". Tényleg van ilyen? Tudsz erről valamit bővebben?
Előzmény: Artifact (206)
Artifact Creative Commons License 2000.08.28 0 0 206
Ezt azér' visszautasítanám :)

Koporsó akkor, ha valaki elfeledkezik magáról és nem tudja hol a határ.
Én nem azért vettem meg, mert nagyon akartam menni, hanem mert egy NAGYON jól felszerelt autót akartam kapni a pénzemért.
Ebben nem csalódtam, a kicsike nagyon szépen megy, főleg amióta lekapocsolt a gyári bejáratás miatt a lóerő-fojtás.
Mindent egybevetve jó kis autó ez aPuntó, az árárt mindenképpen megéri.
Egyetlen bajom ezekkel a szutyok, guriga-szar műanyag szutykokkal van, amiket beszerelnek pl.:
- 1000 Km-nél szétesett a belső-külső keringetés kapcsoló mechanikája
- 4000 Km-nél az üléskireteszelő-kallantyú műanyag vezetősíne adta meg magát az enyészetnek
- 5000 Km-nél az ülés-kireteszelő mechanizmus hibája miatt minden ülés-előredöntés után hátrébb zár (csúszik) az ülés stb....

Szóval az éles verseny miatt előnyben is vagyunk, hisz' ezt a minőséget 10 éve még nem kaptak meg volna ebben a kategóriában, de hátrányban is mert valahol a spórolásnak ez a vége.

Hja kérem az egyéb autógyárak mániákusai most jöhetnének azzal, hogy bezzeg így meg bezzeg úgy az olasz autók, de ez csak legenda.
Az ÖSSZES autógyár küzd ezzel a problémával, még a japánok is, bár ott talán ez nem ennyire számottevő.

Na uff, én beszéltem:

Artifact

Előzmény: dire_wolf (204)
ZaLa Creative Commons License 2000.08.28 0 0 205
Üdv. Mindenkinek!
A hétvégén indultam az V. Magyar Borok Útja ralin, a "sorsolás" nyomán egy 60 LE-s Puntot kaptunk. A kocsi a lehető legegyszerűbb felszereltségű volt, az ablak kézihajtányos, se központi zár, se rádió, se semmi. Egy légzsák, meg a szervókormány emelte a komfortérzetünket (illetve mindkettő csak az enyémet). Röviden a tapasztalatokról:

-ellentétben az itt korábban leírtaktól, nagyon halk volt a kocsi
-60 LE ide, vagy oda, nagyon fürge a járgány (tíz kilométereken keresztül követtünk egy versenyben résztvevő 2 literes Lancia Lybrát, de az nem nagyon lehet büszke magára)
-a szervókormány élményszámba menően könnyű
-fordulatszámhoz kapcsolódó tapasztalataim fordulatszámláló híján nincsenek (még a vízhőfokmérőt is kispórolták)
-végsebesség autópályán 160 km/h
-a fogyasztás intenzív vezetés mellett 6,6 l/100km
-a fényszórók tökéletesen vetítenek
-egy dolog viszont nagyon nem tetszett: a középső konzol alsó italtartója 1200 km megtétele után kék foltot hagyott a jobb lábam szárán, annyira belóg a gázpedál fölé
-az már csak ízlés dolga, hogy én az ajtókárpitot nem vinném fel egészen az ablakig, mert az ablak szélét kartámasznak használva, igen hamar koszolódik, tisztítani meg műanyagot egyszerűbb, mint szövetet (5000 km volt a kocsiban, de már zsírosan fénylett a szövet)

Összességében kellemes meglepetés volt a Punto, azt sajnálom, hogy nem az automata váltós jutott, mert én automata párti vagyok. Mostanában ne vegyetek Alfa, Lancia, Fiat bemutató autót, mert volt két szlalom versenyszám is, és láttam amit láttam (szegény féltengelyek). Úgy vélem, hogy az olasz kocsik a korábban jogosan megtépázott nimbuszukat lassan visszaszerzik, mert a versenyen indulón 90 kocsi (Puntotól a Multiplán át a 166-ig) mindenkire igen jó benyomást tett. A verseny végeredménye azért közömbös, mert azt a sok kitöltött tesztlap határozta meg a leginkább. Ha a full extrás változatokra vagytok kíváncsiak, akkor ne engem kérdezzetek...

Üdv.: ZaLa

dire_wolf Creative Commons License 2000.08.25 0 0 204
tokuci: dehogy, nekem egy alap 8V 5 ajtós van, csak a rádió, meg a metál az extra. Még a centrál meg a riasztó is utólag került bele ( igaz, a centrál gyári ;-)

Artifact: HGT? arra a 130 lóerős koporsóra gondolsz? ;-) Szerintem ezt a kasztnit nem erre tervezték

tokuci Creative Commons License 2000.08.25 0 0 203
Na ja, mindig igy jutok el 2,5 milliotol 3,5-ig..:o))))
Artifact Creative Commons License 2000.08.25 0 0 202
Hááát, a 3 ajtón nem segít, de teljesítmény-lyukon talán:
Fiat Punto HGT 1.8 16V
Húz, mint állat ;)
Ja és klíma is van benne, meg hátsó fejtámla, meg ABS, TCS, meg elektromos tükrök...

Artifact

Előzmény: tokuci (201)
tokuci Creative Commons License 2000.08.25 0 0 201
hajjajjj....
de az 3 ajtos, nuku klima, utaslegzsak, hatso fejtamla, stb...
:o((((
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.25 0 0 200
Sajnos ez ilyen, ez a kis lökettérfogatból kihozott relatíve nagy teljesítmény ára. Én csakis ezért nem vettem Punto-t.
Viszont a Sportingnál jobb a helyzet, ott 6 sebességes a váltó, és nem éppen a végáttétel meghosszabbítására használták...:-))
Előzmény: tokuci (199)
tokuci Creative Commons License 2000.08.25 0 0 199
Akkor lehet, hogy csak az En 1,4 16 szelepes Astramhoz huz ott jobban..
Szoval ez ilyen...:o(((
fastcar Creative Commons License 2000.08.25 0 0 198
Valóban van ott egy lyuk, de én azt a 2000-2500 közötti húzást is csak idézöjelbe tenném:)
Előzmény: tokuci (197)
tokuci Creative Commons License 2000.08.25 0 0 197
Kiprobaltam egy 80 LE-s ELX-et, 9000 km volt benne ( a szalonban csak ezt tudtak probara odaadni )Klimaval, es klima nelkul is a kovetkezot tapasztaltam: az elejen huz, kb.2000-2500-ig, aztan semmi, es 3500-4000-tol megint megy rendesen.... Ez egyedi, vagy mindegyik ilyen?
tokuci Creative Commons License 2000.08.25 0 0 196
dire_wolf!

Nekem is a fekete teszik, de annyira kenyes....
eleg egy kis szel, es 3 csepp eso, es borzalmas..
A narancsmetal az nekem is tetszik, max. arra megegy hetet kell varni, azaz kettot osszesen..
annyit meg kibirok,csak eloszor elkene adni a mostanit..:o(
Neked Sporting van ezek szerint?

dire_wolf Creative Commons License 2000.08.25 0 0 195
morfondir: én is pécsi vagyok, ha mondasz telszámot, meg rendszámot, figyelek, ok?

tokuci: nekem narancsmetál van, marha jól néz ki a fényezetlen lökhárítókkat, de a fényezettel nem annyira + a kék kárpit is jól áll hozzá. Még a Sötét metálkék is frankó. Mondjuk, ha HLX-et vettem volna, akkor egyértelműen fekete :-)

monfondir Creative Commons License 2000.08.24 0 0 194
Hi! Majdnem meg lett a rendszám! A kolléganőm épp a újra a Yardra ment a rendszám miatt, amikor a piros lámpánál, meglátta a rendszámát! Igaz az most egy almazöld Audi A4-en volt.
Felhívta a aYardot, hogy most mi legyen. Szép kis móka lett, mert neki kellett követnie :))). A végén a zsaruk elcseszték, pedig az egész Mecseken végig hajkurászták az Audit. Azt mondták eltünt :))). Az eredeti rendszámot nem adják ki. Még jővő héten lesz egy kör a zsaruknál. Üdv !
Előzmény: Artifact (185)
tokuci Creative Commons License 2000.08.24 0 0 193
ok. vegul is nem ez a legfontosabb.
nekem volt egy par automba, es megszoktam..
mar csak a szint kene kitalalnom. ill. ha nem akarok par honapot varni, akkor a meglevokbol valasztani.
mindenesetre a halvanymetalok nem tetszenek..
fastcar Creative Commons License 2000.08.24 0 0 192
Ilyenröl én se tudok, de SZVSZ nekem még soha egyetlen autómban se hiányzott, még az automatás Corvette-ben sem!
Előzmény: tokuci (191)
tokuci Creative Commons License 2000.08.24 0 0 191
A ket elso ules koze tehetore..
a FIAT-nal azt mondtak, hogy nincs hozza, de ha tudok, nekik is szoljak....:o)
fastcar Creative Commons License 2000.08.24 0 0 190
Milyen könyöklöre is gondolsz?
Előzmény: tokuci (189)
tokuci Creative Commons License 2000.08.24 0 0 189
Asszem HLX lesz belole...
Konyoklo tenyleg nem veheto bele???
fastcar Creative Commons License 2000.08.24 0 0 188
Nálunk is ez volt a kérdés, de ha a pénztárca számít, meg a hátsó ülésre való bekászálódás, akkor mindenképpen HLX, ha ezek nem elsödlegesek, akkor szebb a Sporting, csak kell még rá költeni a felszereltségben
Előzmény: tokuci (187)
tokuci Creative Commons License 2000.08.24 0 0 187
sziasztok!

Sporting, vagy HLX???

A Sporting jobban tetszik, a HLX-nek viszont sokkal jobb a felszereltsege.....
melyiket?
segitsetek....

tokuci

prb Creative Commons License 2000.08.24 0 0 186
Üdv mindenkinek!

Nekem Sportingom van nagy magnóval mélynyomóval. Még soha nem hallottam a futóműzajt. Nem is érdekel. Lényeg, hogy nagyon jól néz ki. Amikor elösször bementem vele a munkahelyemre tízmillás autók között is ez nézett ki a legjobban.

Azt hiszem, hogy ehhez a motorhoz a hatsebességes váltó illik igazán. Nekem semmi problémám nincs vele. Alacsony fordulatszámról is megfelelően gyorsul. Városban 1500-2000 között is lehet vele autózni. Egyébként ha nyomom neki akkor nagyon nagyon megy.

A futómű valóban kemény, de ez csak a rossz utakon probléma. Kár, hogy rossz utakból valamivel több van.

Artifact Creative Commons License 2000.08.23 0 0 185
Hát nem is tudom.
Az én Puntóm ablakába az alvázszám utolsó nemtudomhány karaktere van begravírozva, az meg nem változik ugyebár (ideális esetben).
De hogy ne csak a szám járjon:
Igényelni kell az eredeti rendszámot, már amit használtál, vagy használt a barátnőd. Addig is használhatsz valami elveszett betüjelű (asszem E-sokszám formátumú) rendszámot.

Okosabbat nem tudok, de az újragravirozást nem javallom. Majd magyarázkodhattok ha el akarjátok adni az autót, vagy megbuktatják eredetvizsgán.

Artifact

Előzmény: monfondir (184)
monfondir Creative Commons License 2000.08.23 0 0 184
Sziasztok!
Ellopták a kolléganőm 1 hónapos Puntójáról a rendszámtáblákat 10 perc alatt a pécsi Plazza parkolóban, fényes nappal. A rendszám be van gravírozva az összes ablakba, a biztosítás miatt. Ilyenkor mit lehet tenni? A gravirozást el lehet tünteni valahogy? Gondolom két rendszám nem lehet fennt. A rendőr még jól lecseszte, hogy nem csavarozta fel a rendszámot:(((. Üdv!
Cgo Creative Commons License 2000.08.22 0 0 183
carrera2,

szvsz minden dobfekes kocsinal igy van, mivel fekezeskor a betet egyik fele joval erosebben kopik. Mikor hatrafele mesz, minden fordul - nem tudom jol leirni, de ha szetszeded, meglatod.

Zorgesek altalaban anyagminoseg miatt vannak uj kocsiban, kis szivacs vagy specialis noise spray segit(het). Ha viszont nem zorges, hanem nyikorgas van (nem er ket dolog egymashoz, hanem csak ugy magaban nyikorog), akkor anyaghiba - ki kell csereltetni (???)

Előzmény: carrera2 (182)
carrera2 Creative Commons License 2000.08.21 0 0 182
dehonnem,

0km-esen nem volt bekotve a hutoventillator...persze ez csak az elso dugoban derult ki..:( aztan a szokasos, ami allitolag majd' mindegyiknel van: ha hatramenetbol fekezel, egy dobbanas hallatszik a fekek felol, allitolag a kezifek utanallitasaval ez majd megszunik...na meg, ami engem a legjobban zavar (de gondolom ez az utak <> kemeny rugozas szamlajara irhato), hogy mindenfele zunnyogesek meg zorgesek hallhatoak..azert ~12e km utan szerintem meg nem kene....

byez,
carrera2

Előzmény: Artifact (180)
OPi Creative Commons License 2000.08.21 0 0 181
- letorott a hamutarto
- valto recseg, de ceges auto, ugyhogy lehet hogy maganembernel ez nem all fenn...
- ablakemelo beszart

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!